Meningsverschil: Vakantie vs verjaardag kind

25-02-2017 16:24 392 berichten
Gewijzigd
anoniem_333383 wijzigde dit bericht op 21-08-2017 14:27
99.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 25 februari 2017 @ 20:49:

Ik denk trouwens dat mijn schoonmoeder een buks zou kopen en mijn vriend in zijn voet zou schieten als ze er achter kwam dat haar kleindochter door zoiets stoms onrecht zou worden aangedaan



Zelf heb ik het type schoonmoeder dat wel in staat is een buks te kopen, vervolgens de munitie zou vergeten en de buks dan maar als slagwapen te gebruiken. Ze is nog echt van de 'wie niet horen wil moet maar voelen' generatie. En dan zou man nog het geluk hebben dat de pater familias hem niet als eerste had weten op te sporen.



Alle gekkigheid op een stokje: als dochter weet dat ze een groot feest op haar echte verjaardag krijgt dan gaat dat natuurlijk gewoon door. Het kind is 10, geen 4-jarige meer waarbij je wat creatief kunt schuiven met de datum. Ik zou ook niet meer op hem inpraten. Wat Elein al schrijft: "Als jij een l*l wil zijn prima, dat feest gaat door met of zonder jou. Leg het maar lekker zelf uit en plan alvast een leuk uitje met the boys voor jouw verjaardag als je een feestje wil"
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
@Annelleke, er hoeft elemaal niks "verplaatst" te worden, de afspraak had in de eerste plaats niet eens moeten kunnen. Wat ik vooral vind meewegen is dat dit niet een "vast" weekend is ofzo dat ALTIJD plaatsvindt in, ik zeg maar wat, het eerste weekend van juli. Het is een afspraak die gezamenlijk is gemaakt. Man had dus gewoon de verjaardag van zijn dochter met een rood kruis in zijn agenda kunnen zetten en dan was de datum überhaupt geen optie geweest.
quote:Bestaardigopzich schreef op 25 februari 2017 @ 21:48:

[...]





Hoe zou dat gaan op de dag zelf? Dan staat mss iedereen verontwaardigd te toeteren waar de jarige bij is..

Nice. Nee ik vind ook dat je wel moet laten weten (niet perse inschakelen maar gewoon vertellen) dat paps er niet is en waarom.

Enneh... ik weet ook nog heel goed hoe belangrijk ik het vond dat mijn leeftijd met 10 jaar 2 cijfers telde. Het is ook de enige verjaardag die ik me nog goed kan herinneren. Echt ik vind dat hij gewoon de volgende dag pas moet gaan. Niet voor het opruimen enz. maar voor zijn dochter...

Laten weten aan de familie is iets anders dan familie man laten overhalen om te blijven.

De TO wil dat de familie op man in gaat praten. En dat vind ik niet de taak van de rest van de familie.
quote:Anoniempje22 schreef op 25 februari 2017 @ 21:13:

[...]





Dit is nou precies de reden waarom ik familie wil inschakelen ????

Bedankt voor alle steun trouwens.

Niet doen.

De macht van het getal inzetten zal hem alleen maar mokkend en morrend op die verjaardag laten zitten en geen poot uitsteken om te helpen. Want jij en de familie hebben hem zijn speeltje afgenomen.



Echt waar, meld hem dat bericht van Elein maar. Man, JIJ bent hier de lul, dus JIJ meld je dochter maar dat je weg bent op haar verjaardag.



En dan gewoon haar verjaardag grootst vieren, veel foto's maken en er een pracht dag van maken.

3 dagen voor zijn verjaardag meldt je man dat jij weggaat op een stedentripje, naar wens met/zonder kinderen en veel plezier man met het regelen van je verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 25 februari 2017 @ 20:11:

[...]





Dat zijn ook een stelletje lamlullen. Een beetje vriend weet wanneer de kinderen van de ander jarig zijn.Haha, echt? Ik weet die van alle kinderen van vriendinnen ook niet hoor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 25 februari 2017 @ 20:13:

En ja, dan vliegt hij maar een dag later.



Desnoods op mijn bezem, want ik zou niet vriendelijk blijven.
Alle reacties Link kopieren
To er zijn nog een hoop vragen voor je in dit topic.
Wat een weggewaaid dakraam zeg, die man van jou.



De oplossing die hij voorstelt is natuurlijk niet echt een oplossing. Vrijdag is gewoon een rotdag om je verjaardag te vieren. Iedereen is dan moe van werk en kinderen zijn het ook zat na een weekje school. Daar doe je niemand een plezier mee.



Ik zou het hem zelf z.s.m. aan dochter laten vertellen. Misschien is ze zelf wel oké ermee, maar laat hem in ieder geval de kastanjes maar uit het vuur halen.
quote:Caledoniaxx schreef op 25 februari 2017 @ 21:53:

[...]



Laten weten aan de familie is iets anders dan familie man laten overhalen om te blijven.

De TO wil dat de familie op man in gaat praten. En dat vind ik niet de taak van de rest van de familie.



Dat ben ik met je eens hoor, echt vragen van: 'praten jullie nou eens met hem' niet, maar wel voorkomen dat ze binnenstappen en vragen waar is de trotse vader? Kan me voorstellen dat iemand dan net zo reageert als bijna iedereen hier en dat is niet leuk voor de jarige. Een kind van 10 voelt echt wel dat de andere familie op zijn minst verbaasd/verontwaardigd reageert. Pijnlijk ik hoop echt dat die man van gedachte veranderd.

TO weet hij dat je het hier op het forum hebt gezet? If not: vertellen incl. de reacties
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij niet zoveel ruzie waard zijn. Natuurlijk zou ik het niet leuk vinden dat hij niet met mij overlegd had en dat zal hij weten ook, maar ik zou uiteindelijk toch naar een andere oplossing zoeken en het niet zo laten escaleren. Daar wordt je dochter ook niet beter van. Het is echt geen ramp de verjaardag een weekend eerder te vieren. Op deze optie heb je nog niet gereageerd . Vier het kinderfeestje bijvoorbeeld op haar echte verjaardag. Mijn kinderen maakt het echt niet uit op welke dag het is als het maar gevierd wordt en dan is een weekend inderdaad meestal handiger dan een vrijdagmiddag. Als het door de week is schuift het ook altijd door naar het weekend ervoor of erna. Waarom nu dan niet. Ik denk echt dat een alternatieve datum met de vader erbij leuker voor haar is dan het kosten wat het kost toch door te laten gaan.



Of ik nog veel moeite zou doen voor zijn verjaardag is een tweede.....
Alle reacties Link kopieren
Maar we weten ook niet of de uitnodigingen al uitgegaan zijn, waardoor anderen wél rekening houden met deze datum en een andere mogelijk niet kunnen.



En ik blijf erbij, júist omdat deze keer speciaal zou zijn, zou ik pissig zijn op man. Wij hebben heel wat verschoven met verjaardagen, maar als er één groots gepland is, dan gaat ie ook door. En dan gaan wij als ouders niet weg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Carry_lm schreef op 25 februari 2017 @ 22:15:

Het zou mij niet zoveel ruzie waard zijn. Natuurlijk zou ik het niet leuk vinden dat hij niet met mij overlegd had en dat zal hij weten ook, maar ik zou uiteindelijk toch naar een andere oplossing zoeken en het niet zo laten escaleren. Daar wordt je dochter ook niet beter van. Het is echt geen ramp de verjaardag een weekend eerder te vieren. Op deze optie heb je nog niet gereageerd . Vier het kinderfeestje bijvoorbeeld op haar echte verjaardag. Mijn kinderen maakt het echt niet uit op welke dag het is als het maar gevierd wordt en dan is een weekend inderdaad meestal handiger dan een vrijdagmiddag. Als het door de week is schuift het ook altijd door naar het weekend ervoor of erna. Waarom nu dan niet. Ik denk echt dat een alternatieve datum met de vader erbij leuker voor haar is dan het kosten wat het kost toch door te laten gaan.



Of ik nog veel moeite zou doen voor zijn verjaardag is een tweede.....



Hier ben ik het helemaal mee eens.

Vind dat iedereen nogal overdrijft. Goed, het is onhandig, maar vier die verjaardag een weekje later of eerder en doe het partijtje op de dag zelf. Opgelost. Het zijn geen zaken van leven of dood hoor, gewoon een kinderverjaardag en een weekendje weg. Ach, beide leuk.

Maak er mooie dag(en) van.
Alle reacties Link kopieren
Sja, dat hangt er dus nog steeds vanaf in hoeverre het feest al geregeld is of in elk geval in voorbereiding is.



Ik vier dit jaar m'n verjaardag ook eens een keer groots, daar is al eea voor geregeld. Dat is voor het eerst in jaren. Zou ik toch niet leuk vinden als m'n man dan zou zeggen "oh.. by the way.. ik ben er dan niet, want mijn vrienden vinden de verjaardagen van hun gezin wél belangrijk, dus alleen het weekend van jouw verjaardag kunnen we nog weg"..



Echt.. op elke andere keer was dat geen probleem, maar als je al wat speciaals gepland hebt, en dochter zich daar al op verheugd, is het gewoon stom.
Later is nu
quote:7102 schreef op 25 februari 2017 @ 21:58:

To er zijn nog een hoop vragen voor je in dit topic.Stel die vragen maar?
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre heb je al voorbereidingen getroffen voor het feest, bijvoorbeeld



Wist je man van dat feest? Had je het daar specifiek met hem over gehad?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En heeft hij het plannen van die broedervakantie met jou overlegd?



Overigens zou ik het niet bezwaarlijk vinden als man de datum onhandig gepland had. Het niet meedenken aan een oplossing die voor dochter het best/leukst is vind ik het lulwaardige eraan.
Man heeft al eerder verteld dat hij dit jaar in maand x een weekje weggaat. Prima. Voor mij is het zo vanzelfsprekend dat hij niet op dochters verjaardag weggaat, dat ik niet verder heb doorgevraagd.

Pas later kwam dit boven water. En het is dus al geboekt.

Concrete voorbereidingen voor het feest heb ik nog lang niet gedaan, hebben nog paar maandjes te gaan.

Weekend eerder verjaardag vieren is onhandig, want dat valt in de schoolvakantie. Kan natuurlijk, maar de kans op afzeggingen is weer groter (zoals voorgaande jaren).

Weekend later is er al een ander feestmoment in de familie.
Een hele week zelfs. Dan gaat hij 5 of 6 dagen. Simpel.



Ik zou echt zo verdrietig worden van zo'n man, het zou echt een probleem voor mij zijn.
Ik zou gewoon er wel een flinke ruzie voor over hebben. Hem aangeven dat hij een dag later kan gaan of gewoon thuis blijft.

En als hij wel gaat ( want kan hem moeilijk vastbinden) hij daar lekker kan blijven.
Ik heb mijn plannen voor een groter feest wel bij man laten vallen. Weliswaar in de brainstormfase. Dus geen concrete acties, omdat het nog zover weg is.
Alle reacties Link kopieren
Oooh hij is er s'ochtends nog zie ik nu. Nou dan lekker feliciteren, dikke zoen en uitzwaaien, en jij viert de dag nog verder met dochter en de gasten. Iedereen heeft het naar zijn zin, prima toch?

Zou dit echt geen enkel probleem vinden.
Moet hij vliegen of met de auto? En hoe laat zou hij willen vertrekken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniempje22 schreef op 25 februari 2017 @ 23:23:

Ik heb mijn plannen voor een groter feest wel bij man laten vallen. Weliswaar in de brainstormfase. Dus geen concrete acties, omdat het nog zover weg is.

Och het duurt nog maanden en is niet geregeld. Sorry, je stelt je aan. Pas er even een mouw aan met elkaar, komt wel goed.



Als dit jullie problemen zijn, op verjaardag de middag zonder papa maar met visite, en een weekend met vrienden weg... Poeh, dan ben je werkelijk gezegend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fee-de-Goede schreef op 25 februari 2017 @ 23:20:

Ik zou gewoon er wel een flinke ruzie voor over hebben. Hem aangeven dat hij een dag later kan gaan of gewoon thuis blijft.

En als hij wel gaat ( want kan hem moeilijk vastbinden) hij daar lekker kan blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniempje22 schreef op 25 februari 2017 @ 23:23:

Ik heb mijn plannen voor een groter feest wel bij man laten vallen. Weliswaar in de brainstormfase. Dus geen concrete acties, omdat het nog zover weg is.Hoe zie jij een groter feest voor je ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven