Meisjesnamentopic

28-05-2011 18:47 3348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien die andere allang vol is: continue!



Hier is het oude topic

Meisjesnamentopic!
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet zo van de naam Sydney, maar vind m niet heel ordi. Ik zou Sydney schrijven, zoals de stad... Daar doet t me ook vooral aan denken. Ik zou denken dat t kind genoemd is naar de stad of dat je daar in ieder geval iets mee hebt als ouders.

Andere schrijfwijzen vind ik ordinair worden.
Dag allemaal,



Wij zijn op zoek naar een lieve, stoere meisjesnaam. Tot nu toe is Lana hier de grote favoriet. Maar Elin staat ook hoog. Verder hebben we eigenlijk nog helemaal geen andere namen kunnen vinden.



Hebben jullie nog suggesties of namen die lijken op onze favorieten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Elin nogal 'harde' naam vergeleken bij Lana.

Eline, Céline, Linde?

Ava (maar avatar lijkt erop), Tara, Sara, Rana (maar kikker in het Spaans), Sacha, Saskia, Dunja (doenja), Hannah?
Alle reacties Link kopieren
quote:roosroos84 schreef op 01 februari 2013 @ 09:32:

Hoi allemaal, ik heb een paar weken geleden ook al iets gepost. Maar met nog een paar weken te gaan, zijn we er nog steeds niet helemaal uit:



Nine Sofie/Sophie/Amelie/Milou, of

Linde Sofie/Sophie/Amelie/Milou





Ik vind Nine leuker. Ik ken iemand die zo heet. Mensen wennen er wel aan.

Sophie zou ik zo schrijven ipv met een f.

Amelie vind ik ook een leuke naam. Misschien als 2e naam erbij?
Alle reacties Link kopieren
quote:zomerwinter schreef op 03 februari 2013 @ 08:49:

Tot nu toe is Lana hier de grote favoriet. Maar Elin staat ook hoog. ? Ik vind Elin veel leuker.
Alle reacties Link kopieren
quote:leukenaamforum schreef op 02 februari 2013 @ 14:29:

Vinden jullie de naam Sydney ook thuishoren in het rijtje,

Wesley, Kimberly, Kelly..



Wij vinden de naam Sydney net als Romy bijv. er niet tussen horen..

Nee, ik vind Sydney niet echt ordinair (zoals Kevin/Kelly e.d.). Het zit er een beetje tussenin. Het zit net iets onder het "normale" vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:zomerwinter schreef op 03 februari 2013 @ 08:49:

Dag allemaal,



Wij zijn op zoek naar een lieve, stoere meisjesnaam. Tot nu toe is Lana hier de grote favoriet. Maar Elin staat ook hoog. Verder hebben we eigenlijk nog helemaal geen andere namen kunnen vinden.



Hebben jullie nog suggesties of namen die lijken op onze favorieten?



Elin=leuk!

Of Lena, Lara, Yara, Linde, Jana, Mare, Mara, Nina, Alma, Aline, Mila, Lily, Liva, Lisa, Leah, Esra, Eva, Evie, Dina, Elsa.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Elin ook heel leuk. Lana ook wel, maar minder leuk dan Elin.



Ik vind Sydney niet echt mooi. Ik vind het wel een beetje ordinair. Maar ach ik heb zelf ook een naam overwogen die ik ook een beetje ordinair vond (Emily), maar toch ook mooi. Die is het hier toen uiteindelijk niet geworden. Al blijf ik het een mooie naam vinden. Als je de naam mooi vindt is het toch goed. Ik vind `m idd niet hetzelfde als Wesley of Priscilla. En als mensen jouw kindje kennen dan past die naam na een tijdje vanzelf en dan denken ze alleen nog aan jullie Sydney, die vast niet ordinair zal zijn. Een schrijfwijze als Sidnee vind ik wel heel lelijk. Ik zou dan voor Sydney of Sidney gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Elin nogal op Alien lijken qua klank. Lana vind ik alsof het gedacht is in een dronke bui en er wat letters/klanken missen. Mara, Liva wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:emma77emma schreef op 03 februari 2013 @ 09:20:

[...]





Nee, ik vind Sydney niet echt ordinair (zoals Kevin/Kelly e.d.). Het zit er een beetje tussenin. Het zit net iets onder het "normale" vind ik.Dat vind ik ook.
quote:-tinkerbell- schreef op 30 januari 2013 @ 19:05:

@ ccbloom



Isabella

Isobel

Eliza

Felicia

Carmen (kan ook wel in het Engels toch?)

Claire

Sheila

Viviën(ne)

Lilian

Alicia

Olivia

Alice

Lauren/Loren

Nicola

Ayla



Uit deze rij zijn een aantal namen favoriet en komen op de lijst

Isobel (hoewel ik twijfel of dat in NL wordt begrepen)

Lilian

Loren

Alice



Van de andere namen is een aantal al bezet in onze omgeving en weer andere vind ik niet zo bij ons passen. Maar goed, van een lijst waar alleen Stella op stond, is dit al een hele verbetering, dankjewel!
quote:Cejo schreef op 30 januari 2013 @ 19:25:

@ ccbloom

Lauren die tinkerbell ook al noemde vind ik erg mooi.

verder misschien nog



Emily

Carice

Carly

Eden

Faye

Hannah

Pippa

Kristin

Lena

Lily

Livia

Louise

Mara

Marli

Mikki

Mila

Norah

Rosa

Romy

Sara

Sophia

Grappig, Eden en Mara komen ook op de lijst. Lauren, zo heet de vriendin van mijn pa al

Uit deze lijst zijn heel veel namen al bezet, sommige door een stomme persoon ;) Andere namen vind ik zelf naar het ordinaire neigen....(niet superordi hoor) ook bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
nog een rijtje voor ccbloom



Ella

Mia

Emma

Anna

Maya

Mathilda

Evelyn

Estelle

Julie

Nina

Valerie

Donna

Robin
Evelyn vind ik wel mooi, maar ben bang dat de y in de naam wordt aangezien voor de mode-y die tegenwoordig veelvuldig wordt toegepast Liever geen y in de naam ;)



Anna had ik ook al in gedachten, een mooie vernoeming zou dat ook zijn. En de NL uitspraak is in dit geval ook gewoon prima



Julie is ook leuk, maar wordt in NL juuulie, dzjoelie of zjulIE (Frans klinkend)



Valerie is ook leuk, Robin ook maar sommigen spreken dat uit als ROO-bin (heeeeeel lelijk vind ik dat ;)) Net zoals een Robert ROO-bert noemen....
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn inmiddels een jaar gestopt met de pil maar zijn helaas nog niet zwanger. Wel zijn we erg bezigbmet namen en wat wij leuk vinden. Meisjes namen wat we leuk vinden zijn namen als Tessa, Lieke, Floortje maar ik lees hier net de naam Liva! Wauw wat vind ik dat een super gave naam! Nu zijn we natuurlijk nog niet zwanger maar ik vind het erg leuk om hier zo mee bezig te zijn. Vraag me dan bv al af welke eventuelebandere namen daar bij staan. Erg leuk om mee te lezen op dit topic en inspiratie op te oen, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bericht geschreven op de ipad een paar vreemde fouten zie ik nu ;)
Alle reacties Link kopieren
@ senorita

Namen in dezelfde categorie als Liva:

Laure

Lina

Marèl

Vera

Rodé(e)

Madé(e)

Manèl

Yara

Indra

Loïs

Lori

Loren

Jolin

Zoiets?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Lois en Yara vind ik ook erg leuk! Gister enthousiast de naam Liva doorgegeven aan vriend die helaas direct zei dat de naam wel erg veel op de naam van onze hond lijkt.. Zo jammer
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie het leukst voor een meisje: Jip, Finn of Mare?
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie het leukst voor een meisje: Jip, Finn of Mare?
Alle reacties Link kopieren
Zowel Jip als Finn zijn in mijn ogen echt jongensnamen. Ken verschillende jongens die zo heten en geen meisjes. Bij Jip denk ik ook aan Jip en Janneke uiteraard en daar is Jip toch ook jongen. Heb hier wel vaker gelezen dat Jip ook een meisjesnaam is maar ik vind het toch moeilijk dat in te zien zeg maar. Ik vind het zelf zo overduidelijk een jongensnaam. Ik denk dat ik niet de enige ben die dat zo ziet dus zou daar zelf wel rekening mee houden als je je kind zo'n naam geeft.



Mare is op zich best leuk, maar vindt zelf Maartje dan veel leuker.
Alle reacties Link kopieren
Zie nu inderdaad dat in 2012 30 meisjes de naam Jip gekregen hebben..
Alle reacties Link kopieren
quote:katie1985 schreef op 08 februari 2013 @ 10:52:

Wat vinden jullie het leukst voor een meisje: Jip, Finn of Mare?

Mare vind ik het mooiste

Jip vind ik niet mooi

Finn vind ik als Finne leuker voor een meisje
Alle reacties Link kopieren
Mare vind ik mooi. Bij Finn en Jip denk ik ook aan jongens...
Alle reacties Link kopieren
Jip vind ik leuk!

Finn vind ik echt geen meisjesnaam.

Mare vind ik 'mwah', moet dan altijd denken aan maar-uh...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven