Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
Goh, ik moet weer even de regie op mijn eetgedrag pakken. Van die balansdag kwam gisteren niet veel in huis.

Want de dag eindigde met patat oorlog en een bamischijf. Had echt geen puf/zin meer om te koken. Ik heb wel een afgepaste portie genomen en niet zomaar onwijs zitten schransen.



En vandaag 3 witte wijntjes, twee bruschetta vooraf en een salade geitenkaas. Mijn goede vriendin was op visite en we zijn samen uit eten geweest.



Verder overdag wel netjes gegeten en slanke keuzes gemaakt.



Maar vanaf morgen wil ik de extra dingen weer laten. Want hé, ik wil wel slank worden!
Alle reacties Link kopieren
Nou dames toch nog afgevallen! weeg nu 66.2 ben nu 6.5 afgevallen!

Toch heb ik het idee dat buik al wat meer opgezwollen is.

Benen zijn wel slanker geworden merk ik aan broeken.
Zo, dat weekend was gezellig maar op vlak van eten en snaaien een drama.

Doel van deze week: afvallen kan ik wel vergeten, dus ik ga gewoon proberen om vrijdag nog steeds op de 71,8 te zitten. Dat zou al heel wat zijn.

Gisteravond al maar onmiddellijk nog een stukje gaan hardlopen (nou ja, hard is relatief).
quote:aspirientje schreef op 03 april 2017 @ 08:27:

Zo, dat weekend was gezellig maar op vlak van eten en snaaien een drama.

Doel van deze week: afvallen kan ik wel vergeten, dus ik ga gewoon proberen om vrijdag nog steeds op de 71,8 te zitten. Dat zou al heel wat zijn.

Gisteravond al maar onmiddellijk nog een stukje gaan hardlopen (nou ja, hard is relatief).



Ik doe mee. Bij mij is het ook flink misgegaan. Vrijdagavond een etentje, zaterdag redelijk gezond, maar zondag friet besteld. We hadden zo'n drukke dag in huis (wat kamers nasausen, wat klussen doen, de tuin opknappen, etc) dat ik echt geen tijd en puf meer had om te koken. Vanochtend heb ik dat gemerkt op de weegschaal. Het gewicht valt nog mee (weer een weekendkilo erbij aan, maar da's altijd zo), maar mijn vetpercentage schoot gewoon naar de 30! Oh. My. God.



Ach, het smaakte heerlijk en ik heb na dit weekend ook zin om er weer lekker voor te gaan. Die balans is prima. Deze week op gewicht blijven en volgende week weer wat er af, dan ben ik tevree .



Fijne week weer ladies!
Alle reacties Link kopieren
Na dit weekend ben ik nog meer afgevallen.

Enerzijds maakt mij dat blij, maar toch wel spannend omdat ik zwanger ben.

Nou hoorde ik dat dat de eerste maanden wel vaker gebeurd.

Vanmorgen 65.9 kilo
Ik doe even niet meer mee. Ik zat vanmorgen bij mijn psycholoog (kom ik al langere tijd) en de afgelopen 2/3 keer is het afvallen / ontbreken van gewichtsverlies hoofdonderwerp geweest.

Het houdt mij zo enorm bezig momenteel, het is een frustratie. Het is niet meer een dingetje, maar momenteel een enorm ding geworden.

Om deze reden stop ik, voor nu in ieder geval, met de shakes (tenzij bij haast als ontbijtje) en de app myfitnespall om calorieën bij te houden.

Ik ga een afspraak maken bij de diëtiste en kijken waarom ik niet afval... Ik word er nu alleen maar verdrietig van en geen fijn mens...

Wellicht schrijf ik binnenkort weer mee. Succes met jullie gewichtsverlies!
Wat jammer om te horen dat het zo een groot issue voor je is Polkadot, maar ik begrijp het wel. Goed dat je erover praat en dat je naar een diëtiste gaat om het aan te pakken.

Hopelijk zit je snel lekkerder in je vel, los van het aantal kilo's.
quote:Polkadot28 schreef op 03 april 2017 @ 10:42:

Ik doe even niet meer mee. Ik zat vanmorgen bij mijn psycholoog (kom ik al langere tijd) en de afgelopen 2/3 keer is het afvallen / ontbreken van gewichtsverlies hoofdonderwerp geweest.

Het houdt mij zo enorm bezig momenteel, het is een frustratie. Het is niet meer een dingetje, maar momenteel een enorm ding geworden.

Om deze reden stop ik, voor nu in ieder geval, met de shakes (tenzij bij haast als ontbijtje) en de app myfitnespall om calorieën bij te houden.

Ik ga een afspraak maken bij de diëtiste en kijken waarom ik niet afval... Ik word er nu alleen maar verdrietig van en geen fijn mens...

Wellicht schrijf ik binnenkort weer mee. Succes met jullie gewichtsverlies!



Hey Polka,



Wat een hartstikke goede beslissing om er enerzijds even mee te stoppen en anderzijds met een professional te kijken hoe nu verder. Zet 'm op, meid! Ik vind het ook hartstikke rot voor je dat het zo gaat. Ik ken de frustratie (omdat ik een geschiedenis heb met eetstoornissen) en hoe het je complete gedachten en leven over kan nemen. Dat is het niet waard. Ik haal je voor nu uit de tabel, maar je bent altijd welkom om weer mee te schrijven als je daar aan toe bent. Als het je op een andere manier lukt; ook goed.



Heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed besluit van je Polka, heel veel succes gewenst ! En er zijn echt heel veel dingen in het leven belangrijker dan het cijfertje op de weegschaal - dat is niet wie JIJ bent! Een grote glimlach en een goed humeur zijn zaken die jou tot een leuk mens maken, en die veeeeel belangrijker zijn dan het gewicht of figuur - ook voor anderen om je heen! Ik hoop dat je je gauw lekkerder in je vel voelt en in balans komt. De rest komt later wel. Succes!



Wij vertrekken zo dadelijk voor een midweek met ons kleintje naar een bungalowpark.

Ik ga proberen te genieten van de uit-etentjes in de avond, en daar zal vast een wijntje bij zitten en minstens 2 gangen per avond. Ga proberen geen nagerecht te nemen en relatief gezonde keuzes te maken van de kaart. Ontbijt doen we sowieso gewoon in ons huisje dus dan ga ik lekker voor kwark met muesli en banaan (doe ik nu thuis ook vaak) en lunch zal denk ik ook vaak gewoon brood zijn (onderweg of thuis) en niet in een restaurant.... als ik dan oppas met tussendoortjes dan zou het toch mogelijk moeten zijn om op gewicht te blijven deze dagen! Alhoewel een koffie met wat lekkers (gebak) er op dit soort dagen bij ons wel bij hoort. Dat moet ook gewoon kunnen (het zijn maar 3 dagen...), je hebt immers maar een paar momenten per jaar (hooguit) vakantie. Maar verder wil ik het dus niet te gek maken, en de fietsen en hardloopschoenen zijn ook mee



Ik woog dus vrijdag 67.9 (hoera) maar zondag en maandag weer 68.3 ondanks dat ik in fitnesspall dagelijks tussen de 300-500 kcal OVER houd (ingesteld op 1500 en hij rekent bij sporten/wandelen extra kcal die je mag verbruiken, maar dat is ook terecht vind ik). Ik ga echt niet minder eten dus ik ga gewoon rustig zo door; in de loop van de komende weken zou dit tot resultaat moeten leiden!



Maar nu, eerst een paar dagen (bewust) genieten!
Alle reacties Link kopieren
Hey Polkadot. Ik snap het, een goede beslissing denk ik. Hopelijk heb je een diëtiste waar het mee klikt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend voor je Polkadot! Een goed besluit dat je genomen hebt, heel veel succes!



Lijkt me een lastige combi Isayez, zwanger en lijnen. Wel sowieso goed om gezond te eten nu natuurlijk!



Nou Nav en Aspirientje hier nog zo eentje haha! Weekend weg viel qua eten mee maar de wijn... Vandaag weer netjes rond de 1600 kcal, les id sportschool en een uur gefietst. Ontwijk de weegschaal nog maar even tot ik een paar goede dagen heb gehad.



Geniet er van Sunflower!



Goede week allemaal!
Polkadot er zijn hier al zoveel lieve woorden getypt. Daar sluit ik me bij aan. Goed dat je er even afstand van neemt. Dat het zo'n groot issue wordt en je er een onprettig gevoel van krijgt kan niet de bedoeling zijn.



Veel succes met een eventueel traject bij een diëtist. En misschien lezen we je hier later nog weer of elders op het forum.
Iedereen heeft een goed weekend gehad lees ik. En lekker genoten.



Sunflower een hele fijne vakantie. Als je voldoende beweegt zou het volgens mij wel kunnen lukken om niet aan te komen. En tegelijkertijd met mate te genieten op vakantie.



Vakantie is voor mij ook altijd een heikel punt. En doordat wij een stacaravan hebben op een camping waar we alle vakanties en veel weekenden doorbrengen ben ik vaak op vakantie. Dus ik zal daar ook anders mee om moeten gaan/een plan voor moeten bedenken. Zeker nu de lente/zomer eraan komt.



Ik ontwijk de weegschaal ook maar even tot nader order. Ik heb wel alweer twee nette eetdagen gehad. Maar ik wacht nog maar even tot eind van de week. Ik woog vrijdag 67,6 en mijn doel voor eind van de week is om de 66 in beeld te zien.

Om dat te bereiken moet ik denk ik echt echt echt de hardloopschoenen weer aantrekken en heel net eten de komende dagen. Zondag is mijn man jarig en geven we een feestje. Dan mag ik ook wat lekkers en wijn. En verder even lekker in het gareel!



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Niet veel, maar ik ben 1 kilo afgevallen

Dank allemaal!



Ik vind het moeilijk een balans te vinden. Het is alles of niets, lijkt het haast wel. Nu voelt het alsof ik het helemaal loslaat...

Maar dit werkte ook niet voor mij.

Volgende week in ieder geval naar de dietiste. Ik ben benieuwd wat zij te zeggen heft, voor nu, ik lees jullie wel!
Polkadot ik heb het ook heel lang moeilijk gevonden om balans te houden. En ik was ook heel erg alles of niets. Dat zit deels ook in mijn karakter. Maar was ook te wijten aan een hele verdrietige emotionele periode bij mij.

Ik ben heel langzaam aan het herstellen van een burn out nu. Ik was er ook tijden echt niet klaar voor om aan afslanken te werken. Nu het iets beter gaat (maar ik ben er nog lang niet) voel ik weer ruimte en een beetje energie om met afslanken bezig te zijn.



Maar afvallen en slank worden gaat heel erg over balans houden. En de balans weer zoeken als je weer even uit de bocht gaat. Ik kan je echt de boeken van het geheim van slanke mensen aanraden. Ik vind dat zij heel eerlijk en realistisch over afslanken schrijft.
quote:SnoopyLove schreef op 03 april 2017 @ 22:52:

Niet veel, maar ik ben 1 kilo afgevallen





Een kilo is toch veel snoopylove! Elke kilo is er 1.



Ik kon het toch niet laten om vanochtend op de weegschaal te staan en er is weer 3 ons af. Dit motiveert mij om weer even extra hard mijn best te doen.
Alle reacties Link kopieren
Goedzo mevrouw stippel! Ik had ook stiekem gewogen maar er zat een halve kilo bij.. laat ik vrijdag maar even afwachten
Alle reacties Link kopieren
Aaai ik zit hier weer op mn startgewicht.. Baal er zo van! Er was ruim 1.5 kilo af op gegeven moment, en nu alles er weer aan.

Ik weet wel hoe het komt, en ga het gewoon weer serieuzer oppakken, maar baal wel even van mezelf.
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
Zsa, lijnen heb ik nooit gedaan. Had mijn hele patroon omgegooid.

Dus eten op vaste tijdstippen en weinig tot geen snoep en koek enzo...

maar op het moment is het gewoon moeilijk om normaal te eten..
Alle reacties Link kopieren
Toch maar weer gewoon op donderdag gewogen en 61,8 kg. Het lukt dus nog steeds, ondanks de drukke en rommelige week die ik gehad heb. Al zat hem dat inderdaad niet zozeer in de kcal, maar meer in onregelmatig/minder gezond.

Waaruit maar weer eens blijkt dat het nog niet echt ingesleten is, dat gezonde voedingspatroon.

Hoe doen jullie dat trouwens met groente? Die eet ik best graag, maar liever niet op/bij mijn brood. En 250 gram bij je avondeten is echt een enorme berg.... Ik los het nu maar op door een bak rauwe worteltjes/cherrytomaatjes in de koelkast te hebben waaruit ik door de dag heen telkens een greep doe, maar dat voelt toch een beetje gek. Zo van "oh ja, ik moet nog..."
Alle reacties Link kopieren
Net gewogen 62,7 dat betekent 0,3 eraf deze week ben 7,7 in totaal

Denk dat het echt 10 jaar geleden is dat ik onder de 63 woog.



Fijn dat het goed gaat kitchenwitch ! Ik eet 's Avonds veel groenten maar ook tussendoor veel groenten en fruit. Tomaatjes en wortels enzo inderdaad. Heb ik eigenlijk altijd wel gedaan.



Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan kitchen en zsa!



ook weer op de weegschaal gestaan 65.7 dat betekend nu 7 kilo eraf.

Zit echt te wachten op het moment wanneer ik weer aan ga komen.. vind dat eigenlijk best spannend hahaha
Goed gedaan allemaal.



Hier vandaag 71,6 -0,2 ten opzichte van vorige week en gezien het rampzalige weekend was het ook het enige doel om niet bij te komen. Dus dat is gelukt. Dat vind ik eigenlijk wel een geruststellende gedachte: als ik helemaal los ga en de dagen nadien heel goed oplet, dan trekt het vanzelf bij. Dat was met mijn vorige (crash)diëten niet het geval. Dan kon je helemaal opnieuw beginnen, met een groot 'foert, dan maakt het ook niet meer uit'-effect.



Volgende week ben ik een aantal dagen met mijn ouders. Vooral daar ga ik moeten opletten dat ik niet te veel snoep, want zij hebben doorgaans veel meer koeken en lekkere dingen in huis als ik. En ik kan er me niet wegen. Hun weegschaal weegt ongeveer 1,5 tot 2kg minder dan de mijn thuis, dus dat is geen referentie. Volgende week dus geen (officiële) weegdag voor mij, maar ik hoop dan over twee weken toch echt onder de 71 te zitten.
67,3 nog steeds 3 ons er af. Niet superveel, ik had meer verwacht. Maar ik weet wel dat ik goed bezig ben qua eten en bewegen. Dus ik hou gewoon vol en dan zal mijn gewicht wel volgen.



Mijn man zat gisteren aan de chips. Ik heb het netjes bij thee gehouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven