Meisjesnamentopic

28-05-2011 18:47 3348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien die andere allang vol is: continue!



Hier is het oude topic

Meisjesnamentopic!
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:Hamer schreef op 22 januari 2013 @ 20:08:

[...]

Julia Leuk, maar wel wat 'gewoon' ofzo

Liz Nee

Lina Nee

Severine Nee

Maud Heel leuk, maar al te veel in onze omgeving

Nore Nee

Sophie Ook leuk, zou dan wel voor Sofie gaan (ben erg van het schrijven zoals je het zegt, behalve bij Puck (wat dan Puk zou moeten zijn) )

Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 23 januari 2013 @ 07:59:

Lune vind ik ook wel leuk! Maar Puck toch net iets meer haha!



Ben het helemaal met je eens over de naam als Puck voor een peuter/kleuter/puber/volwassene/oude vrouw... Die naam gaat bij iemand horen en dan is het klaar volgens mij. Er zijn op dit moment heel veel namen die wat mij betreft in eerste instantie niet echt voor een volwassene is, maar dat gaat geleidelijk denk ik.



Mijn man zei dat hij de naam Puck nu heel veel heeft gezegd en dat ie een beetje (ik citeer:) 'indaalt' (hoe toepasselijk, haha!). En dat hij het steeds leuker begint te vinden. Dus wie weet...
quote:Iekx schreef op 23 januari 2013 @ 08:35:

[...]





Ben het helemaal met je eens over de naam als Puck voor een peuter/kleuter/puber/volwassene/oude vrouw... Die naam gaat bij iemand horen en dan is het klaar volgens mij. Er zijn op dit moment heel veel namen die wat mij betreft in eerste instantie niet echt voor een volwassene is, maar dat gaat geleidelijk denk ik.



Mijn man zei dat hij de naam Puck nu heel veel heeft gezegd en dat ie een beetje (ik citeer:) 'indaalt' (hoe toepasselijk, haha!). En dat hij het steeds leuker begint te vinden. Dus wie weet...haha! Hopelijk daalt hij ver genoeg in en zijn jullie eruit dan

En idd, een naam gaat bij iemand horen en je weet niet beter dan dat die persoon zo heet. Denk dus ook niet dat het op latere leeftijd raar word, want het hoort gewoon zo. Onze dochter had elke andere naam kunnen krijgen en die had net zo goed gepast als dat Noor nu doet bij haar
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de ideetjes allemaal!

helaas niks nieuws meer gzeien dat ik mooi vind...



maar wel leuk dat er toch nog mensen Kate wel een classy naam vinden, ik wil alleen niet dat mensen denken dat we ons hebben laten inspireren door het engels koningshuis :-/



verder blijf ik toch nog steeds met de naam Emme in mijn hoofd zitten, maar mijn man is niet overtuigd. Hij hoort dan liever Emma, maar dat is een veel te populaire naam vind ik...



succes nog allemaal met de namenzoektocht!
Alle reacties Link kopieren
quote:mousti schreef op 23 januari 2013 @ 21:49:

bedankt voor de ideetjes allemaal!

helaas niks nieuws meer gzeien dat ik mooi vind...



maar wel leuk dat er toch nog mensen Kate wel een classy naam vinden, ik wil alleen niet dat mensen denken dat we ons hebben laten inspireren door het engels koningshuis :-/



verder blijf ik toch nog steeds met de naam Emme in mijn hoofd zitten, maar mijn man is niet overtuigd. Hij hoort dan liever Emma, maar dat is een veel te populaire naam vind ik...



succes nog allemaal met de namenzoektocht!Emmy mss.?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



kunnen jullie ons verder op weg helpen?

Wij krijgen een meisje en terwijl ik dacht meisjesnamen veel gemakkelijker te vinden dan jongensnamen valt dat best tegen.

Tot nu toe is ons lijstje:

Femke

Tessa

Lisanne

Lotte

Jasmijn



Voorkeur is dus een naam met 2 lettergrepen (of 3), redelijk Nederlands en normaal. Liever geen engels, vergezochte, te aparte of top 5 naam.
Alle reacties Link kopieren
@blomke

Ik weet niet of al deze namen van oorsprong Nederlands zijn, maar misschien heb je er iets aan...

Anabel

Suzanne

Merel

Janneke

Leanne

Fenna

Nicole

Silvia

Linda

Marijn

Floor

Rosa

Rosanne

Roos
Alle reacties Link kopieren
quote:blomke25 schreef op 25 januari 2013 @ 10:04:

Hallo,



kunnen jullie ons verder op weg helpen?

Wij krijgen een meisje en terwijl ik dacht meisjesnamen veel gemakkelijker te vinden dan jongensnamen valt dat best tegen.

Tot nu toe is ons lijstje:

Femke

Tessa

Lisanne

Lotte

Jasmijn



Voorkeur is dus een naam met 2 lettergrepen (of 3), redelijk Nederlands en normaal. Liever geen engels, vergezochte, te aparte of top 5 naam.



Jasmijn = mooi!



Of:

Eline

Karlijn

Hanna

Rosa

Linde

Myrthe

Fiene

Else

Suze

Janne

Anniek

Lieke
Alle reacties Link kopieren
@blomke

Inge

Ilse

Elise

Isa

Elsa

Imke

Eva

Eveline

Lena

Lenneke

Daphne
Alle reacties Link kopieren
Boekenlegger, sorry maar het is het allemaal net niet. Het eerste rijtje is iets teveel jaren 80 voor mijn gevoel. Het tweede rijtje vind ik Isa en Eva wel leuk maar niet het wauw gevoel.



Digijuf, zitten wel leuke namen bij maar de leukste vallen af ivm al in de familie, vrienden groep. Zoals Myrthe, Eline, Lieke, Rosa.
Alle reacties Link kopieren
quote:blomke25 schreef op 25 januari 2013 @ 19:01:

Boekenlegger, sorry maar het is het allemaal net niet. Het eerste rijtje is iets teveel jaren 80 voor mijn gevoel. Het tweede rijtje vind ik Isa en Eva wel leuk maar niet het wauw gevoel.



Digijuf, zitten wel leuke namen bij maar de leukste vallen af ivm al in de familie, vrienden groep. Zoals Myrthe, Eline, Lieke, Rosa.Haha ik vind beide rijtjes van Boekenlegger een hoog jaren 80/90 gehalte hebben, evenals het rijtje dat jij zelf geeft en het rijtje van digijuf. Dus in mijn optiek zou het dan toch allemaal jouw smaak moeten zijn;)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Blomke, wat vind je trouwens nog van:



Aline

Alies

Mirre

Lise

Hester

Wieke

Marly

Jolien

Jolein

Jolin

Bibi

Kiki

Nikki

Elke

Jonne

Feline

Ise

Liza

Vera
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@ blomke



Amber

Marleen

Annelot

Annemijn

Leanne

Iris

Fiene

Florien

Imke

Janna/Janne

Jonna

Jolijn

Merel

Nina
Alle reacties Link kopieren
Milou

Malou
quote:mousti schreef op 23 januari 2013 @ 21:49:

bedankt voor de ideetjes allemaal!

helaas niks nieuws meer gzeien dat ik mooi vind...



maar wel leuk dat er toch nog mensen Kate wel een classy naam vinden, ik wil alleen niet dat mensen denken dat we ons hebben laten inspireren door het engels koningshuis :-/



verder blijf ik toch nog steeds met de naam Emme in mijn hoofd zitten, maar mijn man is niet overtuigd. Hij hoort dan liever Emma, maar dat is een veel te populaire naam vind ik...



succes nog allemaal met de namenzoektocht!Emilie dan?
Alle reacties Link kopieren
sorry Emilie vind ik maar niks, en Emmy eigenlijk ook niet...



had nooit gedacht dat een meisjesnaam zo moeilijk zou zijn.

Maar misschien zijn we gewoon te veeleisend



ik volg hier nog even verder mee in de hoop geinspireerd te worden :-)
Alle reacties Link kopieren
@mousti:

Elle, Ellen, Imre, Imke, Imme, Ruth, Xara, Zoe, Loes, Marloes, Anouk, Djoeke, Cecile, Guusje, Lucille, Suus/Susan, Vivian, Vivi, Phoebe?



Kate vind ik mooi!
Laura

Madelief

Jasmijn'

Lutijn

Elisa,

Roos,
Alle reacties Link kopieren
Als je twee heel leuke namen hebt, welke kies je dan? De naam die maar op een manier te schrijven is maar waarbij je dochter misschien wel een naamgenoot in de klas krijgt omdat hij in de top tien staat. Of de naam die op zich helemaal niet gek is, maar weinig voorkomt en op vier manieren gespeld kan worden?

Oftewel... Is het voor dochter vervelender om haar naam steeds te oeten spellen of om de zoveelste met dezelfde (mooie) naam te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Liever Emma dan Susan/Suzan/-ne.

Altijd je naam spellen is niet leuk.

Buurjongen heeft trouwens weinig voorkomende naam en heette 'jongetje H' (eerste letter achternaam) omdat er een tweede 'naam' in de klas zat. Ze zal dus waarschijnlijk altijd Emma H. heten.
Alle reacties Link kopieren
quote:therealraarmaarwaar schreef op 27 januari 2013 @ 19:35:

Als je twee heel leuke namen hebt, welke kies je dan? De naam die maar op een manier te schrijven is maar waarbij je dochter misschien wel een naamgenoot in de klas krijgt omdat hij in de top tien staat. Of de naam die op zich helemaal niet gek is, maar weinig voorkomt en op vier manieren gespeld kan worden?

Oftewel... Is het voor dochter vervelender om haar naam steeds te oeten spellen of om de zoveelste met dezelfde (mooie) naam te zijn?



Heb je niet diep in je hart voorkeur voor 1 van de 2 namen?

Je zou ook kunnen afwachten tot het kindje er is en dan kijken weke naam het beste past.
Alle reacties Link kopieren
Nee, eigenlijk vind ik ze allebei echt even leuk. En wachten tot ze geboren is... Dat durf ik niet. wat als ik het dan nog niet weet? :-)
Alle reacties Link kopieren
@therealraarmaarwaar

Ik zou gaan voor de naam die het minst voorkomt. En dan schrijven op de manier die het meest voor de hand ligt. De meeste namen kun je op verschillende manieren schrijven.

Ik zou geen top tien naam kiezen, om te voorkomen dat je kind altijd met nummer of achternaam genoemd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik vind het de naam die het minst voorkomt veel mooier op een andere manier dan de minst dagelijke, stom he? Het is niet dat we de naam expres verbijzonderen ofzo, het is een beetje vergelijkbaar met verschillend schrijven van susan, suzan ed.
Alle reacties Link kopieren
quote:therealraarmaarwaar schreef op 28 januari 2013 @ 19:29:

Nee, eigenlijk vind ik ze allebei echt even leuk. En wachten tot ze geboren is... Dat durf ik niet. wat als ik het dan nog niet weet? :-)Dan wéét je het gewoon! Ik had voor mijn oudste dochter 3 namen waar ik niet uit kon kiezen. Maar het was echt binnen 5 minuten duidelijk hoe ze moest heten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven