Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig groepje om elkaar te motiveren.

26-08-2013 17:18 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een poos niet meer hier te zijn geweest heb ik mijn nick toch maar weer tevoorschijn gehaald



Ik ben zolang als ik mij kan herinneren al aan het lijnen, en hoop dat ik het nu heb gevonden wat bij mij past, gezond en regelmatig eten, dus geen shakes of pillen o.i.d. Ook heb ik al het light spul het huis uit geknikkerd. Ben inmiddels 33 kilo afgevallen en wil er nog een aantal kwijt. Het liefst nog 18 kilo.





Ik wil graag schrijven met een groepje meiden/vrouwen die ook door regelmatig en gezond te eten gewicht kwijt willen, of al zijn. Elkaar steunen in de moeilijke periode die straks weer aankomt (sint, kerst en oud&nieuw). Lekkere recepten te delen met weinig calorieën, maar geen light producten.



En ik ben een sporthater, dus ik moet het niet hebben van fanatiek in de sportschool hangen of hardlopen e.d.



Dus kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel mee doen! Ik ben nu zo'n 8 kilo kwijt ook door gezond en regelmatig eten. Ik geloof in alles met mate. Ik sport wel 2-3 keer per week. Ik wil nog zo'n 24 kilo kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! Ik heb niet veel meer te klagen, maar het kost me onwijs veel moeite om mijn gewicht te houden en elke 'foute' dag zie je er meteen aankomen. Niet leuk! Zou juist wel graag willen fitnessen maar in mijn eentje ben te ongemotiveerd. :(
Another Tale of Infinite Dreams
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Blauwebes, en nog 24 kilo dus. Kunnen we elkaar mooi motiveren



Zo bekend Suushi, ik heb in het verleden zoveel "foute" dagen gehad...ontelbaar.

Ik moet zeggen dat mijn behoefte om te snaaien minder is geworden sinds ik minder suiker neem en de zoetstoffen eruit heb gegooid.
Alle reacties Link kopieren
Wat eten jullie zo op een dag?
Alle reacties Link kopieren
Een standaard werkdag:



Ontbijt: schaaltje kwark/yoghurt met studenhaver of muesli en een tl honing

Tussendoor: stuk fruit + 1 boterham met kipfilet/hummus/....

Lunch: 2 boterhammen met kipfilet/hummus/kaas

Tussendoor: snackgroenten en/of een stuk fruit

Avondeten: wisselend, maar altijd volkorenproducten en voldoende groente

Tussendoor avond: crackers/rijstewafels met hummus/gekookt eitje of olijven, of wat noten



Op mijn vrije dagen eet ik wat losser en ik pas me ook aan als ik sociale afspraken heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 21/22 kg kwijt, maar voel een constante angst voor aankomen. In mijn afvaltijd sportte ik gemiddeld vier keer per week maar met mijn nieuwe baan lukt dat niet meer en dat zorgt ervoor dat ik erg bang ben om weer aan te komen. Een paar kilo eraf zou mooi zijn maar ik heb inmiddels een gezond BMI dus ik ben momenteel blij met constant blijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Wat knap TO, dat je al zoveel kwijt bent! En dat alles zonder beweging?



Eerder ben ik een topic gestart over mijn stap naar de sportschool, twee weken geleden ben ik begonnen met een personal trainer. Ik heb nooit eerder 'serieus' gesport en ben ook mijn eetgewoonten aan het aanpassen.



De eerste 2,5 zijn er al af, maar ik heb nog een heeeel lange weg te gaan, ik denk net iets minder dan TO, maar het komt aardig in de richting. Ik heb alleen nog niet genoeg vertrouwen in mezelf, dat dit echt gaat lukken. Ik kan dus wel wat steun van een schrijfgroepje gebruiken!



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_185112 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 21:39
99.66% gewijzigd
Ha, een topic met mensen die veel af willen vallen! Dat wil ik ook. Ben al 22 kilo kwijt, maar nog 15-25 te gaan. Ik eet gezond (schrijf mee bij de eetlijstjes hier op de pijler) en sport 2-3 keer in de week. Ik ben nog niet op het punt dat ik dat leuk vind, maar ik merk wel resultaat dus dat motiveert enorm!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk die reacties!



Je lijstje lijkt op die van mij blauwebes.



Joyce dat snap ik hoor, dat je bang bent om weer aan te komen. Ik ben ook zo bang om weer verkeerd te gaan eten. Dus makkelijk en te vet en teveel.



Prins3es, ja is me gelukt zonder sporten.



Jiggles, in een klein jaartje ben ik de kilo's kwijtgeraakt.



Dat is ook al veel gifgroen, dan gaan we samen voor de laatste kilo's.



Hebben jullie nog lekkere recepten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook eens kijken naar een favoreceptje van mij.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_185112 wijzigde dit bericht op 02-01-2018 21:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jigglez, ik zit op ongeveer 1600 a 1700 cal.

Hoeveel eet jij dan?



Ik ben ook altijd wel benieuwd naar wat iemand eet, kan er misschien inspiratie uit halen.
Alle reacties Link kopieren
HoiHoi,

Ik wil ook graag meeschrijven. Las net de reactie van gifgroen over "mensen die veel willen afvallen" en realiseerde me toen weer even heel erg goed dat ik daarbij hoor. Inmiddels ben ik 9kg afgevallen en er moet nog minimaal 10kg af. Maar ik heb wat speling, ik heb besloten tevreden te zijn als ik steady onder een bepaald gewicht weeg.

Nergens lees ik nog precies over hoe jullie het doen, ik bezoek regelmatig een voedingsdeskundige. Ook lees ik erg veel over gezonde voeding en ben al druk aan het schrappen in e-nummers etc. Voor zaken als calorien tellen ben ik niet in de wieg gelegd. Hoe doen jullie het? Volgen jullie een bepaald dieet/ bezoeken een coach oid?

Wat het voor mij makkelijk maakt is dat ik geen zoetekauw/snoeper ben, maar ik eet graag en te veel. Te veel van zaken die in principe met mate konden. Ik realiseer me nu dat ik geen maat kan houden :(. Maar inmiddels gaat het een stuk beter. Ook beweeg ik meer. Het gaat goed en als ik lees hoeveel kg sommigen al kwijt zijn word ik helemaal blij!
HaiHaiHai
Alle reacties Link kopieren
PS Ben nieuw op het viva forum maar dat is hopelijk geen bezwaar.
HaiHaiHai
Alle reacties Link kopieren
Jigglez, ik heb ook een eetprobleem (stoornis) gehad. Ik zit ook op 1600 kcal per dag. De ene dag wat meer dan de andere dag. Ik eet als ik honger heb nog wel eens een extra boterham o.i.d.



Jeeeej ik ben vanavond gaan sporten, ondanks dat ik bijna op het punt stond om niet te gaan. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi wat leuk! Ik wil ook graag mee schrijven. Ik ben pas twee weken bezig en 2 kilo kwijt nu. Ik heb nog een hele weg te gaan. Mijn eerste doel is 15. En als ik dat bereikt heb nog 25/ 30 kilo eraf.



En wat goed dat jullie al zoveel kwijt zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik schrijf ook graag mee; leuk zo'n nieuw groepje!

Allereerst als doel 8 kg eraf en dan nog 2x10 om het in etappes te houden Gebruik wel de weightwatchers app en sport ook wel wat, maar nog niet genoeg..



Allemaal veel succes! Hoop dat we elkaar kunnen motiveren
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.



Ik hoop straks als ik wat minder gewicht mee hoef te torsen dat ik wat meer ga wandelen/lopen.



Ik volg ook de richtlijnen van weight watchers, bevalt me wel goed moet ik zeggen.

Ik heb ook de app op mijn telefoon. Volg het niet precies maar wel in de buurt van de punten.
Alle reacties Link kopieren
Verstandig denk ik taartje en Swhite, zo in etappes. Ik ga ook voor eerst nog 7 a 8 kilo en dan een poosje stabiel proberen te blijven en dan nog 10 kilo eraf als het lukt.

Wat daarna komt zien we wel.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, die etappes. Ik houd etappes van 5 kilo aan. Zet hem op allemaal vandaag! Mijn grootste uitdaging wordt de avond. Ik krijg een logee die van lekkere hapjes houdt, dus het wordt een uitdaging om niet teveel en te ongezond te eten...

We gaan morgen wel een strandwandeling maken.
Alle reacties Link kopieren
Ha, wat leuk. Nog meer afvallers. Ik moet een hoop kilootjes kwijt. Heb eerder in een topic hier meegeschreven, maar dat werd me eigenlijk erg vol en druk. Er schreven veel mensen mee dus ik kon niet alles bijhouden. Daarnaast verloor ik ook mijn gezonde ritme, dus durfde ik me sowieso niet meer te vertonen daar.



Dus ik schrijf graag met jullie mee! Super knap dat jullie al zoveel kwijt zijn. Ik heb meerdere lijnpogingen gewaagd, steeds zonder succes. Is geheel aan mijzelf te wijten hoor, ik was er niet serieus genoeg mee bezig en miste motivatie en een schop onder m'n kont. Daarnaast vond ik het zo moeilijk hoe ik het aan moest pakken: calorieën tellen? koolhydraten beperken? minder vet eten?



Nu gebruik ik de app van Weight Watchers en dat bevalt me echt heel goed! Ik kan zo de hele dag al inplannen en voorkom dat ik teveel lunch (onbewust) en 's avonds aan de salade moet. Echt superhandig die app. Ik ben nog niet zoveel kwijt: 5 kg. Er moeten nog zeker 35 kilo af, en waarschijnlijk ook meer. Maar ook ik ga in kleine etappes van gemiddeld 5 kg. Ik heb een aantal punten in mijn agenda genomen voor het komende jaar. Zoals bijv. een vakantie. Ik ga in oktober op vakantie en wil vóór die vakantie nog 4 kg kwijt. En zo weer verder. Het werkt denk ik beter om een doel in de dichte nabijheid te zien, dan te denken: oohhh, 5 kg op de 35 pas kwijt.. dit schiet niet op..



Nouja, we zullen het zien. Hopelijk lukt het deze keer wel Ik ben er in ieder geval veel serieuzer voor aan het gaan deze keer. Mijn motivatie: man en ik willen aan kinderen beginnen, maar wél op een gezond gewicht. En wat is jullie voornaamste motivatie? Of is dat een gekke vraag...?



Succes vandaag allemaal!

@blauwebes: spannend, ik hoop dat het lukt om gezond te blijven eten. Misschien kun je gezonde lekkere hapjes maken? Wraps met zalm ipv bitterballen bijvoorbeeld? En maak er echt kleine hapjes van, zodat als je iets meesnoept, je niet meteen helemaal demist in gaat! Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn motivatie is toch echt mijn gezondheid Saartje, ik kon niet echt meer een stuk fatsoenlijk lopen of ik zat al te hijgen.



Willen we ook een tabel?

En dan een stap voor stap tabel of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Leuke topic, ik wil ook graag mee schrijven/lezen! Ik wil het liefst zo'n 20 kilo afvallen. Ben al begonnen met meer bewegen, vooral wandelen. Maar ik hou zo van lekker eten...! Het is echt wel moeilijk soms.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven