Lijf & Lijn alle pijlers

Start to afval: 5-12 kg

30-12-2016 15:16 177 berichten
Hey dames,



Komend jaar wil ik echt serieus voor een slank en fit lijf gaan. Op zich ben ik best sportief maar ben sinds de geboorte van de kinderen altijd standaard 5 tot 10 kg te zwaar.

Lekker eten en drinken is dus bij mij het probleem. Ik ben nu 39 dus het zou mooi zijn als dit voor m'n veertigste lukt, haha dus ik heb tot eind mei de tijd.

Ik weeg 73 kilo bij een lengte van 1.68 en wil graag 8 kilo afvallen. Naast cardio, ik fiets en loop graag hard wil ik daarbij iets van krachttraining gaan doen. Ik heb al begrepen dat dit het beste werkt naast natuurlijk mijn eetgewoonten aanpassen.

Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden met een stuk of 10 dames. Net als in een eerder geopend topic hier maar daarvoor was ik net te laat. Het zou ook fijn zijn als je net als ik tot een kilootje of 12 kwijt wilt dan heb je ook ongeveer hetzelfde doel.

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pollewop1989 schreef op 02 januari 2017 @ 20:50:

[...]





Huhh? Ik kan me haast niet voorstellen dat het klopt .

Ben ook erg verbaasd!Je verbazing is terecht. Ik ben thuis nog eens op de verpakking gaan kijken en boterhammen gaan wegen (ja, echt) en die 296 kcal die op MFP staat, blijkt per 100 gram te zijn. Maar nergens staat dus het aantal kcal per sneetje, waarschijnlijk omdat ze nogal in grootte verschillen, tussen de 20 en de 40 gram. En daarmee kom je dus rond de 100 kcal gemiddeld per sneetje. En dat is dan weer vrij normaal. Gelukkig maar, ik ben echt opgelucht!
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Inderdaad nog de best wensen. Nieuw jaar nieuwe kansen, yeah!

Wat leuk inderdaad al meer medeschrijvers

Ik ben echt niet goed in een tabel maken maar misschien is het wel leuk om op een vast dag, al vetgedrukt bovenaan onze vorderingen bij te houden?

Bijv:

startgewicht: 73 kg

Streefgewicht 65

Huidige gewicht: 72

Totaal afgevallen: 1 kg

Nou ik ben vandaag flink sportief geweest naast krachttraining ook nog een flink stuk gefiets. Pffff. Totaal wel zo een 800 calorieen verbrand denk ik. Dus ik mag nog flink wat eten vanavond, haha maar ik doe het niet. Neem nog wel een appel en heb ook echt een flink bord boerenkool genomen met worst.

Ja dat myfitnesspall helpt echt. Is ook mijn ervaring barboletas. Zo kwam ik er achter hoeveel calorieen walnoten bevatten. Gezond maar toen ik eens ging wegen kwam ik wel op 60 gram wat ik in m'n kwark deed. En rozijnen en lijnzaad en een banaan, ja dat tikt aan. Dus nu Wissel ik af en doe er slechtst enkele walnoten in. Want wel gezond, deze vetten. Die ga ik dus ook niet vermijden.

Ik heb nu vakantie dus heb ik de tijd voor het maken van lunch. Naar t werk neem ik ook volkoren brood mee. Dat is het gezondst he, laatst documentaire erover gezien. Gewoon goed volkoren brood van de bakker haal ik en dat vries ik in.

Koffiekopje wat leuk. Mijn stiekeme doel is ook een halve marathon in het voorjaar. Ben je al aan het opbouwen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn beloofde eetlijstje van vandaag:



O: muesli met magere yoghurt (vandaag nog niet gewogen, ga ik wel doen)

T: 1 kopje cappuccino uit de automaat

L: 2 boterhammen met becel, 1x oude kaas en 1x kalkoenbacon

T: 1 boterham met oude kaas (normaal neem ik wortels of snoeptomaatjes maar die had ik niet in huis)

D: 1 opscheplepel zelfgemaakte aardappelpuree, 1 opscheplepel broccoli met champignons en ui in een sausje van crème fraiche en 2 stukjes pancetta.



Nog niet helemaal ideaal, er moet vooral meer groente en fruit in en ik moet echt stoppen met koffie uit de automaat. Maar al met al ben ik niet ontevreden.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Ah barboletas, dat verklaard een hoop

Maar toch soms ben ik echt verbaasd????
Alle reacties Link kopieren
quote:borboletas schreef op 02 januari 2017 @ 16:08:

Whoa ik heb net een product ontdekt voor het verboden-producten-lijstje. Wij eten in het weekend altijd speltbrood van AH, van de Liefde&Passielijn. En het was nog over dus had ik dat vandaag ook mee naar het werk. Zie ik opeens in MyFitnessPal dat er 296 kcal per sneetje inzitten! Terwijl het echt kleine boterhammetjes zijn! Dus 3 boterhammetjes daarvan is gewoon bijna 1000 kcal, nog zonder beleg!



Sorry voor de uitroeptekens hoor maar ik ben echt even geschokt. Ik snap opeens hoe het komt dat ik in het weekend altijd aankom.

Dat is per 100 gram, 1 boterham is geen 100 gram hoor. Weeg het maar eens af.



Oh mosterd, had storing van het forum, dus de tweede pagina werd niet geladen...
Alle reacties Link kopieren
quote:woordzoekster schreef op 31 december 2016 @ 18:54:

Welkom froezel en strandbal. Wandelen is ook een mooi doel. In het voorjaar worden er weer veel mooie wandel evenementen georganiseerd.



Leuk! , dan doe ik hier mee!!.

Ik ben 45 en moet (!) 10 kilo afvallen.

Ik ben 1.72 en weeg 82 kg
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel meiden voor de tips!

Dat van die wijntjes herken ik ook.

Sluipt erin in de decembermaand iets te vaak gezellig een wijntje meedrinken. Krijg er ook een dikker gezicht van. Ik keek foto' s terug van sinterklaasavond en kerst en schrok enorm.

Wist niet dat het zo erg gesteld was, haha

Vanavond een heerlijke grote wandeling gemaakt.

En morgen met frisse moed er weer voor gaan!

Ik heb er zin in! Een nieuwe fitjourney 2017.

I
Mogguh!



Vanmorgen ben ik met de billen bloot gegaan en op de weegschaal gaan staan.

Mijn startgewicht is 98,2



Gisteren heb ik thee gedronken in plaats van cola, en gelunched met een salade en fruit ipv het broodje dat ik normaal at.

En ik heb de chocoladetruffels laten staan!



Ik ga ook maar op zoek naar een app om alles in bij te houden, want met de aanpassingen zoals die van gisteren eet ik in ieder geval wel gezonder, maar ik weet niet of ik nog steeds teveel eet om af te kunnen vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Hexx, welkom! Goed dat je gezonder probeert te eten!



Als app kan ik MyFitnessPal aanraden. Erg overzichtelijk en wat ik vooral een hele fijne functie vind, is dat je de streepjescode van producten kunt scannen en je ze dan direct kunt invoeren. Geen gezoek meer.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:06
99.00% gewijzigd
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:07
98.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Brrrrrr vandaag begonnen met de havermoutpap, niet echt lekker!.

Vanochtend op de weegschaal 83.3. Dat is jaaaaaren geleden en dus mn laatste hoogtepunt.

Wel Jammerjanken dat ik te zwaar ben een me er niet goed bij voel en vervolgens de hele dag grazen. Dus dan zonder mekkeren die havermout naar binnen schuiven!.

Die app heb ik idd ook!.

Vanavond reageer ff uitgebreid!
....
anoniem_218761 wijzigde dit bericht op 20-10-2017 00:07
0.00% gewijzigd
Ook ik wil graag met jullie meeschrijven. Gisteren terug gekomen van een week vakantie en ik schrok me rot vanmorgen. 70 kg bij een lengte van 1.61. Veel te veel dus.

Mijn streefgewicht is 60 kg maar voorlopig is mijn eerste doel 65kg. Anders lijkt het zo onmogelijk veel en dan zakt de moed me al weer in de schoenen.

Ik probeer iedere dag of te sporten of een lange wandeling te maken van minimaal 10000 stappen.

Heel herkenbaar dat de gewoonte erin sluipt om 's avonds een wijntje of meer te drinken.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij wel fijn om een tabel te maken want eerlijk gezegd hou ik niet meer goed bij wie hier nou allemaal zitten. Is er iemand die dat kan doen?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Volgens mij kan een tabel alleen geplaatst worden door de TO, tenminste, als je hem in de OP wil hebben staan
Ik heb vandaag weer gelunched met salade, water en fruit.

Ik vind dat er morgen wel resultaat op de weegschaal te zien mag zijn
Alle reacties Link kopieren
startgewicht: 77.7 kg

Streefgewicht: 65 kg

Huidig gewicht: - (is startgewicht)

Totaal afgevallen: -



Voor als er dan toch een tabel komt!
naamstartgewichtstreefgewichthuidig gewichtafgevallenFlower2177,76577,7-Woordzoekster736572-1strandbal75,66565-Fluttershy706570-Borboletas----Evien----Froezel80,37280,3-Disneyqueen----pollewop198968,96068,9-Hexx98,28898,2-
Woordzoekster, als je de tabel in de OP wil zetten (en bijhouden ) dan zet ik hem hier wel even neer met een spatie in de code.

Dan kun je hem gewoon in de OP plakken, nadat je de spatie die er niet in hoort hebt weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
Startgewicht 80.3

Streefgewicht 72
Startgewicht: 70

Streefgewicht: 55 maar niet haalbaar dus doe maar eerst 65
Startgewicht 70 kg

Streefgewicht voor nu 65kg
Thanks Hexx, voor het maken vd tabel. Is die goed bij te houden op een ipad? Waar ik eigenlijk altijd op " forum" Het werkt toch met codes en knippen en plakken?

Leuk nog meer nieuwe mensen!

Vandaag al gezondigd met een bounty, zo stommmmm, dat krijg je als je zonder lunchen de deur uit gaat en stomstom weet dat je naar wordt bij niet op tijd eten.

Nu eerst een uurtje wandelen.
Sorry, Beetje digibeet, maar wil het wel proberen hexx, dus doe maar met spatie ??? Weet alleen niet waarom met spatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven