Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben afgelopen week goed bezig geweest, elke dag +/- 1600 calorieën gegeten. Van 68,2 kilo op maandag naar 67,4 kilo gisteren, dus dat is ook erg motiverend! Straks mag ik van mezelf wel een bakje chips en een groot glas cola light
Alle reacties Link kopieren
Bubje ik heb je uit de tabel gehaald.. Blijf je nog wel in beeld of helemaal niet meer? Succes anders!!



Aan allen die een offday/off-weekend oid hebben:

Het zal nog wel eens vaker 'mis' gaan, vallen maar ook vooral weer opstaan!



Hier een avondje alleen, voor het eerst in een hele lange tijd.. wel zin in, bankje, theetje, filmpje, maar ook iets lekkers.

Niet teveel natuurlijk ;)
Alle reacties Link kopieren
Hee kom op dames! Ff een dipje en weer door!

Samen gaan we die 10 kilo halen!



@Leonie; dat lijkt me lastig als je inderdaad van.koken houdt, maar misschien juist een uitdaging om zo gezond én lekker mogelijk te koken.



@Maria; goed bezig! En af en toe iets lekkers moet kunnen!



Vanavond een feestje, ga er lekker van genieten en morgen weer streng!



Zijn er nog meer dames die koolhydraatarm eten? Merk dat ik vooral het avondeten toch wel lastig vindt, weinig inspiratie eigenlijk. En om nou iedere avond alleen maar een beetje groenten en vlees te eten is ook zo iets.

Heb in ieder geval dr zuurkool en broccoli schotel op het menu staan komende week.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de afgelopen dagen eigenlijk best goed gegaan, krijg een beetje routine in wat ik kan eten op een dag om onder de 1500 cal. te blijven en heb eigenlijk geen honger. Blijf wel MFP invullen om het zeker te weten. Ben nog niet op de weegschaal geweest dus ben heel benieuwd naar de stand a.s. maandag.



Ik eet niet koolhydraatarm, probeer wel iets meer eiwitten binnen te krijgen dus als tussendoortjes meer yoghurt (jawel de magere variant zonder zoetigheid erin ), plakjes vleeswaren, gekookt eitjes, wat noten oid.



Qua sporten; nu 2x in de week 45 min. minimaal op de loopband en wil dit uitbreiden naar 3, maar merk dat ik dat moeilijk vind in te plannen. Er komt altijd wel iets tussen.



Hou vol iedereen!! Met vallen en opstaan komen we wel aan die 10 kilo minder!!
Alle reacties Link kopieren
Hihi merk dat er meer zijn die moeite hebben tegen het eind van de week.

Het is ook lastig.

Gister heb ik een mag-dag ingelast. Dus een lekker kaasbroodje gegeten bij de bakker, savonds lekker een biertje gedronken en toastjes gegeten tijdens the voice.

Vandaag er weer vol tegenaan. Koffie drink ik nu met stevia ipv suiker. Niet echt favoriet, maar scheelt gewoon 150 calorieën op 3 bakjes koffie.

Ontbeten met een omelet met tomaat en kaas.

Tussendoor een mandarijn en verder weet ik het nog niet. Vanavond moet ik uit eten, dus dat is wel een uitdaging om dan gezond te eten....



@nevobo, ik probeer ook koolhydraatarm te eten. Soms wordt je idd een beetje flauw van vlees en groente, ik eet ook graag vis, dus daar kan ik nog wel veel mee variëren.
Alle reacties Link kopieren
Ontbeten met een bakje magere yoghurt en granola en nu zit ik met een bak rauwe spinazie met komkommer en ongebrande noten voor mijn neus, terwijl ik voor de rest van het gezin saucijzen- en worstebroodjes in de oven heb gemikt. Het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel..
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 14 januari 2017 @ 12:18:

Ontbeten met een bakje magere yoghurt en granola en nu zit ik met een bak rauwe spinazie met komkommer en ongebrande noten voor mijn neus, terwijl ik voor de rest van het gezin saucijzen- en worstebroodjes in de oven heb gemikt. Het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel, het is voor een goed doel..
Alle reacties Link kopieren
Zo dan, ik was gisteren nogal moe, slaap soms heel kort en ik heb 2 chronische ziektes, dus ben toch al snel moe.. heb 14 uur aan 1 stuk geslapen?! Scheelt me wel in calorieen gedurende de dag, handig want ik heb een feestje vanavond..



Oeps, ik kan niet meer zeggen wie dat zei over die worstenbroodjes, maar:
Alle reacties Link kopieren
Haal mij ook maar uit de tabel! Ik hou het allemaal niet bij en kom er niet aan toe om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan Carrie, succes!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een banenbrood gebakken, zonder boter en zonder suiker.. best te pruimen! Uit gerekend dat het 159 kcal is, dus prima als tussendoortje (1x per dag). Ik bak eigenlijk nooit maar het was heel makkelijk en daardoor ook wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Frantic schreef op 14 januari 2017 @ 18:43:

Vandaag een banenbrood gebakken, zonder boter en zonder suiker.. best te pruimen! Uit gerekend dat het 159 kcal is, dus prima als tussendoortje (1x per dag). Ik bak eigenlijk nooit maar het was heel makkelijk en daardoor ook wel leuk!Banenbrood? Recept graag!
Alle reacties Link kopieren
Bananenbrood klinkt lekker! Daar wil ik het recept ook wel graag van.



Gisteren en vandaag gaan weer lekker met gezond eten, alleen ik ben een beetje ziekjes dus ben ook niet erg actief. Nou ja, morgenochtend weer wegen, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Weer lekker wezen hardlopen, 5 km in 31 minuten
Alle reacties Link kopieren
Bananenbrood a la Frantic:

Oven voorverwarmen op 170 graden. 3 rijpe bananen goed prakken in een beslagkom. 3 eitjes er doorheen klutsen. 150 gram amandelmeel toevoegen (ik heb die van koopmans gebruikt, bevat relatief weinig kcal), 1,5 theelepel bakpoeder, een scheutje amandelextract, 50gr gehakte pecannoten en een theelepel kaneel en alles goed mengen met de mixer. 50 min in de oven, en dan af laten koelen. Bevat in totaal 1590 kcal, dus kun je zelf kijken hoeveel het door jou afgesneden stuk ongeveer bevat!

Eigenlijk hoor je nog 2 eetlepels honing toe te voegen, maar dat lust ik niet... overwogen om een zakje vanillesuiker toe te voegen, maar uiteindelijk niet gedaan. Verwacht geen cake ofzo, er zit geen suiker in en geen boter, hij is dus bijvoorbeeld wel droger. Maar wat mij betreft een leuk alternatief voor het pijnenburgreepje wat ik nu op een werkdag wel eet, waar wel toegevoegde suikers inzitten...



Vandaag een lastige eetdag, ik heb nachtdienst dus deze dag duurt ongeveer 20 uur... veel tijd om te eten
Alle reacties Link kopieren
Pff gisteren toch meegeweest naar een verjaardag en flink staan te bieren, me redelijk ingehouden met de snacks. Maar vandaag 50 minuten gefietst en twee uur getennist en geen alcohol. Zo aan het avondeten, maar de uitdaging ligt vanavond in het links laten liggen van de reep Tony Chocolony die mijn liefhebbende echtgenoot voor me gekocht heeft. Lief, maar hij snapt niet zo goed wat minder snoepen inhoudt geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Haha, lastig dat! Gisteren belde mijn man vanuit de stad, of hij voor mij ook kibbeling mee moest nemen, of dat dat te ongezond was
Alle reacties Link kopieren
Dat recept klinkt echt heerlijk Frantic, denk dat ik dat donderdag (mijn vrije dag) ook eens ga maken!



Heb hier ook zo'n man die niet begrijpt wat minder snoepen inhoudt... hij wil ook een paar kilo kwijt dus zou vanaf 1 januari ook wat minderen met snoepen, maar zit toch zeer regelmatig gewoon naast me op de bank chips, koekjes en chocolade te eten!! Maar verder is ie best lief
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Frantic! Ik heb de ingrediënten op mijn boodschappenlijstje voor morgen geschreven.



Ik heb net redelijk gezonde koekjes gemaakt met havermout, noten, rozijnen en cacao. Ze zijn lekker en vullen echt!



Recept:

- 75 gr boter smelten in pannetje

- 75 gr bloem / 200 gr havermout / 100 gram appelmoes / ong. hand vol rozijnen / hand vol cacao (Benco-chocolademelk-spul) / hand vol noten of granen (maar bijv. gedroogde abricozen of cranberries kan ook) / 2 eetlepels stroop / 1 eitje mengen, en dan de gesmolten boter er ook bij mengen

Evt. iets bloem of juist iets melk toevoegen als het te dun / dik is



Balletjes draaien van mengsel en die plat drukken op bakschijf



20 - 30 minuten in oven op 160 graden.





De appelmoes kan je ook in bijvoorbeeld cake recepten goed gebruiken om een deel van de boter mee te vervangen, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik durf morgenochtend niet op de weegschaal te gaan staan :(



Vrijdag was niet zo'n beste dag met chocola, gisteren geen uitspattingen op de lunch na, dat was een frikadelbroodje maar vandaag te veel cola light en frietjes. Gelukkig verder alleen maar gezonde boodschappen gehaald voor komende week, dus een schop onder mijn eigen billen en door.



Ben benieuwd morgenochtend, ook naar jullie resultaten.
Alle reacties Link kopieren
Frantic en Leonie, bedankt voor de recepten! Ga ik zeker binnenkort proberen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal! De weegschaal gaf vanmorgen 87,1 aan!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Chanico! Voor iedereen die nog moet wegen vandaag: succes!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weeg ik 78,9! Dus het gaat goed. Heb mij in het weekend misdragen op mijn verjaardag! Dus ben erg trots.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanochtend 69,9. Niet afgevallen ten opzichte van afgelopen maandag maar wel ten opzichte van eerder deze week. Na mijn zakenreis woog ik 70,7!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven