Wat is een goede leeftijd om aan kinderen te beginnen ?

15-12-2014 06:32 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag me volgende af. Wat is een goede leeftijd om gemiddeld aan kinderen te beginnen? Biologisch en er gewoon mentaal klaar voor zijn. Ik weet dat de nlse vrouw gemiddeld op haar 29ste eerste kind krijgt maar vind dat zelf best oud. Wat vinden jullie?
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
Biologisch gezien geloof ik rond je 22e maar mentaal vind ik toch net wat belangrijker.. Is toch geen specifieke leeftijd voor te noemen? Ik was 26 en voor mij was dat de ideale leeftijd. Voor een ander is dat 21 of 39.
Het schijnt dat rond je 25e de ideale balans tussen fysiek en mentaal zit.
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt van persoon tot persoon. Bij iedere leeftijdsgroep kan ik zowel voordelen als nadelen bedenken. Het ligt echt aan de eigen omstandigheden (relatie, inkomen, eigen ontwikkeling, fysieke toestand).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nooit! Er is altijd wel wat. Een kind is altijd een grote stap.... als je wil, waarom niet? Er is altijd wel een reden te bedenken om t niet te doen.
Ik was dus 29 de gemiddelde leeftijd dus maar dat vind jij dus al oud ? Zou het niet eerder gewild hebben we waren 7 jaar bij elkaar en waren er toen allebei klaar voor mijn man wilde trouwens al veel eerder dan ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 15 december 2014 @ 07:18:

Nooit! Er is altijd wel wat. Een kind is altijd een grote stap.... als je wil, waarom niet? Er is altijd wel een reden te bedenken om t niet te doen.



Dit dus. Als ik had moeten wachten tot de ideale omstandigheden, had mijn dochter nu niet in haar wieg gelegen.

Had haar overigens graag een stuk eerder gekregen.
Ik zou zeggen rond je 25ste. Optimaal vruchtbaar, maar je hersenen zijn ook al volgroeid.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 26 bij de eerste en 28 bij de tweede. Voor mij persoonlijk was dat de perfecte leeftjd. Ik ben nu 33 en zie dat veel leeftijdsgenoten nu beginnen. Ik ben blij dat die van mij inmiddels beide op school zitten, naar ik ben dan ook geen fan van de babytijd
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Goede leeftijd is als je partner en jezelf er klaar voor zijn en de omstandigheden er naar zijn. Daar is niet direct een leeftijd op te plakken. Ik ontmoette pas op mijn 29ste mijn man. Dus voor mij waren tot mijn 30ste de omstandigheden zeker niet op orde. Bovendien kan wat voor de een als goede omstandigheid aanvoelt bij een ander toch nog reden zijn te wachten tot nog iets betere omstandigheden. Voor een ieder zal die leeftijd dus geheel anders liggen.
Wanneer je er aan toe bent. Ik was 27 en 29.
Wanneer je er aan toe bent, wanneer het voor jouw gevoel goed (genoeg) is. Als je binnen je relatie een kind wil krijgen moet je er wel heel zeker van zijn dat je echt gelukkig bent in die relatie. De reden dat ik niet al 10 jaar eerder aan kinderen ben begonnen was omdat ik toch niet helemaal achter die relatie stond. Had ik toen wel een fijne relatie gehad dan had ik het liever toen (rond 24/25) al gedaan.



Uiteindelijk moeder geworden op mijn 34e en heel erg gelukkig. Qua energie denk ik alleen wel dat ik tien jaar geleden meer aan kon.
quote:matroesjka_ schreef op 15 december 2014 @ 07:06:

Het schijnt dat rond je 25e de ideale balans tussen fysiek en mentaal zit.Maar dat is dan gemiddeld hè! Dus geldt niet voor iedereen. Lovesray van waar deze vraag? Denk je zelf aan het krijgen van een kindje?
Ik was net 3 dagen 28 toen ze geboren werd voor ons was dat prima! Man en ik waren al 10 jaar bij elkaar, getrouwd en verder alles op orde dus voor ons voelde het goed. Volg je gevoel lijkt me hierin erg belangrijk.
quote:sandt2.0 schreef op 15 december 2014 @ 08:30:

[...]





Maar dat is dan gemiddeld hè! Dus geldt niet voor iedereen. Lovesray van waar deze vraag? Denk je zelf aan het krijgen van een kindje?Mijn ervaring is: toen ik het mezelf nog afvroeg, wat de ideale leeftijd is, was ik er nog niet helemaal klaar voor
Hier was ik net 27 toen zoon geboren werd.

Ik denk idd dat er geen ideale leeftijd bestaat en wanneer je er klaar voor bent voor iedereen anders is.
quote:lux. schreef op 15 december 2014 @ 08:32:

[...]





Mijn ervaring is: toen ik het mezelf nog afvroeg, wat de ideale leeftijd is, was ik er nog niet helemaal klaar voor Tja, en als je de ideale leeftijd weet, dan is het nog niet gezegd dat het je dan ook lukt om op die leeftijd een kindje te krijgen. Ongeveer op mijn 26e was ik er aan toe, maar omdat het dak nog van ons huis moest nog even gewacht. Mijn dochter dochter werd geboren zes weken voor mijn 31e verjaardag. Ik was op drie maanden na, 33 bij nummer twee. En ruim 36 bij nummer drie.
Mijn man was veertig en ik 33 toen zoon geboren werd, had toen nog steeds het idee dat ik veel te onvolwassen was

Ofwel: zowel man als ik hadden vreselijk last van koudwatervrees. Stel je voor dit, stel je voor dat, een hoop mitsen en maren van beide kanten. Het mag eigenlijk wel een wonder heten dat het er toch van gekomen is.
quote:sandt2.0 schreef op 15 december 2014 @ 08:44:

[...]





Tja, en als je de ideale leeftijd weet, dan is het nog niet gezegd dat het je dan ook lukt om op die leeftijd een kindje te krijgen. Ongeveer op mijn 26e was ik er aan toe, maar omdat het dak nog van ons huis moest nog even gewacht. Mijn dochter dochter werd geboren zes weken voor mijn 31e verjaardag. Ik was op drie maanden na, 33 bij nummer twee. En ruim 36 bij nummer drie.Nou precies. Ik ben heel erg bezig geweest met dit soort vragen omdat ik de allereerste en jongste ben steeds in mijn omgeving en op een gegeven moment realiseerde ik me dat iedereen een reden heeft waarom hij dan al dan niet aan trouwen/kinderen gaat denken en ermee begint. Dat heeft verdomd weinig met leeftijd te maken, meer met levensloop, volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je er eerst mentaal klaar voor moet zijn. Wat heb je eraan als je op je 22e de "juiste" leeftijd hebt, maar er lang nog niet klaar voor bent. Dan begin je er toch niet aan?



Daarbij moet je dan ook nog eens een man hebben.



Ik ben zelf 28. Ben nu een tijdje single. Wil ik kinderen? Ja. Maar wel met de juiste man. Heb dus geen rammelende eierstokken die aangeven dat mijn klok tikt en dat ik maar de eerste de beste moet bespringen.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik onder de 25 te jong.

Alles daar boven is goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 30 toen de eerste kwam, niet piepjong, ik had denk ik ook wel eerder gewild, maar je moet wel een partner hebben die dezelfde wens heeft. Ik had daarvoor een relatie met iemand die 5 jaar jonger was en die was er nog helemaal niet aan toe.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:sugarmiss schreef op 15 december 2014 @ 09:17:

Persoonlijk vind ik onder de 25 te jong.

Alles daar boven is goed.Nou ja dat ligt er maar net aan. De ene 22-jarige is de andere niet en bovendien denk ik niet dat het slecht is om samen met je kind 'op te groeien' zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was al 38 toen ik mijn eerste kind kreeg.

Daarvoor was ik veel te egoïstisch om een kind te krijgen en ook geen stabiele relaties.

Mijn ouders hadden eigenlijk nooit meer verwacht dat ik nog kinderen zou krijgen. Tot mijn 35e was ik ervan overtuigd dat ik geen kinderen wilde.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Voor mij was dat op het moment dat we getrouwd waren, een eigen huis hadden, klaar met school en allebei een leuke baan hadden en allebei lekker in ons vel zaten.

Ik was op dat moment 19 jaar en mijn wens was altijd om jong moeder te zijn.

Helaas hebben we wat meet "hulp" nodig en is dat kindje er helaas nog niet.



Ik hoop heel erg dat het iig voordat ik 30 jaar ben gelukt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven