Mama behandelt kinderen niet hetzelfde

04-12-2014 16:22 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben oma van twee kinderen. Een meisje van 4 en een jongen van 2

Mijn schoondochter gaat dikwijls winkelen met mijn kleindochter en koopt dan steeds een stuk speelgoed voor haar. Fijn zullen jullie zeggen maar het probleem is dat moeder en dochter thuiskomen met al dan niet grote pakken speelgoed voor de kleindochter en niets bij hebben voor de kleinzoon.

Mijn zoon heeft zijn vrouw al dikwijls gezegd dat zoiets niet kan! Maar ze blijft volharden in de 'boosheid'.

Kleinzoon ziet zijn zus constant met ander speelgoed spelen en hij krijgt dan helemaal niets van zijn moeder.

Volgens mijn schoondochter beseft haar 2 jarige zoon niet dat hij niets krijgt.

Ik wil mijn schoondochter absoluut niet afvallen want het is een lieve en fijne vrouw maar ik vind wel dat ze hier serieus verkeerd redeneert.

Het doet me gewoon verdriet dan mijn kleinzoontje moet toekijken hoe zijn zus door mama verwent wordt en hij er met lege handen bij staat.

Wat denken jullie?
Dat je je er niet mee moet bemoeien. Je bedoelt het goed, maar zoals ik het lees schiet je er niks mee op door je ermee te bemoeien. Neem je kleinzoon wat vaker mee, is dat een idee?
Ze blijft volharden in de 'boosheid' ? Dat begrijp ik niet. Hoe bedoel je dat?
Laat je zoon dit oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Overdrijf je niet een klein beetje? Hoe erg kan een kind van 2 nu iets vinden.
Boosheid?
Alle reacties Link kopieren
Is het wel haar eigen zoontje, of een stiefzoontje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 04 december 2014 @ 16:26:

Ze blijft volharden in de 'boosheid' ? Dat begrijp ik niet. Hoe bedoel je dat?Ik bedoel daarmee dat ze haar dochter speelgoed blijft geven en nooit iets meebrengt voor haar zoontje
Mijn tweejarige krijgt ook veel minder vaak speelgoed dan zijn broers, omdat er al zoveel in huis is dat we er bijna uit barsten. Sneu voor hem? Valt wel mee, want hij heeft ook véél meer speelgoed om uit te kiezen dan de oudste op dezelfde leeftijd.
Speelt de jongste niet gewoon met het 'oude' speelgoed van zijn zus? Kan me voorstellen dat je voor een oudste vaker iets nieuws koopt.
Alle reacties Link kopieren
Dan koop jij af en toe wat voor kleinzoon, probleem opgelost.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 04 december 2014 @ 16:24:

Dat je je er niet mee moet bemoeien. Je bedoelt het goed, maar zoals ik het lees schiet je er niks mee op door je ermee te bemoeien. Neem je kleinzoon wat vaker mee, is dat een idee?

Ik breng dit aan om een mening te horen van anderen en zo mijn zoon wat raad te geven omdat hij eigenlijk wanhopig wordt van het gedrag van zijn vrouw.

Zelf moei ik me helemaal niet met hun huishouding.

Ik kan mijn kleinkinderen nooit meenemen omdat ze in het buitenland wonen
Alle reacties Link kopieren
Krijg je dadelijk een topic met ''oma koopt alleen speelgoed voor kleinzoon en niet voor kleindochter''.
Alle reacties Link kopieren
quote:meaki schreef op 04 december 2014 @ 16:29:

Is het wel haar eigen zoontje, of een stiefzoontje?Het is haar eigen zoontje
Alle reacties Link kopieren
Dan kan pa toch wat voor zijn zoon kopen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 04 december 2014 @ 16:48:

Krijg je dadelijk een topic met ''oma koopt alleen speelgoed voor kleinzoon en niet voor kleindochter''.





Ik koop altijd iets voor hen beiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:artesia schreef op 04 december 2014 @ 16:47:

[...]



Ik breng dit aan om een mening te horen van anderen en zo mijn zoon wat raad te geven omdat hij eigenlijk wanhopig wordt van het gedrag van zijn vrouw.

En je zoon is niet capabel om zelf met zoontje op pad te gaan en speelgoed etc voor hem te kopen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 04 december 2014 @ 16:48:

Dan kan pa toch wat voor zijn zoon kopen?Hij doet dat ook om te compenseren. Moest hij niets kopen dan kreeg zoontje amper iets vrees ik
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 04 december 2014 @ 16:49:

[...]





En je zoon is niet capabel om zelf met zoontje op pad te gaan en speelgoed etc voor hem te kopen?Uiteraard wel maar daar gaat het niet over, toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:artesia schreef op 04 december 2014 @ 16:50:

[...]





Uiteraard wel maar daar gaat het niet over, toch?



Wel als hij er over tegen jou klaagt.

Misschien heeft zijn vrouw niks met jongens speelgoed,of denkt ze dat zoon genoeg speelgoed heeft,of te klein is voor nog meer speelgoed. Genoeg redenen te bedenken waarom ze niks koopt.



Het zou wat anders zijn als zoontje in vodden loopt en de kliekjes moet eten terwijl dochter het nieuwste van het nieuwste aan kleren heeft en de lekkerste hapjes van moeder krijgt.
Alle reacties Link kopieren
ik quote mezelf dat was niet de bedoeling
Alle reacties Link kopieren
Een kind ontwikkelt zich en is dus steeds aan ander speelgoed toe. Bij je oudste heb je dat nog niet in huis. Ik heb "voor de oudste" ook veel vaker tussendoor iets gekocht dan voor nummer 2. Want die groeide op in een huis waar al alles voorhanden was, wat past bij zijn ontwikkelingsfase.

Dus TO, zie je het wel zuiver? Door het 'boosheid' te noemen, doe je anders vermoeden (of is NL niet je eigen taal? Ik vind boosheid zo'n vreemde term hiervoor).



Verder eens met de rest: niet mee bemoeien. Als je zoon niet mans genoeg is om dat zelf te doen, jammer.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet jij dit dan? Ze wonen in het buitenland, schrijf je.
quote:artesia schreef op 04 december 2014 @ 16:47:

[...]



Ik breng dit aan om een mening te horen van anderen en zo mijn zoon wat raad te geven omdat hij eigenlijk wanhopig wordt van het gedrag van zijn vrouw.

Zelf moei ik me helemaal niet met hun huishouding.

Ik kan mijn kleinkinderen nooit meenemen omdat ze in het buitenland wonenJe zoon zal dit toch echt zelf op moeten lossen, vind ik, en dat zou je ook zo tegen hem moeten zeggen. En als zoon het echt niet eens kan worden met zijn vrouw, laat hij toch lekker zelf de pinpas eens wapperen bij de plaatselijke Bart Smit?
quote:Nouschi schreef op 04 december 2014 @ 16:48:

Dan kan pa toch wat voor zijn zoon kopen?Dit dus. Hoe moeilijk kan 't zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven