Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

05-12-2012 19:34 2568 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heen slepen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":http://forum.viva.nl/templates/viva/img ... sprite.gif

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden.



Maandag of dinsdag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag of dinsdag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStart

gewichtStreef

gewichtHuidig

gewichtTotaal af Deze week30 juni doelPrulletje1.5871,15561,2-9,9pauze58Jirelle1.74121,962-65112,4-9,5+0,6 110Marmul1.71121,585105,3-16,4-1,8 103pearssy1,74133,599111,3-22,2-0,3 -pearle1,651108097,9-12,1X-cleo

catootje1,6986,67278,4-8,2-0,4-appeltje841,69866973,4-12,60-jo12341,7075,56870,8 -4,70-jufmevrouw1,71977087,7-9,3-0,1-Femme

Rotterdam1,7895,47082,6-12,7-0,5 81Fleur701,58695567,5-1,5pauze-Jesje1,6875,66768,3-7,3-0,1 -moniekk1,77105,18588,8-16,3-0,2-Bubalicious1,6976,76568,9-7,8-1,168ParisH1,6773,56873,4-0,1XX-mamalois1,801007897,7-2,3 -0,1 (hierna vak) 94awilde1,7186,86383,1-3,7+0,4 -Mamamee 1,74 79,5 6576 -3,5 074 Puntje 1,68 72,5 6572,5 0,0 X-eles21,80857882-3-1,1 -Zusenzo1,76106,1?106,1-- -
Alle reacties Link kopieren
Zit aan de havermout met banaan en pindakaas. Receptje van Eva777. Het is een behoooorlijke hap. Ik dacht eerst: "hmm, klein schaaltje." Het is best lekker. Maar misschien iets minder banaan. Er zit een halve in en ik vind het erg zoet. En de suiker heb ik er niet in gedaan. Benieuwd hoe lang ik zo vol blijf als ik me nu voel, hahaha! Hier kunnen geen boterhammen tegen op wbt verzadigd gevoel.



@bubalicious: het waren idd die met pinda's. Die vind ik ook het lekkerst. En die zijn qua punten hetzelfde als de 'gewone'. Alleen die met gepofte rijst (nooit gehad) zijn 5 punten. 1tje minder dus.



@prinzessin: pizza delen is een heel goed idee! Ik at er ook gemakkelijk 1tje in mn eentje op.

Zaterdag willen we zelf pizza maken. En dan ook de hoeveelheden binnen de perken houden. Dat is de truc.



@marmul: sterkte met je knie. Hoe krijg je dat voor elkaar; je zadel er af??? Vervelend voor je dat je nu niet kan sporten. Nu eerst zorgen dat je knie weer goed is!



Pff, blij dat die menstruatiehonger minder is.



Vanavond lekker spinning lesje doen. En benieuwd naar wat de weegschaal morgen zegt!



Straks de lekkere dingen in de super weerstaan. Even bedenken wat we vanavond kunnen eten. Misschien maar ff de site door spitten.
Alle reacties Link kopieren
Jo, wat een geinig apparaat. 't Is dat ik over 3,5 maand het land uit verlaat, anders had ik er nog wel serieus over na willen denken. Ik vind gedroogd fruit altijd erg lekker. Vandaag dag 1 van mijn "ik-ga-weer-mijn-best-doen" periode. Als onderdeel van mijn ontbijt een lekkere smoothie van yoghurt met banaan en mandarijn gemaakt. Kan nu al uitkijken naar het moment dat al het zomerfruit weer volop verkrijgbaar is. Niks beter dan een vrije, warme lentedag te beginnen met een verse smoothie!



Ik wil ook nog hardlopen, maar vooralsnog valt er veel natte sneeuw in Rotterdam. Ik hoop dat het zo wat droger wordt, anders stel ik het uit naar morgen. Geen zin om na 1 km al kletsnat te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Weet er iemand een hittebestendige zoetstof? Bij voorkeur iets plantaardigs zoals stevia. Ik heb namelijk onwijs veel zin om een appeltaart te bakken dit weekend maar mijn "normale" appeltaart is iets van 12 punten per stuk en daarom wil ik kijken of ik het puntenaantal met zoetstof/stevia naar beneden krijg.
Ik heb een flesje met vloeibaar spul van Natrena, volgens mij wel met ad aspartaam. Heb trouwens ergens gelezen dat je de boter ook kunt vervangen door magere kwark. Misschien even goog en.
Alle reacties Link kopieren
@mamalois

ik vond het inderdaad ook erg zoet :-)

Ik heb liever wat meer pap en minder suiker voor dezelfde punten
Goedemiddag allemaal.



Sinds eergisteren ben ik beginnen met ww online. Ben nu z104 kg en wil er graag heel wat afhebben . Het punten tellen is nog wel wat lastig soms. Hoop dat ik mee mag schrijven hier.



Heb nu ff mijn eerste vraag. Ik heb voor vanavond gehaktballen gemaakt. Had helaas alleen nog maar half om half gehakt. Hoeveel punten rekenen jullie voor een gehaktbal van 100 gram? Er zit een zakje door van Silvio gehaktmix. Dit is door 600 Gr. Gehakt gegaan. En 1 rauw ei. Heb alle ballen gebakken in 150 Gr. Braadboter. Had ff niets anders in huis. Maar daar hebben natuurlijk 6 ballen in geprutteld. Kom er ff niet meer uit hoop dat jullie kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
@mammadandy Heb je alles al in de recept planner gegooid? Ik kom globaal op 13 pt per gehaktbal uit (6 gehaktballen) alleen ik kan de mix nergens vinden dus die zal je even door de calculator heen moeten halen.
Wauw best de moeite 13 punten hihi. Maare heb hem nu al op. Voor de mix kwam ik op 1 punt uit

En een boterham van 2 punten plus komkommer tomaat slade



Maar IIg bedankt he
Alle reacties Link kopieren
Qua eten gaat het goed vandaag. Eindelijk weer! Ik heb alleen niet meer hardgelopen, het was echt prutweer. In plaats daarvan een keer level 1 van 30 Day Shred gedaan. Best oké, ik voelde het in ieder geval goed in mijn benen. Morgen hoop ik toch wel weer te kunnen hardlopen...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat hier ook een paar nog steeds lekker aan het shredden zijn. Zelfs om een patatje goed te maken hihi (toch Eva ? )



Marmul, wat super vervelend van je knie! Gekneusd doet echt zo'n pijn (weet ik uit ervaring). Nu kun je je knie écht niet belasten nee, heeeel rustig aan doen. Snap dat dat niet leuk is! Heb je pijnstillers?



Jo, dat hardlopen buiten lijkt me echt heeeel koud hihi, echt respect! Geen last van sneeuw gehad, dat je doorweekt werd ofzo?



SuperGoomba, wat voor proefles ga je doen? Gewoon fitness of een groepsles?



Prinzessin, wat een fijn resultaat Zo'n cijfer kan idd betekenen dat je doelen opeens weer een stuk realistischer lijken. Die ga je gewoon halen!



Anaiteb, geniet van de sushi en tussendoor idd rustig aan doen met het eten, schade beperken



Jirelle, vervelend is dat! Helemaal omdat je je erop ingesteld had om te gaan sporten. Wel weer goed om te horen dat je baalt als je niet kunt sporten, betekent dat dat al helemaal in je ritme zit, knap. Succes dit weekend.



Mamalois, hoe ging je spinning les? Die lessen vind ik altijd zeer intensief, heerlijk gevoel achteraf.



Appeltje, je ochtend smoothie klinkt lekker! Ik maak ook vaak smoothies, van yoghurt, kwark en diepvriesfruit. Maar ja, er gaat niks boven verse aardbeitjes in de zomer, hmmm

Alhoewel ik me momenteel niet voor kan stellen dat het ooooit nog zomer wordt, zucht



En wat fijn dat je vandaag zo'n goede dag hebt gehad. Dat shredden is ook prima toch voor een dagje



Mammamandy, welkom!



@all: ik heb vandaag 15 minuten ( dat is een kwartier oftewel 900 seconden!! hard gelopen, achter elkaar aan!! Ik ben zoooo trots op mezelf, dat ik bijna van de loopband afviel (dat was best genânt momentje) Maar I did it.. Volgende hardloop doel is 20 minuten en die 30 minuten komen steeds dichterbij, yesss.



Misschien ben ik wel iets te over enthousiast wat dit betreft, maarrrr toen ik begon kon ik een minuut amper volhouden. Drie minuten was een hoogtepunt en nu dit Nu denk ik na 10 minuutjes: ff doorzetten, nog maar 5 minuten hihi.



Merkte wel dat ik het lichamelijk makkelijk kon volhouden, maar dat ik mezelf het wel érg moeilijk maak met gedachten als: dit lukt je nooooit, dat kun jij niet, etc.

Uiteindelijk die gedachten de mond weten te snoeren en mijn mantra herhaald: ik ga een kwartier hardlopen, ik ga een kwartier hardlopen



Heb me btw al voorgenomen dat ik dat mantra as maandag ook ga uitproberen op de weegschaal: ik weeg nu 89.9, ik weeg nu 89,9. Wie weet boek ik er succes mee
Alle reacties Link kopieren
@Jufmevrouw: You go girl! Goed joh! haha, van schrik struikelde je over je eigen benen.

Ik zou ook super trots zijn. Nu weet je dat je het vol kan houden, dus dat vraagt om herhaling.



Het spinnen gaat niet door.. Ivm ruiling met mn man. Hij gaat nu sporten en ik niet... Misschien lukt het morgenochtend. Laten we het hopen

Spinning geeft mij idd ook altijd een heel voldaan gevoel. Lekker blik op oneindig en verstand op nul. Heerlijk!



Nu nog ff een latte caramel en dan ben ik al door mn punten van vandaag heen. Hoewel ik erg veel zin heb in een paar biscuitjes er bij...
Alle reacties Link kopieren
@jufmevrouw

ik vrees dat ik met het shredden geen hele bak friet heb opgelost

En jij goed bezig met het hardlopen!!! én de 8 is zichtbaar op de weegschaal! Wat een dag!



@supergoomba

bij het slaatje deed ik ook nog een appel in stukjes en bakte ik een eiwit in de pan met veel peper en zout.

Was ik nog vergeten bij de ingrediënten :-)



@appeltje

hoeveel wegen jouw gewichtjes? ik denk dat ik er beter eens van 1,5kg ga halen
Alle reacties Link kopieren
ik heb nog een vraag over die verzadigende porties en vaste punten

klopt het echt dat je voor pasta maar 4 punten moet rekenen voor een verzadigende portie????

Dus dat je gerust 100 gram ongekookte pasta kan eten en daar maar 4 punten moet voor tellen???
Ik heb het even opgezocht Eva, en een verzadigende portie pasta is 7 punten. Ik ben wel benieuwd waar je die 4 punten op gebaseerd had?
Alle reacties Link kopieren
Eva, een verzadigende portie is inderdaad 7 punten. Maar dat is dus niet een onbeperkte portie, maar een verzadigende!



Appel, leuk dat je 30dayshred hebt geprobeerd! Morgen weer lekker hardlopen, al zien de weersvoorspellingen er niet al te best uit. Hoe ging dag 1 van deze nieuwe goed-je-best-doen-poging? Hier 33 punten vandaag dus een paar puntjes van mijn weektotaal. Ik ben altijd geneigd om het meteen maar een slechte dag te vinden als ik in de 30 punten zit, maar dat is natuurlijk onzin. Twee jaar geleden gebruikte ik mijn weekpunten ook dus waarom zou het nu meteen een slechte dag zijn als ik iets meer eet?! Dus vandaag braaf alle puntjes ingevoerd...



Jufmevrouw, nee vanmorgen was het droog! Het heeft de hele dag gesneeuwd/geregend dus was blij dat ik mijn hardlooprondje vanochtend al gedaan had. Wat supergoed dat je zoveel vooruitgang hebt geboekt met hardlopen! Op naar de 20 minuten!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Jammer, gisteravond toch biscuitjes gegeten. En dat terwijl de punten op waren. Die discipline moet ik echt even vinden en vast houden.



Ben nu precies een week bezig. En er is 2.4 kilo af!!! Erg blij mee! Als ik dit zo vast houd zonder te smokkelen, zou 1 kilo per week in het begin me heel blij maken! En haalbaar ook.



Vanmiddag shoppen. Ik wil dan mn weekextra gebruiken om ergens iets lekkers te nemen. Verder geen uitjes oid in het vooruitzicht, dus dan moet het weer streng.



Wat doen jullie om jezelf af te leiden als je trek hebt ergens in? Ik vind dat zo moeilijk, het dan uit mn hoofd krijgen. Vooral omdat ik er niet op uit kan. meestal zijn het momenten als mn dochter slaapt (s middags of s avonds), dus een blokje om gaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn havervlokken staan te wellen (heet dat zo?) ik ben erg benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Jufmevrouw, het hardlopen gaat lekker hè? Nog even en jij rent ook 5 km achter elkaar! Ik ben pas 9 maanden bezig, dus ik kan me nog goed herinneren hoe het voelde om steeds een stapje vooruit te maken. Super dat je het zo leuk vindt, dan hou je het ook beter vol!



Eva, ik heb geen gewichtjes, dus ik heb 2 flessen lenzenvloeistof gepakt. Die lagen prima in de hand, maar ik schat ze op maximaal 400 gram per stuk. Zal wel niet zo veel zoden aan de dijk hebben gezet...



Jo, het lijkt hier beter weer te zijn dan gisteren (zei ik vanuit mijn warme bedje binnen). Dus de hardloopkleren gaan zo aan! Moet nog wel even zin maken... Gisteren ging het goed qua eten. Nu vol blijven houden, dát is de echte uitdaging. Maar ik ga ervoor. Voel me echt niet lekker bij al dat gevreet van de afgelopen 1,5 week. Die gedachte moet ik gewoon vast zien te houden als ik weer tegen de verleiding om te eten aanloop.
Alle reacties Link kopieren
Even ego: de hele week netjes bezig geweest, door de noord-ooster wind gefietst, pilates, hardlopen, weinig gesnoept, binnen m'n punten gebleven en als resultaat: +0,8 kilo.... Stom! En op het stomme tabletje van WW app zie ik een lij die steeds vlakker wordt en eigenlijk al 5 weken hobbelt tussen de 71en de 70. Nog stommer!

Gisteren waren man en ik 15 jaar bij elkaar dus ben heerlijk uit eten geweest, niet aan de punten gedacht en vandaag weer netjes begonnen. Maar ik baal er wel ff van.



Zo nu ff bijlezen en reageren
Hee dames! Gisteren ben ik teruggekomen van mijn weekje weg. Het was heerlijk relax, en de eerste 2 dagen heb ik me netjes aan mijn punten gehouden en de WW app ingevuld. Daarna toch mezelf laten gaan... Koffie met siroop, toastjes kaas, patatjes bij het eten, chocola, dessert etc. Punten sowieso niet meer bijgehouden. Nou ja, het was vakantie maar ik had me voorgenomen het dit keer anders te doen. Is me dus niet gelukt. Ik kan het gewoon niet bij 1 ding houden en dan stoppen, ik heb geen rem! Vanmorgen ging ik huiverig op de weegschaal, en tot mijn verbazing 1 ons eraf?! Onbegrijpelijk...En wat dus nog het ergste is, dat is voor het ene duiveltje op mijn schouder meteen reden om te zeggen 'oh, het kan wel, je komt toch niet aan, neem nog meer lekkere dingen!'. En het engeltje op mijn andere schouder zegt: 'niet doen, herpak jezelf, je kan het!' Pfff het blijft een strijd hoor! Mijn plan voor dit weekend is: weekmenu samenstellen voor de komende week zodat ik dat als houvast kan gebruiken en geen zoetigheid of chips in huis halen. Moet te doen zijn.



@Jesje, gefeliciteerd met jullie 15 jaar samen! En misschien zit je op een plateau? Dat is niet leuk, maar wel volhouden hoor!

@Jufmevrouw, ik moest zo lachen om je loopband blunder, zag het zo voor me. Top dat je 15 minuten hebt volgehouden, heerlijk gevoel toch! Paar jaar geleden ben ik ook begonnen met lopen en hield het in eerste instantie net als jij geen minuut vol. Uiteindelijk de dam tot dam gelopen, dus als ik het kan, kan jij het zeker!



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@supergoomba, die 4 punten, dat las ik op deze link...

http://www.wijvallenaf.nl/Weight-Watche ... -Plus.html

ik kon het niet geloven vandaar



@jo1234

wat is dan het verschil tussen een onbeperkte portie en een verzadigende?



@appeltje

haha lenzenvloeistof, ik zit hier met mijn melkkartons :-)



@jesje

ik zou binnen 2 dagen nog eens wegen, waarschijnlijk een vertekend beeld omdat je gisteren uiteten bent geweest
Alle reacties Link kopieren
@eva klopt, dat zijn volgens mij de oude flexipunten.
Alle reacties Link kopieren
ParisH, ik gooi hem er nog eens even in: "God straft meteen, WW een week later". Niet om je te ontmoedigen, maar soms zie je pas een week later je 'zonden' terug op de weegschaal. Dat kan verklaren waarom er nu een ons af is. En misschien is die er wel blijvend af, dat kan natuurlijk ook. Dan is er niks aan de hand! Maar wat je ook doet, herpak jezelf wel! Als je nu losgaat, is het veel moeilijker om weer in het gareel te komen.



En Jesje, misschien is bovenstaande ook op jou van toepassing? Misschien zie je nu de schade van een slechte week terug? En als je ook hiervoor een goede week hebt gehad, vergeet dan niet dat je gewicht met de dag kan schommelen. Wie weet heb je gisteravond zouter gegeten dan normaal en hou je nu vocht vast. Niet de moed verliezen!
Alle reacties Link kopieren
Eva: nee ik weeg altijd vrijdagochtend, uit eten was 's avonds...

Parish: geen idee of ik dit al een plateau mag noemen. Het is wel het punt waarop het meestal stuk loopt. Niet onder de 70 komen, wel een net aan een gezond BMI... Volhouden zou het nu eens helpen?



Jirelle: bakken met zoetstoffen is best lastig, het resultaat is vaak niet hetzelfde. Een kwarkdeeg zou uitkomst kunnen bieden maar is meer voor een hartige taart. Het wordt ook erg stevig. Misschien kun je kijken of je ipv suiker toevoegen aan de appels, een hele zoete appelsoort kunt kiezen en dan mengen met kaneel en rozijnen. Maar vaak lijkt het toch niet genoeg op de smaak die je wilt hebben.



Jufmevrouw: super, een kwartier achter elkaar lopen! Wauw dat is echt het omslagpunt om langer achter elkaar te kunnen lopen. Straks lekker naar buiten en daar rennen. Je kunt het. En gefeliciteerd met de 8 op de weegschaal. Ik hoop dat je hem vast kan houden.



Appeltje: ook aan het shredden? Bevalt het?

Als ik zo kijk ben ik best aardig bezig, ook de week hiervoor. Zout eten we weinig vanwege de kinderen. Misschien is het schommelen maar eigenlijk gaat er al 5 weken niets af. Misschien moet ik het iets loslaten en gewoon zo doorgaan. Zelfs met de diëtist ben ik nooit voorbij dit punt gekomen, pas toen er 4 verstandskiezen werden getrokken en ik alleen vloeibaar mocht eten heb ik heel even de 68 kilo aangetikt
Alle reacties Link kopieren
@Jesje balen zeg! Gefeliciteerd met jullie 15 jarig samen zijn. Hopelijk heb je wel enorm genoten van het etentje, en wie weet zet het je lichaam en gewicht even in beweging, zit je volgende week weer in een dalende lijn



@mamalois Ik probeer zo weinig mogelijk light frisdranken te drinken, maar als ik echt trek in iets lekkers heb neem ik Fanta Zero. Het vult en is lekker zoet. Of ik neem 2 mandarijnen of een banaan.



@ParisH Haha, dat is wel lekker zeg! Zowel genoten van al dat lekkers als afgevallen! Ik denk dat iedereen hier jaloers op je is



Ik heb gisteravond lekker bier gedronken, had ik veel zin in. Ik had nog al mijn weekpunten en ik heb 5 glazen gehad. Ik heb me wel heel goed ingehouden om geen snacks en hapjes te nemen, dat lukte gelukkig. Vanochtend was er niks bij en niks af, dus ik was heel blij!

Vanavond gaan we bij vrienden eten, benieuwd hoeveel weekpunten me dat gaat kosten, maar ik heb voor lunch een omelet met heel veel groenten gehad dus ik zit nog redelijk vol, vanavond niet met een hongerig gevoel aan tafel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven