Lijf & Lijn alle pijlers

hoe gebruik je tea tree olie

25-06-2016 22:43 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
test
anoniem_273063 wijzigde dit bericht op 29-06-2017 14:09
98.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik doe en paar druppels op mijn kussen, want het ruikt zo lekker en de geur helpt mij met slapen.



Waarschijnlijk alleen omdat mijn moeder dit vroeger al deed en ik het dus associeer met slapen.
Alle reacties Link kopieren
waarom heb je het gekocht?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Lapflop schreef op 25 juni 2016 @ 22:52:

Ik doe en paar druppels op mijn kussen, want het ruikt zo lekker en de geur helpt mij met slapen.



Waarschijnlijk alleen omdat mijn moeder dit vroeger al deed en ik het dus associeer met slapen. Omdat je het zo lekker vind ruiken? Haha ik vind het nou niet bepaald een lekkere geur hebben..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 25 juni 2016 @ 22:53:

waarom heb je het gekocht? oh ik heb soms rode bultjes en irritatie op delen van mijn gezicht/lichaam en ik las dat tea tree olie een wondermiddeltje was
Ik gebruik het veel!

Puur op oneffenheden, of om n opengekrabd puistje te behandelen: aanstippen met wattenstaafje.

Heel erg verdund (5 druppels in glas heet water) om te gorgelen bij beginnende keelontsteking.

De facewash met tea tree van de Tuinen onder de douche.



Het heeft bij mij echt een fijn effect, veel minder puistjes en degenen die ik voel aankomen zetten niet door.
Alle reacties Link kopieren
Ik druppel het meestal op een wattenstaafje en stip dan alle ongewenste dingen (puistjes etc.) op mijn gezicht aan. Daarna doe ik mijn crème op (ook PCLE, echt superspul vind ik dat).
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Tien druppels in een flesje shampoo om je haar te wassen.

Op een wattenstaafje en puistjes aanstippen.

In een brandertje om de lucht te zuiveren.



Maar ik begrijp niet waarom je een etherische olie koopt zonder dat je weet wat je ermee kunt doen. Weleda amandelserie is misschie wel beter voor jouw huid, tea tree is erg sterk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tea tree olie op een geïrriteerde huid is géén goed idee.
Alle reacties Link kopieren
http://stichtingaromather ... ie/tea-tree-toepassingen/





Eigenschappen van Tea Tree olie



Ontsmettend, krampstillend, pijnstillend, schimmelwerend, stimulerend, zweetuitdrijvend, pusoplossend en het gaat lelijke littekenvorming tegen. Men gebruikt de olie in zalven en lotions voor reumatische aandoeningen, tand- en kiespijn, zenuwpijn en verstuikingen. Essentiële olie van tea tree is zeer antiseptisch, zelfs in verdunningen. Puur te gebruiken in verdampingslampjes om de lucht te ontsmetten of te zuiveren. Pure olie helpt bij nagelontstekingen, als plantaardige of dierlijke parasieten hebben gestoken. Verdund is het geschikt voor mondspoelingen, vaginale spoelingen en helpt het tegen slijmvliesontstekingen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik zou het niet onverdund gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMystique schreef op 25 juni 2016 @ 23:21:

Ik zou het niet onverdund gebruiken.Kan prima, zolang je er geen al te grotten stukken huid mee insmeert. Tea Tree is juist één van de weinige oliën die je onverdund mag gebruiken, net zoals lavendel.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Ik had tea tree gebruikt omdat ik zoveel puistjes had, maar ik merkte dat het mijn huid alleen maar meer irriteerde....
Alle reacties Link kopieren
Ik dweil er mee . Een paar drupjes in het water. Of in een geurbrandertje. Een drupje in je nek voorkomt luizen en een drupje in de nek van je huisdier verjaagt vlooien. Wel goed opletten dat ze daar niet bij kunnen om het op te likken want het is giftig!!!!



Ik vind het ook lekker ruiken maar om te slapen gebruik ik toch liever lavendel.



En pepermuntolie is ook superspul. In een brandertje als het echt heel erg heet is, dan lijkt het in je huis koeler dan het werkelijk is. Je kunt ermee stomen als je verkouden bent, een drupje op je slapen tegen hoofdpijn en ook van deze gebruik ik wel eens een paar druppels om mee te dweilen, gewoon omdat ik het lekker vind ruiken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het zoals eerder hierboven gezegd om puistjes mee aan te stippen.

Gewoon onverdund op een wattenstaafje of schijfje.



Ook wel eens gebruikt toen er luizen waren op het kdv waar ik toen werkte. Paar druppels over mn haar.

En bij mn hond na vlooien (maar toen heb ik wel verdund en er ook de bank mee behandeld )



Ik vind het erg fijn spul en heb er baat bij!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het als ik een koortslip heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 25 juni 2016 @ 23:41:

Ik dweil er mee . Een paar drupjes in het water. Of in een geurbrandertje. Een drupje in je nek voorkomt luizen en een drupje in de nek van je huisdier verjaagt vlooien. Wel goed opletten dat ze daar niet bij kunnen om het op te likken want het is giftig!!!!Als het inderdaad giftig is voor je huisdier, snap ik niet dat je deze tip geeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 26 juni 2016 @ 00:07:

[...]





Als het inderdaad giftig is voor je huisdier, snap ik niet dat je deze tip geeft.Vlooienmiddel is ook giftig voor je huisdier en dat moet je dus ook op een plek druppelen waar ze niet bij kunnen. Knoflook helpt ook tegen vlooien en is in grote dosis ook giftig dus moet je goed op letten dat ze niet te veel krijgen. Vlooien zijn erg hardnekkig en nog veel schadelijker voor je huisdier dus ik snap de tip wel zolang de waarschuwing er ook bij geschreven is.
Ik gebruikte het in shampoo voor mijn dreadlocks! Ik drup het soms op mijn haar als mijn hoofdhuid geïrriteerd is
Alle reacties Link kopieren
Lieve vivavrienden, waar kan je dat soort oliën het beste kopen en zit er nog veel verschil in onderling? Qua kwaliteit/werking enz. Alvast bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren
Bij reformzaak of De Tuinen.

Opletten dat het etherische olie is.

Kleine, donkerbruine flesjes. Een pipet erop is erg praktisch qua doseren.



"Geurolie" kan van alles inzitten en is niet te gebruiken binnen de aromatherapie.



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik koop het gewoon bij de drogist!
Tralalalala
quote:ontbijtkoekje schreef op 25 juni 2016 @ 23:34:

Ik had tea tree gebruikt omdat ik zoveel puistjes had, maar ik merkte dat het mijn huid alleen maar meer irriteerde....



Daar had ik inderdaad ook last van, dus ik ben weer gestopt met het gebruik ervan. Ik gebruikte het vooral om met een wattenstaafje puistjes aan te stippen, waardoor ze wel inderdaad sneller 'rijp' werden (brrr, wat een nare term is dat toch...), maar dat rode 'litteken' bleef daarna ook veel langer ziten en de huid om het puistje heen werd ook droger. En die beschadigde huid zorgde dan helaas weer voor meer puistjes.



Maar ik hoor er ook veel lovende verhalen over, TO, dus ik zou het sowieso eens uitproberen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 juni 2016 @ 09:07:

Bij reformzaak of De Tuinen.

Opletten dat het etherische olie is.

Kleine, donkerbruine flesjes. Een pipet erop is erg praktisch qua doseren.



"Geurolie" kan van alles inzitten en is niet te gebruiken binnen de aromatherapie.



[img]http://www.larimar.be/assets/images/IMG_1368.JPG[/img]Bedankt voor je uitleg. Zal eens rond gaan kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 26 juni 2016 @ 01:41:

[...]





Vlooienmiddel is ook giftig voor je huisdier en dat moet je dus ook op een plek druppelen waar ze niet bij kunnen. Knoflook helpt ook tegen vlooien en is in grote dosis ook giftig dus moet je goed op letten dat ze niet te veel krijgen. Vlooien zijn erg hardnekkig en nog veel schadelijker voor je huisdier dus ik snap de tip wel zolang de waarschuwing er ook bij geschreven is.Vlooienmiddel is niet per se giftig en zeker niet net zo slecht voor je huisdier als pure tea tree olie. De reden waarom je het moet druppelen op een plek waar ze niet bij kunnen, is omdat het opgenomen moet worden in het bloed. Als huisdieren er bij kunnen, wassen ze het meteen weg. Dat is dus de voornaamste reden en dus niet omdat het giftig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven