Lijf & Lijn alle pijlers

'Van XL naar S', topic 2 met tabel

19-03-2017 13:30 346 berichten
Hoi fitgirls,



Omdat de TO van het andere topic weg lijkt te zijn, hebben we hier een nieuwe geopend. Ik ga mijn best doen om de tabel bij te houden. Sorry als dat niet goed lukt, ik heb er niet eerder mee gewerkt. Wees welkom om mee te kletsen over jouw afvalavontuur ;).



De tabel, met dank aan Isayez! :D



NaamStart gewichtStreefgewichtHuidig gewichtTotaal afgevallen Isayez 72,76564,68,1 Caribgirl 736871,91,1 Maria002016 66.960651,9Nav__736568,54,5 MevrouwStippel 69,76066,43,3 kitchenwitch 64,75560,54,2 sunflower81 696467,51,5zsa-zsaa 70,45861,58,9Aspirientje 746770.63,4
Wat een supermooi resultaat zsa-zsaa!

Ik had vanmorgen 68,4. Nu proberen om volgende week richting 67 te duiken. Redelijk optimistisch aangezien ik fel aan het schommelen ben, maar ik kan maar proberen.

Ik merk wel dat vrijdag altijd moeilijk is om netjes te blijven eten. Eind van de week, dan ga ik sneller snaaien tussendoor. Maar dan heb ik weer een week om dat te proberen compenseren. :)

Kleine overwinning: ik had vorig jaar een zomerbroek gekocht die eigenlijk te klein was. Nu ja, ze paste, als ik mijn buik hard introk en vooral niet ging zitten wegens gevaar voor barstende naden. Kaartjes hingen er nog in. Ik was klaar om ze te verkopen, maar dacht; goh, toch even het model nog eens checken. Past ze gewoon! Dus zit ik nu op kantoor te blinken in een zwarte broek. Te warm, maar ik kon het niet laten. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Super aspirientje!!! Dat zijn fijne dinven! En een goede motivatie om door te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch heerlijk aspirientje! Niet eens een kleine overwinning, maar een geweldige boost!

Ik heb gisteren weer op de weegschaal gestaan en er zit weer wat beweging in, 60,2. Tja, ik had eigenlijk gehoopt om rond deze tijd al onder de 60 te zitten, maar het gaat toch echt wat langzamer nu.
Ach nou ja, met onsjes kom ik er uiteindelijk ook.
Ok, allemaal leuk zo een zwart broek met een mooie pump onder maar mijn voeten zwellen op door de warmte. PIJN!
Seffens even andere schoenen uit de auto halen. Dit weekend logeer ik bij mijn ouders dus ik heb gelukkig andere schoenen bij. :)
Morgen nog een communiefeest - met een frietkraam vrees ik - en dan zouden de feesten wat voorbij moeten zijn.

Maar zoals je zegt kitchenwitch: traag gaat ook, toch? En hoe minder er nog af moet, hoe trager het gaat helaas.
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier... is iedereen van het zomerse weer aan het genieten?

Even een algemeen vraagje: hebben jullie dat nou ook, dat je aan bepaalde aspecten van een gezond voedingspatroon maar zo heel moeizaam kunt wennen?
Ik heb bv braaf de roomboter uitgebannen. Volgens het voedingscentrum was dat heul ongezond en kon je veel beter margarine of halvarine eten, dat paste beter in een gezond voedingspatroon.... Ik heb het oprecht geprobeerd, verschillende merken getest, maar ik vind ze allemaal blerrggh... Dus uiteindelijk zijn al die gezonde kuipjes met toegevoegde vitamines en weet ik het wat de kliko ingegaan en eet ik toch weer echte boter op mijn brood. En ineens smaakt dat boterhammetje me wel weer prima.

Hetzelfde verhaal met kaas. Dat mag wel van het voedingscentrum, maar dan wel de 30+ varianten. Ook dat heb ik eindeloos geprobeerd, in alle mogelijke varianten, maar ik heb er niet een gevonden die de smaak van echte kaas zelfs maar benadert... eigenlijk smaken ze allemaal naar plakjes stopverf. En duur!
Dus, ook hier heb ik me maar bedacht dat gezond eten een prima idee is, maar het moet wel een beetje lekker blijven... Anders kan ik net zo goed meteen aan het astronautenvoer gaan....

Blijft de vraag: ben ik nou zo'n zeur dat ik daar niet aan kan wennen of zijn al die margarines/halvarines en dieetkazen echt zo vies?
Alle reacties Link kopieren
@kitchenwitch, ik begrijp je volkomen!
En geef je groot gelijk!

Deze week nog steeds 64.6 ! Dus ben tevreden!
Ik heb laatst de Maredsous-light gekocht. Die vond ik nog goed te doen.
Maar de gewone light-kazen zijn inderdaad vaak nogal rubberachtig. Ik mis enkel mijn geitenkaas. Daar heb ik nog geen verantwoorde variant voor gevonden. En mijn gevulde paprika's, op de manier van mijn moeder. Echt comfort food maar op geen enkele manier dieetmatig te verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Vandaag weer weegdag: 59,6 Dat is deze week 0,5 eraf :) en voor het eerst sinds 15 jaar ofzo onder de 60!

Over kaas gesproken, volgens mij is af en toe de lekkere vette variant helemaal niet zo slecht. Ik neem dan gewoon wat minder ervan. Het moet wel leuk blijven! Oh en Aspirientje, ik eet juist nog steeds best vaak geitenkaas. Ik ben vegetariër en zou het niet kunnen missen. Ook hier neem ik er gewoon iets minder van.
Wat een supermooi getal zsa-zsaa!

Ik was vanmorgen 68,2. 200g eraf dus en daar heb ik als een gek voor moeten sporten. Eigen schuld hoor, want het was weer een slecht eetweekend door een communiefeest (met frietkraam) en een barbecue. Dus ik ben al blij dat ik niet ben bijgekomen.
Dit weekend weer een babyshower en een familiefeest (denk: aan tafel vanaf 12u tot 17u). In de week gaat alles goed en heb ik er zelfs geen moeite mee, maar die weekends he...
Maar ik vind het niet zo erg. Als ik mezelf nog aanleer wat wel en niet kan op feestjes/in het weekend, dan zal het cijfer wel zakken. Al is het dan traag. Mijn BMI is al terug gezond (ok, 24,7, maar dat is geen 25 :p) en mensen beginnen ook echt te zien dat ik ben afgevallen dus dat is fijn.

Ja ik hoor vaak dat volle producten eigenlijk gewoon beter zijn dan light, maar ik ben bang dat het bij mij dan niet bij één stukje geitenkaas of één stukje volle weet ik wat blijft. Want vol is vaak ook gewoon lekkerder.
Ik ben even wat minder actief geweest door energiegebrek. Ook qua op mijn eten letten toch ook weer aan het emo eten geweest. Ik ben iets aangekomen, 600 gram maar, nu 66,8. Maar zet dat maar niet in de tabel want ik ben weer aan het werk om het eraf te krijgen. Gisteravond wel twee witte wijntjes gedronken maar toch netjes binnen het caloriedoel gebleven. Ik ben mijn eten en drinken weer aan het bij houden met myfitnesspall. Zonder dat komt er toch snel de klad in en heb ik geen overzicht.

Ik eet ook liever minder kaas maar wel gewone kaas die ik het allerlekkerst vind. En inderdaad die 30+ kaas vind ik behoorlijk aan de prijs. En ik eet Becel plantaardig of ongezouten roomboter op brood. Een klein likje niet teveel maar dat maakt voor mij niet uit. Ik eet ook vaak crackers of overnight oats dus zoveel brood eet ik niet op een dag.
I :heart: :heart: :heart: geitenkaas. Dat ga ik ook echt niet laten staan. Als ik wat ga eten bestel ik heel vaak salade geitenkaas mmm.

Ik heb vanmiddag ook een personeelsfeestje wat eindigt in een barbecue. Ik ga twee stukken vlees of vis eten maar wel de magere varianten zoals saté of kip. Niet teveel saus, salades en brood.
Zsa zsa goed gedaan. Dat zal fijn voelen na zoveel jaar onder de 60!

Aan de anderen. Elk onsje eraf is een onsje eraf.
Alle reacties Link kopieren
Tja, het was hier echt letterlijk een onsje eraf... afgelopen donderdag woog ik 60,1. Nou ja, zolang het maar omlaag blijft gaan is het goed natuurlijk, maar ik wil zo zachtjesaan ook wel graag onder die kaap van 60.... Enfin, misschien volgende week.

Onder het motto "tel uw zegeningen":
- al mijn zomerjurkjes zitten weer prima. Heel fijn want het is hier ( oosten van Nederland) behoorlijk warm
- ik heb mijn shirtjes van vorig jaar gepast, nu houd ik van ruim, maar wat vorig jaar inderdaad gewoon ruim zat is nu echt geen gezicht meer want veel te groot... dus wat nieuwe aangeschaft, in ( hoera!) maatje M.
- Ik merk dat ik, in tegenstelling tot vorig jaar, zelfs met 33 graden nog behoorlijk functioneer...

Ik ben pas in februari begonnen met wegen/afvallen, ben sindsdien ruim 4,5 kg kwijtgeraakt, maar dat kan het verschil haast niet maken, dus ik vermoed dat ik vorig jaar zomer toch nog wel wat zwaarder was.
Alle reacties Link kopieren
Voor hier nog steeds geen verandering in gewicht.
Vanmorgen stond ik op de weegschaal en die gaf 64.5 aan. Ben al zo 5 weken rond zelfde gewicht
Afgelopen week te horen gekregen dat wij een zoon krijgen! Super leuk
Gefeliciteerd Isayez, met het geslacht van de baby! Wat super!

Ik ben ook minder actief. Momenteel heel erg druk (bruiloft, afstuderen, werken, sporten, noem maar op) en ik baal dat ik de tabel niet kan bijhouden omdat ik niet weet hoe dat moet :(. Ben ook al een aantal weken op hetzelfde gewicht (68,3) en wil nog heel graag die laatste 3 kilo eraf. Dus ik neem me steeds voor daar toch voor te gaan. Deze week hopelijk betere resultaten ;).
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!
Ik zag dat jij ook bezig ben om zwanger te worden? Of eerdaags gaat starten?

En wat leuk! Wanneer ga je trouwen? Moet je nog veel regelen?
Hoop dat je snel je laatste kilo's kwijtraakt

Is het tabel anders dan op oude forum??
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Isayez! :)

Inderdaad irritant van die tabel Nav! Zou je wel willen helpen maar ben er helemaal niet handig mee haha!

Heb het afgelopen weekend de fitnesspal losgelaten maar ik had wel 2 etentjes en een feestje dus heb volgens mij te veel gegeten en gedronken. Ga 'm de komende week toch maar weer netjes invullen. Heb ik blijkbaar nog even nodig..

Kitchenwitch, wat fijn dat je aan zoveel dingen kunt merken dat je afgevallen bent!

Mevrouwstippel, ik hoop dat je snel weer meer energie hebt!
Wat is iedereen goed bezig :) Knap dat je zo stabiel blijft Isayez en supernieuws van je zoontje :)

Ik ben ook aan het stabiliseren denk ik. Vanmorgen 67,9, na me rotgesport te hebben om het weekend vol barbecues en dessert te compenseren. Dus ik mag absoluut niet klagen eigenlijk. Hoewel ik nu wel met een overbelaste knie zit, wat ik had kunnen voelen aankomen maar bewust genegeerd heb tot het dus écht pijn begon te doen.

Ach ja, dan toch maar niet meer elke dag hardlopen helaas. Al smeer ik mezelf gek met Flexiumgel en anderen in de hoop dat het snel over is.

Vanavond sushi maar verder geen al te gekke dingen in het verschiet dus ik hoop de komende week toch een sprong te maken richting 67,5. Al zou dan wel mijn knie mee moeten werken.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend van je pijnlijke knie Aspirientje! Dat soort dingen gebeuren ook altijd als je net goed bezig bent met sporten..

Hier nog steeds 59,6 kg. Wel prima na de sprong van vorige week! Had ook wel veel etentjes enzo. Hoop dat er deze week wel weer wat af gaat.
Hallo allemaal

Ik heb een vreselijke eetweek achter de rug. Heb haast elke avond wel zitten snaaien. Ik durf dus ook even niet op de weegschaal. En volgens mij hik ik ook tegen ongesteld worden aan.

Gisteravond voor het eerst niet zitten snaaien maar wel patat gegeten in de avond. En vandaag gaan we barbecueën. Maar ik ben van plan om het binnen de perken te houden.

Mijn energie lijkt wat terug te komen. Ik krijg zelfs weer zin om heel langzaam het hard lopen op te gaan pakken. Maar ik wacht nog even af. Vorige keer ging ik teveel oppakken en kreeg ik een mega terugval. Niet goed voor de lijn zo'n burn out.

Geniet allemaal van jullie weekend en het lekkere weer. Het lijkt erop alsof jullie allemaal goed bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stilte zeg afgelopen tijd!
Mijn gewicht is nu behoorlijk hoger geworden.
Vanmorgen woog ik 66.8.
Maar ik merk gewoon dat ik weer veel meer honger heb, en echt verlang naar lekkere dingen.. ook geef ik hier best wel aan toe.. na de bevalling ga ik weer goed opletten, nu vooral genieten !
Aanstaande zondag alweer 20 weken, zit nu bijna op de helft van de zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie?
Hier ondertussen al 12 kilo erbij .. (morgen 36 weken zwanger) hopelijk komt er nu niet veel meer bij..
Toch is het ook wel mijn eigen schuld, ik kan alle lekkere dingen niet weerstaan en heb hele dag door honger..
Na de zwangerschap ga ik er weer vol goede moed tegenaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven