Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
Alle reacties Link kopieren
Dochter (4) mocht op een blaadje laten schrijven wat ze het leukst vindt aan haar juf:
Als je iets roze draagt, want dat vind ik zo mooi.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Oudste zat lekker te frutselen aan haar speeltafel en ziet vanuit haar ooghoek een docu op tv, over oermensen, die ik op had staan.
Kruipt de dag daarna bij mijn moeder op schoot en begint te vertellen over wat ze zo allemaal heeft meegemaakt. ‘Oma, ik zag gisteren op tv allemaal mensen van hééél vroeger die in dierenvellen rondliepen en in grotten woonden.... Weet jij dat nog oma?’
:proud:
Dochter (3) :Hokus pokus late pas, ik wou dat papa in mijn kontje was!

Ehh.....
Alle reacties Link kopieren
mukske schreef:
17-12-2020 02:17
Oudste zat lekker te frutselen aan haar speeltafel en ziet vanuit haar ooghoek een docu op tv, over oermensen, die ik op had staan.
Kruipt de dag daarna bij mijn moeder op schoot en begint te vertellen over wat ze zo allemaal heeft meegemaakt. ‘Oma, ik zag gisteren op tv allemaal mensen van hééél vroeger die in dierenvellen rondliepen en in grotten woonden.... Weet jij dat nog oma?’
:proud:
hahaha geweldig zo een opmerking.
Alle reacties Link kopieren
mukske schreef:
17-12-2020 02:17
Oudste zat lekker te frutselen aan haar speeltafel en ziet vanuit haar ooghoek een docu op tv, over oermensen, die ik op had staan.
Kruipt de dag daarna bij mijn moeder op schoot en begint te vertellen over wat ze zo allemaal heeft meegemaakt. ‘Oma, ik zag gisteren op tv allemaal mensen van hééél vroeger die in dierenvellen rondliepen en in grotten woonden.... Weet jij dat nog oma?’
:proud:
Zoon vroeg ooit aan man wat hij deed in de riddertijd...
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Zoon was nog heel klein, jaar of 2 denk ik. Er stond frisdrank aan de kassa. Hij wees ernaar en zei "Wa." Ik: "Nee ventje, da's geen water." Toen wees hij naar bier. "Wa." Ik: "Nee, da's zeker geen water." Waarop hij op volle sterkte voor de hele supermarkt riep: "PAPA!" :rofl:

Als hij naar iets wees in de winkel zei ik dat we dat niet nodig hadden. Na een paar keer begon hij zelf tijdens het wijzen te zeggen "Nee, nie no."
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Er schiet me nog één te binnen. Hij was wat ouder en kwam ineens af met een bos bloemen. "Hier mama, die zijn voor jou." Ik helemaal vertederd, tot hij vervolgde "Jij mag die betalen." :rofl:
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
22-12-2020 14:41
Zoon vroeg ooit aan man wat hij deed in de riddertijd...
😂
Alle reacties Link kopieren
Gister bij schoonouders stond de paus op de tv aan "kijk een verklede sneeuwpop" was de reactie van peuter.
Alle reacties Link kopieren
Dochter (4) heeft *naam broertje* zijn oren vanmorgen soms in zijn bed laten liggen? Toen ik zei dat hij niet luisterde.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
27-12-2020 15:52
Gister bij schoonouders stond de paus op de tv aan "kijk een verklede sneeuwpop" was de reactie van peuter.
:rofl:

Zoon van twee noemde sinterklaas een kabouter. Tja hij heeft ook een "puntmuts"
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
22-12-2020 14:41
Zoon vroeg ooit aan man wat hij deed in de riddertijd...
Zo heeft mijn dochter me al eens gevraagd of er nog dino' s waren toen ik klein was :P :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Zoon (2) toen ik hem op een autobandschommel wilde zetten in de speeltuin (aangezien hij dol is op alles met wielen): O nee auto is kapot o_o :-o :-( !!! Auto maken.

Inschattingsfoutje van mezelf :facepalm:
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Ik probeerde een potje open te draaien en toen zei onze zoon (3): stop maar mama, jij bent niet sterk genoeg want jij hebt geen piemel..... :woa:

Hoe hij daar nou aankomt :-?
Alle reacties Link kopieren
joostelientje schreef:
11-11-2020 14:44
Laatst was mijn dochter met een buurmeisje in de zandbak zandkoekjes aan het maken. Ik dacht: Laat ik eens leuk meegaan in het spel. Dus ik zeg " Oh, wat lekker, mag ik ook een hapje?" Mijn dochter zucht en draait met haar ogen en kijkt me heel meewarig aan: "Nee mama, dat kun je niet eten, dat is van zand.." Later liep ik weg, hoor ik haar nog tegen het buurmeisje zeggen: " Ja let maar niet op mijn moeder hoor, die is soms een beetje dom" Het kind is 6! #maarjekrijgterzoveelvoorterug
Hahahaha, je zou ze toch...
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurmeisje (destijds 5 jaar of zoiets) zei eens
"gisteren, jij was klein. Ga jij naar school? "

(Nee, gisteren woonde ik gewoon hier.)
"Maar gisteren, jij was klein! Ga jij naar school?"

Pas weken of maanden later besefte ik dat ze "vroeger" bedoelde...
En misschien zou ze dat gezegd hebben als haar ouders nederlands waren.
Die achterstand heeft ze intussen ingehaald.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
docotrandus schreef:
03-03-2021 18:01
Mijn buurmeisje (destijds 5 jaar of zoiets) zei eens
"gisteren, jij was klein. Ga jij naar school? "

(Nee, gisteren woonde ik gewoon hier.)
"Maar gisteren, jij was klein! Ga jij naar school?"

Pas weken of maanden later besefte ik dat ze "vroeger" bedoelde...
En misschien zou ze dat gezegd hebben als haar ouders nederlands waren.
Die achterstand heeft ze intussen ingehaald.
Hoeft niet hoor. Mijn oudste, oké die is dan wel 3 jaar, heeft het over ‘vroeger’ onafhankelijk over welk moment in het verleden hij het dan ook heeft. “Vroeger hebben we pannenkoeken gegeten”. En daarmee bedoelde hij dus gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Zoon (2) kon zijn favoriete knuffel vandaag geen kusje geven wat hij vaak doet. De reden: "kusjes kapot"
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
AnnaRosie schreef:
04-06-2020 08:43



Ik ben zwanger, mevrouw vertelt aan iedereen (hoi buren, hoi vreemde meneer op straat) dat 'Mama grote borstels wel hebt en dat de baby uit de borstels gaat drinken en toen ik een baby wast, gingt ik ook uit mama's borstels drinken en als de baby eruit is magt ik óók weer uit de borstels drinken!'

Jongste aan de borst en broer van 3 wil ook een slokje. Vond ie niet lekker. "Je moet er limonade in doen"
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Toen ik laatst het zonnescherm uitklapt had riep zoon (2 jaar) enthousiast: de tent is open.

De volgende dag was het zwaar bewolkt en het zonnescherm was dus ingeklapt, zoon zei toen teleurgesteld: de tent is kapot
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 2 en twee weken, was laatst voor het eerst in haar leven in een restaurant (want corona).
Ze wilde zalm en frietjes eten. Prima, mama bestelde de zalm om te delen en zij vroeg zelf heel trots om 'frietjes met saus'.
Het duurde natuurlijk even want het was druk.
Elke keer als de serveerster (jaar of 16) langsliep: 'dat meisje gaat de frietjes halen'. Ja schat, frietjes komen zo.

Het duurde en duurde en de serveerster kwam nog een rondje drinken opnemen.
Zegt mijn hartelapje met zo'n heel helder hard stemmetje: 'meisje! Niet zelf de frietjes opeten!'
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend leuk topic. Dat ik dit niet eerder heb gezien het maakt mijn dag ontzettend goed. Geweldig.

Mijn dochtertje heeft ook vaak uitspraken waarvan je denkt :whistle:
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven