Lijf & Lijn alle pijlers

Een vers weight watchers topic

04-11-2014 21:13 1110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



Gewicht doorgeven kan op maandag en dinsdag. Wil je ook in tabel? Even je gegevens doorgeven dan word je ook opgenomen in de tabel. Als je 2 keer geen gewicht hebt doorgegeven zonder het te melden vooraf word je uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Je kunt er altijd weer in natuurlijk.

Succes allemaal!!



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Femme

Rotterdam1,7895,47079,2 -16,2werk Suhke1,7271,96270,7-1,2pauze jufmevrouw1,72987289,6-8,4 -0,4 silvershadow1,72130,780120,2-10,5-0,1 fietfieuw1,70107,995102,7-5,2-0,4 superduba1,66625760,1-1,9? theia1,6772,166-69,1-3Xsupersoul1,7769,767,5-68,7-1Xdingie1,8087,480-82,4-5-2,4 Zanahoria1,7812280121,3-0.7-0,2 Queen-D-766874,5-1,5-1,5
Alle reacties Link kopieren
Zo dan, een nieuw forum dus ook maar een nieuw topic



Helaas aangekomen, ik blijf een jojo



Welkom Anna en smiley. succes met ww.

Anna, het is even zoeken op de site maar echt alles is te vinden in het zijbalkje waar je ook je dagboek invult. Daar staan ook alle recepten e.d.
Alle reacties Link kopieren
Super Pearssy, dat je de tabel weer bijgewerkt hebt én een nieuw topic geopend hebt

Weet je hoe het komt dat je aangekomen bent? Ik zie in de tabel dat je al meer dan 20 kg afgevallen bent, dus een échte jojo ben je niet toch? Die 20 kg zijn er iig wel mooi af en blijven eraf, op naar de volgende kilo's



Ik heb inmiddels de knop nu echt omgezet, geen excuses meer. Hoe moeilijk het ook is met alle extra verleidingen die er nu zijn, nu ik samenwoon en een erg sociale vriend heb : ík moet het doen en ík ga ervoor! Ik voel me ook 100 keer beter met een gezond gewicht en een gezonde leefstijl, toch zijn er nog wat valkuiltjes die ik moet zien te overwinnen.



Gisteren en vandaag in ieder geval een intensieve groepsles gedaan en donderdag weer. Ook afgelopen dagen binnen mijn punten gebleven, heb dus een goed gevoel en wil in deze flow blijven.



Maarrr mijn volgende uitdaging zit er al aan te komen: 11 november al dat snoep in mijn huis, aah, dat wil ik helemaal niet. Maar ik heb ook al een oplossing gevonden: ik koop gewoon snoep dat ik niet lust! Dus kinderen die bij mij komen krijgen een salmiak lolly of drop, haha
Alle reacties Link kopieren
Hai Pearssy, goed van je dat je weer een nieuw topic maakt!



Ik was vanmorgen (bijna) door het dolle heen, eindelijk weer de weg naar beneden gevonden, nu volhouden.

De ei-truc ga ik morgen ook weer toepassen, woensdag is ei-dag op het werk, heerlijk op een rijstwafel of 2 waardoor het ook direct nog meer vult en ik er weer even tegen kan.

Wat er bij mij wel inschiet is de beweging, lange dagen op het werk, uitzicht dan op de schaal met koekjes, er niet aan toe geven en met grote trek thuis komen, goed (en verstandig) eten maar daarna heerlijk op de bank neerzakken. Twee keer per week te sporten maar WW wil dat je elke dag iets doet? Hoe doen jullie dat, ik denk er aan om dan nog een rondje te lopen maar in regen en wind lijkt dat meteen minder aantrekkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ah een nieuw topic is wel fijn, voor mij ook weer overzichtelijk. Moet wel zeggen ik wil graag meedoen, maar soms vergeet ik door studie en drukte misschien te reageren. Maar ik blijf graag af en toe lezen!

Daarnaast weet ik ook niet wat je in de tabel kan zetten, omdat ik mijn huidige gewicht niet weet. Dit komt omdat ik heb afgesproken met mijn cursiste dat ik het niet hoef te zien als het echt slecht gaat. Hoe leg ik dit uit.... In het verleden heb ik een eetstoornis gehad en ik wil gewoon niet dat ik de hele week met mijn gewicht in mijn hoofd loop, omdat dit mij negatief op mij gaat inwerken. Dus op dit moment is er zo'n 15 kg af en er moet nog zo'n 8/10 kg af. Waarom doe ik dan toch weight watchers? Omdat dit mij heeft geleerd wat normaal is om voor iemand van mijn leeftijd, lengte, geslacht en gewicht te eten. Ik heb dankzij weight watchers zelfs geleerd dat ik meer mag eten! Halleluja :D.



Happyr: ik sport ook niet elke dag hoor. Maar is het een optie om vaker de fiets te pakken? Met boodschappen doen of naar je werk toe? Zelf moet ik ook eerlijk zijn dat dit niet altijd lukt.
Waarom vandaag doen wat morgen kan.
Happy new topic! Bedankt voor het openen Pearssy!



Even reageren op iedereen hoor! Leuk dat het weer wat drukker is.



@marjan_viva: leuk, zon'n uitgebreide post met tips! Ik heb er wat aan, dus bedankt! Zelf probeer ik ontbijtjes en lunches te bedenken die een x-aantal punten hebben, zodat ik daar altijd voor kan kiezen. Zelfde dus als jij nu met je ontbijt doet! De gekookte eieren was ik even vergeten, ga ik ook weer invoeren. De docu kan ik helaas niet terugkijken, geen rechten oid.



@eles2: buiten sporten is lekker he! Zelfs in de regen en kou hoor, gewoon doen. Zodra je bezig bent, heb je het warm. En daarna ben je extra trots op jezelf!



Welkom @Annapalona, welkom @smileysmiley, welcome back @Pretzel66 (0,7 valt mee toch? )



@Jufmevrouw, lieve woorden, thanks! Maar ook ik moet even strenger worden dus, stabiel blijven is zo makkelijk nog niet :S Zelfde reden als bij jou btw, allemaal leuke uitjes! Gewoon thee nemen en geen bitterballen: saai, maar effectief én je bent daarna trots op jezelf! Plus in mijn geval toegeven aan enorme eet-drang als ik een kater heb. Echt om droevig van te worden. Lijkt wel alsof ik mijn trek minder goed kan onderdrukken dan vroeger. Over hapjes afslaan denk ik altijd maar: ik heb 10 jaar geen enkel hapje afgeslagen, daarom moet ik het juist nu wél doen En ja, ik heb stabilisatie niet met tellen gedaan. Mijn WW abonnement liep af en ik wilde het zonder kunnen. En dat ging de eerste weken best goed, maar langzaam steeds lakser/losser. En nu dus #halt!# geroepen. Lang verhaal, sorry, haha



@Happy: GEFELICITEERD!!! Lekker door gaan zo, 0,6 kg is heel goed! Als je durft.. Reken dan maar eens uit wanneer je, als je dit tempo houdt, je streefgewicht (of tussentijds streefgewicht) hebt bereikt. Kan heel motiverend zijn! Onder de 80 in 3 weken, wedden?



@Suhke: weer samen met goede moed? *boks* Volgens mij mag je 2 punten aan vetten op je groene dagen, kan je nalezen online of in de app.



Succes!!
Fijn dat ik zo welkom ben!

@ Pearssy: Ik ben al aan het zoeken inderdaad, heb gevonden waar ik ook met ingredienten recepten kan vinden. Top!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het nieuwe topic, Pearssy! Fijn!



Ik vind het heel knap dat zoveel mensen hier al zoveel zijn afgevallen.



Annapalona, jij begint dus ook net. Succes!



Baami, wat goed van je om met je coach een afspraak over het wegen te maken! Fijn dat je nieuwe inzichten hebt gekregen door WW!



Happyr, ik vind het op de dagen dat ik werk ook lastig om aan mijn 30 minuten beweging per dag te komen. Het scheelt dat mijn lokaal boven is en ik dus veel de trap op en af moet. Ook probeer ik op de terugweg een omweg te nemen waardoor ik weer wat extra meters fiets. In de pauze doe ik geregeld met de kinderen mee met een spel zodat ik al met al nog best wat beweging heb op een dag. Ook al zijn al die minuten niet aaneengesloten, ik vind het in ieder geval beter dan niks. Wellicht kun jij ook dat soort dingen op je werk doen. Vind het trouwens heel knap je zo'n schaal met koekjes voor je neus kan weerstaan. Pff, is voor niemand gezond natuurlijk. Kunnen ze die schaal niet ergens anders neerzetten?



SSF, ik dacht ook dat ik het zonder WW wel kon. Nou nee, ik heb het echt nodig om de punten in te blijven voeren. Zeer herkenbaar dus!



Jufmevrouw, handige tip om alleen snoep te kopen die je zelf niet lust. Ik ga het snoep pas kort van te voren kopen en ik koop niet teveel. Als het op is, is het op en gaan de lichten uit Jammer dan. Ik wil echt niks overhouden en anders gooi ik het weg. Niet duurzaam, ik weet het, maar onze kinderen zijn nog klein (2 en 3 jr.) en krijgen bijna geen snoep. Aangezien ze zelf ook langs een paar deuren mogen, krijgen ze al genoeg voor de komende weken. Werk jij trouwens in het po of vo?



Bedankt voor de tip over de gekookte eieren. Denk er zelf niet snel aan maar het is lekker en vult goed.



Tot zover, fijne dag allemaal en succes! Ik mag vanavond dus voor het eerst (weer) naar de cursus. Ben erg benieuwd naar de coach. Die van vorig jaar vond ik wel gezellig maar niet echt heel motiverend. Nou snap ik dat je vooral zelf de motivatie moet hebben maar iets meer begeleiding had ik daarin wel meer verwacht. We zullen zien...
Volgens mij eet ik te weinig, heb geen honger en ik hou punten over.
Annapalona, als je punten over houdt, eet je te weinig. Dit is niet goed voor je verbranding. Hoeveel punten houd je over? Dan kunnen we tips geven! Voor bijv. een tussendoortje of het verrijken van je maaltijden.
Ik houd trouwens nooit punten over, vind het best lastig om er maar 26 op te eten zelfs. Maar ligt wel aan hoeveel punten je mag denk ik (ik dus 26).
O, een vraag! Ik reken normaal 0 punten voor een theelepel chiazaad. Maar moet je voor een hele eetlepel niet PP rekenen, bijv. 1 PP per eetlepel? Weet iemand dit?
quote:Supersoulfighter schreef op 05 november 2014 @ 12:02:

Ik houd trouwens nooit punten over, vind het best lastig om er maar 26 op te eten zelfs. Maar ligt wel aan hoeveel punten je mag denk ik (ik dus 26).



Mag er 29 zegt WW, maar ik had er gister 7 over en eergister 3.

En ik heb gisteravond nog 3 tarwekaakje gegeten.



Ik at al gezond en mager blijkbaar... op de vreetkicks na dan, soms wel 3 in de week. Nog geen honger gehad en geen vreetkick. Maar de week is nog jongX-D



Vanavond volkoren pasta eten met kip en verse groente tomatensaus en beetje light kaas. Kijken of ik dan punten over hou
Nouja, iets meer eten dus, zodat je geen vreetkicks krijgt, denk ik! Als je maar 22 punten eet, zit je echt op heul weinig kcal per dag hoor. Ik zou er altijd voor kiezen om mijzelf te vullen met echt voedsel, zoals Marjan_Viva ook al schreef, maar als jij erg gelukkig wordt van een tarwekaakje, dan moet je dat lekker doen natuurlijk Gezonde dingen met extra punten zijn een halve avocado (4 pp), een gekookt ei (2 punten), stukje kipfilet (50 gram is 1 punt geloof ik), hummus moet groenten, etc.
Alle reacties Link kopieren
Annapalona: Ik zou toch proberen om te leren om je punten op te maken. In het begin vond ik dit ook moeilijk, maar nu vind ik het juist moeilijk om binnen mijn punten te blijven. Wat je zou kunnen doen is bij al je maaltijden iets extra's te eten? Dus bijvoorbeeld een gekookt ei, stukje kipfilet inderdaad. Of een plak brood met beleg extra. Of een handje noten.



Zelf heb ik vandaag tot nu toe een goede dag. En dat probeer ik eigenlijk wel, van dag tot dag te bekijken.

Tot nu toe gegeten:

O: yoghurt, schaaltje appel met kaneel en optimel (4 punten)

T: Twee speculaas, kop thee (2 punten)

M: twee brood, filet american en 2 gekookte eieren (9 punten).



Heb een uur gesport en nu nog op de planning dat ik twee liga mag eten, fruit en vanavond bami. Heb daarbij nog wel wat punten over, misschien vanavond wat lekkers . Mag 31 punten trouwens!
Waarom vandaag doen wat morgen kan.
quote:Supersoulfighter schreef op 05 november 2014 @ 12:54:

Nouja, iets meer eten dus, zodat je geen vreetkicks krijgt, denk ik! Als je maar 22 punten eet, zit je echt op heul weinig kcal per dag hoor. Ik zou er altijd voor kiezen om mijzelf te vullen met echt voedsel, zoals Marjan_Viva ook al schreef, maar als jij erg gelukkig wordt van een tarwekaakje, dan moet je dat lekker doen natuurlijk Gezonde dingen met extra punten zijn een halve avocado (4 pp), een gekookt ei (2 punten), stukje kipfilet (50 gram is 1 punt geloof ik), hummus moet groenten, etc.



Word ik wel blij van bij mijn thee, maar heb liever wat chips bij een cola hahaha.

Ik zal eens wat rond kijken qua recepten. Ik hou van groente en fruit en die kosten bijna geen punten.





Net besloten om meergranen pannekoeken met kokos en sinaasappel te maken.

Neem ik vanavond een stukje kaas, komkommer en noten als extra's.

Dan kom ik wel aan de punten.
Ben wel al 2 kilo lichter dan zondag... hopelijk is dat geen vocht ofzo hahaha.
Eén kilo vet verbranden kost 7000 kcal. Dus je zal geen 2 kilo vet kwijt zijn in 3 dagen, dat is ongeveer onmogelijk. Maar in het begin gaat het altijd snel (en daarvan zal een gedeelte vochtverlies zijn, een gedeelte legere darmen en maag) en dat motiveert wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier gezellig zeg, leuk!



@Happy-r: wat leuk dat je zo enthousiast bent, heerlijk gevoel he, die weegschaal omlaag? Nog een paar weken en je zit onder de 90!

Ik vind 3 keer per week sporten voldoende voor mezelf, omdat ik een beroep heb waarbij ik eigenlijk amper zit en continu loop, hurk, sta en beweeg. Ik heb daarnaast momenteel erg last van mijn reuma, dus vind het wel even goed. Maar toen ik gezonder was, gingen vriend en ik wel vaak 's avonds een blokje om, lekker na het eten. Ik snap dat dat niet meteen trekt, maar ook in de herfst zitten er droge momenten tussen hoor Dus lekker warm aankleden en gaan met die banaan



@Boami: wat knap dat je je eetstoornis overwonnen hebt! En nu op een gezonde manier met eten bezig kunt. Door ww leer je echt een gezonde levensstijl, zo waardevol. Ook knap dat je al 15 kg kwijt bent, dat kun je vast zelf goed merken aan je kleding/lichaam?



@Supersoul: ik heb het stabiliseren ook niet met WW gedaan en heb daar best wel spijt van, haha. Ik ga daar niet teveel bij stilstaan, want daar heb ik niks aan. Maar ik neem het wel mee voor in de toekomst: eerst paar weken stabiel met WW, dan pas langzaam loslaten en desnoods af en toe er op terug vallen totdat ik een gezonde levensstijl me echt eigen heb gemaakt. Super dat jij er nog zo mee bezig bent en je er bewust van bent. Ik hoop dat je weer wat strenger voor jezelf kunt zijn. Denk maar aan hoe fijn het is om een gezond gewicht te hebben, dat wil je toch voor altijd?



@Smileysmiley: ik werk in het po met jonge kinderen, dus vandaar dat ik al zei dat ik geen gebrek aan beweging heb haha. Ook leuk om te lezen dat jij ook bijv. met een spel buiten met de kids mee doet, haha, dat soort dingen pas ik ook toe ! Welke leeftijd geef jij les, ook jonge kinderen? Jouw sint maarten tip is ook slim.



@Annapolona: als je 3 vreetkicks per week had, dan schreeuwt je lichaam dus om eten. Belangrijk voor jou dus om je punten op te maken. Wij kunnen met je meedenken als je dat graag wilt, maar ik las ook al dat je zelf wat ideeën hebt. Kaas, noten, volle producten, ei, pindakaas, kip zijn allemaal goede keuzes waarmee je je punten kunt aanvullen. Leuk dat je al wat gewicht kwijt bent, in het begin kan het snel gaan en wat SSF ook al zegt: dat motiveert!



Hier gaat het goed, dus ik stuur wat motivatie naar iedereen in dit topic
Alle reacties Link kopieren
Jufmevrouw: dat merk ik zeker, maar ook wel in de spiegel. Daar waar ik het tijdens mijn eetstoornis totaal niet zag. Ben er nog niet, maar dat komt helemaal goed!



En vandaag allemaal een goede dag gehad? Stuur jullie motivatie voor vanavond en morgen! You can do this :D
Waarom vandaag doen wat morgen kan.
Alle reacties Link kopieren
@jufmevrouw, ik geef les aan groep 5. Leuk beroep hebben we, he?! Ik geniet er echt van en inderdaad maken we genoeg meters op een dag.



Vanavond ben ik (weer) voor het eerst naar de cursus geweest. Andere locatie, andere coach. Mijn eerste indruk is goed. Hoop op een motiverende coach en ik denk dat dat zeker het geval is, voor zover ik daar nu al over kan oordelen. Laatste keer dat ik geweest ben is in september vorig jaar geweest, zo zonde dat ik het toen niet doorgezet heb, maar ja. Het is zoals het is en de knop is nu weer om dus we gaan er weer voor. Wie heeft er hier nog meer een combi-pas?



Ik wens jullie nog een fijne avond! Ik duik mijn bed in, dat zakje japanse mix in het keukenkastje zit naar me te lonken maar ik ga het niet eten nu.



Succes allemaal, zet 'm op!!!
Yum, net m'n favoriete lunch op, heerlijke salade met linzen, tomaat, komkommer en gerookte kip :D
Alle reacties Link kopieren
2 punten op een telvrije dag aan tel-eten! Weer wat geleerd!



Ik heb gwn pech met mn werk!

Overal verleidingen in de horeca..



Ik heb dan wel geen zittend beroep maar als ik honger heb en ik zie nog wat lekkers op mn werk dan gaat het richting mond!



Knap dat men de punten niet opkrijgt. Ik mag er ook 26 maar ik heb altijd te weinig!



Kan ook nog steeds niet wennen aan het nieuwe forum!



Hoop dat in het nwe Topic weer veel geschreven wordt en ook snel vol is!

Bedankt Pearssy voor alle moeite wat je doet elke keer!

Super!
Alle reacties Link kopieren
En weer een dag voorbij. Hoe is het gegaan dames?

@Suhke, nou in de horeca werken lijkt me inderdaad een hele uitdaging als je kilo's wilt verliezen.

@SSF, je salade klinkt heerlijk!



Morgenochtend ga ik me wegen. Ben benieuwd...

Succes dames!
Alle reacties Link kopieren
Suhke: ah dat is een uitdaging inderdaad. En zelf verzadigd eten meenemen? Zoals ei of salade met kip en ei. Broodje advocado met kipfilet?



Mijn dag ging opzicht goed. Iets te veel, maar ook weer gesport! Doordat ik nu de hele dagen leer (tentamens komen eraan) krijg ik sneller honger. Zo stom.
Waarom vandaag doen wat morgen kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven