Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
Alle reacties Link kopieren
geweldig die kinderhumor
Alle reacties Link kopieren
Dochtertje (noem haar voor het gemak hier Girl) was nog net geen 3 denk ik toen ze de was die ik netjes had opgevouwen helemaal overhoop haalde toen ik even met mijn rug naar haar toe zat voor de computer. Eenmaal ik me omdraaide en zag wat ze had aangericht, riep ik verontwaardigd (voertaal bij ons thuis is Engels als papa thuis is):



"Girl!! What have you done??? That's not nice!"

"I did it??"

"Yes, of course you did it. There's no one else here."

"You see me do it?"

"No, but you're the only one here, so yeah you did it."

"You here too. You did it."



Ik stond daar eventjes met mijn mond vol tanden. Met een pokergezicht heeft ze de hele tijd ontkend dat ze er maar iets mee te maken had. Het was haar woord tegen de mijne...
Alle reacties Link kopieren
quote:EccentricGirl schreef op 17 juli 2013 @ 06:45:





"Girl!! What have you done??? That's not nice!"

"I did it??"

"Yes, of course you did it. There's no one else here."

"You see me do it?"

"No, but you're the only one here, so yeah you did it."

"You here too. You did it."



hahahahahaha oeps!!



Mijn neefje van 5 jaar was helemaal gek van ninja's. In die mooie zwarte pakken helemaal bedekt. Liep hij met zijn oma over straat. Ziet hij in de verte een vrouw in een burka. Je raad het al: oooooooh oma, kijk een ninja!!!
Alle reacties Link kopieren
Die is inderdaad geweldig. Haha



Nou zojuist een nieuwe!



in de apotheek net: MAMA KRIJGT BABY DIE IS NU IN DE BUIK KIJK MAAR. DIE GA IK HALEN EN KOMT UIT DE PIEMEL VAN MAMA! EN??? HEB JE OOK NOG MELK IN JE BORSTEN MAM? Maaaaam?! MaaahaaaM?



Ja dat moest in hoofdletters hij schreeuwde loeihard.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Vorige week echt een hilarische actie van dochterlief (bijna 2) en haar neefje (2,5).



Op het plein bij ons in de stad stonden twee grote stoere mannen op een Harley Davidson (type: hoofddoek om, zonnebril en helm op, leren jas, etc).



Rennen dochter en neefje vol richting de twee motoren al roepend: 'mama mooie motor! broem broem! mooie motor, ooohhhh mooie motor!' Je zag die twee mannen al helemaal opfleuren en trots wachten tot ze dichterbij kwamen....



Maar....:

Tot onze verbazing rennen ze de twee motoren op volle kracht voorbij, de mannen in vertwijfeling achter zich latend, om zich met z'n tweeën al 'mooie motor' roepend te vergapen aan....:

Een prachtige rode scootmobiel die precies achter de twee Harleys stond! (type berijder: man van ver boven de 80, bloemetjes om het stuur, kleedje over de benen, enz).



Echt, je kon me oprapen!
Alle reacties Link kopieren
Nog wat grappige versprekingen van dochter:

bibliotheek= babytheek

komkommer= komikomkom

lieveheersbeestje= lievebeestje

zee= groooote badje

bergen= grooote steentjes
Vanmiddag zaten mijn collega en ik aan tafel crackertjes te eten met de kindjes (ik werk in de kinderopvang). Collega at sla en tonijn, waarop een van de kids roept:

' Kijk Laus! J eet een boom op, waarom doet ze dat nou? '
Alle reacties Link kopieren
Nathalie80: geweldig! Zie het al helemaal voor me



Zoon, 2,5 vandaag: we zijn op camping en hij lag in bed. Ik ga even kijken en zie dat mijn kleren uit mijn tas zijn gehaald en hij een lolly in zijn hand heeft.



Vraag ik aan hem: hoe kom je aan die lolly?

Zoon: gekregen

Ik: maar er is niemand van wie heb je die dan gekregen?

Zoon: van Cars auto gekregen



Jaja...Moest zo lachen.

Vroeg ook nog aan hem hoe mijn kleren op de grond terecht kwamen. Had lolly volgens hem gedaan....





Geweldige leeftijd!
Alle reacties Link kopieren
Dochter (bijna 4) zit op haar gemak op de wc. Ondertussen ben ik met zoon van 1 in de woonkamer aan het spelen, ik zing een liedje voor hem.



Klinkt het vanuit de wc: Mahaaam, wil je alsjeblieft stoppen met zingen want zo kan ik echt niet poepen hoor!



Nog een leuke van dochter: we zijn zonder papa een paar dagen bij familie en ze slaapt bij mij in het grote bed. Om een uur of vijf word ik wakker omdat dochter met haar tenen in mijn gezicht aan het friemelen is. Ik zeg, halfslapend en ietwat geïrriteerd: hè, hou eens op zeg. Dochter: ik mag ook nooit wat van jou.

Vervolgens begint ze gezellig te knuffelen en zegt met haar zoetste stemmetje: ja mama, geef maar toe, jij kunt niet zonder mij hè!!
Gesprekje met dochter over jongens en meisjes.

Ik: jij bent een meisje.

Dochter (zwaar geirriteerd) Nee-ééé, ik ben geen meisje, ik ben Laura!
O ja, ik word regelmatig op de gang gezet, op de trap. En dan komt dochter later terug. "Mama luistert weer? Ja, affepoken (afgesproken)?"



Mijn dochter krijgt vaak dezelfde broek aan als ze ziek is, zo'n lekker makkelijke. Dat noemt ze haar ziekebroek. Ik had laatst ook een makkelijke broek aan: 'mama ziek?'



Verder heeft ze een zakbroek en schoenhandjes.
tvp, ik zal even over mijn inbreng nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Zoon probeert op de wc te poepen, het lukt niet zo goed. 'Mijn poepie komt niet mamma, hij wil in zijn huisje blijven.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Ik zwaai samen met zoon (3) mijn man uit die naar zijn werk gaat.

Standaard begint zoon dan 'ik wil niet dat papa weg gaat. Papa mag niet werken. Papa moet thuis blijven!'.

Ik vertel hem dat papa vandaag voor de laatste keer gaat werken, en dan heeeeeeeeeeel lang vakantie heeft. Echt hèèèèl lang. Leuk he?!

Tot mn schrik begint ie heel hard te huilen.

'papa moet thuisblijven bij ons'

Ja schat, vanaf morgen heeft papa vakantie en.. *nog harder gehuil*

'Ik wil ook meedoehoehoen. Papa mag niet heeeeeeel lang op verkantie. Papa moet bij ons!'



Sneutje.

Had ie er 'òp vakantie' van gemaakt.



De week daarvoor hadden we opa&oma uitgezwaaid die op vakantie gingen. Dat had ie maar raar gevonden. Hij was er stil van.

Tot op de fiets ineens verontwaardigd:

'Ik vind het zielig!'

'?'

'Ik vind het zielig dat ze op vakantie gaan!'

'O maar lieffie, opa en oma vinden dat heel leuk!'

'Jaha, ik vind het zielig voor mìj! Nou kan ik niet bij opa en oma spelen!'



Van de week vroeg ik aan hem of hij later ook ging trouwen.

'Ja met jou!'

'O gezellig. En wordt je dan ook papa?'

'Neeeeee. Ik word *eigen naam*!' (kijkt me aan of ik achterlijk ben)

'ik bedoel, wil je dan ook een kindje? Of een baby?'

denkt na

'Ja. Een jongensbaby.'

'ah, een jongensbaby.'

'Ja. Jij troosten.'

'En jij dan?'

'Ikke ga werken.'

'Wat ga je werken dan?'

'verkantie!'







Hij speelt ook graag brandweertje. Op zijn loopfiets, al 'taaaduuu' roepend ergens heen rijden, afstappen, en dan 'blussen' met zijn vinger en 'pssssst' roepen.

Gister was ie er ook weer druk mee, en ik zat even te kijken.

'Pingpingpingping: brand!!'

*stapt op zijn loopfiets en sjeest weg*

'taaatuuutaaatuuuutaaaatuuu-'

*stopt abrupt. kijkt naar beneden en schudt zijn hoofd*

'is niet goed. wèl gordel om doen!'

*doet net alsof z'n gordel om*

'Klik!'

*kijkt tevreden en sjeest verder*

Je kon me opvegen...
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig topic dit! Ik heb er een van mijn broertje, 20 jaar geleden toen hij 3 was.. Hij vond het altijd lekker om in een tshirt te lopen, ook al was het midden in de winter. Hij wilde de tuin in lopen in zijn tshirt maar het was winter en er lag sneeuw buiten. Dus mijn moeder zegt; (..Naam..) zo kan je toch niet naar buiten, het is veel te koud buiten met je t shirt aan, trek even wat warms aan! Hij loopt naar boven naar zijn kamer en komt 5 min later weer terug om nogmaals in zijn tshirt naar buiten te lopen. Zegt mijn moeder tegen hem; wat heb ik je nou gezegd, trek even wat warms aan als je naar buiten gaat! Waarop hij antwoord; ik heb net boven mijn tshirt op de verwarming gelegd, nu is hij lekker wawem (warm)

Hahaha je kon ons echt opvegen :-))
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 3 en ik liepen in de Hema, ik had een zomerjurkje aan en zij hing op een gegeven moment aan mijn been. Zij, keihard door de winkel: "Mama, ik voel je haren van je plasser!"



En andere dochter van toen 4 en ik fietsten samen naar het centrum met Koninginnedag. Het was heel druk met fietsers en wandelaars. Net voor we vertrokken, was ik naar de wc geweest, normaal gesproken ben ik binnen 2 minuten klaar, maar nu ging het even wat moeilijker. Mijn dochter, schreeuwend over straat: "Mama, jij moest wel echt lang poepen hè?!"
Alle reacties Link kopieren
Aaquamarine, die dochter van jou kan er wat van als ik het zo lees! Hilarisch! (Nou ja op dat moment vast niet haha)
Alle reacties Link kopieren
up!
Alle reacties Link kopieren
Zoon (5) krijgt een cadeautje, maar vertrouwt het kennelijk niet helemaal: "Hier mama, maak jij maar open en ik hoop niet dat het boem zegt!"
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is 1,5 en heeft het vooral op de genante doch hilarische acties. Zo lag ik laatst nog in bed, wie verzint dat wakker worden om half 6?, en hij scharrelde door de kamer. Ik lig op mijn zij naar hem te kijken terwijl hij maar naar de wekker 'klok!' Blijft brullen. Hij heeft opeens door dat ik naar hem kijk, hij doet zijn hoofd schuin, glimlacht lief. Kijkt naar mijn borsten, drukt beide handen er tegen aan en roept 'tuut tuut!' En gaat weer verder met de klok, mij vol verbazing achterlatend terwijl zijn vader over de grond rolde van het lachen.



Nee maar echt, waar haalt ie dat vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha wat onwijs grappig. Toet toet. Zou de mijne ook zo kunnen doen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Fes schreef op 14 september 2013 @ 13:28:

Mijn zoon is 1,5 en heeft het vooral op de genante doch hilarische acties. Zo lag ik laatst nog in bed, wie verzint dat wakker worden om half 6?, en hij scharrelde door de kamer. Ik lig op mijn zij naar hem te kijken terwijl hij maar naar de wekker 'klok!' Blijft brullen. Hij heeft opeens door dat ik naar hem kijk, hij doet zijn hoofd schuin, glimlacht lief. Kijkt naar mijn borsten, drukt beide handen er tegen aan en roept 'tuut tuut!' En gaat weer verder met de klok, mij vol verbazing achterlatend terwijl zijn vader over de grond rolde van het lachen.



Nee maar echt, waar haalt ie dat vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Dochter (3) heeft op het kdv een thema over beroepen. In de auto hebben we het erover.



Ik: wat wil jij later worden dan?

Dochter: mama!

Ik: Oh, leuk. Dan krijg je ook een baby.

Dochter kijkt bedenkelijk en zegt: nee, toch maar kapper!
Alle reacties Link kopieren
De kat heeft gespuugd. Dat is niet zo leuk ! Nee he dat is niet zo leuk he vind ik ook niet zo leuk want ik moet het schoonmaken. Ja ik vind het ook niet zo leuk want ik moet er over zeuren.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Dochter (2) staat aandachtig te bestuderen hoe ik mijn mascara van mijn ogen afhaal. Zegt ze ineens tegen mij: mama, jij moeten even je zonnebril opzetten! En bedankt! ( en dat terwijl ze me toch elke ochtend en avond zonder make-up ziet.



Dochter vind het geweldig om met mijn lange haar te prutsen: kammen, 'vlechtjes' maken of gewoon lekker frutselen bij mij op schoot. Ze kan daar echt zo een half uur zoet mee zijn. Op een dag bedenkt ze dat ze papa's (beetje kalende) haardos ook wel kan 'maken'. Dus ze klimt bij papa op schoot, ziet de ietwat tegenvallende haardos en roept binnen 1 seconde heel hard ' zo, papa is alweer klaar!



Tsja, best confronterend die peuters.....:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven