Lijf & Lijn alle pijlers

sporten en honger

08-10-2014 06:48 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd ben aan het sporten. Dit bestaat uit circuitraining 1x per week en spinning 1 x per week. Soms nog 1x per week krachttraining. Dit om fitter en strakker in mijn vel te komen. Ik probeer ook mijn voeding te letten en snoepen te matigen. Ik heb geen overgewicht.

Hiervoor heb ik nooit gesport.

Nu heb ik gemerkt dat ik veeeel meer honger heb. Ik kan echt snakken naar koolhydraten en suikers en kan los gaan op boterhammen. Hoe ga ik dit tegen? Ik wil namelijk wel op gewicht blijven, maar lukt maar net, plus dat ik de hele tijd honger heb. Wat kan ik eten om hongergevoel te stillen?
Alle reacties Link kopieren
Yogurt/ kwark met fruit,noten en muesli.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Of eiwitshake.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Kwark idd.

Of een gekookt ei.
Alle reacties Link kopieren
Kwart, yoghurt ga ik proberen. Vanwege de eiwitten zeker? Over eiwitten had ik al iets gelezen. Maar wanneer eet je die? Voor of juist na het sporten?
Alle reacties Link kopieren
quote:choclove schreef op 08 oktober 2014 @ 07:04:

Kwart, yoghurt ga ik proberen. Vanwege de eiwitten zeker? Over eiwitten had ik al iets gelezen. Maar wanneer eet je die? Voor of juist na het sporten?Dat maakt als amateursporter niet uit. 3 keer in de week een uurtje of wat sporten dan ben je geen pro dus maak je daar niet druk over. Vlak voor (als in binnen het uur) een training eten valt bij mij meestal niet zo lekker, maar anders dan dat gewoon doen wat goed voelt. Ik moet stiekem altijd vreselijk lachen om mensen die twee keer in de week een twijfelachtig soort KT doen (bedoel ik jou niet mee TO, geen idee wat je doet) en dan meteen aan de whey shakes en supplementen gaan "om sneller te groeien"
Eiwitten inderdaad. Ik moet ze van de diëtiste na het sporten eten.
Alle reacties Link kopieren
Grote kans dat je sport met een veel te hoge hartslag. Je zit dan meer in je koolydratenverbranding. Ga trainen met een lagere hartslag, dus dat je nog net kan praten en een zin uit kan spreken. Dan zit je meer in je vetverbranding.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zeker in de herfst: iets warms eten, bijvoorbeeld pompoensoep met gember. Dat vult, het is verwarmend en toch geen vette hap.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon kwark en yoghurt gaan eten, vult goed minder honger erna doordat je bloedsuikerspiegel vlakker blijft. Niet de soorten met veelsuikers gaan eten want dan werkt t averrechts.





Heb je honger doordat je structureel te weinig eet?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 08 oktober 2014 @ 07:53:

Grote kans dat je sport met een veel te hoge hartslag. Je zit dan meer in je koolydratenverbranding. Ga trainen met een lagere hartslag, dus dat je nog net kan praten en een zin uit kan spreken. Dan zit je meer in je vetverbranding.hoe werkt dat?? Kun je eens een linkje oid sturen met onderbouwing.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 08 oktober 2014 @ 08:25:

[...]



hoe werkt dat?? Kun je eens een linkje oid sturen met onderbouwing.Kijk eens op deze website
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Misschien eet ik inderdaad niet voedzaam genoeg. Probeer wel noten, avocado's en speltbrood te eten wat ik eerst niet deed. Op hartslag letten, zal ik eens doen. Ik zou dan vooral na het spinnen veel honger moeten hebben. Even kijken of dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Het in een hartslagzone trainen is nogal achterhaald. Eet binnen een uur na je training de grootste maaltijd van de dag met eiwitten, koolhydraten en weining vet. Bijv vis uit de over of van de grill, roerbak groente en wat gekookte aardappelen of rijst. Toe bijv wat kwark.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Joh, wat vervelend dat je door twee uur sporten per week al zoveel meer honger hebt. Ik zou proberen inderdaad voedzaam en verzadigend te eten. Iets van 2 uur van te voren een dubbele volkorenboterham met kipfilet werkt goed bij mij, maar ik doe op dit moment vooral aan hardlopen (zo'n 50 km per week).
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 08 oktober 2014 @ 07:53:

Grote kans dat je sport met een veel te hoge hartslag. Je zit dan meer in je koolydratenverbranding. Ga trainen met een lagere hartslag, dus dat je nog net kan praten en een zin uit kan spreken. Dan zit je meer in je vetverbranding.



Euhm..spinning met lage hartslag?

Gaat mij niet lukken..



TO

Kwark en noten is heel prima.

Wees creatief, genoeg te vinden op het www.
gekookte eieren, gebakken vis en seafood, kip
.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog veel sportte had ik ook altijd 'honger'. Was toen ook een kilo of 5 zwaarder dan nu ik niet sport Wil overigens wel weer gaan beginnen met sporten maar dan wel een beetje opletten met wat ik extra eet.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch logisch dat als je meer calorieën verbruikt doordat je bent gaan sporten ook meer calorieën nodig hebt.



Je had geen overgewicht dus mag je die extra calorieën die je verbruikt ook gewoon extra eten.



Wat een moeilijk gedoe over eiwitten en koolhydraten. Als je veel koolhydraten hebt verbruikt is er niets mis mee om die weer aan te vullen. Maar eiwitten eten mag natuurlijk ook.
Hoe ik het vaak oplos (kickboksen):



Voor het sporten soep, salade of brood met ei. Na het sporten fruit, yoghurt en kruidenthee (ik hou niet zo van water en wil wel het vocht aanvullen).



In mijn beleving zijn boterhammen na het sporten ook prima. Probeer de suikers op te vangen door fruit te eten, dat is ook zoet. Of eet wat olijven of groente (komkommer vind ik ook vaak lekker, of paprika).
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 08 oktober 2014 @ 08:36:

[...]





Kijk eens op deze websitePff wat een geblaat. Er zal vast wel iets van waar zijn maar het meeste is echt onzin. Zo niet dan ga ik gelijk beginnen met 2 keer per week wat voetballen!
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik heb dat ook.

De dag nadat ik heb gesport, heb ik veel meer honger dan normaal.

Ik doe er eigenlijk niet zoveel aan, ga er vanuit dat ik de vorige dag dan meer calorieën heb verbruikt dan genuttigd. En dus aan het afvallen ben 😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven