Lijf & Lijn alle pijlers

Welke kleur oogschaduw bij bruine ogen?

09-05-2007 13:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bruine ogen maar geen idee welke kleur oogschaduw daar mooi bij staat. Ik heb het wel eens gevraagd bij een drogist en die raadde me lichtroze aan. Ik ben er niet erg weg van, het lijkt zo 'bloot'.

Meestal gebruik ik (donker-)groen maar nu met de zomer in zicht wilde ik graag een ander kleurtje.



Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren


Oogschaduw

Welke kleur oogschaduw staat mooi bij jouw ogen?


Bruine ogen: altijd goed: koper, brons, champagne, bruin (voor de reebruine ogen look), beige, kakigroen, paarsblauw. Wil je net iets anders: zalm, koningsblauw, knalroze, lime.

Groene of groenbruine ogen: altijd goed: bruin, abrikoos, paars, kaki of mosgroen. Wil je net iets anders: goud, lime, grasgroen, helder paars.


Blauwe of grijze ogen: altijd goed: taupe, grijs, violet, paars, donker blauw (een tint donkerder dan de kleur van je ogen), zwart; dit kan je mengen met helder blauw voor een 'smokey' effect. Wil je net iets anders: zilver, turquoise, fuchsia (haalt iedere tint blauw op)

Alle ogen:altijd goed: blauwe of grijze basis en een lichtblauwe of lichtgrijze kleur daarboven.

Wil je net iets anders: zilveren oogschaduw met glitters


Let op: strikte regels bestaan niet, ga lekker experimenteren. Groene oogschaduw bij groene ogen kan bijvoorbeeld ook prachtig staan.

Met oogschaduw kun je kleine schoonheidsfoutjes geraffineerd verdoezelen. Heb je diepliggende ogen? Breng een lichte, glanzende oogschaduw over je hele ooglid aan. Wat licht is, komt visueel immers meer naar voren. Bolle ogen maak je op met donkere, matte tinten, waardoor je ogen minder bol lijken.

Overhangende oogleden camoufleer je met twee tinten oogschaduw. De donkere tint breng je aan op het overhangende deel tot aan de wenkbrauw. De lichtere tint komt op het bewegende deel van het ooglid.

Kleine ogen lijken groter door een lichte oogschaduw vanaf de neusbrug tot het midden van het ooglid aan te brengen. Een donkere kleur vervaag je vanaf het midden schuin naar buiten toe.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



ik vind paars tinten erg mooi bij bruine ogen. Ik vind trouwens dat de kleur ook ligt aan je huids kleur en niet alleen aan je ogen. Zo heb ik zelf groene ogen en een vriendin van mij ook maar toch staan andere kleuren ons beter omdat haar huid veel lichter en een soort rozig is!

Ik kan je aanraden om eens bij www.pureluxecosmetics.com wat oogschaduw proefjes te bestellen! Als je paypal hebt gaat dit mega makkelijk en de verzendkosten zijn laag, bij bestelling onder $10.00 slechts $2.50! Omdat de proefjes maar $1.00 zijn kan je voor weinig verschillende kleuren proberen! De wat donkerdere roze tinten zijn ook erg mooi!!

Ik denk dat kleuren als Tawny, chocolate grapes, seduction, amethyst en harmony bijv erg mooi zijn!
Alle reacties Link kopieren
Groen is bij bruin heel mooi, het accentueert nl. je groene kleur, en andersom uiteraard ook.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar van de goed bedoelde adviezen klopt echt niets er van uit gaande, dat je er op je leukst uit wilt zien.



Met die bruine ogen kun je een herfst danwel een wintertype zijn en de meest geschikte oogschaduwkleuren voor die types verschillen sterk van elkaar,
Alle reacties Link kopieren
Hei,

Ik ga dan ook maar eens groen gebruiken ik heb groen bruine ogen en gebruik eigenlijk altijd bruin.

thanks voor de tips
Alle reacties Link kopieren


Sorry hoor, maar van de goed bedoelde adviezen klopt echt niets er van uit gaande, dat je er op je leukst uit wilt zien.



Met die bruine ogen kun je een herfst danwel een wintertype zijn en de meest geschikte oogschaduwkleuren voor die types verschillen sterk van elkaar,






Hahaha, ik wil er graag op mijn leukst uitzien :P



Hoe kom ik er achter wat voor type ik ben dan? Ik heb bruin haar en een snel bruinende huid.
Alle reacties Link kopieren
Huidtype was inderdaad het woord wat ik zocht! Ik ben ook van mening dat het daar ook van af hangt wat je mooi staat! En ook wel hoe donker/licht je huid is. Mijn moeder en ik hebben hetzelfde huidtype en dezelfde kleur ogen maar de huid van m'n moeder is meestal minimaal 3 tinten donkerder dan die van mij en kleurtjes die haar leuk staan staan bij mij echt niet! 

Daarnaast heb ik bij bijna elke kleur dat "blote billen" effect als ik geen mooie eyliner draag! Je ziet bij mij altijd een groot deel ooglid en dan vind ik een eyeliner net wat extra's geven. 



Maar als je achter je eigen type wilt komen, google en lees eens wat of laat je type bepalen door een bureau oid.
Alle reacties Link kopieren
kijk maar eens in de draad kleuradvies elders onder beauty.
Alle reacties Link kopieren
kijk maar eens in de draad kleuradvies elders onder beauty.
Oeps, kleurenanalyse bedoel ik (op volgende pagina)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Johan,



omdat er nogal wat verschillende kleuradviezen bij mensen worden gegeven zou ik graag van je willen weten of jij weet waar ik betrouwbare advies bureau's kan vinden of waar ik op moet letten bij m'n keuze voor en bureau. Je kan een site oid hier neer zetten maar je mag me ook mailen, email adres staat in profiel.

Ik heb het idee dat ik wel weet wat bij me past maar zo'n kleuradvies lijkt me toch wel erg leuk! Vooral om een keer met vriendinnen te doen of met m'n moeder als moederdags kado!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren


Hoi Johan,



omdat er nogal wat verschillende kleuradviezen bij mensen worden gegeven zou ik graag van je willen weten of jij weet waar ik betrouwbare advies bureau's kan vinden of waar ik op moet letten bij m'n keuze voor en bureau. Je kan een site oid hier neer zetten maar je mag me ook mailen, email adres staat in profiel.

Ik heb het idee dat ik wel weet wat bij me past maar zo'n kleuradvies lijkt me toch wel erg leuk! Vooral om een keer met vriendinnen te doen of met m'n moeder als moederdags kado!



Groetjes

heb je een e-mail gestuurd; succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven