Onverwachtige tegenvaller(s) aan het hebben van een kind

26-06-2016 08:43 416 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een echt onverwachte tegenvaller voor mijzelf is dat onze zoon zo ontzettend vaak op mijn tenen en voeten staat. En dat dat echt zeer doet. Dat het nog even duurt voor hij snapt dat zoiets pijn doet bij mij, dat wist ik dan weer wel.

Verder vind ik zijn wil om heel veel dicht bij mij te zijn wel heerlijk, dus het is ook niet ernstig. Ik wil hier graag een grappig topic van maken, waar we dit soort observaties delen.
Alle reacties Link kopieren
Als we zwemmen hangt mijn dochter (7) graag spontaan om mijn nek. En dat doet zo'n pijn bij mijn haargrens. Grrr.



(Als voorbeeld: in het golfslagbad, in de wildwaterbaan.)
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Het lief willen aanraken/kunnen voelen van mijn gezicht, maar dan in het enthousiasme dus slaan beetje hetzelfde als in de OP
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn zoon met de leeftijd van 10 jaar oud al langer werd dan ik ben en hij steeds plagend moedertje tegen me zegt

Dat hij, omdat hij zo enorm snel groeit, elke maand wel wat nieuws moet en ik dus verplicht ben om regelmatig te shoppen ( ik heb de pest aan shoppen)
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 26 juni 2016 @ 08:53:

Als we zwemmen hangt mijn dochter (7) graag spontaan om mijn nek. En dat doet zo'n pijn bij mijn haargrens. Grrr.



(Als voorbeeld: in het golfslagbad, in de wildwaterbaan.)Oh ja is ook zo handig met je bovenstukje. Die zit nooit op z'n plaats daarna
Alle reacties Link kopieren
quote:saartje01 schreef op 26 juni 2016 @ 09:02:

Dat mijn zoon met de leeftijd van 10 jaar oud al langer werd dan ik ben en hij steeds plagend moedertje tegen me zegt



Dat hij, omdat hij zo enorm snel groeit, elke maand wel wat nieuws moet en ik dus verplicht ben om regelmatig te shoppen ( ik heb de pest aan shoppen)Droom van de meeste vrouwen
Dat ik mijn haar nooit meer los doe. Daar hangt meteen een kind in. En nu ben ik die staart zo gewend dat ik op mijn werk mijn haar ook niet los doe.
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn zoon van 3 nog weinig besef heeft van 'geduld hebben'. Als hij iets wilt en dan moet dat gelijk. Natuurlijk zeggen wij 'nee' want hij mag niet alles, vooral als hij dan hysterisch gaat huilen heb ik er soms wel moeite mee
Dat ze je zo onwijs pijn kunnen doen. Heb eens een kopstoot op mijn slaap gehad van dochter (toen 2) waar ik een lichte hersenschudding aan overhield. En idd, zoon van ruim 20 kilo staat vaak op mijn tenen, het liefst als ik sandalen aan heb. Liefdevolle aaien die eigenlijk gewoon meppen in je gezicht zijn. Leuk joh, kinderen
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk kan ik m'n ei kwijt!



Ik word GEK van die ieniemini nageltjes knippen. Krijg er onwijs de zenuwen van, zoon wriemelt en intussen heb ik al een keer in z'n vingertje geknipt en bijna mezelf aangemeld bij Veilig Thuis.



Hij heeft nu hele lange nagels en ik verzamel al dagen moed. Pfffff.
Oh en een serieuze tegenvallen: dat je met een kind van 4 en een kind van 7 nog steeds slecht slaapt omdat ze allebei rond 5.30 al wakker worden en omdat de jongste nog steeds regelmatig midden in de nacht wakker is.
Alle reacties Link kopieren
Een lieve knuffel is vaak een harde kopstoot, maar hij bedoelt t goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:eekhoorn12 schreef op 26 juni 2016 @ 09:08:

Dat ik mijn haar nooit meer los doe. Daar hangt meteen een kind in. En nu ben ik die staart zo gewend dat ik op mijn werk mijn haar ook niet los doe.Ja hier ook. Knapper ben ik er nog niet op geworden. Ook onwijze haaruitval, bed vol haren en vloer vol haren. Begrijp nu de korte haren moeders.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik bij een liefdevolle knuffelklem om mijn nek er meestal aan herinnerd wordt dat zijn nagels snel groeien!
Dat als ik op m'n hurken zit om de schoenen/sokken/broek van kind A aan te trekken, kind B met een aanloop op m'n rug springt....
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook absoluut mijn tegenvaller. Dat ik zo vaak op zoek moet naar nieuwe kleding, schoenen, jassen terwijl ik echt een hekel heb aan kleding shoppen.



En de stress die het organiseren van de verjaardagen me geeft (familiefeestje, kinderfeestje). Liever zou ik helemaal nooit een verjaardag vieren.
Dat als je denkt lekker even in je eentje een chocoladereep of iets anders lekkers naar binnen te werken, er ineens iets aan je benen hangt wat ook dringend een hapje wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 26 juni 2016 @ 09:09:

Eindelijk kan ik m'n ei kwijt!



Ik word GEK van die ieniemini nageltjes knippen. Krijg er onwijs de zenuwen van, zoon wriemelt en intussen heb ik al een keer in z'n vingertje geknipt en bijna mezelf aangemeld bij Veilig Thuis.



Hij heeft nu hele lange nagels en ik verzamel al dagen moed. Pfffff.Vreselijk hè. Man was er beter in dan ik (maar heeft ook een keer in de duim waar zoon mee duimt geknipt, dus dat was drama). Het werkte een periode goed om hem voor een filmpje te zetten, dan was hij afgeleid en knipten wij een rustiger handje/voetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noelle85 schreef op 26 juni 2016 @ 09:13:

Dat als je denkt lekker even in je eentje een chocoladereep of iets anders lekkers naar binnen te werken, er ineens iets aan je benen hangt wat ook dringend een hapje wil. Ja! Snoepen moet stiekem in de keuken tegenwoordig!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen we een soort commune oprichten.

Ik draai mijn hand niet om voor het knippen van kleine nageltjes of het knutselen van traktaties, als een ander dan voor mij de benodigde kleding wil shoppen en het kinderfeestje wil begeleiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:aikidoka schreef op 26 juni 2016 @ 09:14:

[...]





Vreselijk hè. Man was er beter in dan ik (maar heeft ook een keer in de duim waar zoon mee duimt geknipt, dus dat was drama). Het werkte een periode goed om hem voor een filmpje te zetten, dan was hij afgeleid en knipten wij een rustiger handje/voetje.



Ik heb het ook al eens uitbesteed en toen knipte diegene ook in z'n vingertje. Hij werkt ook echt niet bewust tegen met z'n 5 maanden maar hij wriemelt gewoon. Ik heb hier zelden de tv aan sinds z'n geboorte en een filmpje aanzetten past niet geheel in m'n pedagogische visie maar had het toevallig ook net bedacht.



Ik HAAT het echt. Geef me liever 10 spuitluiers op een dag. Het is het enige dat ik echt verschrikkelijk vind aan het moederschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:aikidoka schreef op 26 juni 2016 @ 09:14:

[...]





Vreselijk hè. Man was er beter in dan ik (maar heeft ook een keer in de duim waar zoon mee duimt geknipt, dus dat was drama). Het werkte een periode goed om hem voor een filmpje te zetten, dan was hij afgeleid en knipten wij een rustiger handje/voetje.Ik doe het als kind slaapt geen doen anders hahaha. Heeeeel voorzichtig kamertje kn, hanje pakken, en met een zaklampje erbij knippen Ben als de dood dat als ik het doe als hij wakker is, ik door het gewurmd een vingertop eraf knip
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 26 juni 2016 @ 09:18:

Misschien kunnen we een soort commune oprichten.

Ik draai mijn hand niet om voor het knippen van kleine nageltjes of het knutselen van traktaties, als een ander dan voor mij de benodigde kleding wil shoppen en het kinderfeestje wil begeleiden.



Shoppen kan ik heel goed!

(Zara heeft sale, gewoon boven de 50 euro bestellen, wordt het gratis bezorgd en ben je klaar.)
Alle reacties Link kopieren
Frizz, je kunt nageltjes ook zelf afbijten. Heb ik een paar keer bij zoon gedaan toen knippen niet ging.
Alle reacties Link kopieren
Zoon wil alles delen, heel lief, maar dat betekent dus dat hij altijd met zijn vork vol eten in mijn gezicht zit te prikken.



En zoon zit nu in de vragenfase. Die vind ik serieus heel vermoeiend. "Wie is dat?" "Wat gaat die doen?" "Wat is dat?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven