Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

03-11-2014 20:09 1773 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuw (5:2) vastentopic. Er staat nog veel info in het oude topic:

http://forum.viva.nl/foru ... g/list_messages/199730/70
louise1 wijzigde dit bericht op 03-11-2014 20:12
Reden: Toevoeging link
% gewijzigd
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Even update van mij.

3 okt beginnen met 5:2 vasten. Tot nu toe 4,5 kilo kwijt. Deze week helemaal niet gevast, maar heb weinig eetlust.



Op de vastendagen eet ik van avondmaaltijd tot avondmaaltijd niets, dan in 1 keer 500 cal.



Ik cheat wel een beetje, ik moet 1 koffie met melk s morgens.



Ben meer dan tevreden.



Nb had gezond bmi toen ik begon, woog 63,5 bij 1.63.

Nu dus 59. Meeste gaat eraf bij buik maag, cupmaat is alleen qua omvang veranderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa* schreef op 30 november 2014 @ 20:10:

Eigenlijk is dat een hele nuchtere kijk op dingen, Ednaloy. Als het (voor jou) werkt, dan werkt het.



Psies Rasa, maar ik ben ook best nuchter. Wel heel nieuwsgierig en zal best dingen uit blijven proberen. In het begin had ik WEL heel erg de behoefte om dingen te willen verklaren. Nu vind eigenlijk het resulaat belangrijker dan de drang om te willen weten HOE iets werkt!

Maar goed het is niet belangrijk om dat te weten. Het is niet zo dat omdat de logica ontbreekt dat iets niet "bestaat".



Het moet me wel aanspreken en dicht bij mijn gevoel staan en ik moet er van overtuigd zijn dat iets geen schade aan mezelf of anderen brengt...;-)
Alle reacties Link kopieren
Mooi resultaat, dulcis! Proficiat.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Heb er nu sinds ik weer begonnen ben 5 vastendagen op zitten en ik ben er nog niet helemaal uit of ik dit ga doorzetten. Ik merk bij mezelf weer de neiging (met name in het weekend) om te gaan snaaien en schranzen als compensatie voor het 2 dagen per week afzien. En dat is niet de bedoeling (en daar word ik ook niet blij van).
Alle reacties Link kopieren
Hahahah Rasa, als je wil afvallen moet je idd niet oversnaaien in het weekend.

Ik blijf op die manier stabiel wat voor mij voorlopig voldoende is. Het is zeker met mijn gezin onbegonnen werk om tijdens de december maand vreselijk op mijn eten te letten.



Maar mijn groet vriend Guy Droog had weer een leuk artikel op zijn website.



http://www.guydroog.com/2 ... en-tijdens-de-feestdagen/





Ik zorg altijd wel dat ik minder dan mijn gezin snoep...hahahaha. Kijk als je echt wil kan je zelfs in de decembermaand afvallen. Ik was vorige week jarig en precies een jaar terug ben ik begonnen met 5:2 en ik zakte heel rap van 68 kilo naar 63 kilo. Met die wetenschap ben ik ook niet echt ongerust met mijn nu 65,5. Wanneer ik wil is er zo weer wat af!



Loesje ik heb je de link gestuurd die ik Nojo heb gestuurd. Omdat je zo nieuwsgierig was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met hem eens dat je dik wordt tussen nieuwjaarsdag en kerst en niet tussen kerst en nieuw. Met de feestdagen kan je best lekker eten en even nergens naar kijken. Hoewel ik me wel redelijk aan paleo hou, alleen wat suiker betreft niet zo heel strikt.



Ik heb de laatste weken veel lekkere sinterklaasdingen gemaakt en daar ook ontzettend van genoten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 november 2014 @ 22:19:

Mooi resultaat, dulcis! Proficiat.



Ja ben er wel blij mee maar vind t wel gek. Vanmorgen zelfs 58 terwijl ik afgelopen week niet heb gevast.



Heb ook heel weinig eetlust. Ff aankijken maar.

Dat paleo moet ik me eens serieus in gaan verdiepen. Is niet om af te vallen toch maar voor gezondheid?
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad meer voor je gezondheid, maar je valt er ook wel door af. Dat komt mede doordat je geen geen bewerkt voedsel eet en granen/suikers, dus dan kan je het grootste gedeelte van de supermarkt overslaan en dat scheelt erg veel. Als je iets lekker wil, moet je het zelf gaan bakken. Het is even een omschakeling, maar als je de knop om hebt, dan gaat het vrij moeiteloos, in elk geval bij mij. Ik eet trouwens nog wel zuivelproducten, maar alleen de volle varianten.



Ik pas inmiddels weer in maat 36 en S, dus ik doe het maattechnisch niet voor niets en qua gezondheid merk ik ook positieve dingen zoals geen darmklachten, geen opgeblazen buik meer 's avonds, geen acne, etc. Melchior Meijer heeft een leuke blog over paleo, dat zou je eens kunnen lezen en recepten zijn er meer dan genoeg te vinden met google.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook altijd dat je echt niet aankomt van lekker eten met kerst en O&N. Je moet alleen niet hele maand december pepernoten en kerstkransjes eten en alle kerstborrels aflopen. Wel leuk hoor, maar dat merk je wel weer in januari
Alle reacties Link kopieren
Oh en wauw Dulcis en Mrs. Echt fantastische resultaten
En weer om 5 uur wakker... Meer mensen last van na een vastendag?
Alle reacties Link kopieren
Hi Rasa, ik had dat in het begin ook, de eerste twee/drie nachten moeilijk in slaap vallen en dan vroeg wakker. Ik doe wel een ander patroon dan jij ( elke dag een eetraam van zeven uur) maar waarschijnlijk is het hetzelfde effect. Bij mij is het overgegaan alhoewel ik nog weleens vroeg wakker wordt maar dat heb ik overgehouden aan de kinderen

Dan is wachten tot ik weer mag eten echt lastig soms. Ik eet dan nog weleens een licht ontbijtje.



Sinds gisteren een beetje ziekjes en zwakjes, beh...hopelijk verslechterd het niet want ik had de kinderen beloofd vanavond na de pakjes te gaan gourmetten. Als ik ergens niet aan moet denken dan is het dat en dat de volgende dag je hele huis er nog naar meurt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Loesje...heb je in je inbox gekeken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ja gedaan, sorry dat ik nog niet gereageerd had. Lijkt een beetje op Reiki. Vraag me af of ik er 'gevoelig' voor ben want van reiki merk ik ook niets, ondanks dat ik ooit zo'n inwijding gedaan heb. Maar het gaat uit van het zelfherstellend vermogen van het lichaam en dat is mooi. Tot op zekere hoogte natuurlijk
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Oh echt?? Jij merkt niks van reiki? Ik was ook sceptisch tot mijn slijmbeurs ontsteking in mijn schouder. Nu nog een zwakke plek!

Ik was echt al iets van 8 maanden uit de roulatie en kon qua sporten niks meer! En dat alleen maar door een verkeerde beweging bij het dicht doen van een dakraam....nou ja en een pumples daarna natuurlijk...



Fysio deed meer kwaad dan dat het hielp en mijn laatste optie zou een spuit zijn...wilde ik niet. Toen zei een vriendin van me dat ze me wel een stoel behandeling wilde geven. Ik had nog nooit van reiki gehoord. En zag er geen kwaad in.

Wauw wat een openbaring dat toen vriendin de deur uit ging dat ik nog die zelfde middag iig van de uitstralende pijn af was???



Ik heb gelijk een reiki 1 cursus gedaan en vlak daarna ook 2....wat nog vreemder en onverklaarbaar is...hahahaha.

Maar moet zeggen dat mijn zoon (met een licht autistische stoornis) er heel gevoelig voor is.



Ik gebruik het nog heel vaak en voel me af en toe een toverkol.....maar heb zo'n beetje bij alles wat in mijn ogen geen kwaad kan: baat het niet..........
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, ik ga vandaag weer eens een vastendag doen. Ik heb het even laten liggen want ik ben gestopt met de anti-depressiva. Mijn hersens schreeuwden om serotoninen volgens mij want ik kon niet stoppen met eten (ik ben denk ik 3 kilo aangekomen) en ik ben op een shopping spree geweest de hele week (slik). Maar ach, een vrouw kan nooit teveel tassen hebben toch? Nee serieus: het was ' the hel', maar ik heb het ergste gehad nu. Het voelt goed.



Vanavond eet ik witvis, broccoli en rijst, met een sausje van room culinair, een beetje citroen en kappertjes.
Alle reacties Link kopieren
Goed voornemen Nojo!



Ik stel het nog even uit. Ik merk dat ik heel veel de fout in ga en met mijn gezin mee doe in deze tijd.

Daarin geef ik mijn gezin uiteraard niet de schuld ik ben het tenslotte zelf!



Het slipt er zo in, net mijn verjaardag en dan een sinterklaas weekend. Warme chocomel smaakt met die kou ook in eens veel beter ik ben in korte tijd ook iets van 1,2 tot 2 kilo aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sla mijn vastendag vandaag over, ik was al om half vier uit de veren (ziek kind) en dan ga ik het niet volhouden op een lege maag. Ik ga morgen vasten onder voorbehoud.



Ik moet zeggen dat ik het wat eten betreft heel makkelijk in de hand heb kunnen houden. Mijn zelfgebakken pepernoten, taai taai en gevulde speculaas vullen een stuk beter en nodigen niet zo uit tot schranzen, ik zie zelfs dat Stan en Mason er beter maat mee kunnen houden dan met pepernoten uit de winkel, maar ze vinden die van mij wel lekkerder. Mason vindt vooral het deeg snoepen lekker.



Met steengrillen bij mij schoonouders heb ik ook weinig moeite gehad met op mijn eten te letten, ik heb alleen vlees, vis en groenten op en wat sausjes op, verder was er veel stokbrood en friet en dat eet ik niet. Het gebak heb ik ook overgeslagen.



Dat overslaan van gebak, stokbrood, friet, etc. gaat me vrij makkelijk af nu ik weet dat dit voor mij gewoon niet goed is en dat ik er last mee krijg. En het scheelt enorm in de kcal die je anders ongemerkt binnenkrijgt. Ik zie dus niet echt op tegen kerst.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Sterkte met de kleine man, Mrs!



Ik vast vandaag wel. Ik baal van mijn eetgedrag van afgelopen weekend. Ook nog eens niet gesport omdat ik te verkouden was. Maar goed, het begint bij mij altijd bij balen. De volgende stap is die troep niet meer eten. Gelukkig is nu alles op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasa* schreef op 08 december 2014 @ 08:50:

Sterkte met de kleine man, Mrs!



Ik vast vandaag wel. Ik baal van mijn eetgedrag van afgelopen weekend. Ook nog eens niet gesport omdat ik te verkouden was. Maar goed, het begint bij mij altijd bij balen. De volgende stap is die troep niet meer eten. Gelukkig is nu alles op.



Dat helpt inderdaad met die troep niet meer eten.



Maar je moet niet balen van je eetgedrag, het zijn feestdagen en daar hoort wat lekkers bij en geniet er dan van in plaats van ervan te balen. En ga met kerst alsjeblieft genieten van samen lekker eten met je dierbaren. Je kan voor kerst en tussen kerst en nieuw vast wel ergens een vastendag plannen om een beetje een balans te maken.



En niet sporten als je niet fit bent is alleen maar verstandig, daar moet je ook niet van balen want dat is de juiste keuze geweest. Ben eens een beetje lief voor jezelf, Rasa.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet trouwens wel even zeggen dat amandelspijs veel lekker wordt naarmate ie langer in de koelkast gelegen heeft, ik ga deze week alvast amandelspijs maken voor kerst, kan ie lekker rijpen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Leuke foto Mrs!
Alle reacties Link kopieren
Dank je. En want vind je van mijn motto?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hohoho!!! Naughty!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 08 december 2014 @ 09:12:

Maar je moet niet balen van je eetgedrag, het zijn feestdagen en daar hoort wat lekkers bij en geniet er dan van in plaats van ervan te balen. En ga met kerst alsjeblieft genieten van samen lekker eten met je dierbaren. Je kan voor kerst en tussen kerst en nieuw vast wel ergens een vastendag plannen om een beetje een balans te maken.



En niet sporten als je niet fit bent is alleen maar verstandig, daar moet je ook niet van balen want dat is de juiste keuze geweest. Ben eens een beetje lief voor jezelf, Rasa.

Thanks Mrs! Maar ik baalde in dit geval terecht

Met Sinterklaas een hele gezellige avond gehad en heerlijke dingen gegeten zonder een greintje spijt. Maar waarom moet ik dan de twee avonden daarna in mijn eentje meteen mijn gekregen chocoladeletter én banketstaaf opeten? Als ik af en toe lekker zou genieten met familie of vrienden en op andere dagen gewoon gezond zou eten, dan zou er niets aan de hand zijn.



Maar ja, een nieuw eetpatroon aanleren gaat met vallen en opstaan. En ik ben weer opgestaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven