Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig groepje om elkaar te motiveren.

26-08-2013 17:18 1109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een poos niet meer hier te zijn geweest heb ik mijn nick toch maar weer tevoorschijn gehaald



Ik ben zolang als ik mij kan herinneren al aan het lijnen, en hoop dat ik het nu heb gevonden wat bij mij past, gezond en regelmatig eten, dus geen shakes of pillen o.i.d. Ook heb ik al het light spul het huis uit geknikkerd. Ben inmiddels 33 kilo afgevallen en wil er nog een aantal kwijt. Het liefst nog 18 kilo.





Ik wil graag schrijven met een groepje meiden/vrouwen die ook door regelmatig en gezond te eten gewicht kwijt willen, of al zijn. Elkaar steunen in de moeilijke periode die straks weer aankomt (sint, kerst en oud&nieuw). Lekkere recepten te delen met weinig calorieën, maar geen light producten.



En ik ben een sporthater, dus ik moet het niet hebben van fanatiek in de sportschool hangen of hardlopen e.d.



Dus kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
Even een korte reactie van mij, want ben eigenlijk aan het werk.

Ik ga zo uit-lunchen en ben alvast de kaart aan het doorlezen zodat ik straks niet overdonderd word en een gezonde keuze kan maken. Ik pik dit eruit:

- salade (saai?)

- zuurdesembroodje met geroosterde kip en kruidendressing + rucola

- zuurdesembroodje met gerookte zalm en roomkaas.



Welke van de 3 zouden jullie kiezen? ik neig naar het broodje met kip, omdat roomkaas wel weer veel PP is (en ze in restaurants altijd vrij gul zijn met roomkaas op broodjes...)



Zo, ik reageer later even uitgebreider op iedereen, maar moet nu weer gauw aflsuiten. Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor de kip gaan Saartje.



Eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik zou ook graag meeschrijven als dat mag! Ik herken veel in jullie verhalen.



Hoe ga ik het aanpakken? Ik kom al enige tijd bij een diëtiste en dat bevalt mij erg goed. Ik ben nu een kleine 16 kilo afgevallen, maar er mogen er zeker nog wel 25 af. Net als de meeste hier reken ik met sprongen van 5 kilo. Dat motiveert mij het meeste. Ik ga ongeveer elke 6 weken naar de diëtiste.



Ik ontzeg me in principe niets. Als we eens ergens een ijsje eten, uit eten gaan. een taartje nemen op een terras of een feestje hebben dan doe ik ook gewoon mee. (met mate) Ik hou er dan wel rekening mee door de dag ervoor/erna te balansen en/of meer te bewegen.



Sport.....bleeeh...daar heb ik echt een hekel aan. Ik ga wel zo vaak mogelijk op de fiets overal heen. Baantjes zwemmen vind ik dan wel weer leuk en doe ik regelmatig.



Tips voor een vriend die ongezonder eet heb ik niet. Mijn vriend is bijna klaar met afvallen en weet dus hoe het is. Wij motiveren en remmen elkaar dus. Erg fijn!



Zet 'm op allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor het broodje met kip gaan Saartje.



Mijn valkuil is het snaaien. En een 2e keer opscheppen als we iets eten dat ik erg lekker vind (bv pasta). Ontbijt, lunch en diner gaan prima bij mij, ik eet gezond en en niet te veel. Maar ik hou te veel van lekkere dingen tussendoor, of in het weekend chips of een kaasje met een wijntje.

Mijn man houdt ook van snaaien, alleen kan hij eten wat hij wil zonder aan te komen.. erg frustrerend. Hij vraagt ook altijd aan mij of ik ook wat wil als hij wat lekkers pakt (hij heeft totaal geen problemen met mijn gewicht) en ik vind het moeilijk om dan nee te zeggen. Hij vind het ook altijd onzin als ik weer eens begin met lijnen. Nergens voor nodig zegt hij dan en volgens hem houd ik het toch niet lang vol (wat meestal ook zo is...)

Ik ben geen fan van sporten, maar ik ben wel begonnen met wandelen en doe aan yoga.

Iemand tips ter motivatie om meer te gaan sporten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor het broodje zalm gaan! Hmmmm, lekker en ik eet te weinig vis (onthouden boek_boek). Vragen om het zonder roomkaas te krijgen is, of schraap er een groot deel vanaf. Zalm, krijg weer trek, voor morgen dan. Ik heb zojuist een heerlijke pompoentaart gegeten. Lekker op tijd want vanavond ga ik sporten, dit is mijn vaste hardloopavond. Ik vind sporten en eten altijd lastig te combineren. Hoe laat eten jullie. Ik houd 2h van te voren aan anders heb ik er last van of ben ik juist te slap. En houden jullie rekening met wat jullie eten van te voren? Ik dus helemaal niet. Allemaal succes en eet smakelijk!



& Toen ik met mijn man ging samenwonen viel hij 5kg af, door het verse en regelmatige eten van mij! En ik maar bikkelen .



PS Ik ben voor een tabel, maar dat is misschien al overruled?
HaiHaiHai
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel gezellig! Mag ik meedoen?



Ik ga me straks wegen bij de fysio. Geef ik straks mijn gewicht door en lees ik dit topic door.

Tot vanavond!
Toch wel een aantal mensen hier die hulp hebben van een diëtist. Hoe gaat dat ongeveer in z'n werk? Ik heb toch wel een beetje een vooroordeel; dat je niet meer zelf mag kiezen wat je eet maar een menu of bepaalde etenswaren opgelegd krijgt. Of valt dat mee?



Boek_boek, ik heb ook een broek liggen in maat 42 hoor. Past dus voor geen meter! Maar hij kostte 12 euro en dan zie ik tenminste waar ik naartoe moet! Waarom is dat slecht?



Saaisaartje, wat heb je uiteindelijk gekozen? Ik was voor de salade gegaan, enkel omdat ik niet van zuurdesembrood hou..



Lotje, 83, zwemmen is toch ook een sport? Schijnbaar nog heel goed voor je ook! Mij krijg je niet in een badpak of bikini dus ik blijf naar de sportschool gaan! @boekboek, ik neem 1,5 uur voor het sporten (rond 15.30 uur) meestal een eitje of beker drinkyoghurt extra en na het sporten eet ik warm.



Nikki_nuts, ben je geblesseerd dat je naar de fysio moet?



Elleinspe, je had om recepten gevraagd. Ik had een poos terug deze geroosterde aubergine gemaakt. Couscous erbij. Was echt heel lekker! Ik zal eens in m'n eetlijstjes kijken voor meer recepten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een tabelletje geprutst, weet niet of jullie het wat vinden. Moet er iets bij of af, laat het even weten.



Jigglez, wil jij er wel of niet in? Hetzelfde geldt voor Twisted



Yhanks, ik ga even kijken gifgroen, hou alleen niet zo van aubergine
Alle reacties Link kopieren
Mooie tabel. Ik vind het BMI erbij wel 'leuk'. Ik woog een jaar geleden 88, en net bij de fysio 74 ooit wil ik 63 gaan wegen maar eerst moet het 70 worden. En nu ga ik lezen.
Alle reacties Link kopieren
Gifgroen: Bij mijn diëtiste heb ik helemaal niet het idee dingen opgelegd te krijgen. Ik heb wel een duidelijk advies meegekregen van wat verstandig is te eten bij de maaltijden en als tussendoortjes. Ik vind het zelf juist prettig om een concreet advies te hebben. Ze vult echter niet in wát je daadwerkelijk gaat eten. Niet a la een Sonja bakker weekmenu. Als ik daar kom word ik gewogen en opgemeten. Verder is er nog een gesprekje over hoe het gaat en of je nog vragen hebt. Ik vind het heel prettig!

Wat goed dat jij naar de sportschool gaat! Zwemmen is inderdaad ook sport haha. Ik vind het niet zo erg om in een zwempak te lopen. Er lopen er meer van mijn formaat denk ik dan altijd maar. Al heb ik uiteraard ook mijn onzekere momenten hoor!



Saartje: Wat heb je vanmiddag uiteindelijk genomen? De keuzes zagen er echt heerlijk uit! Ik hou van gerookte zalm, dus dat zou ik waarschijnlijk gekozen hebben.



Elleinspe: Wat leuk dat je een tabel gemaakt hebt! Bedankt! Misschien is het vermelden van een leeftijd in de tabel nog leuk?

Hoe zullen we het doen met het doorgeven van gewicht: Is een vaste dag hierin handig of juist niet? Wat knap dat je al zoveel gewicht kwijt bent! Daar mag je echt trots op zijn!



Bij deze alvast mijn gegevens:

Start: 114.8

Streef: 75

Huidig: 99.1

Tussendoel: 95
Alle reacties Link kopieren
Nikki_nuts: Jij gaat ook goed zeg met afvallen!



Het BMI in de tabel hoeft van mij niet zo nodig. Omdat ik zo zwaar ben duurt het echt een eeuwigheid voordat het eens in een fatsoenlijk getal komt. Erg demotiverend en confronterend. Als andere het BMI er wel in willen dan zou ik het fijn vinden als mijn vakje hierin nog even leeg blijft.



Ik ben vrij geweest vandaag en heb een beetje lopen rommelen in huis. Ik heb verder goed volgens mijn plan gegeten. Als lunch heb ik een heerlijke salade met vis gemaakt. Zalig! Morgen ga ik weer een dagje werken. Het wordt prima weer, dus lekker op de fiets er naar toe!



Hoe gaat het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Haai!



Ik heb artrose in mijn knie en daarom sport ik bij de fysio en heb ik regelmatig een behandeling bij de manueeltherapeut. Op maandag en woensdagavond sport ik bij de fysio en op maandagochtend wil ik weer gaan zwemmen, dat kon de laatste weken niet door de zomervakantie. En op dinsdag en zondag loop ik meestal 'hard'.

De laatste weken is het sporten er een beetje bij in geschoten en dat is te merken qua afvallen, ik kom niet aan en ik val niet af.



Ik had het eigenlijk over BMI, omdat ik door wil gaan tot ik een gezond BMI heb.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben het helemaal eens wat betreft BMI met andere reacties die ik las: voor mij hoeft het niet zo.. Inderdaad zeer confronterend.

Leeftijd kijkt me dan wel weer leuk fijn dat je een tabel gemaakt hebt @Elle !



Vandaag een goede dag! Ben er blij mee. Hoop dat het ook op de weegschaal te zien is van de week.

Spreken we met elkaar een weegdag af? Vooralsnog weeg ik me toch vaak op maandag, hoewel vrijdag misschien motiverender werkt



Welke lunch is het geworden Saartje? Ik had ook de kip gekozen.



Lees eerder al de tip om op vaste tijden te gaan eten. Lijkt me een heel goede tip!



En dan mijn gegevens:

Huidig: 107

Streef: 75

Tussendoel: 99,9

Leeftijd: 28
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Of lengte in de tabel. Of gewoon zo houden.
Alle reacties Link kopieren
@nikkinuts, wat sport je veel zeg! Ik zou willen dat ik er de puf voor had. Hoewel ik nu weer helemaal energized ben, vind ik het te vermoeiend om veel meer te doen.



@Elleninspe, voor de tabel: ik kom van 86kg, weeg nu 77. Ik wil naar 65, maar ben tevreden met steady onder de 70. Tussenpunt is de 73kg halen. Ik kan je trouwens geen berichtje sturen klopt dat?



@gifgroen, bij de dietiste/voedingsdeskundige weeg ik (hoewel ik nu ook een goede weegschaal thuis heb staan) en word ik opgemeten. Verder geeft ze algemene voedingsadviezen en eettips. Maar wat ik doe is mijn zaak. Verder heb ik een boekje aangeschaft over gezond boodschappen doen. Een echte aanrader, in het dieetschap van de boekenwinkel.



Over de BMI discussie. Volgens mijn diëtiste is het een achterhaald begrip, belangrijker is de buikomvang. Of de heupen/buik ratio. Ik heb er verder geen bezwaar tegen.



Ik drink nog een kopje thee en kruip in bed, Trusten!
HaiHaiHai
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben 20 kilo kwijt geraakt in 3,5 maand tijd . Zonder hard mijn best te doen eigenlijk :/



Btw.. Je kan je beter niet wegen..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo jaloers op mijn vriend. Hij eet wat hij wil. Hij eet niet eens gezond, behalve avondeten, want ik kook meestal. Hij heeft een fantastisch lijf. Hij is wel door/met mij gaan sporten, dus dan is sporten best leuk.



Oei dames, ik heb me vandaag teveel laten gaan, maar het was wel lekker. Wel gewoon normale maaltijden en geen ijs of chips, maar wel iets teveel van het goede, dus de komende tijd weer de touwtjes strak aantrekken. Ik ga die vaste tijden even aanhouden. Straks even een eetschema in grote lijnen maken.



Voor de tabel:

Begingewicht: 108,0 kg

Huidig: 100 kg

Tussentijdse doel: 95 kilo (liefst voordat ik op vakantie ga half oktober, maar da's mss wat ambitieus)

Streeffewicht: 75 kilo en/of maat 42.



Receptje: appeltaart zonder taart (zelfbedacht)

Men neme een apel, wat rozijnen, kaneel, eventueel wat honing. schil de appel en snijd hem in stukjes. Meng de stukjes met kaneel en rozijnen. Doe het mengsel in de magnetron totdat je het kan doorprakken. Voila, warme magere appeltaart zonder taart :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruimte voor de leeftijd erbij gezet.



Ik heb een lekker frisse salade die ik altijd bij appie koop, misschien ook iets voor jullie.

Coleslaw ,staat bij de salades, is een grote bak van 400 gram. Reepjes witte kool en wortel en een zakje dressing. Ik voeg zelf nog een appel en een ei toe, meng alles door elkaar en verdeel het in 2 porties. Voor ww gebruikers 3 PP per portie. (4 voor de dressing en 2 voor het ei)



Ik heb nog nooit een receptje gevonden voor een lekkere zoete dressing, en deze vind ik heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:boek_boek schreef op 28 augustus 2013 @ 21:57:





@Elleninspe, Ik kan je trouwens geen berichtje sturen klopt dat?



Nu wel denk ik
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, als het nog kan wil ik ook graag meeschrijven.

Fijn, lotgenoten

Ik ben al jaaaaaren aan het worstelen met mijn gewicht en heb al van alles geprobeerd. Van Sonja Bakker tot vage pillen van Tellsell (schaam) en van Prodimed tot diëtiste en weightwatchers. Het is me een paar keer gelukt om veel af te vallen; een keer zelfs 30 kg maar ik heb alles er weer vrolijk bijgegeten...

Nu, heb ik besloten, is de maat vol. Ik ga ervoor. Dit keer met regelmaat en gezond eten, dit topic komt precies op tijd voor mij!

Ik weet ondertussen heel goed waarin de moeilijkheid zit bij mij, ik hou vreselijk van eten en kan daarin geen maat houden.



Mijn startgewicht was 118,5. Ben nu al wat kwijt en weeg nu 111. Streefgewicht is 85kg, ik ben 1,74m en ben 40jr.

Sporten doe ik twee keer pw, fitness.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip van de salade Ellen, die ga ik overnemen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Flamingo,



Zo herkenbaar allemaal, als ik op zou tellen wat ik al heb uitgegeven aan shakes, pilletjes en allerlei andere rotzooi daar zou ik volgens mij een leuk autootje van kunnen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik ben 43. En ik heb een vkbh gegeten met Nutella. En twee espresso en een groene thee gedronken.
Alle reacties Link kopieren
Soepdieet, shakes, atkins, sonja... Ook ik ken het! Nu wel al blijvend 8 kilo afgevallen door gewoon "normaal" en bewust te eten. Schijnt toch beter te werken

Daarbij neem ik soms nog wel de boeken van sonja erbij voor mijn recepten! Dat heeft ze helemaal niet zo slecht gedaan.



Oh! Mijn startgewicht was trouwens 116. Helemaal niet bij nagedacht dat die anders is dan mijn huidige gewicht ;) haha



Die salade ga ik absoluut ook proberen!
When in doubt, add glitter.
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen allemaal!



Wat leuk om een groepje te hebben waarin we een beetje kunnen kletsen over het wel en wee van het afvallen. Ik zie al wat goede en lekkere tips voorbij komen zeg!



Swithe: Mooi dat je een goede dag gehad hebt. Die is maar mooi weer binnen! Een vaste weegdag afspreken is misschien wel handig voor Elleinspe, zodat ze niet om de havenklap het gevoel heeft iets aan de tabel te 'moeten' aanvullen? Ik vind de vrijdag van jou wel een goede. Mooie motivatie voor het weekend!



Boek: Ik ben dol op lezen over afvallen enzo. Ik ga jouw boekentip eens nazoeken.



Nikki: Wat sport jij veel zeg! Wat goed dat jij daar de motivatie zo goed voor kan vinden! Dát zou ik ook wel willen.



Blauwbes: Leuk dat je vriend met je sport. Ik zou het ook gezellig vinden om met mijn vriend te sporten. Helaas loopt hij hier nog niet echt warm voor. Hoe ziet jouw eetschema eruit waar je over schrijft? Maak je dan een soort van weekmenu? Lekker receptje trouwens! Ik maak ook wel eens zoiets, maar stop het dan in de oven. Zalig! Vooral als het straks weer koud word buiten.



Ellein: Klinkt lekker die coleslaw! Ik kom normaal niet bij de Appie, maar als ik er eens kom ga ik er zeker naar kijken!



Flamingo: Ik ben ook blij met de lotgenoten! Ik herken jou dieetverleden heel erg!



Ik ben zelf trouwens 30 jaar.



Net al lekker een kop groene thee gedronken en ik ga nu ontbijten met een volkorenboterham met appelstroop en een glas optimel.



Iemand nog leuke plannen voor vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven