Lijf & Lijn alle pijlers

Help! Afvallen in een korte tijd

30-07-2016 11:22 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sporten, sporten, sporten en ook nog eens op mijn eten letten.

Mijn gewicht blijft elke keer schommelen en ik val nauwelijks af.



Herkennen jullie dit? Het lijkt wel alsof niks werkt.

Zelf heb ik getwijfeld om een Cambrigde dieet te volgen, maar mijn vriendinnen raden dit af.

Je metabolisme wordt aangetast en je krijgt niet de juiste voedingstoffen binnen. Dus dit wil ik absoluut niet doen!! Ik wil wel op een gezonde manier afvallen.



Over twee weken ga ik naar Italië en ik wil daar zelfverzekerd in mijn bikini lopen.



Grrr zo frustrerend, alle tips en tricks zijn welkom!
Smile !
Alle reacties Link kopieren
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je zelfverzekerdheid afhangt van je gewicht?



Snel afvallen in korte tijd is geen aanrader.
Wat eet je en wat doe je aan sport?



Binnen 2 weken opeens op je gewenste gewicht zitten is vrijwel onmogelijk tenzij het om maximaal een kilootje gaat.
Kijk eens naar het 5:2 dieet. Dat schijnt juist heel gezond te zijn en ik heb hier in het 5:2 topic goede ervaringen gelezen. Je eet 5 dagen in de week normaal en 2 dagen in de week ga je vasten en eet je 500 kcal per dag.
Maar is geen wondermiddel overigens.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.Bij mij helpt het ook allemaal weinig.

Zelfs cavitatie niet.

Ben bovende 40 jaar en gebruik seroxat

Ga binnenkort groepslessen krachttraining/podypump doen bij sportschool.

Ben soms zo wanhopig, dat ik erover denk te gaan roken..
Alle reacties Link kopieren
Heb je overgewicht? En natuurlijk is Cambridge niet goed voor je. Waarom wil je afvallen?
Life is short. Eat dessert first.
Hoeveel wil je dan afvallen in 2 weken tijd? Hoeveel weeg je nu en hoe lang ben je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleet schreef op 30 juli 2016 @ 11:27:

Kijk eens naar het 5:2 dieet. Dat schijnt juist heel gezond te zijn en ik heb hier in het 5:2 topic goede ervaringen gelezen. Je eet 5 dagen in de week normaal en 2 dagen in de week ga je vasten en eet je 500 kcal per dag.Dit is ook niet gezond. 500 kcal per dag (die twee dagen) is bizar.
Life is short. Eat dessert first.
Hoe lang ben je, wat is je gewicht?



Je kunt niet in 2 wkn 20 kilo af vallen, maar een kilo zal wel lukken als je erg je best doet. Let's face it, je wist dat de zomer en vakantie er aan kwam, en je bent er niet serieus genoeg mee bezig als je niet af valt. Koop een tankini, ga in de spray cabine zo dat je slanker lijkt en volgende zomer ben je gewoon wel af gevallen en kan jij zelf verzekerd in bikini.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je 'slank' zijn om zelfverzekerd in bikini te zijn? Of überhaupt om zelfverzekerd te zijn?
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 30 juli 2016 @ 11:29:

[...]



Dit is ook niet gezond. 500 kcal per dag (die twee dagen) is bizar.Schijnt niet anders te zijn dan minder calorieën te eten, alleen in een andere vorm. En daar lijkt me niets mis mee, als je het niet op de lange termijn doet en niet tijdens en na de vakantie gaat eten zoals je ervoor deed.
Dat maakt toch iedereen voor zich zelf uit, doornroosje9? Ik voel mij ook niet zelf verzekerd met te veel vet op mijn lijf, om dat dat gewoon totaal niet past bij mij. En ik vind het ook gewoon niet mooi, bij niemand. Dan moet er echt geen verbod op komen of zo, maar ik denk dat de gevoelens van vrouwen die zich bij een te hoog gewicht/vet percentage die zich niet prettig voelen in bikini net zo legitiem zijn als vrouwen die zich er wel zelf verzekerd bij voelen.



(overigens deelt denk ik vrijwel elke vrouw die gedachten, anders zou dieten en sporten niet zo populair zijn in met name de periode voor de zomer)
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk maakt iedereen dat voor zichzelf uit, maar ik vind het zo zonde dat je zelfvertrouwen van je gewicht/postuur afhangt. Het zou gewoon zo fijn zijn, moest dat niet zo zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Snel gewichtsverlies zorgt er trouwens vaak voor dat je een enorm slappe huid krijgt. Als je langzaam afvalt (dus zeg 20 kilo in 4 jaar), heeft je lichaam de kans om de huid mee te herstellen. Als je plots veel vet kwijtraakt blijft je huid uitgerekt. Kijk maar naar die mensen die binnen 1 jaar 50 kilo of meer zijn afgevallen op TLC, zij moeten daarna nog meerdere operaties ondergaan om overtollig vel weg te laten halen.



En eens met hierboven, je kent de seizoenen en weet dus in de winter al dat de zomer over 6 maanden aanbreekt. Ga aub niet crashdieten oid, accepteer dat je te laat bent begonnen dit jaar en stel een doel voor volgende zomer. Effectief afvallen kan alleen met een aangepaste levensstijl (sporten, gezond eten, af en toe cheatday) en dat lukt niet in 2 weken.
quote:Fleet schreef op 30 juli 2016 @ 11:27:

Kijk eens naar het 5:2 dieet. Dat schijnt juist heel gezond te zijn en ik heb hier in het 5:2 topic goede ervaringen gelezen. Je eet 5 dagen in de week normaal en 2 dagen in de week ga je vasten en eet je 500 kcal per dag.Ik doe het 5:2 dieet en ik ben er erg enthousiast over, maar het is zeker geen wondermiddel. 5:2 is ook geen crashdieet. Ik val gemiddeld 0,5 kilo per week af. Soms 1 kilo. De eerste week ben ik het meeste afgevallen. Ik zie het voor mezelf ook als een leefwijze. Als ik mijn streefgewicht heb bereikt wil ik 6:1 doen.



Mijn doel is 11 kilo afvallen. 9 mei ben ik begonnen. Ik ben nu 7 kilo afgevallen.



Eigenlijk doe ik ook meer dan 5:2. Ik beweeg meer, ik eet geen suiker meer, geen chips, geen junkfood, geen tussendoortjes. Dus verwacht geen snel succes met 5:2.
Alle reacties Link kopieren
Ga tussen twee veel dikkere vrouwen liggen op het strand. Misschien dat je je dan zelfverzekerder voelt.

Er zullen altijd en overal jongere, slankere, strakkere, mooiere vrouwen rondlopen, ook als het jou gelukt is om af te vallen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb gewoon er schijt aan. zoveel moddervette kerels die compleet zonder gêne in hun blote pens rondlopen op het strand! Waarom zou jij dan niet mogen?
Je kan 2 kilo in de week afvallen. Ik ben 20 kilo afgevallen in een halfjaar veel sporten hoort er ook bij.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik herken het niet. Maar ik ben dan ook in januari al begonnen. Van 2015 welteverstaan.

Hoe lang ben jij al bezig?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
1 kilo in twee weken is verantwoord. laat jij je zelfverzekerdheid afhangen van 1 kilo?
quote:Ttass28 schreef op 30 juli 2016 @ 12:34:

Je kan 2 kilo in de week afvallen. Ik ben 20 kilo afgevallen in een halfjaar veel sporten hoort er ook bij.Dit hangt wel van je startgewicht. Als to 30 kilo te zwaaris kan dat misschien. Gaat het om 5 kilo, dan is het niet gezond mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeetjemina schreef op 30 juli 2016 @ 11:26:

Dus wat je eigenlijk zegt is dat je zelfverzekerdheid afhangt van je gewicht?



Snel afvallen in korte tijd is geen aanrader.Zelfverzekerdheid hangt af van hoe je er uit ziet en hoe je je voelt. Met een paar kilootjes lichter voel ik me fijner, dus ook zelfverzekerder
Smile !
Alle reacties Link kopieren
quote:muis73 schreef op 30 juli 2016 @ 11:26:

Wat eet je en wat doe je aan sport?



Binnen 2 weken opeens op je gewenste gewicht zitten is vrijwel onmogelijk tenzij het om maximaal een kilootje gaat.Twee keer in de week cardio (crosstrainer, mountainbiken, stukjes hardlopen) en een keer doe ik krachttraining in groepsles. Verder eet ik weinig koolhydraten en vetten (heeel af en toe een snack).
Smile !
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 30 juli 2016 @ 12:37:

Nee, ik herken het niet. Maar ik ben dan ook in januari al begonnen. Van 2015 welteverstaan.

Hoe lang ben jij al bezig?Vanaf maart al ! Grrr
Smile !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven