Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:nojo schreef op 19 november 2014 @ 14:27:

Maar dan ook die bierbuik erbij he, Mrs? Niet selectief shoppen uit het pakket.Goed gereedschap hangt onder een afdakje, moet ik dan toch zeggen?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
@Mrs

Ik heb het allebei: fietstassen en een bierbuik(je). Er hangt alleen geen gereedschap onder... Maar goed, aan het slinken van genoemde lichaamsonderdelen wordt weer gewerkt en dat voelt goed! Morgen hopla de volgende vastendag. Ik ben alvast gestopt met eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb morgen ook een vastendag gepland en ik slink nog steeds, terwijl ik met die calorierestrictie op vastendagen ben gestopt. Morgen ben ik van plan om een overschotel met prei te maken en ik ga eens kijken of ik tijd vrij kan maken om taaitaai te maken. Vind ik zo lekker.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik moet eerst even aan de teugels voordat ik me dat soort frivoliteiten kan permitteren

Hoe maak je die taaitaai? En dus geen moeite mee om zoiets te maken op een vastendag?
Alle reacties Link kopieren
Ik val niet meer af maar word wel strakker. Eerlijk gezegd heb ik dat liever natuurlijk. Ik wil best 103 in maatje 36 wegen...;-)



Oké dat is natuurlijk over dreven, maar ik begon met 5;2 en woog heel snel 63 nu weeg ik 65,5 en vind het wel best.

Ik blijf lekker door gaan met sporten en elke dag vasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met vasten omdat ik inmiddels op het gewicht ben waar ik op wil zitten. Na mijn reis naar Azie ben ik ziek geworden en heb ik 3 dagen nauwelijks gegeten. Er is toen 3 kilo afgegaan en die probeer ik er nu af te houden. Ik vast weliswaar niet meer, maar ik ben me er wel bewust van geworden dat ik veel meer eet dan ik nodig heb. Ik probeer mijn porties klein te houden en niet boven de 2000 kcal per dag uit te komen. Ik ben voor nu even helemaal gestopt met chocola eten en probeer de taartjes ook te weerstaan. Nu, 2 weken nadat ik ziek was, zijn de kilo's er nog steeds af. Dat is natuurlijk geen garantie dat ze er niet opnieuw aankomen, maar op de manier waarop ik nu eet zou het me kunnen lukken ze eraf te houden. Ik ben door het vasten heel anders naar eten gaan kijken en dat is heel waardevol! Ik eet nu niet meer de hele dag door en als ik eet, alleen als ik echt honger heb.

Ik ben nu ook weer 3 keer per week ongeveer 45 minuten gaan hardlopen. Voorheen liep ik ook hard, maar de laatste tijd veel te onregelmatig. Nu probeer ik dus weer een vast schema aan te houden. En ik voel me er echt supergoed bij! Hopen dat het me lukt om dit vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik weeg op dit moment 62 kilo. Met 63 kilo zou ik ook tevreden zijn, maar ik wil niet meer terug naar de 65! Dat zijn net die 2,3 kilootjes te veel...
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is goed bezig zo te zien.



Ik blijf een kilo of twee boven mijn ideaalgewicht hangen helaas. Weet wel hoe dat komt hoor: chocolade letters, pepernoten en niet sporten. Was ik eindelijk van mijn rug en schouderpijn af na mijn val van het paard, verrekte ik vorige week mijn schouder omdat ik onhandig en te snel uit bed stapte.



Hopelijk gaat het snel weer beter en kan ik het hardlopen ook weer oppakken. Dat zal wel een kilootje of wat schelen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa* schreef op 20 november 2014 @ 07:23:

Ik moet eerst even aan de teugels voordat ik me dat soort frivoliteiten kan permitteren

Hoe maak je die taaitaai? En dus geen moeite mee om zoiets te maken op een vastendag?



Ik wil deze glutenvrije taaitaai gaan maken:



http://www.focusonfoodies.nl/glutenvrije-taai-taai/

Wat heb je nodig?



250 gram boekweitmeel

100 gram amandelmeel

250 gram honing

1 1/2 eetlepel speculaaskruiden

2 theelepels gemalen anijszaad

2 theelepels wijnsteenzuur bakpoeder

1 theelepel baking soda

snuf zout

snuf zwarte peper

1 eigeel (om de taai taai te bestrijken)

En hoe maak je het?



Weeg de ingredienten af. Doe eerst de droge ingredienten bij elkaar (boekweitmeel, amandelmeel, speculaaskruiden, anijszaad, bakpoeder, baking soda, zout en peper). Meng hier de honing doorheen en mix met een keukenmachine of handmixer tot een egaal deeg.

Het deeg moet flink plakkerig zijn, zo plakkerig dat het aan je vingers blijft plakken en je er in eerste instantie geen bolletjes of iets dergelijks van kunt rollen. Is het deeg te droog? Voeg een klein beetje water toe. Proef even en voeg naar smaak nog wat extra speculaaskruiden of anijszaad toe.

Laat het deeg een uur rusten in de koelkast

Verwarm dan de oven voor op 200 graden. Bedek een bakplaat met bakpapier en leg het deeg in een vorm die jij leuk vindt op het bakpapier.

Scheid het eiwit van het eigeel en bestrijk de bovenkant van het deeg met eigeel. Bak het taai taai in over 12-20 minuten mooi goudbruin (baktijd kan erg verschillen per oven).



Ik wil wel een deel van de honing vervangen met steviakristal en een deel van het boekweitmeel met kokosmeel, hoop dat het dan ook lukt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
@Mrs, klinkt lekker! Maar erg veel honing inderdaad. Ik denk dat ik die zou vervangen door een combinatie van dadels, stevia en kokosolie. Ik heb weleens pepernoten met boekweitmeel gemaakt.







H O N G E R ! ! !
Alle reacties Link kopieren
Ook zo lekker van leangains...nooit geen honger meer!!
Honger is lekker. Honger betekent dat die vetcellen opgevroten worden. Honger is lekker. Honger is lekker.

Nog 14 minuten, dan mag ik eten...
Honger is lekker, honger is lekker... nog 7 minuten...
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha...nee hoor ik werd super chaga van honger!! En dan nog in de overgang...nou wat een genot voor mijn omgeving!
@Ednaloy, dat is het enige wat me heel soms nog overkomt op vastendagen... Dat ik ergens eind van de middag wat geagiteerd raak...



Oeh, dat bord warm eten was lekker zeg! Gewoon broccoli, tomaten, uien, quorn fijngehakt, wat kruiden en een beetje slimpasta. Maar zóóó lekker! Straks nog een heerlijke appel toe en dan morgenochtend weer 'gewoon' aan een havermoutontbijtje. Ik heb vandaag echt van alles bedacht wat ik de komende drie eetdagen wil koken en bakken...
Wat een helden. Wie kon er nou vermoeden dat men dagenlang vasten over zou hebben voor zijn lijn? Dat had ik niet verwacht.



500 Calorieën vind ik erg weinig om 's nachts mee naar bed te gaan. Ik moet dan echt een gevulde maag. En op de niet-vastendagen zou ik toch calorieën gaan tellen omdat ik niet naar eten kan kijken zonder de voedingswaarde in te schatten.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 20 november 2014 @ 19:13:

Wat een helden. Wie kon er nou vermoeden dat men dagenlang vasten over zou hebben voor zijn lijn? Dat had ik niet verwacht.



500 Calorieën vind ik erg weinig om 's nachts mee naar bed te gaan. Ik moet dan echt een gevulde maag. En op de niet-vastendagen zou ik toch calorieën gaan tellen omdat ik niet naar eten kan kijken zonder de voedingswaarde in te schatten.



Een daglang, niet dagenlang. En het is niet alleen goed voor je lijn, maar voor je hele gezondheid. Een mens is geen koe en de hele dag grazen is echt niet nodig. Je hoeft alleen te eten als je honger hebt en dan moet je gewoon genoeg eten en geen magere dieettroep zonder enige voedingswaarde.

En voor voedingswaarde hoef je ook geen kcal te tellen.



Maar je hoeft ons niet te geloven hoor. Ik geloof alleen wat ik zie in de spiegel. Ik zie er stukken beter uit, voel me stukken beter en heb niet het gevoel dat ik aan het lijnen ben. Juist omdat ik niet dagelijks aan het eten, wegen en meten ben.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat Mrs zegt, blommit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa* schreef op 20 november 2014 @ 17:14:

@Mrs, klinkt lekker! Maar erg veel honing inderdaad. Ik denk dat ik die zou vervangen door een combinatie van dadels, stevia en kokosolie. Ik heb weleens pepernoten met boekweitmeel gemaakt.







H O N G E R ! ! !



Dadels, stevia en kokosolie is een goed plan, dadels maken het ook lekker plakkerig.



Ik heb de eerste keer pepernoten met kastanjemeel en volgens mij ook cassavemeel gebakken en dat ging ook prima, wel met roomboter overigens. Mason vind die lekkerder dan met de andere met amandelmeel, kokosmeel en kokosolie, ze waren ook knapperiger. Wat Mason betreft ben ik allang blij als het glutenvrij en lekker is.



Ik ga nog even een zelfgemaakte chocoladereep naar binnen werken en dan weer aan het werk. Ik werk onderhand klokje rond omdat we Gerrit natuurlijk niet te lang achtereen alleen kunnen laten en 's avonds slapen ze en kan ik tenminste doorwerken. Althans, dat is het plan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Je hoeft alleen te eten als je honger hebt



Ik zal dat proberen geloofwaardig te vertellen aan dat stuk gevulde speculaas (laatste 1/6 deel) wat nog in de keuken op me ligt te wachten. En dat zal niet het laatste zijn vandaag. Maar ik ben niet aan het lijnen maar aan "onderhoud" dus ik mag meer.



Ik ben het niet met alles eens wat je boven schrijft, MrsStanleyWalker, maar je moet absoluut doen wat voor je werkt, dat doe ik ook. Hoe meer mensen slank zijn, hoe beter.
Gerrit is de nieuwe pup, toch? Leuk hoor!



Dank voor de inspiratie! Ik ga morgen weer eens boekweitpepernoten maken (inderdaad, gewoon lekker met roomboter) en granola bars. Bedacht me dat ik op de markt gedroogde banaantjes had gekocht. Dadels erbij, misschien wat cacaonibs... *kwijl*
En @blommit, helemaal eens! Duurzaam je eet- en leefwijze veranderen lukt alleen als je het op een manier doet die bij je past. En die manier is voor bijna iedereen weer net iets anders. Er is ook niet één weg naar Rome.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa* schreef op 20 november 2014 @ 20:53:

Gerrit is de nieuwe pup, toch? Leuk hoor!



Dank voor de inspiratie! Ik ga morgen weer eens boekweitpepernoten maken (inderdaad, gewoon lekker met roomboter) en granola bars. Bedacht me dat ik op de markt gedroogde banaantjes had gekocht. Dadels erbij, misschien wat cacaonibs... *kwijl*Zoiets doe ik ook, met gehakte noten erbij en heel veel zelfgemaakte chocola. Met santen, cacaoboter en cacao(massa) en een beetje stevia en vanille maak je prima chocola. Ik vind het echt lekkerder dan gewone chocola met melkpoeder en suiker. Je kan het ook prima invriezen, dus ik maak altijd een hele hoop in één keer.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier zo af en toe mee omdat ik het wel interessant vind. Waar ik benieuwd naar ben, wat gaan jullie doen als je je streefgewicht hebt gehaald? Gewoon doorgaan of pas je dit dan aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven