Lijf & Lijn alle pijlers

Help! Afvallen in een korte tijd

30-07-2016 11:22 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sporten, sporten, sporten en ook nog eens op mijn eten letten.

Mijn gewicht blijft elke keer schommelen en ik val nauwelijks af.



Herkennen jullie dit? Het lijkt wel alsof niks werkt.

Zelf heb ik getwijfeld om een Cambrigde dieet te volgen, maar mijn vriendinnen raden dit af.

Je metabolisme wordt aangetast en je krijgt niet de juiste voedingstoffen binnen. Dus dit wil ik absoluut niet doen!! Ik wil wel op een gezonde manier afvallen.



Over twee weken ga ik naar Italië en ik wil daar zelfverzekerd in mijn bikini lopen.



Grrr zo frustrerend, alle tips en tricks zijn welkom!
Smile !
Ga alles eten zoals altijd, maar dan de helft.

Dus de helft ontbijt, helft avondeten etc.



Laat alle chips, koekjes snoepjes staan, en eet qua fruit sinaasappels, kiwi, citrus, appel, maar geen banaan of zo, waar meer suikers in zitten.



Drink alleen water, water met limoen en gember of zo, of thee, koffie maar geen suiker erin! Dus echt suikervrij leven vanaf nu een tijd. Geen prik, limo, wijn, whatever.



Geen toetjes, alleen vetvrije yoghurt eventueel, en havermout of zo.



Neem een groente smoothie elke dag, met spinazie erin etc, zodat je veel energie krijgt door dit.
quote:Sophie1976 schreef op 30 juli 2016 @ 15:49:

[...]





Twee keer in de week cardio (crosstrainer, mountainbiken, stukjes hardlopen) en een keer doe ik krachttraining in groepsles. Verder eet ik weinig koolhydraten en vetten (heeel af en toe een snack).





1x per week krachttraining is sowieso te weinig om progressie te boeken. Hoe lang/hoe zwaar doe je cardio? En dan duur of interval?



Weet je ook hoe veel calorieen je eet en drinkt op een dag? Afvallen lukt alleen als je minder binnen krijgt dan je verbruikt, dus als je niet afvalt eet je toch nog teveel of overschat je wat je verbrand in de sportschool.



Plaats anders hier eens een eetlijstje van bijvoorbeeld vandaag met hoeveelheden erbij, dan kunnen er echt concrete tips worden gegeven.
Wat is je gewicht en je lengte? Hoeveel ben je afgevallen sinds maart? (Echt helemaal niets?)
Je valt niet af door alleen te sporten, maar door echt minder kilocalorieen in je te stoppen.
Plakje brood zonder boter met avocado en plakje kaas en sla en komkommer, dus niet twee

Salade zonder saus in middag of smoothie

Plakje brood met groente beleg of zoiets of havermout met water en bessen, niet twee

Twee eetlepels rijst of pasta, echt minimaal en dan beetje vlees of als je dit niet eet niet, en overschot warme groente en rauwe groentes

Appel

Sinaasappel

Bessen in yoghurt vetvrij

Water water water

Zoeits?
quote:Sophie1976 schreef op 30 juli 2016 @ 15:46:

[...]





Zelfverzekerdheid hangt af van hoe je er uit ziet en hoe je je voelt. Met een paar kilootjes lichter voel ik me fijner, dus ook zelfverzekerder Jij vindt dat zelfverzekerdheid te maken heeft met een paar kilo? Wat betekent dat? iemand die dik is kan dan geen zelfvertrouwen hebben?
ik herken het wel



ik val ook nauwelijks af terwijl ik gewoon weinig eet.

heb nu een tijd yokebe shakes genomen in de ochtend en middag

daarbij een bord avond eten(Weinig aardappels en veel groente klein stukje vlees of vegetatische vervanger)

soms een eierkoek of plakje ontbijtkoek of een banaan



maar ik viel niks af

nu ben ik gestopt met de shakes en eet ik of kwark of broodje pindakaas in de ochtend. een broodje in de middag en avond eten

daarbij suikervrije drank (ranja of thee soms ijsthee)

maar ik val eigenlijk niks af

ik gebruik wel antipsychotica



een tijdje terug ben ik wel ineens 12 kilo afgevallen. TOen at ik hetzelfde als nu. Ben wel in 2014/2015 gestopt met ad



ik hoop dat je toch in bikini kunt lopen en je zelfverzekerd voelt.

fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Als het zoveel moeite kost om af te vallen, zou het dan niet beter zijn om jezelf te aanvaarden zoals je nu bent?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 30 juli 2016 @ 17:58:

Als het zoveel moeite kost om af te vallen, zou het dan niet beter zijn om jezelf te aanvaarden zoals je nu bent?Waarom? Ze is toch ontevreden? Ze vraagt gewoon tips, afvallen is niet onmogelijk.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Waarom geef je antwoord op de vragen hoe zwaar / lang je bent en hoeveel overgewicht je hebt? Dat adviseert een stuk makkelijker.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Minder eten dan je nu doet moet werken. Het heeft bij mij altijd prima gewerkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 30 juli 2016 @ 20:24:

Minder eten dan je nu doet moet werken. Het heeft bij mij altijd prima gewerkt.Klopt. Afvallen is namelijk ALTIJD gewoon minder calorieen binnen krijgen dan je verbruikt. Of dat nu via eet-de-helft, intermittent fasting, koolhydraatarm, killerbodydieet, myfitnesspal... en/of meer bewegen is, maakt geen zak uit. Kies op welke manier je minder calorieen binnen wilt krijgen, houd je eraan en je valt af.
quote:spinnetje_ schreef op 30 juli 2016 @ 18:13:

[...]





Waarom? Ze is toch ontevreden? Ze vraagt gewoon tips, afvallen is niet onmogelijk.Onmogelijk niet maar soms wel omverstandig als je al een gezond gewicht hebt. Je lichaam wil namelijk dat gezonde gewicht behouden.
en 2 kilo ziet niemand. Dat je je daar zelffverzekerder door zou voelen zit echt tussen de oren.
quote:Doornroosje75 schreef op 30 juli 2016 @ 20:00:

Waarom geef je antwoord op de vragen hoe zwaar / lang je bent en hoeveel overgewicht je hebt? Dat adviseert een stuk makkelijker.Ik vermoed dat Sophie geen overgewicht heeft. Ik vermoed dat het een gevalletje is van: Ik ben 1.76 meter en weeg 65 kilo, maar ik wil 55 kilo wegen.
quote:elske1975 schreef op 31 juli 2016 @ 09:57:

[...]





Ik vermoed dat Sophie geen overgewicht heeft. Ik vermoed dat het een gevalletje is van: Ik ben 1.76 meter en weeg 65 kilo, maar ik wil 55 kilo wegen.ja ik ben 1.80. Ik zou ook liever 1.75 zijn
Ik ben slechts 1.65, ik zou ook liever 1.75 zijn
Er mag toch best iets aan een vrouw zitten? Lekkerder is het zeker, ze zijn zoveel zachter dan die afgetrainde vrouwen van tegenwoordig.
quote:siriusblack schreef op 31 juli 2016 @ 10:25:

Er mag toch best iets aan een vrouw zitten? Lekkerder is het zeker, ze zijn zoveel zachter dan die afgetrainde vrouwen van tegenwoordig.2 kilo eraf is veeeeeel lekkerder vindt de vrouw zelf blijkbaar.
Ja vaak denken mensen minder te eten maar doen ze het niet. Alles opschrijven en wegen is meten en weten..
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 31 juli 2016 @ 09:45:

[...]



Onmogelijk niet maar soms wel omverstandig als je al een gezond gewicht hebt. Je lichaam wil namelijk dat gezonde gewicht behouden.Dit.
Life is short. Eat dessert first.
quote:swifty schreef op 31 juli 2016 @ 10:33:

Ja vaak denken mensen minder te eten maar doen ze het niet. Alles opschrijven en wegen is meten en weten..Of ze eten volop gezonde dingen zoals bijv. noten en havermout, maar die wel veel kcal bevatten zodat je nog steeds niet afvalt als je er te veel van eet.
Wat is een gezond gewicht? Ik had een taille van 80 cm bij gezond gewicht. Gezond gewicht in de BMI range kan zo maar 20 kilo marge hebben. Ik ben nu zo'n 5 kilo (en denk wel 6 kilo) afgevallen en wil er nog 4-5 kilo af. Allemaal gezond, maar minder buik vet, slankere taille, en met name een veel beter gevoel, mentaal en fysiek want ik voel mij veel meer in staat tot dingen. Ja, zelfs bij in totaal straks 10 kilo af vallen op een al gezond gewicht. Om dat de gewichtstoename kwam door iets onnatuurlijks, namelijk medicatie en mijn reactie er op (voor het eerst in mijn leven onverzadigbare honger en veel te veel eten).



Beetje simpel gezegd om dan te zeggen dat mijn lichaam dat gewicht kennelijk wil vast houden als ik er mij niet prettig bij voel, een verhoogd risico heb op ziekten door buik vet en mijn benen langs elkaar schuren, en ik een compleet nieuwe garderobe moet aan schaffen.



Waar om met name vrouwen altijd zo pinnig reageren op andere vrouwen die gewoon willen af vallen tot een voor hen mooi gewicht, ik snap dat echt niet.
quote:strikjemetstippels schreef op 31 juli 2016 @ 11:37:

Waar om met name vrouwen altijd zo pinnig reageren op andere vrouwen die gewoon willen af vallen tot een voor hen mooi gewicht, ik snap dat echt niet.In dit topic wordt een beetje pinnig gereageerd (ik maak me daar zelf ook schuldig aan, toegegeven) omdat TO heel weinig informatie geeft en omdat ze iets binnen twee weken wil waar je beter 6 maanden of een jaar voor uit kunt trekken (afhankelijk van hoeveel gewicht je wilt verliezen).
quote:elske1975 schreef op 31 juli 2016 @ 11:44:



[...]





In dit topic wordt een beetje pinnig gereageerd (ik maak me daar zelf ook schuldig aan, toegegeven) omdat TO heel weinig informatie geeft en omdat ze iets binnen twee weken wil waar je beter 6 maanden of een jaar voor uit kunt trekken (afhankelijk van hoeveel gewicht je wilt verliezen).O ik heb het daar niet over hoor, maar over de 'als je een gezond gewicht hebt moet je niet willen af vallen'. Gezond gewicht is niet altijd OK als de rest van de parameters niet OK zijn of als je er gewoon niet prettig bij voelt. Gezond gewicht kan ook zijn aan de onderkant van BMI, als je dat mooier vindt, of als het gezonder is tov aan de bovenkant. Met name hier is men zooo bang voor anorexia of zo, terwijl de realiteit is dat 60% van de mensen overgewicht heeft. Nog al ongegronde angst als je het mij vraagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven