Meisjesnamentopic

28-05-2011 18:47 3348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien die andere allang vol is: continue!



Hier is het oude topic

Meisjesnamentopic!
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
Alle reacties Link kopieren
En de truc kop of munt, waarbij (traditioneel) kop de ene naam en munt de andere is.

Je gooit een muntje, uitkomst kop of munt.

En dan komt het: wil je opnieuw gooien? Nee: de naam is de goede. Ja: de andere naam is de goede.
Ik heb een niet zo vaak voorkomende (maar wel 'normale') naam die ik regelmatig moet spellen, en dat heb ik nooit vervelend gevonden. Geen naamgenoten heb ik juist wel altijd een enorm voordeel gevonden.



Tenzij het een hele rare naam is zou ik bij deze twijfel dus voor de minder vaak voorkomende naam gaan. Het lijkt me echt vervelend om bijvoorbeeld altijd maar "Emma J" of "Blonde Emma" te moeten zijn, hoe mooi ik Emma als naam ook vind.
Alle reacties Link kopieren
Namens een vriendin zoek ik mee naar een korte meisjesnaam nu de naam die zij had uitgekozen, Noor, al is gebruikt door haar zus. De naam mag niet beginnen met s, r, e of m. Ik heb een behoorlijk andere smaak dan zij, dus misschien hebben jullie suggesties? Ik had al Pien, Nim, Fien, Floor, Tess. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
@ gansje

s, r, e of m niet

Britt

Fay

Fem

Jet

Jill

Juul

Kess

Kris

Lynn

Liv

Liz

Lot

Wies

ietsje langer



Ava

Ise

Isa

Kiki

Lea

Ella

Loïs
Alle reacties Link kopieren
@ gansje



Lien

Nan

Kim

May ("meej")

Bo

Pleun

Wiep

Fleur



Al mijn andere ideeën zijn al ingepikt door Cejo;)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:gansje35 schreef op 30 januari 2013 @ 08:48:

Namens een vriendin zoek ik mee naar een korte meisjesnaam nu de naam die zij had uitgekozen, Noor, al is gebruikt door haar zus. De naam mag niet beginnen met s, r, e of m. Ik heb een behoorlijk andere smaak dan zij, dus misschien hebben jullie suggesties? Ik had al Pien, Nim, Fien, Floor, Tess. Jullie?Aaf, Britt, Cato, Kaat, Door, Fleur, Fem, Keet, Juul, Jip, Loes, Liz, Lot, Leah,Liesl, Nan, Noa, Pam, Puck, Quinn, Veer, Wies, Yip, Zoë
Hallo allemaal, wij zijn op zoek naar een meisjesnaam. Deze naam moet zowel in het Engels als het Nederlands goed uit te spreken zijn. Eigenlijk meer een internationale naam.... Jayden is bijvoorbeeld goed uit te spreken in het engels, maar NLers maken er bijvoorbeeld Jaaidun van ofzo. (het is ook een jongensnaam, maar goed)

Marieke gaat in NL helemaal goed, maar in Amerika snappen ze er helemaal niks van ;) Dus alles met dubbele klinkers liever niet (Juul, Aaf)



Een goed voorbeeld van een internationale meisjesnaam is Stella (nog een mooie betekenis ook) of Elizabeth/Elisabeth
Alle reacties Link kopieren
@ ccbloom



Isabella

Isobel

Eliza

Felicia

Carmen (kan ook wel in het Engels toch?)

Claire

Sheila

Viviën(ne)

Lilian

Alicia

Olivia

Alice

Lauren/Loren

Nicola

Ayla
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@ ccbloom

Lauren die tinkerbell ook al noemde vind ik erg mooi.

verder misschien nog



Emily

Carice

Carly

Eden

Faye

Hannah

Pippa

Kristin

Lena

Lily

Livia

Louise

Mara

Marli

Mikki

Mila

Norah

Rosa

Romy

Sara

Sophia
Alle reacties Link kopieren
Fien, Fiene of Feline.. wat vinden jullie?

Ik heb iets met een F denk ik..
Alle reacties Link kopieren
quote:ccbloom schreef op 30 januari 2013 @ 18:42:

Hallo allemaal, wij zijn op zoek naar een meisjesnaam. Deze naam moet zowel in het Engels als het Nederlands goed uit te spreken zijn. Eigenlijk meer een internationale naam.... Jayden is bijvoorbeeld goed uit te spreken in het engels, maar NLers maken er bijvoorbeeld Jaaidun van ofzo. (het is ook een jongensnaam, maar goed)

Marieke gaat in NL helemaal goed, maar in Amerika snappen ze er helemaal niks van ;) Dus alles met dubbele klinkers liever niet (Juul, Aaf)



Een goed voorbeeld van een internationale meisjesnaam is Stella (nog een mooie betekenis ook) of Elizabeth/ElisabethAlice?
Listen very carefully, I shall say this only once.
Alle reacties Link kopieren
@janna: Fien, Fiene, Feline, ik vind ze allemaal leuk. Fieke ook nog n optie?
Alle reacties Link kopieren
quote:janna1986 schreef op 30 januari 2013 @ 19:38:

Fien, Fiene of Feline.. wat vinden jullie?

Ik heb iets met een F denk ik..Ik vind ze allemaal mooi, maar zou Feline kiezen.
Ik zou ook voor Feline gaan. Dat is een wat 'volwassere' naam voor later. En bovendien kan je bij Feline altijd nog Fien of Fiene als koosnaampje gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Ik stem voor Fiene!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor Fien!
Alle reacties Link kopieren
Ik neig ook meer naar de kortere versies ( Fien of Fiene )

Ik was zelf best een klein heksje en niet zo meisje meisje, ik denk dat het wel goed past.

Nog meer "heksen naampjes ideeën? " :-)
Alle reacties Link kopieren
Pien?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb een paar weken geleden ook al iets gepost. Maar met nog een paar weken te gaan, zijn we er nog steeds niet helemaal uit:



Nine Sofie/Sophie/Amelie/Milou, of

Linde Sofie/Sophie/Amelie/Milou



Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Linde omdat ik negen blijf lezen bij Nine.

En Milou! Mooie naam, zeker geen top tien (Sophie) en geen spellingissues.

Amelie zou ik een accent opzetten. (net als in de film).



Eigenlijk zou ik Milou Linde doen, maar dat is de vraag niet. (M echt leuke naam)
Alle reacties Link kopieren
Nine - Sophie vind ik erg mooi
Alle reacties Link kopieren
quote:janna1986 schreef op 31 januari 2013 @ 21:01:

Ik neig ook meer naar de kortere versies ( Fien of Fiene )

Ik was zelf best een klein heksje en niet zo meisje meisje, ik denk dat het wel goed past.

Nog meer "heksen naampjes ideeën? " :-)Lena, Lot, Jet, Jip, Tara, Kiki, Kato, Jana, Rune, Ronja, Nina, Noor,Saar/ Sarah, Hanna, Finne, Jisse, Isis, Bente, Mette, Elin, Mare, Ode, Lara, Suus, Fenna.
Alle reacties Link kopieren
Roosroos

Ik zou kiezen voor Linde Sofie. Nine klinkt voor mij als een koosnaampje. Amelie vind ik te kak en Milou juist helemaal niet, beetje jaren 80. Linde en Sofie vind ik beide heel mooie namen die voor mij niet meteen een associatie hebben. Hoop dat jullie eruit komen...
Alle reacties Link kopieren
Niene Sofie (dan vermijd je dat sommigen negen lezen...)
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



wij hebben 'de' naam voor ons dochtertje gevonden.



Zij gaat heten, Sydney.



Nu is mijn vraag, aangezien namen eindigend op y vaak worden geassocieerd met lagere sociale milieus..



Vinden jullie de naam Sydney ook thuishoren in het rijtje,

Wesley, Kimberly, Kelly..



Wij vinden de naam Sydney net als Romy bijv. er niet tussen horen..



En.. welke spelling vinden jullie het mooiste/leukste?

Wij twijfelen tussen Sydney of Sydnie.

Sydney, Sidney, Sidnee, Sydnee, Sidnae..etc..



Ter info. wij zijn van buitenlandse afkomst, ons kindje wordt geen 'Hollandse' blond haar blauwe ogen meid.



Bedankt alvast voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven