luiers wisselen is een drama...

25-07-2016 23:13 66 berichten
Wij hebben een dochtertje van 10 maanden oud. Een sterke en pittige tante. Sinds ze kan staan (6 mnd) verwisselen we de plasluiers staand. Dat gaat prima. Poepluiers daarintegen.....als ze niet even ligt krijg ik het niet goed schoon. Ze spant zich aan, gilt, krijst en schreeuwt als ze even moet liggen. Allerlei speeltjes en intressante dingetjes helpen geen fluit. Zodra mevrouw na veel ellende de schone luier om heeft en weer mag gaan staan is het helemaal prima. Ik kan haar niet alleen houden, zo sterk en draaierig is ze. We zijn nu eenmaal niet altijd met zn tweeen, dus heeft er iemand een gouden tip? (we doen al aan bzc om zo min mogelijk poepluiers te hebben.....)
Wat is bzv?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n handspiegeltje deed hier wonderen. Daarin kijken en ze was eventjes afgeleidt, iig genoeg om snel te vegen. Succes TO!
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee vanaf welke leeftijd dit fysiek haalbaar is, maar bij mijn neefjes doe ik: staan en enkels vasthouden. Dus echt kop omlaag / billen in de lucht. Dan kun je goed vegen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ze steeds drama blijft vertonen omdat ze denkt dat ze soms haar zin hiermee krijgt? Ik zou teruggaan naar altijd liggend verschonen, dus bij zowel poep als plasluier. Dan is het misschien duidelijker voor haar.
quote:SallySpectra schreef op 25 juli 2016 @ 23:16:

Wat is bzv?Borst zonder voeding??
quote:SallySpectra schreef op 25 juli 2016 @ 23:16:

Wat is bzv?Boer zoekt vrouw.
Staan met 6 maanden? Knap
Ja zo'n fase hebben alle dreumesjes. Het is lastig..zeker als je alleen bent. In uiterst geval van nood met haar onder de douche misschien..ik zag mn schoondochter wel eens bezig terwijl ze de kleine op de grond had liggen met haar been erover heen..

Op een gegeven ogenblik is het ook weer over. Faaaaases....
Alle reacties Link kopieren
quote:Krite schreef op 25 juli 2016 @ 23:17:

Geen idee vanaf welke leeftijd dit fysiek haalbaar is, maar bij mijn neefjes doe ik: staan en enkels vasthouden. Dus echt kop omlaag / billen in de lucht. Dan kun je goed vegen.Dat kan een kindje van 10 mnd nog niet
Alle reacties Link kopieren
Of in de winter (of als je de kamer donker kunt maken) haar laten schijnen met een zaklamp, hielp hier ook.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Vastbinden met tiewraps.... ik heb geen kinderen...



Afleiden denk ik... iets waardoor ze helemaal denkt wow! Aan het plafond ofzo
Weleens een filmpje (Bumba en dat soort ellende) op telefoon of tablet geprobeerd?
quote:sandra1905 schreef op 25 juli 2016 @ 23:18:

[...]



Boer zoekt vrouw. Dacht ik ook al!
Iets in haar handen geven "letterlijk".
quote:Krite schreef op 25 juli 2016 @ 23:17:

Geen idee vanaf welke leeftijd dit fysiek haalbaar is, maar bij mijn neefjes doe ik: staan en enkels vasthouden. Dus echt kop omlaag / billen in de lucht. Dan kun je goed vegen.Houd je ze dan op z'n kop?
Op het CB hebben ze bij ons een mobile aan het plafond hangen om af te leiden. Evt. zelf iets fabriceren wat je af kunt wisselen?

Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 25 juli 2016 @ 23:31:

[...]



Houd je ze dan op z'n kop?Kind staan, kont omhoog, hoofd tussen knieen en de enkels van de afveger vasthouden. Zo lees ik t in ieder geval
quote:GateKeeper schreef op 25 juli 2016 @ 23:34:

[...]



Kind staan, kont omhoog, hoofd tussen knieen en de enkels van de afveger vasthouden. Zo lees ik t in ieder geval Ik snap 'm ook niet helemaal
quote:GateKeeper schreef op 25 juli 2016 @ 23:34:

[...]



Kind staan, kont omhoog, hoofd tussen knieen en de enkels van de afveger vasthouden. Zo lees ik t in ieder geval dat zal het zijn. Maar ik dacht ook kind aan de enkels optillen en hoofd naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Enige dat hier helpt is de telefoon geven.

En dan 't liefst de camera op de selfiestand
Alle reacties Link kopieren
quote:zecora schreef op 25 juli 2016 @ 23:38:

[...]



:Rofl: dat zal het zijn. Maar ik dacht ook kind aan de enkels optillen en hoofd naar beneden.Zo lees ik t wel hoor.... Kind op de handen staan en dan enkels vasthouden. Handstand dus
Alle reacties Link kopieren
quote:hokus_pokus schreef op 25 juli 2016 @ 23:39:

[...]

Zo lees ik t wel hoor.... Kind op de handen staan en dan enkels vasthouden. Handstand dusHaha ach goss zie je t voor je bij een baby van 10 mnd?
Alle reacties Link kopieren
Kind moet de EIGEN enkels vasthouden zodat de billen omhoog steken en je goed kunt vegen.
Zoon mag alleen in bed speen en bij het verschonen. Verder ondanks verzet blijven kletsen en zingen en verder met mild geweld. (dus onderarm over borstkas, zelfde hand enkels stevig in de houdgreep en snel werken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven