Zoon heeft een klap gekregen

26-10-2014 10:22 173 berichten
Mijn zoon (13) is gisteravond geslagen door 2 andere jongens omdat hij met zijn vriendje hand in hand liep. Hij daagde niemand uit, gewoon omdat het niet een meisje maar een jongen is waar hij verliefd op is. Ik ben er verdrietig over. Wil hem zo graag beschermen voor zulk soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Deels crosspost
Ik voel me zo moedellooos
Alle reacties Link kopieren
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:37:

[...]





Risico is zeker met hem besproken. Ik heb hem ook op het hard gedrukt voorzichtig te zijn op straat met wat hij doet, maar wil hier een beetje luchtig over blijven omdat ik hem niet het gevoel wil geven dat hij dingen niet mag omdat hij nou eenmaal op jongens valt.



Jeetje, 6 jaar en dan al zo'n verhaal. Laat kinderen toch alsjeblieft zijn wie ze zijn. (En volwassenen trouwens ook)



Toch erg dat je dit je zoon op het hart moet drukken toch! Ik kan me daar al boos om maken, laat staan hoe jij je voelt.

Helaas denk ik dat dit voorlopig nog niet is opgelost, dus dat het je zoon nog wel zal achtervolgen: Dat hij op straat niet altijd kan uitdragen hoe hij is.



Heel veel sterkte! Als hij maar weet dat er in ieder geval een heel leger achter hem staat
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:40:

[...]





Heb zijn mentor vanochtend een mailtje gestuurd waar ik direct antwoord op kreeg! (Was niet mijn bedoeling om de beste man op zijn zondagochtend te storen, hoopte alleen dat hij het morgenochtend direct zou lezen) Heb voor morgen even een afspraak met hem gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 10:32:

Ze zitten bij hem op school, maar in een hogere klas en hij heeft eigenlijk niks met ze te maken dus kennen is een groot woord.



Wanneer de daders bekend zijn zou ik zeker aangifte gaan doen. En snel ook, nu zijn de blauwe plekken nog zichtbaar dus er is bewijs.



Maak ook foto's van de blauwe plekken.
Niet geschoten is altijd mis
Mijn zoon is 16 en ook homo, maar vindt je 13 jaar niet sowieso wat jong voor een relatie?! Zou ik ook vinden als hi een meisje had op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarisa schreef op 26 oktober 2014 @ 10:51:

Mijn zoon is 16 en ook homo, maar vindt je 13 jaar niet sowieso wat jong voor een relatie?! Zou ik ook vinden als hi een meisje had op die leeftijd.



Mee eens.

Ik vraag me ook af hoe laat dit gebeurd is. Wat doet een 13 jarige 's avonds buiten met zijn vriendje?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kan hier niet eens aangifte van doen de politie zal dit zien als een kinderruzie. Daarom lopen pesterijen ook zo uit de hand dat een slachtoffer voor het leven beschadigd raakt. Niemand doet iets.



Ik zou zoon toch aanraden om niet meer hand in hand over straat te lopen. Zou wel moeten kunnen ja. Maar het kan niet. Nu heeft hij nog " geluk" gehad. De volgende keer loopt hij misschien onherstelbare schade op.
quote:amarisa schreef op 26 oktober 2014 @ 10:51:

Mijn zoon is 16 en ook homo, maar vindt je 13 jaar niet sowieso wat jong voor een relatie?! Zou ik ook vinden als hi een meisje had op die leeftijd.Eens 13 is idd wel jong om vaste verkering te hebben.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 oktober 2014 @ 10:54:

[...]





Mee eens.

Ik vraag me ook af hoe laat dit gebeurd is. Wat doet een 13 jarige 's avonds buiten met zijn vriendje?Het is rond 21:30 gebeurd. Mijn 13-jarige zoon mag op zaterdagavond best een keer naar de bioscoop met zijn vriendje.
Alle reacties Link kopieren
Aangifte wordt zeer serieus genomen hoor!

Mijn zoon is ook eens zo maar geslagen, dik ook en dikke lip. Mooi dat er toen gewoon aangifte is gedaan. ( en daders mochten mooi naar buro Halt) Zoon was pas 12 en mishandeling is verboden. En hij liep niet met een vriendje en was gewoon overdag.

13 jaar is mijn inziens wel te jong voor verkering en mijn 14 jarige heeft in de avond niks buiten te zoeken. Dus kijk wel even naar of je hem nu niet veel te jong al 'loslaat'
quote:amarisa schreef op 26 oktober 2014 @ 10:51:

Mijn zoon is 16 en ook homo, maar vindt je 13 jaar niet sowieso wat jong voor een relatie?! Zou ik ook vinden als hi een meisje had op die leeftijd.Nee dat vind ik niet. Het is heel onschuldig, ik zou het niet eens een relatie noemen. Ze zijn verliefd, en doen leuke dingen met elkaar. Soms samen, soms ook met andere erbij. Deden zijn oudere broers op die leeftijd ook met meisjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:01:

[...]





Het is rond 21:30 gebeurd. Mijn 13-jarige zoon mag op zaterdagavond best een keer naar de bioscoop met zijn vriendje.



Het is - helaas - een feit dat homo's zich vaak zullen moeten " verantwoorden " of " verdedigen " voor hun geaardheid. Daar kun je van alles van vinden, maar dat feit ligt er.

Als je 13 bent lijkt me dat lastiger dan wanneer je al weer wat ouder bent.

Om die tijd zal de bios vol zitten met - oudere - jeugd die voor elkaar niet onder willen doen in stoer ( lees; vervelend ) doen.

Dan is - pubers blijven pubers - gaan zitten kroelen met je vriendje en hand in hand naar buiten lopen in ANDERMANS ogen wellicht provocerend.

Het zou niet mogen gebeuren, maar ergens kan je dit aan zien komen.

Nogmaals; helaas.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bah, wat is het een harde, bekrompen wereld aan het worden....

voor je zoon en voor jou.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Is zijn vriendje ook geslagen of alleen je zoontje?

Ik zou dit wel serieus aanpakken, dadelijk wordt jouw zoontje het mikpunt van pesterijen op school, en is het einde zoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:01:

[...]





Het is rond 21:30 gebeurd. Mijn 13-jarige zoon mag op zaterdagavond best een keer naar de bioscoop met zijn vriendje.



Waarom niet gewoon naar de middagfilm met vriendje?

Half tien vind ik toch wel erg laat voor een 13 jarige om nog zonder ouders over straat te gaan. Waarom heb je de jongens niet even gehaald?
quote:sugarmiss schreef op 26 oktober 2014 @ 11:08:

[...]





Waarom niet gewoon naar de middagfilm met vriendje?

Half tien vind ik toch wel erg laat voor een 13 jarige om nog zonder ouders over straat te gaan. Waarom heb je de jongens niet even gehaald?Moeder van vriendje heeft de jongens gehaald. Ze moesten een stukje lopen naar de afgesproken plek omdat de bioscoop met de auto niet zo makkelijk te bereiken is en daar is het gebeurd.
De tijd dat de zoon van TO hand in hand loopt met zijn vriendje staat los van het feit dat hij geslagen is om zijn geaardheid. Dat heeft er NIETS mee te maken. Het gaat om de reden dat hij geslagen is; was het erger geweest als hij naar de middagfilm was geweest en op dat tijdstip geslagen was? Lijkt mij toch niet!



Daarbij is slaan om wat voor reden dan ook altijd fout!

Ik zeg aangifte doen!!



En sterkte voor jou en je zoon, wat ontzettend naar
Alle reacties Link kopieren
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:01:

[...]





Het is rond 21:30 gebeurd. Mijn 13-jarige zoon mag op zaterdagavond best een keer naar de bioscoop met zijn vriendje.



Helemaal mee eens.



Jij als ouder bepaalt volgens mij ook niet meer voor een kind van 13 of hij of zij een relatie krijgt. Je bepaalt als ouder wel of je wilt dat ze onder jouw dak een bed delen. Ik vind het juist heel goed dat je zo open bent. Ik denk dat dingen verbieden garant staat voor dingen stiekem gaan doen.



Mooi dat hij van jou mag zijn wie hij is. Kunnen veel mensen nog iets van leren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom worden er vragen gesteld als: Waarom heeft ie al verkering, waarom ging hij s avonds naar de film.. Wil je verkering verbieden dan? En als dertienjarige op zaterdagavond naar de film is de issue niet. Je vraagt ook niet aan meisje waarom een minirok aan als ze verkracht is. Het is niet de schuld van deze jongen dat hij in elkaar is geslagen om zijn geaardheid. Ook niet van de ouders. Aangifte doen van mishandeling en discriminatie. Ik zou zwaar aan het hell -raisen gaan als dit mijn kind overkomt. Als minj kind ooit een ander kind mishandeld om zijn geaardheid zou ik thuis hell raisen.
Alle reacties Link kopieren
quote:live94 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:01:

[...]





Het is rond 21:30 gebeurd. Mijn 13-jarige zoon mag op zaterdagavond best een keer naar de bioscoop met zijn vriendje.Maar dat vind ik voor 13 best laat om zonder ouders over straat te zwalken. Hij is nog maar 13 hé, geen 16.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitter@spice66 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:16:

Waarom worden er vragen gesteld als: Waarom heeft ie al verkering, waarom ging hij s avonds naar de film.. Wil je verkering verbieden dan? En als dertienjarige op zaterdagavond naar de film is de issue niet. Je vraagt ook niet aan meisje waarom een minirok aan als ze verkracht is. Het is niet de schuld van deze jongen dat hij in elkaar is geslagen om zijn geaardheid. Ook niet van de ouders. Aangifte doen van mishandeling en discriminatie. Ik zou zwaar aan het hell -raisen gaan als dit mijn kind overkomt. Als mijn kind ooit een ander kind mishandeld om zijn geaardheid zou ik thuis hell raisen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miss112 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:16:

[...]





Mooi dat hij van jou mag zijn wie hij is. Kunnen veel mensen nog iets van leren.Leer hem dan ook zichzelf te verdedigen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitter@spice66 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:16:

Het is niet de schuld van deze jongen dat hij in elkaar is geslagen om zijn geaardheid..Dat zegt ook niemand.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 14 jarige mag van mij niet alleen naar de bios met zijn vriendinnetje hier in de grote stad.

Ik weet namelijk wat voor gespuis er dan zit en dat hij zich daar echt niet aan kan meten.

Dus ook gewoon even naar de situatie kijken.

Dat bedoel ik ook met te vroeg loslaten.



Maar wel aangifte gaan doen. Want dit is natuurlijk niet ok.
Alle reacties Link kopieren
quote:glitter@spice66 schreef op 26 oktober 2014 @ 11:16:

Je vraagt ook niet aan meisje waarom een minirok aan als ze verkracht is..En toch zou ik, als ik een dochter zou hebben, haar afraden in haar eentje 's nachts in haar minirok en naaldhakken over straat te lopen. Al was het maar omdat je dan niet zo snel weg kan rennen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven