Nijmeegse Vierdaagse 2017

16-01-2017 18:43 393 berichten
Vorig jaar zag het er zó gezellig uit dat ik het dit jaar zelf wil proberen: de Vierdaagse van Nijmegen! Vandaag heb ik me ingeschreven via Viavierdaagse, zodat ik in ieder geval verzekerd ben van een startbewijs. En ook een overnachtingsadresje heb ik al gereserveerd.

Ik loop wel regelmatig, maar nooit echt lange afstanden. Op dit moment haal ik die veertig kilometer echt niet, laat staan vier keer veertig. Dat wordt dus nog flink trainen het komende half jaar. Gelukkig kan ik dat samen met mijn man doen, want die heeft zich ook ingeschreven. We gaan er dus gezellig samen tegenaan.

Zijn er meer forummers die dit jaar willen meelopen?
Alle reacties Link kopieren
@pinaco scouting, oldtimers sleutelen, kampeer en vuurstook dingen en dat vooral met een hoop jongelui.



Waar ga je zondag wandelen?
Alle reacties Link kopieren
Taartje 34,

Je loopt nooit alleen tijdens de 4daagse! En je kan je altijd bij de groep waar ik wandel bij aansluiten. Velen lopen op eigen tempo, sommige vormen zelf een groepje. Net waar iedereen zich het meest prettigst bij voelt. Maar bij de rustplaatsen en 's avonds terug in de sporthal is het echt super gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat gaat die inschrijving hard !
Alle reacties Link kopieren
Xandora dat zijn iig wel hobbies waarvan ik me voor kan stellen dat iemand het leuk vindt



Ik heb zondag een wandeling in Zeeland (plaatsje, niet de provincie) gepland!
Alle reacties Link kopieren
quote:koekkie schreef op 22 maart 2017 @ 23:53:

Taartje 34,

Je loopt nooit alleen tijdens de 4daagse! En je kan je altijd bij de groep waar ik wandel bij aansluiten. Velen lopen op eigen tempo, sommige vormen zelf een groepje. Net waar iedereen zich het meest prettigst bij voelt. Maar bij de rustplaatsen en 's avonds terug in de sporthal is het echt super gezellig!



Ja werkt dat echt zo? Normaal vind ik het geen probleem om georganiseerde wandelingen alleen te lopen. Maar 1x 20km is natuurlijk wel iets anders dan 4x 40km.

Wie weet volgend jaar toch maar eens proberen dan. Ik heb verre familie in Nijmegen, ik vermoed dat ik daar best mag slapen, dus dat zou al heel veel schelen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zo ging het met mij ook Taartje 34.

Na de vierdaagse in 2008 te hebben gelopen wilde ik wel weer eens mee doen, maar inderdaad met wie.

Ik heb me toen, in 2015, alleen ingeschreven omdat het er anders nooit meer van zou komen.

Achteraf een hele goede beslissing geweest. Heb daar een wandelmaatje ontmoet en ga dit jaar met haar voor de derde keer samen lopen.

Dus zo zie je maar en alleen lopen doe je daar zo wie zo niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat werkt echt zo. Taartje! er wandelen 45.000 wandelaars mee, giga veel publiek langs de weg! Altijd eigenlijk wel aanspraak! afgelopen jaar in een team gelopen, daarvoor altijd 'alleen' omdat ik dat fijn vind om mijn eigen tempo aan te houden en te rusten waar ik wil. Maar nooit alleen gevoeld!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te horen!
Wij hebben vandaag een georganiseerde tocht gelopen van 30 km. Dat was eigenlijk nog iets te ver, het laatste stuk schoot voor geen meter op en nu doen ook al m'n spieren weer zeer. Hopelijk herstelt dat net zo snel als de vorige keren, en heb ik morgen weer zin om nog een stukje te lopen.



Maar wat was het heerlijk weer om te lopen, en wat was de sfeer onderweg leuk! Mensen spraken ons inderdaad aan, zeker als we ze vaker tegenkwamen (bijvoorbeeld bij de horecagelegenheden langs de route, daar zagen we steeds mensen doe we eerder hadden ingehaald of die ons hadden ingehaald). Zelfs mensen die zelf niet meeliepen knoopten een praatje aan als we even stil zaten. Als de sfeer bij zo'n relatief klein tochtje al zo goed is geloof ik ook wel dat het bij de Vierdaagse helemaal niet erg is om alleen te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Was het een mooie tocht?



Ik ga morgen de 30 lopen, voorspellingen zien er nog goed uit we lopen qua schema redelijk gelijk denk ik!
Ja, het was een leuke route! Ons schema is pas op 20 km, maar omdat we al een aantal keren 25 km hebben gelopen dachten we dat we die 30 ook wel aan konden. Dat was toch iets te optimistisch achteraf (maar ik ben toch blij dat we 'm gedaan hebben).

Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Oooh superrr om te horen, wij hebben donderdag 24 gelopen, bijna 25 haha , dus liggen wij ook aardig op schema ! Vond het wel tegen vallen, had weer een blaar en mijn linker been was iets opgezet ter hoogte van mij enkel . Nu maar even rustig aangedaan . Iedereen een fijne wandel weekend !
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben ook lekker gelopen gisteren. Het was ook heerlijk wandelweer moet ik zeggen. Ik heb bijna de hele route die ik heb gelopen zonder jas gelopen.

Het was een georganiseerde tocht, ik heb de 20km gelopen. Was goed te doen in echt een prachtige omgeving.

Lopen jullie op lage schoenen of op hoge schoenen?
Ik loop nu nog op hoge schoenen. Gisteren bewust, omdat er ook onverharde stukken tussen zaten en dan geven die hoge net wat meer steun aan m'n enkels. Wat ik bij de Vierdaagse ga doen weet ik nog niet, waarschijnlijk neem ik zowel mijn hoge als mijn lage mee (al lopen die hoge tot nu toe het lekkerst, ik moet die lage maar eens wat meer gaan inlopen).
Alle reacties Link kopieren
Met hoge schoenen heb je eerder last van een peesschedeontsteking in je enkel, de reden waarom ik het eerste jaar ben uitgevallen. Vanaf dat moment loop ik de 4daagse en andere tochten in Nederland alleen nog maar op lage schoenen. Of ik moet een stuk over het strand en het is hondeweer, dan trek ik nog wel eens mijn hoge schoenen aan!



Let daar bij op hoe je ze strikt! Ik doe altijd of ik op mijn tenen sta en strik dan mijn veters, zo zitten ze nooit te strak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook lage wandelschooenen, maar dit is heel persoonlijk.

Heb altijd op New Balance gelopen maar nu voor het eerst Lowa's gekocht.

Zitten heerlijk maar moet toch even wennen, hoor wel de hele tijd bij iedere stap een raar "plok" geluidje.

Iemand enig idee wat dit is of dat ik het er nog uitloop?

Heb wel al contact opgenomen met de winkel waar ik ze gekocht heb en mag er mee terug komen als het aanblijft.

Wandel ze nog allemaal en succes met trainen.
Alle reacties Link kopieren
En op New Balance loop ik altijd blaren! Zo zie je maar dat het voor iedereen persoonlijk is.

Zelf zweer ik op dit moment bij Hanwag's. In ieder geval heb ik schoenen nodig met een stijve zool.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop op hoge wandelschoen gekocht bij de ANWB. Ik vind ze lekker lopen maar wel warm, maar ik denk dat alle schoenen wel warm zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 20km gelopen, helaas mijn voeten net boven mijn hielen kapot gelopen. Denk dat ik bij deze schoenen toch moet gaan tapen, want verder lopen ze goed.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend xandora! Veel last van gehad?



Ik heb vandaag 30km gelopen. Betere tijd dan normaal, heb er 5 uur en 38 minuten over gedaan. Zonder pauzes verder, alleen gestopt om te plassen
Alle reacties Link kopieren
Mooie tijd pinaco, nu lekker bijkomen.
Netjes Pinaco! Wij waren allebei nog behoorlijk stijf van gisteren, maar hebben toch 12 km gelopen. Wel in een slakkengang, maar dat maakt niet uit, we zijn toch maar weer mooi even op pad geweest.
Alle reacties Link kopieren
Lekker, al die wandelverhalen!

Ik ben vandaag ook maar eens aan de wandel gegaan. Tochtje van een kilometer of 20 (geen georganiseerde wandeling en ook geen app gebruikt, dus de precieze afstand weet ik niet), wat een heerlijk weer was het! Voornaamste doel was het inlopen / uitproberen van mijn nieuwe schoenen. Die bevielen goed! Hoge Meindls met een vrij stijve zool, vind ik altijd fijn. Ze zaten heerlijk, ook aan het einde van de tocht nog. Missie geslaagd dus!



Komende week is de laatste week dat er kan worden ingeschreven. Vooralsnog lijkt het erop dat er niet geloot hoeft te worden. Hoop voor de nieuwelingen dat dat zo blijft!!
Alle reacties Link kopieren
Neliba heb je een foto? Of weet je zo welk type je hebt? Klinkt als mijn schoenen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook hoge meindl's met een vrij stijve zool. Ze zijn heerlijk breed voorin. Dat moet ook wel met mijn brede voeten. Hiervoor liep ik op een herenmodel Hanwags. Maar die waren echt op.

Maar ik loop zelf dus eigenlijk ook altijd op een hoog model.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven