Nijmeegse Vierdaagse 2017

16-01-2017 18:43 393 berichten
Vorig jaar zag het er zó gezellig uit dat ik het dit jaar zelf wil proberen: de Vierdaagse van Nijmegen! Vandaag heb ik me ingeschreven via Viavierdaagse, zodat ik in ieder geval verzekerd ben van een startbewijs. En ook een overnachtingsadresje heb ik al gereserveerd.

Ik loop wel regelmatig, maar nooit echt lange afstanden. Op dit moment haal ik die veertig kilometer echt niet, laat staan vier keer veertig. Dat wordt dus nog flink trainen het komende half jaar. Gelukkig kan ik dat samen met mijn man doen, want die heeft zich ook ingeschreven. We gaan er dus gezellig samen tegenaan.

Zijn er meer forummers die dit jaar willen meelopen?
quote:Pientje68 schreef op 12 maart 2017 @ 17:09:

Ik heb net het trainingschema bekeken ???? maar daar snap ik niet zoveel van

Het trainingsschema gaat er vanuit dat je doordeweeks twee keer anderhalf uur loopt (en dan speciaal let op je techniek, of intervallen loopt (dus stukken in verschillende tempo's)), en dan in het weekend oplopende afstanden. Voor dit weekend stond er geen afstand op het programma, maar het weer was te mooi om niet te lopen. Volgend weekend (en de weekenden erna) moeten we dus 20 km lopen. En dat bouwt dus op, tot 40 en 30 km in een weekend in juni.



Die twee keer anderhalf uur doordeweeks redden we nu trouwens meestal niet. Ik heb het op dit moment heel druk op mijn werk en ben regelmatig ook 's avonds nog aan het werk. Maar als ik het weer wat rustiger krijg en het wat langer licht blijft gaan we ook zeker 's avonds nog een rondje lopen!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een tochtje van 18 km gelopen en daarmee is ook meteen mijn training voor de vierdaagse begonnen.

Nog wat opstartproblemen maar dat komt wel goed.

Ik ga voor de vijfde keer en hoop voor de vierde keer te finishen.

Heb zelf een planning wat ik ga lopen en waar en doe door de weeks zelf een rondje.

Na de laatste jaren weet ik wel een beetje wat ik moet doen, maar tijdens de vierdaagse zelf is alles toch anders.

Allemaal succes met trainen en straks als het zover komt met inloten.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter dank je wel dat is duidelijk !! We gaan ervoor ! Pinaca dank je wel . Lijkt me wel zwaar hoor door de duinen knap van jou !
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter,

Morgen lopen we de 20 km , dan liggen we aardig op schema toch ?? Van de week savonds 1 x anderhalf uur gelopen . Vind het wel moeilijk om die verschillende tempo's te lopen ! Jullie ook succes dit weekend met de wandelingen!
Alle reacties Link kopieren
Volgend mij zijn jullie dan goed op schema!



Ik ga vanavond 7 km lopen en zondag 25. Het weer zou alleen niet al te best zijn. Fingers crossed...
Ha, mag ik hier ook meeschrijven? Ik loop niet mee met de Nijmeegse Vierdaagse, maar wil in juli de Camino de Santiago lopen. Dat is zo'n 850 km met bepakking (10 kilo ongeveer). Ik kan wel een stok achter de deur gebruiken om eens te beginnen met trainen
Wat een stoer voornemen Fossa! Hoe lang ga je er over doen?

Wij hebben vorig jaar ook een deel van een pelgrimstocht gelopen (ook met bepakking), die in totaal 1.200 km is. We waren er maar een ruime week, maar gaan zeker de rest van de tocht ook nog een keer doen.
@Trotter, met name heel gaaf

Ik heb (gelukkig) geen harde deadline, maar ik verwacht er ruim vijf weken over te doen. Ik wil gemiddeld zo'n 25 km per dag lopen, maar hou ook rekening met een beetje rek: een dagje in een mooie stad blijven hangen of een keer wat minder ver lopen als dat zo uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Wauw fossa, wat een reis wordt dat! Met wie ga je? En hoe ziet je trainingsschema eruit? Bepakking is tent, slaapzak etc?
@Pinaco, ik ga alleen. Je komt zoveel mensen tegen onderweg, het is één grote familie. Tent hoeft (gelukkig) niet, je slaapt in herbergen. Slaapzak inderdaad. En verder voornamelijk wat kleren, toiletspullen, wat voedsel en genoeg water.



En eh, er is geen trainingsschema...

Dat is waarom ik hier wel wil meeschrijven. De hoogste tijd om weer wat wandelconditie op te bouwen. Over het algemeen weet ik dat ik er wel klaar voor ben als ik twee dagen achter elkaar zonder veel moeite zo'n 25 km kan lopen met bepakking. Als ik op dag drie nog fis en fruitig mijn bed uit spring, dan komt het wel goed. Heel wat minder heftig dan de vierdaagse dus!



Vanaf begin april (eerder lukt niet) ga ik weer wat steviger wandelen. Mijn wandelconditie is nu op een niveau dat 15 km geen probeem is. Nu eerst maar eens van de 15 naar de 20 km.
Dat moet wel lukken voor de zomer, toch? Wij hebben de afstand sinds januari al opgebouwd van 10-15 naar 25 km. We zijn niet helemaal soepel aan het eind van de dag (en dat is een understatement), maar we zijn wel zover dat we de dag er na ook weer een flinke afstand kunnen lopen. Officieel zouden we half april pas op 25 km moeten zitten.
@Trotter, dat moet zeker lukken. Maar je moet wel beginnen

Ik wandel graag, maar wat ik qua planning weleens lastig vind, is dat het je meestal meteen een hele dag kost. Zeker met die langere afstanden en als je eens een keer ergens anders wilt lopen dan in je eigen achtertuin. Ik ga nu mijn wandeldagen dus weer plannen in mijn agenda. En dan zie ik het maar als een gear test als het regent...
Alle reacties Link kopieren
Same here Fossa. Regen kan in Nederland geen excuus zijn om maar niet te gaan lopen... Te veel momenten om lekker binnen te blijven
Alle reacties Link kopieren
Wow Fossa , lijkt me echt supergaaf . Voor mij eerst maar s de vierdaagse volbrengen . Ik heb voor de eerste keer ingeschreven, superspannend! Succes met trainen! Tr0tter daar heb ik ook last van hoor eind van de dag ????
Alle reacties Link kopieren
Wow Fossa , lijkt me echt supergaaf . Voor mij eerst maar s de vierdaagse volbrengen . Ik heb voor de eerste keer ingeschreven, superspannend! Succes met trainen!
Alle reacties Link kopieren
Fossa, gaaf! Ik wens je heel veel succes! Het is een wens van mij om ook eens een trektocht van weken achter elkaar te maken, maar helaas lukt dat (nog) niet. Weet niet of ik dan Santiago zou willen lopen, er zijn zoveel gave lange afstanspaden.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de eerste keer 25km gelopen. Wat een klere eind zeg


(ik lach wel, maar ik vind het ook elke keer een pokke-eind hoor. En dan te bedenken dat er nog zo'n 15 km bij moet...)
Alle reacties Link kopieren
En dan komt er weer een dorpje aan, je hoort de muziek, op een verlaten landweg zitten zelfs nog toeschouwers langs de kant van de weg of er komt een groep militairen aan die een grappig liedje zingt.... (elk jaar hoor ik weer nieuwe)
Alle reacties Link kopieren
Pinaco, goed van je hoor ! Wij 20 km gelopen voor het eerst, ging best goed! Maar zijn er nog lang niet . Rusten jullie ook tussendoor ? En hoelang ongeveer ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na 16 km even 5 minuten zitten mokken. Verder geen pauze.



Tr0tter ik ben pas op de helft hè... bij mij moet er nog 25 bij
O ja, jij gaat voor de 50 km.

Ons streven is om tijdens de Vierdaagse de eerste twintig kilometer in één ruk af te leggen, dus daar proberen we nu ook op te trainen. De langste afstand die we tot nu toe zonder pauze hebben afgelegd is zo'n 15 km denk ik. Eten en drinken doen we tijdens het lopen (we hebben allebei een rugzak met waterzak, dus we kunnen makkelijk al lopend een slokje nemen uit het slangetje dat uit onze tas komt).
Alle reacties Link kopieren
Vorige week 18 km gelopen zonder problemen, behalve dan dat ik een bepaald stuk constant moest uitwijken voor wielrenners die daar ook een wedstrijdje aan t rijden waren, dus heb mijn route even aan moeten passen. maar daardoor wel weer een nieuwe route ontdekt.

denk dat ik zondag weer een poging ga wagen.

Ik had deze keer met een heuptas gelopen, is een stuk koeler op mijn rug, bevalt me wel.



Leuk Fossa, klinkt als een leuke uitdaging, ooit lijkt mij dit gaaf om ook een keer te gaan doen, helaas is mijn man niet van t lopen.

maar zijn hobby is ook weer niet mijn hobby :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat is zijn hobby dan ?



Ik loop zondag een 30 km tocht. Helaas wel alleen, da's een beetje jammer.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om jullie voorbereidingen te lezen!

Ik ben gek op wandelen en mijn droom is om ooit de Nijmeegse te lopen. Met ons gezin is dat helaas nu nog niet handig. En daarbij zou ik hem wel graag samen met iemand willen lopen, maar ik krijg nog niemand zo gek, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven