Wie gaan er ook voor de eerste na de zomer (2007)?

23-04-2007 13:10 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo aanstaande moekes,



Zou het leuk vinden om met jullie te kletsen. Mijn 'planning' is om na de zomer zwanger te worden, en die van jullie?



Ben erg benieuwd naar jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
up!
Alle reacties Link kopieren
heeee me tooo!!

we gaan eerst in juli naar China, maar zodra ik terug ben gaan we ervoor....haha gek idee hoor, vind je niet?

Ik ben in februari gestopt met de pil om alvast mijn lichaam , na 10 jaar de pil te hebben gebruikt, een beetje te laten afkicken...



X
Alle reacties Link kopieren
Hee jos,



Wat gaaf! Als je in juli weggaat, wanneer kom je dan weer terug?



Wij gaan van de zomer ook lang op vakantie, en heb gepland om bij terugkomt mirena te laten verwijderen. Ik ben nu nog aan het afstuderen. Wel een raar idee inderdaad, maar ook wel heel spannend en leuk!



Kan je het een beetje loslaten, of ben je er veel mee bezig?

Ik kan het soms wel een tijdje loslaten, maar ben er toch wel heel veel mee bezig, door forums te lezen, stiekem namen te verzinnen enz. Echt erg!
Alle reacties Link kopieren
eind juli komen we terug, dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, eerst een maandje verbouwen en dan verhuizen in september...



ik ben er toch stiekum wel heel erg mee bezig...inderdaad namen en zo haha! ben voornamelijk erg benieuwd of het überhaupt wel gaat lukken, ik lees zoveel verhalen op forums dat het allemaal erg lang duurt, dat zwanger worden...misschien moet ik me niet zo druk maken



ik vind het wel heel fijn om er zo met iemand over te praten, aangezien we nog aan niemand in de omgeving verteld hebben dat we een baby willen en ik het ook graag zo wil houden, hoe doe jij dat?



waarin studeer je af? en daarna gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
hallo,





ik stop in augustus en schrijf mee op het topic “afgelopen weekend besloten, we stoppen in augustus”. Niet iedereen in dat topic stopt in augustus. Een aantal zijn al gestopt, stoppen eerder of stoppen na augustus. Schrijf gerust mee!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat jullie een huis hebben! Heb je genoeg kamers voor uitbreiding? ;)



Ik maak me ook wel druk over dat het niet gaat lukken enz. Ik word ook maar een paar keer per jaar ongi, dus heb sowieso al minder kans. Maar ik probeer me er inderdaad ook maar niet te druk te maken. Ben ook wel van mening dat als je er al van uit gaat dat het lastig zal gaan, het ook eerder zo zal lopen...



Ik wil het ook nog wel geheim houden. Wij krijgen nu al bijna elke week vragen over wanneer we gaan beginnen en of we al zwanger zijn. Gek wordt ik hiervan!!! Ik vinddat het niemand nog aan gaat, op een goede vriendin na. Hte is iets tussen mijn man en mij! Stel je ook voor dat het niet een twee drie wil lukken, dan wordt je volgens mij helemaal gek van de vragen! Ik vind het daarom ook wel prettig om hier te kletsen en mijn hart te luchten!



Ik ben wel van plan meteen na de vakantie, of eventueel al ervoor, te gaan werken. Mocht ik meteen zwanger zijn, dan heb ik al een aantal maanden geld kunnen verdienen. Dit geld hebben wij wel nodig. Ook in verband met dat ik n niet week of ik na 6 weken na de bevalling al gelijk aan de slag wil. Misshcien wil ik nog wel wat langer thuis zijn.



Vertel eens wat over jezelf (als je het wil hoor, voel je niet veplicht).

Werk je? Hoe lang zijn jullie bij elkaar? Wat vind je vriend/man er allemaal van?
Alle reacties Link kopieren
precies dat bedoel ik, stel dat het niet gelijk wil lukken, wordt je door het gevraag van andere alleen maar weer met de neus op de feiten gedrukt, ook al is het natuurlijk alleen maar lief bedoeld...



hoe komt het dat je maar een paar keer per jaar ongesteld wordt?

wat wil je voor werk gaan doen en waar woon je?



Ik ben 27 jaar, ik werk parttime bij een notaris en studeer notarieel recht, we hebben nu al ons eigen appartementje in A'dam maar die is te klein voor uitbreiding, vandaar ook oa de verhuizing naar een 'echt'' huis :P

sinds begin januari had ik ineens van : Ik wil een baby!!

de man schrok daar een beetje van, maar toen ie aan het idee was gewend, was hij ook overtuigd haha, dus sindsdien hebben we ons kleine geheimpje...
Alle reacties Link kopieren
Ben even niet geweest, was druk druk druk met de studie.



Ik weet niet waarom ik maar een paar keer per jaar ongi wordt...is altijd al zo geweest. heb wel een hormonenonderzoek gehad, maar alles was prima.

Ik weet nog niet zo heel goed wat voor werk ik wil doen, maar in ieder geval iets met kinderen! Ik woon in Utrecht.



Ik ben trouwens wel wat jonger dan jij, 23 jaar namelijk. We leuk om wat over jou te lezen. Wij wonen ook pas net in een 'echt' huis, ook met oog op uitbreiding ;)!

Ben je nog lang aan het studeren, of ben je bijna klaar?



Grappig he, hoe dat moedergevoel ineens op kan komen zetten! Ik begrijp nu pas dat mensen heel veel kunnen gaan voor kinderen, omdat het echt een oergevoel is, en veel sterker dan je verstand!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen nadat ik met de studie klaar ben en ik werk heb, beginnen met proberen! Het duurt nog wel een jaar maar ik ben al wel bewust van de pil afgestapt en heb nu een spiraal om mijn lichaam inderdaad af te laten kicken van de hormonen en ik ben gelukkig meteen heel regelmatig ong.

Om me even voor te stellen, ik ben 21 jaar oud en mijn vriend 27 jaar. We willen in het najaar trouwen en we zijn bijna 2 jaar samen, waarvan 2 maanden samenwonen! Het klinkt voor sommige als een opwelling maar het voelt gewoon zo goed!!

Ben erg benieuwd hoe jullie er mee omgaan en er mee bezig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoi kaizers!



Leuk dat je reageert!

Je moet goed bij jezelf en je vriend nagaan of jullie het willen en er klaar voor zijn, en geen rekening houden wat anderen ervan vinden. Ik zeg dit nu wel zo wijs, maar ben ook wel erg benieuwd hoe de mensen uit mijn omgeving gaan reageren. Ben net 23. Vrienden verwachten het allemaal wel, maar mijn ouders denk ik niet...



Wat leuk dat jullie gaan trouwen, hebben jullie al een datum geprikt?

Ik heb ook een spiraal, maar wordt hier inmiddels niet meer ongi van.

Hoe ik er mee bezig ben? Nou ik ben er vooral veel mee bezig!! Zoals hier boven al te lezen is: druk met namen bedenken, stiekem naar babykleertjes kijken, op babyforum's lezen enz. Ik merk dat ik het af en toe ook los moet laten, omdat ik me er dan teveel in mee laat slepen, maar er eigenlijk nog niets mee kan, omdat we nog niet voor het eggie bezig zijn.



Lijkt me wel moeilijk, dat jullie al zwanger willen worden, maar dat je nog een jaar moet wachten vorodat je gaat beginnen? of was het de bedoeling dat jullie eerder gingen beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend dat jullie er na de zomer echt voor gaan!! Het lijkt me heerlijk om er inderdaad lekker veel mee bezig te zijn!! Mijn vriend en ik hebben vandaag een datum voor het huwelijk gepland op het stadhuis! Het wordt 14-09-2007 dus in het najaar! En dan nog een jaartje wachten en dan moet het er van komen voor het echie!

Zie je er al echt naar uit Prinses op de erwt? Is je vriend er ook al druk mee bezig of is hij net als andere mannen: We zien het toch wel... haha

 xx
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie een datum hebben geprikt! Wel kort dag, of gaat dat wel lukken met de voorbereidingen?

Op welke dag valt de 14e? Weet je al een beetje hoe jullie het allemaal willen hebben? Jaaaa, ben heel nieuwsgierig hoor! :$

Ben een jaar geleden zelf getrouwd, en vind het erg leuk om van anderen te horen hoe en wat!

Bedoel je dat je na debruiloft nog een jaar gaan wachten, of vanaf nu?

Waarom kiezen jullie ervoor om te wachten? Dit is geen aanval, maar wederom interesse/nieuwsgierigheid.



Je vroeg of ik er al naar uit zag. Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vind ik het allemaal best eng. Ik ben ook nog erg jong, moet ik er niet nog langer mee wachten, gaat onze relatie erg veranderen, zijn we straks alleen nog maar aan het zorge en hebben we geen tijd meer voor elkaar enz. Dit zijn dingen die mij toh wel bezig houden. Maar aan de andere kant weet ik dat we er gewoon voor moeten gaan en dat ik als het eenmaal zo ver is helemaal geweldig is. Mijn man is er ook wel mee bezig, maar lang niet zoveel als ik. Ook vind hij het heeeel eng.



Ben jij er al veel mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het lijkt me inderdaad ook wel lastig om er al veel mee bezig te zijn. Zeker als je weet dat je maar een paar keer per jaar ong. wordt. Dan is het maar even afwachten of het allemaal wel volgens planning gaat :?

Onze trouwdag valt op een vrijdag, dat hebben we een beetje gepland, dat leek ons wel lekker vlak voor het weekend! En de 16e zijn we dan 2 jaar samen dus zo zijn we een beetje bij de datum gekomen. Bevalt het getrouwde leven wel? Is het heel anders of veranderd er eigenlijk niet veel? Zelf heb ik niet het idee dat onze relatie zal gaan veranderen...het is nog even afwachten.



We willen stoppen als ik mijn studie af heb gerond en dat is vanaf nu nog een jaar ongeveer. Dus volgend jaar begin van de zomer zeg maar! Het trouwen is een logisch begin om echt voor elkaar te kiezen en samen je leven te delen! En zo zien wij het ook echt, het is niet zo maar  iets om te trouwen vind ik zelf!

Gister hebben we het bij mijn ouders en broer en zussen bekend gemaakt en ze waren allemaal heel erg blij verrast!! Dus het was een geslaagde reactie!



Ik ben erg benieuwd naar je verhalen om naar het moederschap toe te leven Prinses op de erwt!!
Alle reacties Link kopieren
Nu was ik even weg...haha

euk hoor trouwen, ik ben ook getrouwd,  alweer bijna drie jaar geleden op een wonesdagochtend omdat het gratis was, we zijn ook eigenlijk puur getrouwd omdat we een huis hadden gekocht.



Maar kindtechnisch gezien is het nu natuurlijk ook wel handig...



ik ga eerst maar even koninginnedag vieren, even mijn ude kleding verkopen op de vrijmarkt in Amsterdam, misschien dat ik daarna wat wakkerder ben!! :)
Alle reacties Link kopieren
Hey

Wat spannend allemaal. Wij willen ook graag na de zomer eraan beginnen. Vinden jullie het goed als ik meeklets?
Alle reacties Link kopieren
heeee Snieke natuurlijk!

al gestopt met de pil of zo?

vertel eens wat over jezelf....

wanneer gaan jullie ervoor?



wij gaan er vanaf augustus voor , errug spannend hoor, en het komt al best wel dichtbij!



ben gisteren bij de huisarts geweest voor vaccinaties voor mijn vakantie naar China en heb gelijk ook folders meegenomen voor als je zwanger wilt worden en voor als je zwanger bent, best even handig om te weten waar je nu al op moet letten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Leuk dat ik mee mag doen! Wij gaan in de zomer aan het klussen (met verf enzo he) in ons nieuwe huisje, en dan hopen we in augustus te verhuizen, en dan willen we graag voor een kindje gaan. Ben nog niet gestopt met de pil want daar ben ik eerlijk gezegd een beetje bang voor de menstruatiepijn die ik heb als ik niet aan de pil ben. Dus dat gaan we maar eens proberen als we uitgeklust zijn! Ik ben 24 jaar en ik woon in Amsterdam. Ik vind het wel allemaal heel spannend, mijn man wou al langer aan kinderen beginnen maar ik nog niet. Maar nu dus wel, maar ja mijn vriendinnen zijn daar allemaal nog lang niet aan toe dus hartstikke mooi dat jullie d'r ook zo mee bezig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hee Snieke,

ik woon ook nog in Amsterdam, maar gaan na de zomer verhuizen naar Hilversum.



weet je zeker dat je dan pas wil stoppen met de pil? het duurt naleijk wel even voordat al die trope je lichaam uit is en je weer 'normaal' menstrueert.

ik ben in februari gestopt met de pil, wel elke maand een beetje gemenstrueert, maar je merkt wel dat het echt stotterend  op gang moet komen, het is nog lng niet zoals het was, en ik ben nu alweer drie menstruaties verder...!!

ik zou gewoon lekker stoppen als ik jou was en je lichaam even de tijd geven om te herstellen, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten



ook al bezig met namen en zo? haha

erg he, ben er ook steeds meer mee bezig...

ik zag ook op koninginnedag alleen maar zwangere vrouwen lopen
Alle reacties Link kopieren
Ja iedereen is zwanger lijkt het he. En er ploppen links en rechts kinderen uit: collega's, kennissen, nichten - noem maar op. Ben ook al bezig met namen, mijn man heeft zoiets van: eerst maar wachten tot het zover is maar stiekem heb ik wel allemaal lijstjes in mijn hoofd hoor!

Ik ben nog niet zo lang aan deze pil, en daarvoor een hele tijd niet aan de pil geweest dus ik denk dat het afkicken nog wel mee zal vallen. Maar als je natuurlijk al lang aan de pil bent is het wel beter om wat langer de tijd te nemen om te ontwennen.

Zijn jullie mannen er ook druk mee bezig? Die van mij wel hoor, hij zei net dat ie allemaal bezoekjes heeft gepland aan kennissen die net een kind hebben gekregen!
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Mag ik ook meeschrijven? Wij willen ook graag na de zomer weer zwanger worden. Alleen word het voor ons niet het 1ste, maar het 3e kindje. (heb een zoontje* en een dochter van bijna 19 maanden).



Groetjes Lady_bug
Alle reacties Link kopieren
heee Lady-bug,



natuurlijk, wat leuk een ervaringsdeskundige!

dus we kunnen bij jou met al onze vragen terecht over zwanger worden, zwanger zijn en bevallen etc hihi ;)
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Dank je wel voor je welkom. Ervaringsdeskundige, klinkt leuk (hihi). Maar wil best vraagjes beantwoorden hoor;).



Ik reageer vanavond ofzo wel weer wat langer, dochter wil niet slapen vanmiddag. Dus zo maar ff de stad in, koopzondag altijd leuk!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het is al een tijdje geleden dat ik heb gereageerd! Ben druk met de voorbereidingen voor onze bruiloft, het wordt helemaal leuk!

Ik was vandaag bij mijn zwangere zus even op de thee (zij hoeft nog maar 4/5 weken ongeveer) even bijkletsen! Ik had er met haar over zwanger worden en op school zitten enzo, maar wel zo dat ze niet snapt of door heeft dat we ermee willen beginnen...Maar ze reageerde echt zo van nou waarom niet zwanger als je op school zit?? Is misschien wel makkelijker dan dat je werkt haha! Dus ik stond een beetje perplex want ik had verwacht dat ze zou zeggen van ja inderdaad het is makkelijker als je werkt.



Dus van de week met vriend over gehad en hij helemaal in de wolken haha! We willen nu misschien al wat eerder beginnen met oefenen, in plaats van volgend jaar juli, wordt het nu misschien al december dat ik mijn spiraaltje laat verwijderen!! Het gaat voor mijn gevoel echt in een stroomversnelling!! Maar ik vind het idee al wel heel erg leuk om er samen al over te hebben en er over te fantaseren!



Hoe gaan jullie ermee om samen en is het al echt een idee van jullie 2en of zijn jullie er voornamelijk zelf het meest mee bezig??
Alle reacties Link kopieren
Ehm ik zit even te twijfelen of ik zal reageren, maar ik kan het niet laten. Ik zal verder ook mn mond houden, maar ja met een Kaizernick val je wel op. Ik heb wel een boek voor je, zal ik het langsbrengen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven