Kraamcadeautje

23-01-2017 18:53 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Binnenkort ga ik op kraamvisite bij iemand die ik eigenlijk niet zo heel goed ken. Ik ken hun smaak ook niet.



Wat voor kraamcadeautje is leuk om te geven? Of wat vonden jullie leuk om te krijgen? En waarvoor je dus niet zo nodig iemands smaak hoeft te weten.



Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Alle reacties Link kopieren
Kleertjes! Lieve schattige kleertjes in neutrale kleuren, beige met wit.
...
Boekjes! Heb je ook lang iets aan.
Ik heb een paar keer een kinderparapluutje gegeven. Was steeds een succes.

Ook een keer een koffertje met kinderservies of gereedschap. Houten speelgoed doet het ook altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Een prenatal, hema bon. Eventueel met knisperboekje om het leuk te geven.
Prentenboek, iets van speelgoed.
Een bon altijd handig als je niet weet wat iemand al heeft. Vond ik zelf prettig om te krijgen.

En anders idd een voorleesboek, daar hebben we echt veel plezier van ook.

Maar ik vond het sowieso al superleuk als mensen kwamen en iets meenamen. Heb eigenlijk geen vreselijke cadeaus gehad!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kraamcadeau een bal van oball gekregen en billenzalf van weleda. De meest geslaagde cadeaus vond ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik was zelf uiteraard ook blij met kleertjes, maar we hadden al zóveel dat veel maar 1 of 2 keer gedragen werd voordat kind er alweer uitgegroeid was. Zonde dus. Maar als je kleertjes koopt, zijn neutrale kleuren inderdaad wel het leukst! Persoonlijk was ik heel erg blij met mooie prentenboeken.
Boekjes, een cadeaubon voor een babyzaak, een verzorgingsmand of luiertaart oid?
Alle reacties Link kopieren
Kleertjes was ik blij mee, leuk (houten) speelgoedje voor als ze iets groter zijn, kadobon inderdaad..
Alle reacties Link kopieren
Met kleertjes was ik eerlijk gezegd niet heel blij, weinig mensen die m'n smaak wisten te raden.



Boekjes/speelgoed/bonnen daarentegen zijn maximaal benut.



(Bonnen van bijv. Hema, Prénatal, Fashioncheque (die op veel webwinkels in te leveren is, Zara, H&M).



Mocht je toch voor kleding kiezen, kies dan neutrale kleurtjes, Noppies newborn collectie za het ongetwijfeld altijd goed doen. (Een reden dat ik 'foute' kleertjes kreeg, was omdat het veelal van de H&M en destijds V&D kwam, wat voor mijn zoontje een té ruime pasvorm had, ergo het stond niet, en hij droeg het niet).
this too shall pass..
Alle reacties Link kopieren
De allerkleinste maat regenlaarsjes

Bij de hema te koop vanaf maat 18 of 19.

Ze hebben een jaar op het kamertje staan pronken en precies een jaar later waren ze heel erg meer dan welkom..

Een boekje is ook altijd leuk waar je zelf vanalles kunt invullen.

Of zo'n setje met van die kaartjes die je bij een foto van het kindje kan leggen en waar dan op staat; Vandaag twee weken, of ; vandaag voor het eerst doorgeslapen.



Verder vond ik het enorm fijn om ook iets voor mijzelf te krijgen, en mocht er een ouder broertje of zusje zijn dat die ook iets kleins krijgt vind ik altijd wel zo belangrijk om zelf te geven ( zelf geen tweede ).
Het ligt er ook een beetje aan of het een eerste kindje is. Bij de eerste was ik echt overal heel erg blij mee, bij de tweede had ik al zoveel spullen dat ik het liefste bruikbare spullen kreeg zoals luiers/doekjes/bodylotion in plaats van de 70ste knuffel. Bij de derde wou ik helemaal niets krijgen haha.
Boeken zijn altijd goed, wel even het bonnetje bewaren ivm dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Zwembroekje of bikini. Samen met wat zand/waterspeelgoed (emmertje/schepje/vormpjes etc).

Of zo'n opblaasbare babyfloat voor in het zwembad.

Of voor in hun eigen bad een badinzet: https://www.wehkamp.nl/Wi ... ZAGwoda5gBDw&gclsrc=aw.ds



Verder leuke regenlaarsjes met bijpassende kinderpapaplu.

Klassiekers qua voorleesboeken (Jip & Janneke !!, Dikkie Dik, Sprookjes van Grimm)

Speelkleed

Speelgym met zo'n speelboog

Zandbak in de vorm van zo'n schelp (heb je al vanaf ca 15-20 euro). Met spulletjes voor erbij

Muziekmobiel voor boven de box.





Ik zou zeggen: juist geen kleertjes. Is zo persoonlijk qua smaak. En ook qua maat, dna heb je iets gekregen dat pas past in het volgende seizoen. Of veel te veel in dezelfde maat en niks in de opvolgende maten. Dan liever een bon van de betreffende winkel. Ik gruwel bijvoorbeeld van die mierzoete pakjes met een beer erop, uit één stuk. En wat kreeg ik van de buur? Juist.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem ook voor boeken
Sprookjes van Grimm zijn pas geschikt vanaf een jaar of 6, zou ik niet als kraamcadeau geven.
Alle reacties Link kopieren
Het boek ´raad eens hoeveel ik van je houd´ is een aanrader en je kunt er eventueel een Hazeltje bij kopen als je dat leuk vindt.

En ik kreeg van iemand een badjasje cadeau. Eerste ingeving; wat moet ik daar nou mee?? Maar het bleek verrassend handig én het hoeft niet te passen (mouwen te lang is geen probleem, mouwen te kort maakt ook niet veel uit) dus ik deed er erg lang mee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Dikke bos bloemen voor de nieuwe moeder? Je bent echt niet verplicht kleertjes of knuffels mee te zeulen, het kind is nog veel te jong om het cadeau te beseffen, en dus geen enkel probleem als er geen cadeau is voor het kind. Ik zou gewoon gaan voor die mooie bos bloemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind de neutrale kleurtjes juist weinig aan. Heb echt zoveel van dat beige spul en zoon krijgt het echt nooit aan. Verder ben ik vooral doodgegooid met knuffels en van die knuffeldoekjes. Heb ik echt niks mee..

Wat ik leuke cadeautjes vind, is toch speelgoed maar dan voor als ze een maand of 6 a 9 zijn, voorleesboekjes, hippere kleding of een bon.



Let bij kleding trouwens goed op het seizoen. Als je nu iets koopt voor een kind dat net is geboren en je neemt maat 68, dan heb je dikke kans dat die leuke winterkleren helemaal niet gedragen gaan worden als het kind hoogzomer maat 68 heeft bereikt. En gek genoeg kreeg ik veel rompers (met lange mouwen..). Ik vind shirtjes en broekjes veel leuker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg van de boeken. Zeker ook de sprookjesboeken, gaan je hele leven mee. Zelf heb ik jaren lang houten muziekdoosjes gegeven, die waren in de vorm van een vijver met kikkers erop of bloemen met bijtjes erop. Wij hadden alleen zo'n vruchtbare buurt dat de overige kraamvisite al wist dat ik langs geweest was. En lastig om te onthouden bij baby nummer drie wat de dieren op de vorige muziekdoosjes ook nog maar waren. O, ze zijn er ook voor bruidsparen. De eerste is al van jaren geleden maar blijkt dat de puber het muziekdoosje meegenomen heeft naar haar kamers toen ze ging studeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop leuke ideeën al!!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 23 januari 2017 @ 19:20:

Dikke bos bloemen voor de nieuwe moeder? Je bent echt niet verplicht kleertjes of knuffels mee te zeulen, het kind is nog veel te jong om het cadeau te beseffen, en dus geen enkel probleem als er geen cadeau is voor het kind. Ik zou gewoon gaan voor die mooie bos bloemen.



Er geven hier allemaal moeders aan wat ze leuk vonden om te krijgen, dat lijken me goede tips. Toen ik net moeder was geworden wilde ik juist dingen voor mijn kind, iets voor mezelf hoefde echt niet. Ik had de grootste lol die dingen uitpakken om te zien wat er allemaal voor de kleine was en hoe hij verwelkomt werd in de familie.



Een cadeautje voor de moeder kan hoor, maar zou ik niet als het cadeau doen. Eerder iets kleins voor de moeder er bij.



Ik zou overigens ook gewoon vragen of er nog dingen zijn die ze graag willen, ik heb van sommige spullen zo veel gehad dat ze niet gebruikt zijn of dingen gekregen die andere heel handig vonden en ik helemaal niet (omslag rompers waar sommige andere bij zweren). Ik vond persoonlijke cadeaus heel leuk, maar 3 besteksetje met naam is een beetje overdreven dus dan is het handig om te weten of ze die al hebben bijvoorbeeld.
Zwembroekje of badpak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven