Verdeling huishouden en kinderen man/vrouw

06-02-2014 11:14 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd!!, hoe verdelen jullie de verzorging van de kind(eren) en huishouden?



Ik werk 3dagen. Mijn man werkt 40 uur. (5dagen) we hebben een baby van 4mnd oud



Ik kook. Mijn man ruimt op, en pakt de vaatwasser uit.

Ik doe het huishouden. Badkamer, opruimen en poetsen. Ook doe ik de was, en strijk (zo min mogelijk;-) )

Mijn man zet de Otto aan straat, en gooit de vuilniszak weg.



Wbt de verzorging van ons kind...ik leg mijn baby altijd in bed, Ook doe ik mijn kind altijd in bad, en sta altijd s nachts op als hij wakker wordt, mijn man maakt altijd de flesjes klaar. En Ik geef ze.



Omdat ik minder werk, vind ik het prima om wat meer in het huishouden te doen. Maar wat betreft de verzorging van onze zoon zou ik mijn man ook wat meer moeten laten doen.. Hoe hebben jullie het geregeld?
quote:lilalinda schreef op 06 februari 2014 @ 12:44:

[...]

Doe hem het voorstel dat jullie om&om de baby gaan doen 's avondsOf gewoon samen. Maken jullie er een gezellig ritueel van. Waarom moet het apart?
Ik werk 20 uur, man is zzp-er, dus zijn uren wisselen. Vaak tussen de 60 en 70 uur.

Toen onze tweeling klein was, had hij daar 's avonds net zoveel werk aan als ik.



Nu doe ik het huishouden. Hij kookt wel als hij eerder thuis is, en ook hij pakt af en toe de stofzuiger.



Kids zijn nu 13, en moeten zelf hun kamer opruimen, en dekken de tafel en ruimen de vaatwasser in na het eten.



Hier dus ook vrij traditioneel, maar gezien het verschil in werkuren vind ik dat ook logisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Larissje schreef op 06 februari 2014 @ 12:43:

Nou die kliko is anders best rotwerk, hier past alles er meestal niet in, moet het aangestampt worden, in weer en wind een heel eind de straat door gesleurd worden omdat hij hier in een andere straat moet staan, ik ben altijd blij dat ik het niet hoef te doen hoor!



Hier doen de kinderen het ook regelmatig. Net als sneeuwschuiven en zout strooien in de winter. En dat zijn soms best pittige klussen.



O ja, we moeten ruiten krabben er ook nog bij zetten
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Toen de kinderen nog klein waren deed mijn ex meer met ze, ik deed toen meer in het huishouden. Ik haalde ook de boodschappen na het werk.

Maar toen de kinderen groter werden deed ik juist meer met ze. De "taken" kunnen dus ook verschuiven naarmate de kinderen ouder worden.

En het is niet meer dan logisch dat degene die meer thuis is, meer huishoudelijke taken doet lijkt me.

Bij ons was het wel zo dat we 's avonds pas gingen zitten als alles klaar was. Dus kinderen op bed, afwas gedaan, opgeruimd enz.

9 van de 10 keer waren we gelijkertijd klaar.

En het is wel oppassen dat, als je als vrouw in het begin alle taken naar je toetrekt, je later je man niet gaat beschuldigen dat hij niets doet. Been there!
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 06 februari 2014 @ 12:43:

Ik blijf het echt heel vreemd vinden hoeveel vrouwen hier de volledige verzorging van hun kind doen. Je wilt toch dat vader en kind ook een intieme band hebben?Eens. En dan klagen dat hij de dingen niet goed doet (lees: zoals zij het wil) als hij ze wel eens doet. Geen wonder, hij krijgt de kans niet om ze te oefenen. Ik vind dit ook erg egoïstisch. Als moeder gun je je kind toch ook tijd met zijn of haar vader?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:heenenweer schreef op 06 februari 2014 @ 12:52:

En het is niet meer dan logisch dat degene die meer thuis is, meer huishoudelijke taken doet lijkt me.Eens (tenzij de taken overdag weinig ruimte voor huishouden laten natuurlijk). Wat ik zie (en hier ook weer lees) is dat vrouwen het leeuwendeel van het huishouden doen terwijl (omdat) ze minder werken dan hun partner. Er is dus geen sprake van een eerlijke verdeling en hun partner houdt dus meer tijd voor zichzelf over, terwijl die net zo verantwoordelijk is voor huishouden en gezin. Daar zit naar mijn idee toch het idee achter dat die dingen voornamelijk een vrouwenzaak zijn. Waarom "helpt" hij anders in het huishouden?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Mij gaat het om dat ik liever alles zelf doe want dan wordt het goed gedaan , en niet halve werk en slecht schoongemaakt , dan is het dubbel zo veel werk voor mij , ik ben zeker blij dat mijn man boodschappen doet en elke dag lekker kook want daar heb ik een grote hekel aan , en vrijdag is hij de hele dag met onze dochtertje en zaterdag en zondag zijn we samen . Volgens jullie zou mijn man meer zorg van onze kind opzich moeten nemen , maar hij is pas half zes thuis en onze dochtertje gaat om half zeven naar bed , dan moet ie nog koken . Dus we hebben hier samen wel een balans in kunnen vinden , tijd voor mij zelf heb ik niet zo veel meer want na het eten ga ik nog wat werk in halen , van werken met een kleine kind rond lopen en nog huishouden doen gaat niet zo makkelijk meer , dus daarom gaat mijn dochtertje binnen kort een dag in de week naar de kinderdagverblijf .
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 06 februari 2014 @ 12:29:

TO is nog niet ontzwangerd. Dat duurt meestal ook 9 maanden Haha..ik denk ook dat dat een oorzaak is... Egoïstisch ben ik niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 06 februari 2014 @ 12:46:

[...]





Of gewoon samen. Maken jullie er een gezellig ritueel van. Waarom moet het apart?

Omdat TO dan waarschijnlijk Of de hoofdrol opeist, of haar man gaat vertellen hoe het ooook kan. Of beter kan



Laat die man maar lekker zelf klooien met beebje.
Alle reacties Link kopieren
quote:lislislislis schreef op 06 februari 2014 @ 12:57:

Mij gaat het om dat ik liever alles zelf doe want dan wordt het goed gedaan , en niet halve werk en slecht schoongemaakt , dan is het dubbel zo veel werk voor mij , ik ben zeker blij dat mijn man boodschappen doet en elke dag lekker kook want daar heb ik een grote hekel aan , en vrijdag is hij de hele dag met onze dochtertje en zaterdag en zondag zijn we samen . Volgens jullie zou mijn man meer zorg van onze kind opzich moeten nemen , maar hij is pas half zes thuis en onze dochtertje gaat om half zeven naar bed , dan moet ie nog koken . Dus we hebben hier samen wel een balans in kunnen vinden , tijd voor mij zelf heb ik niet zo veel meer want na het eten ga ik nog wat werk in halen , van werken met een kleine kind rond lopen en nog huishouden doen gaat niet zo makkelijk meer , dus daarom gaat mijn dochtertje binnen kort een dag in de week naar de kinderdagverblijf .



Lislislis, bedoel je dat je nu 36 uur vanuit huis werkt zonder opvang voor je dochter? Hoe krijg je dat voor elkaar? Wat was daar de gedachte achter? Mag ik vragen waarom dochter niet gewoon naar het kdv gaat op de dagen waarop jullie beiden werken? Het lijkt me op termijn niet vol te houden om de zorg voor je kind en je werk tegelijkertijd te moeten doen. Je bent overal maar half bij dan (en in de praktijk schiet het werk er vaak bij in).



Van mij hoeft je man niet meer met je dochter te doen. Je regelt het hoe je zelf wil. Het heeft wel tot gevolg dat je man en dochter weinig kans hebben een band op te bouwen. Dat is iets om je van bewust te zijn. Hebben jullie daar wel over gepraat?



Is er iets te doen aan zijn werktijden? Ouderschapsverlof of parttime werken bijvoorbeeld, of een deel van de tijd thuis werken? Als er echt niets aan te doen is dat je man pas om half 6 thuiskomt, zou ik er denk ik eerder voor kiezen om zelf te koken zodat hij tijd met jullie dochter heeft. Hij kan dan als dochter op bed ligt nog wat schoonmaken (in plaats van het koken). Dan is het maar niet zo geweldig schoon als wanneer jij het doet. De band tussen vader en dochter lijkt me toch belangrijker dan dat er onder de bank gedweild is
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben eigenlijk geen vaste verdeling. We werken beiden onregelmatige uren en zijn dus niet altijd op hetzelfde tijdstip thuis.

Sommige dingen doe ik vaker (de was en boodschappen), andere dingen doet mijn man vaker (koken) maar het is niet zo dat dit mijn taak is of zijn taak. We kijken gewoon naar wat gedaan moet worden. Soms vergeten we ook wel eens wat maar dat is ook geen ramp tenslotte.

Het is hier wel redelijk 50/50 verdeeld maar mijn man heeft soms weken dat hij echt veel werkt en doe ik meer. Als we evenveel werken die week doen we thuis ook bijna evenveel.



Ik vind het niet erg om soms meer te doen verder. Ik zou het wel vervelend vinden als hij geen gelijke partner was die ook gewoon de boel over kon nemen en dat hij een soort (aangespeelde?) hulpeloosheid heeft en niet gewoon de basale taken in huis en met de kinderen kon doen zonder aanwijzingen of expliciete instructie. Hij is niet mijn kind dus ik verwacht van hem dat hij ook gewoon de was kan doen als dat nodig is en dat ik hem hier niet nogmaals op hoeft te wijzen of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 06 februari 2014 @ 13:15:

[...]





Lislislis, bedoel je dat je nu 36 uur vanuit huis werkt zonder opvang voor je dochter? Hoe krijg je dat voor elkaar? Wat was daar de gedachte achter? Mag ik vragen waarom dochter niet gewoon naar het kdv gaat op de dagen waarop jullie beiden werken? Het lijkt me op termijn niet vol te houden om de zorg voor je kind en je werk tegelijkertijd te moeten doen. Je bent overal maar half bij dan (en in de praktijk schiet het werk er vaak bij in).



Van mij hoeft je man niet meer met je dochter te doen. Je regelt het hoe je zelf wil. Het heeft wel tot gevolg dat je man en dochter weinig kans hebben een band op te bouwen. Dat is iets om je van bewust te zijn. Hebben jullie daar wel over gepraat?



Is er iets te doen aan zijn werktijden? Ouderschapsverlof of parttime werken bijvoorbeeld, of een deel van de tijd thuis werken? Als er echt niets aan te doen is dat je man pas om half 6 thuiskomt, zou ik er denk ik eerder voor kiezen om zelf te koken zodat hij tijd met jullie dochter heeft. Hij kan dan als dochter op bed ligt nog wat schoonmaken (in plaats van het koken). Dan is het maar niet zo geweldig schoon als wanneer jij het doet. De band tussen vader en dochter lijkt me toch belangrijker dan dat er onder de bank gedweild is Hoi ja daar heb je zeker ook helemaal gelijk in , is ook niet meer te doen , daarom gaat mijn dochtertje binnen kort een dag in de week naar de kinderdagverblijf , mijn man werk al 4 dagen dus vrijdag is hij thuis met de kleine , over het band met haar tja zij is zeker meer gek op mij , maar ze vermaken elkaar best goed op vrijdag , hij gaat altijd leuke dingen doen buiten de deur met haar dingen die ik zelf geen tijd voor heb , en zaterdag en zondag doen we leuke dingen met zijn drieën, mijn werk loop aardig achter maar zodra ze slaapt ga ik weer in de avond mij werk zo veel mogelijk in halen , daarom doe ik over dag tussen door de huishouden en nog de hondjes uitlaten , als ik nog moet koken en boodschappen dan wordt voor mij dan allemaal te veel . Maar goed ik vind het dan ook niet nodig om mijn kind meerdere dagen naar de kinderdagverblijf te sturen , en mijn man laten schoonmaken in de avond haha dat gaat hij zeker niet doen . Maar ik doe het toch liever zelf , ieder geval bedankt voor de tips
Alle reacties Link kopieren
Onze verdeling: 2 fulltime banen, 2 fulltime kinderen en een werkster voor 3 uur in de week. Ik kan eenvoudig thuiswerken. Doe dat min of meer 2 middagen in de week. Kinderen zijn beide schoolgaand en behoorlijk zelfredzaam en zelfstandig.



Heb me echt nooit bemoeid met hoe papa zijn dagen thuis invulde. Kwam wel een thuis en dan had baby een spijkerbroekje aan met een pyjamajasje. Dacht papa, dat het een blousje was. Zolang ze zich maar vermaakt hadden.



groot voordeel van evenveel werken en zorgen is, dat je allebei weet hoe gesloopt je kunt zijn van een dag vergaderen. Maar ook hoe gesloopt je kunt zijn van een kind met koorts
quote:dubiootje schreef op 06 februari 2014 @ 12:37:

[...]

Kunnen we die kliko gewoon van de takenlijst halen alsjeblieft? Dan kunnen we het uitklappen van de strijkplank of het vullen van de schoonmaakemmer ook wel op de lijst zetten.





+1



Ik doe iets meer in huis maar man werkt wat meer.

Kinderen doen we samen, vanaf het begin al. Vind ik ook niet meer dan logisch. Het is toch te gek dat de vader geen flesjes geeft en het kind niet in bad/bed doet?



Of in geval van Liubi, vergeet de tanden te poetsen of medicijnen te geven? Maar goed, wij zijn allebei wetenschappers, dus dat excuus gaat niet op
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 2 ochtenden in de week, man meer dan fulltime. We hebben een zoon van 4.



Ik doe meer in het huishouden, lijkt me ook logisch, En ik vind het leuk. Ik heb er zelfs mijn beroep van gemaakt



Boodschappen doen we samen op zaterdagochtend (met z'n drieën, vinden we leuk. Lekker slenteren in het winkelcentrum en daarna uitgebreid koffiedrinken in een cafeetje). We houden erg van koken, door de weeks doe ik dat en in het weekend man vaak. Mijn man brengt, als hij thuis is, onze zoon naar bed. Lekker voorlezen en knuffelen en kletsen, dat is echt hun dingetje samen.



En verder helpen we elkaar waar nodig. Het gaat eigenlijk heel ontspannen en geleidelijk. En iedereen in huize Slankie is tevreden en gelukkig.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Mijn man sleept trouwens tegenwoordig ook de stofzuiger omhoog (zwaar ding). Ik krijg hem niet meer zo makkelijk de trap op nu ik al weer in het 3e trimester ben. Dus deze kan wel op de lijst: kliko buitenzetten, uitklappen van de strijkplank en het vullen van de schoonmaakemmer



Strijken en wassen vind ik trouwens helemaal niet erg want dat vind ik leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lislislislis schreef op 06 februari 2014 @ 13:41:

[...]





Hoi ja daar heb je zeker ook helemaal gelijk in , is ook niet meer te doen , daarom gaat mijn dochtertje binnen kort een dag in de week naar de kinderdagverblijf , mijn man werk al 4 dagen dus vrijdag is hij thuis met de kleine , over het band met haar tja zij is zeker meer gek op mij , maar ze vermaken elkaar best goed op vrijdag , hij gaat altijd leuke dingen doen buiten de deur met haar dingen die ik zelf geen tijd voor heb , en zaterdag en zondag doen we leuke dingen met zijn drieën, mijn werk loop aardig achter maar zodra ze slaapt ga ik weer in de avond mij werk zo veel mogelijk in halen , daarom doe ik over dag tussen door de huishouden en nog de hondjes uitlaten , als ik nog moet koken en boodschappen dan wordt voor mij dan allemaal te veel . Maar goed ik vind het dan ook niet nodig om mijn kind meerdere dagen naar de kinderdagverblijf te sturen , en mijn man laten schoonmaken in de avond haha dat gaat hij zeker niet doen . Maar ik doe het toch liever zelf , ieder geval bedankt voor de tips



Ok, dan kun je die 36 uur dus spreiden over 2 dagen en een aantal avonden. Wel pittig, het lijkt me erg moeilijk om bij te blijven met je werk als je zo veel andere dingen op je bord hebt. Als jij 's avonds begint, heb je feitelijk al een hele werkdag achter de rug. Wat is de reden dat jullie haar niet meer dan één dag naar het kdv willen laten gaan? Het zou toch een hoop rust geven als jij 3 of 4 dagen gewoon hele werkdagen zou kunnen maken. Dan zou je de avonden vrijhouden voor bijvoorbeeld quality time met je man Kom jij nog wel aan jezelf en aan je relatie toe op deze manier?



Wat de band tussen je man en dochter betreft, ik denk dat het toch anders is als je de dagelijkse dingetjes met je kind doet dan één "papadag" in de week waarop leuke dingen worden gedaan. Juist die kleine, dagelijkse dingen zijn zo belangrijk om die band te krijgen. En ook voor de vader om zelfvertrouwen op te bouwen in de omgang met zijn kind. Het lijkt me voor een vader ook helemaal niet leuk om daar niet bij betrokken te zijn. Allebei volwaardig ouder zijn lijkt me goed voor het kind, maar ook voor je relatie.
Ga in therapie!
Ik heb een fulltime baan en mijn man is ondernemer. We doen het huishouden samen maar hebben wel ieder een voorkeur voor bepaalde taken. Gaat allemaal redelijk soepel, tenminste zolang ik me niet te veel bemoei met de manier waarop hij dingen doet.



Ja, ik kook sneller en ruim en passant de keukenkastjes op, ik vergeet (bijna) nooit boodschappen, kan beter strijken en de handdoeken belanden ook op rechtere stapeltjes in de kast. Maar op lange termijn heb ik er geen belang bij die taken naar me toe te trekken. Dus ik laat het hem op zijn manier doen en pulk na het eten de tomatensaus van de vloer.



We verwachten een baby in mei en ik ga oprecht proberen geen momzilla te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wassen heb ik ook graag onder mijn eigen hoede. Zo weet ik tenminste zeker dat bepaalde kleding schoon is als ik dat wil .
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 06 februari 2014 @ 14:10:

Ik heb een fulltime baan en mijn man is ondernemer. We doen het huishouden samen maar hebben wel ieder een voorkeur voor bepaalde taken. Gaat allemaal redelijk soepel, tenminste zolang ik me niet te veel bemoei met de manier waarop hij dingen doet.



Ja, ik kook sneller en ruim en passant de keukenkastjes op, ik vergeet (bijna) nooit boodschappen, kan beter strijken en de handdoeken belanden ook op rechtere stapeltjes in de kast. Maar op lange termijn heb ik er geen belang bij die taken naar me toe te trekken. Dus ik laat het hem op zijn manier doen en pulk na het eten de tomatensaus van de vloer.



We verwachten een baby in mei en ik ga oprecht proberen geen momzilla te zijn.



+ 1.

Hier gaat het ongeveer hetzelfde. Mijn man betaald wel de schoonmaakster die 3 uur per week komt omdat hij erg veel werkt en toch zijn aandeel wil hebben in het huishouden.

Koken doe ik denk ik 5 per week en hij 2x, maar soms komt het zo uit dat de verdeling andersom is.



Wat ik wel altijd doe is de was. Maar als er bijv heel veel strijk en vouwgoed ligt doen we dat even met zijn 2en. Hij vouwen, ik strijken.

Boodschappen doe ik meestal maar als ik een lijstje meegeef doet hij boodschappen. Wel moet ik dan het lijstje maken anders komt hij met dingen thuis waar je geen maaltijd van kunt maken :D.



Ik ben er wel blij mee zo.



Als de baby er is zal denk ik 70% op mij neerkomen, maar hem kennende wil hij daar zelf echt wel zijn aandeel in hebben en zijn aandeel zo groot als mogelijk is houden.



Wij verwach
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend doet meer dan ik .



Hij vind al snel iets een enorme teringzooi, terwijl ik een aantal blaadjes op tafel zie. Dat heeft in het begin best tot strubbelingen geleidt, nu gaat het redelijk goed en accepteren we dat we verschillende standaarden hebben.



Het eerste jaar dat we samenwoonden deed ik weinig in het huishouden, wij zijn ergens heen verhuisd zodat hij weinig reistijd had, en ik 1 uur en 40 minuten enkel. Ik zat dus iedere dag 3,5 uur in de trein. Dat betekende dat hij vaak kookte en tegelijkertijd dingen opruimde. Dat patroon was best lastig te doorbreken nadat we verhuisden . Ik heb nog steeds 1 uur meer reistijd dan hij.



Nu hebben we eindelijk een goede balans gevonden, hij kookt nog steeds meer dan ik maar ik kook nu minimaal 2x per week. Ik ben vaak degene die tijdens mijn lunchpauze dingen regelt (naar het postkantoor, cadeautjes kopen etc). We doen nu samen ieder weekend de badkamer en terwijl hij afwast (ik heb eczeem) trek ik even de stofzuiger door de woonkamer of iets dergelijks. De andere taken doen we om en om of samen.
quote:damas schreef op 06 februari 2014 @ 14:25:

[...]





+ 1.

Hier gaat het ongeveer hetzelfde. Mijn man betaald wel de schoonmaakster die 3 uur per week komt omdat hij erg veel werkt en toch zijn aandeel wil hebben in het huishouden.

Koken doe ik denk ik 5 per week en hij 2x, maar soms komt het zo uit dat de verdeling andersom is.



Wat ik wel altijd doe is de was. Maar als er bijv heel veel strijk en vouwgoed ligt doen we dat even met zijn 2en. Hij vouwen, ik strijken.

Boodschappen doe ik meestal maar als ik een lijstje meegeef doet hij boodschappen. Wel moet ik dan het lijstje maken anders komt hij met dingen thuis waar je geen maaltijd van kunt maken :D.



Ik ben er wel blij mee zo.



Als de baby er is zal denk ik 70% op mij neerkomen, maar hem kennende wil hij daar zelf echt wel zijn aandeel in hebben en zijn aandeel zo groot als mogelijk is houden.



Wij verwach



Dit klinkt toch alsof jij de boel runt en hij je helpt (financieel, 2 keer koken, helpen met de was en kopen wat er op het lijstje staat). Kan prima werken natuurlijk, maar ik waak daar juist heel erg voor.



Sta ik straks over 20 jaar nog te roepen 'lieverd, er moet ook parmezaanse kaas komen' of 'neem maar Neutral dat is beter dan Dreft' enzo. Ik ben vast voornemens het zo te laten, al betekent dat inderdaad soms dat dingen iets anders gaan dan dat ik voor ogen had.



Man zal sowieso een dag thuisblijven bij ons kind, dat vind ik een fijn idee. Doen we allebei tegelijk ervaring op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mlle_j schreef op 06 februari 2014 @ 15:01:

Sta ik straks over 20 jaar nog te roepen 'lieverd, er moet ook parmezaanse kaas komen' of 'neem maar Neutral dat is beter dan Dreft' enzo. Ik ben vast voornemens het zo te laten, al betekent dat inderdaad soms dat dingen iets anders gaan dan dat ik voor ogen had.Wat ik me altijd afvraag: zo'n man heeft toch ook op zichzelf gewoond als het goed is? Toen deed hij toch ook boodschappen, kookte en waste hij? Dat verleer je toch niet? En dat het dan niet precies helemaal zo is als jij zelf zou doen, ach.
quote:MissJuna schreef op 06 februari 2014 @ 15:25:

[...]



Wat ik me altijd afvraag: zo'n man heeft toch ook op zichzelf gewoond als het goed is? Toen deed hij toch ook boodschappen, kookte en waste hij? Dat verleer je toch niet? En dat het dan niet precies helemaal zo is als jij zelf zou doen, ach.



Ja, mijn man wel. Maar dan nog is er verschil tussen toen en nu! Ben zelf veel netter geworden dan toen ik pas werkte. Toen ontbeet ik nauwelijks, liet mijn kleding in de wasmand wonen en boodschappen deed ik nauwelijks ivm lange werkdagen.



Mijn man was een vrijgezelle workaholic met een kaal appartement waar hij niet vaak was. Nu leven we een stuk gezelliger, maar al dat huiselijke gedoe kost wel tijd
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethduke1976 schreef op donderdag 06 februari 2014 11:51 Bij ons de 'regel':



Hetgeen gedaan moet worden met kind of in huishouden wordt gedaan door degene die op dat moment thuis is.



Zijn we samen thuis dan gaat het automatisch wel eerlijk op, hoeven we eigenlijk niet veel woorden aan vuil te maken, dat loopt soort van natuurlijk. Voorheen werkte ik meer en deed partner meer met kind en huishouden, nu is het andersom.



Maar ik krijg wel eens de indruk dat mijn man redelijk uniek is wat dit betreft Hier ook, ik kan me niet voorstellen dat ik met een takenlijst zou moeten werken, als ik meer thuis ben doe ik meer, anders hij, of dat nou om kinderen, schoonmaken of vuilnis gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven