Lijf & Lijn alle pijlers

Vanaf morgen gezonder eten om af te vallen. Wie doet er mee?

04-10-2015 11:36 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dacht: misschien is het motiverend om dit samen te doen? Ik wil 5 kg kwijt. Wie doet er mee? Hoeveel wil je afvallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel mee doen !



Ik ben onlangs 10 kg afgevallen, maar ik zou nog wel iets meer kwijt willen en op mijn huidige gewicht blijven is lastiger dan het afvallen zelf. Ik ging van 68 naar 58. Ik zou uiteindelijk wel 55 willen wegen. Momenteel weeg ik weer 60 dus ik wil ook 5 kg afvallen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee! Ben in de afgelopen twee jaar 17 kilo afgevallen. Sinds een aantal weken in het wilde weg snoepen zitten er weer 3 aan. Geen man over boord zou je denken, maar toch wil ik ze er weer af. Ik doe dus mee met 3 kilo!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ook ik wil graag meedoen... Moet van mezelf afvallen en (meer) gaan sporten.



Ik heb geen idee wat ik weeg (heb nl geen weegschaal en weiger al jarenlang om er überhaupt op te gaan staan 😁) maar weet wel dat ik de afgelopen jaren aangekomen ben.
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee doen! Wil ook 5 tot 7 kg kwijt.

Hoe gaan we elkaar motiveren?

En gaan we koolhydraat vrij eten?

Is er een plan?
Koolhydraatvrij? Zou ik nooit aan beginnen.



Ik doe mee voor 3-5 kg.
Alle reacties Link kopieren
quote:houten1983 schreef op 04 oktober 2015 @ 11:58:

Ik wil ook graag mee doen! Wil ook 5 tot 7 kg kwijt.

Hoe gaan we elkaar motiveren?

En gaan we koolhydraat vrij eten?

Is er een plan?



Ik ben de eerste 10 kg afgevallen door gezonder te eten; koek, snoep, chips etc laten staan. Logisch natuurlijk, maar daarnaast heeft een app zoals myfitnesspal inzicht gegeven in hoeveel ik at en hoeveel je nog mag voor die dag. Ik loop voor mijn werk 5 dagen per week heel wat af, fiets en sport daarnaast ook. Verder at ik veel groente en fruit en probeerde grote koolhydraat bommen links te laten liggen zoals pasta e.d. Ook ben ik gestopt met alcohol drinken. Ik dronk niet zo veel, dus kon dat prima missen. Die paar glaasjes op een feestje schelen toch weer in de calorie inname :-) Lang verhaal kort; Dit wil ik weer oppakken en strenger worden. Ik merk in de dagen dat ik samen ben met mijn vriend hem zelf geen dieet wil opdringen en hem de chips ook niet wil ontzeggen, maar vervolgens eet ik mee..



Dus tot zo ver mijn tips !

Ik ben heel benieuwd hoe anderen het aanpakken, en ik wil wel zo veel mogelijk koolhydraat arm eten inderdaad.

Ik heb ook nog wel een lekker recept voor een avondmaaltijd met alleen groente !
Ik doe mee! Ik ben al 4 kilo kwijt en wil er nog 7 weg om op gezond gewicht te komen. Ik ga vooral meer groente en fruit eten en minder pakjes en elke zondag sporten. Daar was ik al mee begonnen, maar toen kreeg ik de griep en daarna zijn de goede voornemens erbij in geschoten ben. Maar als er een feestje is dan wil ik mezelf dat ook gewoon gunnen om ervan te genieten.
Oh ik meld me ook aan! Heb nog wat kilo's over van de bevalling en wil graag terug naar mijn oude gewicht: 6 kilo voor mij dus.

Ik hoorde dat 1 of 2 maaltijden op de dag vervangen door een groene smoothie heel veel kan doen en ik liep ook al tegen deze zin aan: ontbijt als een keizer, lunch als een koning en diner als een bedelaar.



Je ziet het, ik lees en luister graag maar doen is een ander verhaal haha
Ik wil ook meedoen. Ik wil er ook vijf kilo af, dan zit ik in ieder geval weer op mijn oude gewicht van voor de bevalling. Vooral door niet te snoepen en zo min mogelijk alcohol en gezonde maaltijden. Volgende week ga ik weer werken en krijg ik ook weer meer beweging door te fietsen naar mijn werk en ga ik twee keer per week sporten. Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hoi super goed plan. Ik begin altijd vol goede moed maar verzak snel weer in het oude patroon. Terwijl ik weet dat minder suikers mij veel energie geeft.

Ik wil wel 12 kwijt haha maar ja 5 zou al super zijn.



Ja ik wil!



Grt samsam99
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe ook mee. 5 kg zou fantastisch zijn. Ik wil gezonder eten (meer groentes) en meer bewegen. Heb een zittend beroep, dus daar moet veel uit te halen zijn. En op het werk halen we bijna elke dag broodjes, kan natuurlijk ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen. Ik wil 8 kilo kwijt. Ik heb sinds een paar maanden een zittend beroep en dat merk ik wel. Ik moet stoppen met snoepen en meer thee drinken in plaats van cappuccinootjes. Ook schiet gezond avondeten er vaak bij in. Mijn streven is zes van de zeven dagen koken. Dit deed ik vroeger ook netjes, dus dat moet haalbaar zijn. Drie keer in de week sporten doe ik al, dus dat is niet zo'n probleem.
Ook ik wil graag meedoen. Heb me deze week bij de sportschool ingeschreven en ga voor de -10 kilo. Ik hoop dat het lukt door meer groente en fruit te eten en meer te bewegen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee voor 10-15 kilo's. Ik heb inmiddels afgevallen voor 4 kilo, een kilo per week. Ik probeer ook sport doen zoals fietsen, lopen of yoga, daarnaast geen eten na 6 uur s 'avonds. Helaas heb ik geen sportmaatjes in de buurt want ik woon in Duitsland aan de grens en onze Duitse buren leven in eigen gesloten groepjes waar valt ik niet mee op. Mijn familie is ook niet zo sportief ze zitten graag tv te kijken of computer spelletje te doen terwijl ze veel roken. Er zijn nog twee andere problemen mee: ten eerst dat ik tegenwoordig een accountant thuis werk, dat betekend dat ik behoorlijk veel voor de computer moet zitten waardoor ik rugpijn heb. Ten tweede is alcohol samen met mijn man. Als ik een glaasje wijn drink neem ik ook chips of een stukje kaas mee. Dus de conclusie is geen alcohol meer, vooral laat avond, meer sport en gezond eten.

Mijn gewicht is op dit moment 80 kg, streefgewicht is 60 kg.



Ik wens jullie veel succes en ga lekker fietsen)))
Alle reacties Link kopieren
Als je te veel eet van gezond eten kom je net zo goed aan.



Het gaat erom dat je minder calorieën binen krijgt dan je verbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Morgen, morgen, morgen, maar nog niet vandaag.

Terwijl er vandaag nog best wat te besparen is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Goed plan ik doe mee.

Ik zou voor de mooiheid 25kg moeten afvallen maar ik kies eerst voor m'n gezondheid en ga eerst voor min 10kg.

Minder snaaien, meer water drinken en meer bewegen.

Dat ik me hier meld is de stok achter de deur.

Succes allemaal iig!
Alle reacties Link kopieren
Gelukskat woon je toevallig tegen de grens met drenthe?



Een wandelmaatje zoeken is een plan.

Zou het werken een oproepje op het forum hier?
Alle reacties Link kopieren
Misschien leuk om ook wat gezonde recepten en ideeen met elkaar te delen?!:-)

Leuk dat iedereen enthousiast is!

Ikzelf maak vaak gerechten uit de kookboeken van Amber Alberda. Ben daarmee twee jaar geleden in half jaar tijd 6 kilo afgevallen en dat wil ik nu eigenlijk weer. Er zijn weer kilos aangekomen door teveel te snoepe !:-(
Alle reacties Link kopieren
Idee wat ik zelf ga doen. Niet meer snoepen onderweg in de auto of trein.

Zo verleidelijk die lekkere koeken bij de kiosk bij de koffie mmm. Maar morgen dus alleen koffie bestellen
Alle reacties Link kopieren
Samsam99, toevallig ja! Ik woon in de buurt van Emmen, Coevorden, Schoonebeek. Die kant op dus.

Iemand telt calorieën ?Ik heb weleens geprobeerd maar het bleek een beetje lastig om elke keer na het eten
Dat zittend beroep is best killing. En dan ook nog eens niet op fietsafstand. Ik zit dus wat af...
Alle reacties Link kopieren
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven