Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

05-12-2012 19:34 2568 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heen slepen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":http://forum.viva.nl/templates/viva/img ... sprite.gif

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden.



Maandag of dinsdag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag of dinsdag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStart

gewichtStreef

gewichtHuidig

gewichtTotaal af Deze week30 juni doelPrulletje1.5871,15561,2-9,9pauze58Jirelle1.74121,962-65112,4-9,5+0,6 110Marmul1.71121,585105,3-16,4-1,8 103pearssy1,74133,599111,3-22,2-0,3 -pearle1,651108097,9-12,1X-cleo

catootje1,6986,67278,4-8,2-0,4-appeltje841,69866973,4-12,60-jo12341,7075,56870,8 -4,70-jufmevrouw1,71977087,7-9,3-0,1-Femme

Rotterdam1,7895,47082,6-12,7-0,5 81Fleur701,58695567,5-1,5pauze-Jesje1,6875,66768,3-7,3-0,1 -moniekk1,77105,18588,8-16,3-0,2-Bubalicious1,6976,76568,9-7,8-1,168ParisH1,6773,56873,4-0,1XX-mamalois1,801007897,7-2,3 -0,1 (hierna vak) 94awilde1,7186,86383,1-3,7+0,4 -Mamamee 1,74 79,5 6576 -3,5 074 Puntje 1,68 72,5 6572,5 0,0 X-eles21,80857882-3-1,1 -Zusenzo1,76106,1?106,1-- -
Alle reacties Link kopieren
Mamalois, ja precies, zo ging het ook echt: struikelen over m'n eigen benen Wauw, wat knap dat je in 1 week zoveel al afgevallen bent En ja, die eerste week kan hard gaan, maar dat werkt wel heerlijk motiverend, super!



Ik heb nog maar weinig vaak trek in iets, omdat ik veel 'groene' producten gebruik en dus de hele dag me verzadigd voel. Heel soms gebeurt het 's avonds nog wel eens, mijn tip/truc is om je dan te bedenken wat het je oplevert als je wel gaat lopen snaaien...Want zodra je het op hebt (in een paar minuutjes) vind je het misschien eigenlijk zonde dat je het gegeten hebt. En als je niet toegeeft aan die snaaizin, ben je de volgende dag super trots op jezelf Ik hoop dat je die discipline snel weer vindt!

En je kunt natuurlijk altijd, als je echt op iets wilt kauwen, tomaten en komkommers (etc.) nemen



Eva en Jesje, de 8 is nog niet zichtbaar op de weegschaal hoor (denk ik, heb me sinds maandag al niet meer gewogen, probeer het wat meer los te laten en max. 1 keer per week te wegen maar is moeilijk). Ik bedoelde dat ik hoop dat ik maandag uit de 89/90 ben, als ik het maar met 1 onsje Dus 89.9 hoop ik zo! (maar dat hoop ik al 3 maanden hihi)



Appeltje, ja leuk is dat he, die kleine stapjes vooruit! Ik heb deze week voor het eerst ook 2 en 3 dagen achter elkaar gelopen (normaal doe ik 1 rustdag ertussen). Maar dat ging ook prima. Het liefst zou ik elke dag gaan, maar ik weet dat rust ook belangrijk is. Zo fijn dat ik het zo leuk vind.



En jij bent nog maar 9 maandjes bezig en loopt nu al loopjes van 10 km bij evenementen, gaaf!



ParisH, moest er zelf achteraf ook wel om lachen hoor Wat leuk dat je de dam tot dam loop een keer gelopen hebt. Loop je nu ook nog dan? En ook leuk dat je een weekje weg was, even er tussenuit Nu jezelf wel weer herpakken hoor! Heel goed dat je deze week vooruit plant, dan moet het helemaal goed komen.



Jesje, gewoon gezond blijven eten. Als je in het verleden ook al moeite had om voorbij dit punt te komen, dan kan dat idd wel een tijdje duren. Maar de aanhouder wint, dus kom op.



Bubalicious, goed bezig hoor. Alle weekpunten nog over, dan kunnen een paar biertjes echt wel (voor een keertje). En slim ook om vanmiddag eieren te eten, die zijn zo vullend



Jo, goed dat je 's ochtends al hard gelopen had dan! Lijkt me ook wel fijn, 's ochtends de dag zo goed beginnen. Helaas ben ik écht geen ochtendmens, dus dat ga ik mezelf niet aandoen



Eva, volgens mij is een verzadigend gevoel dat je je lekker vol voelt en niet meer hoeft te eten, omdat je lichaam aangeeft genoeg te hebben gehad. Als je onbeperkt gaat eten, kun je over dat gevoel heen gaan: ik ga zoveel eten als ik wil. Dát is volgens mij niet de bedoeling, je moet dus goed naar je lichaam luisteren.

Maar ik weet dit niet 100% zeker.
Vind het echt leuk om hier te lezen,krijg heel veel inspiratie haha. Ben nu sinds woensdag bezig en bevalt heel erfgoed tot nu toe. Bij eerdere pogingen om gewoon zelf te doen zonder ww was het toch meer hongerlijden,aangezien ik dus te weinig nam.



Vind het punten berekenen nog wel lastig soms maar zal wel wennen. Was bij net bij een opendag en daar hadden ze van die ronde melba toastjes met gekleurde muisjes. Keek ik bij melba en heb die punt gebruikt. Als ik twijfel kies ik meestal voor een punt extra.



Zag dat sommige zelfs al 20 kg of meer kwijt zijn ,echt super!!! Hoe lang doe je daar nou ong over?



Heb gister voor het eerst 2 van mijn weekpunten opgemaakt aan een bakje ovenchips. Voelt nog wel moeilijk om mijn weekpunten ook daadwerkelijk aan te breken,maar las dat het wel verstandig is. Nou ga nu maar eens bedenken wat we zo gaan eten. Vriend en kinderen eten frietjes maar daar wacht ik nog maar ff mee. Voelt nog een beetje slecht.
Alle reacties Link kopieren
quote:jufmevrouw schreef op 16 maart 2013 @ 16:04:

Appeltje, ja leuk is dat he, die kleine stapjes vooruit! Ik heb deze week voor het eerst ook 2 en 3 dagen achter elkaar gelopen (normaal doe ik 1 rustdag ertussen). Maar dat ging ook prima. Het liefst zou ik elke dag gaan, maar ik weet dat rust ook belangrijk is. Zo fijn dat ik het zo leuk vind.



En jij bent nog maar 9 maandjes bezig en loopt nu al loopjes van 10 km bij evenementen, gaaf!Jufmevrouw, ik weet dat je enthousiast bent, maar pas op met te veel dagen achter elkaar lopen. Je lichaam heeft die rustdag echt nodig om te herstellen. Een keer twee opeenvolgende dagen lopen is niet erg, maar niet te vaak, hè? Een kennis van me postte vanmiddag op Facebook dat hij een zweepslag opgelopen had, omdat hij iets te fanatiek het hardlopen had opgepakt en geen rustmoment had ingebouwd...
Alle reacties Link kopieren
@ Superboomba, Mamalois en bubalicious, thxx !

Ik wacht af, niet dat ik graag met mijn gewicht te koop sta maar goed haha. Ik ben vanaf dinsdag bezig. ben benieuwd als ik dinsdag as ga wegen. Eerlijk gezegd moet ik nog wennen aan dit dieet waardoor k heb gekozen voor stabiliteit ipv gewicht verliezen. Ik heb dus 25 pnt om te gebruiken.Soms lijkt dat zo weinig..Hoe doen jullie dat?



Succes everbody<3
Alle reacties Link kopieren
Moi, dan doe je niet het nieuwste systeem of wel? Vrijwel iedereen hier doet het pro points systeem waarbij het minimum 26 punten is in de afvalfase. Bij stabilisatie mag je dan rond de 35-37 geloof ik. Maar als je echt te zwaar bent mag je veel meer dan die 26 punten, het wordt dan langzaam afgebouwd. Succes!



Zometeen hardlopen en dan de hele dag naar familie. Wil echt echt echt niet aan taart en andere snacks komen, moet van mezelf even weer doorzetten!



Gister was ik trouwens bij de lidl voor boodschappen en normaal zie ik daar nooit diepvriesfruit. Maar nu hebben ze vrij grote zakken frambozen liggen. Een aanrader voor de liefhebber dus! Ik heb er gisteravond een heerlijke yoghurt mee gemaakt terwijl vriend een zak chips zat weg te eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltje84 schreef op 16 maart 2013 @ 17:22:

[...]



Jufmevrouw, ik weet dat je enthousiast bent, maar pas op met te veel dagen achter elkaar lopen. Je lichaam heeft die rustdag echt nodig om te herstellen. Een keer twee opeenvolgende dagen lopen is niet erg, maar niet te vaak, hè? Een kennis van me postte vanmiddag op Facebook dat hij een zweepslag opgelopen had, omdat hij iets te fanatiek het hardlopen had opgepakt en geen rustmoment had ingebouwd...



Bedankt voor de waarschuwing, Appeltje! Dat risico is idd wel groot, dat ik te enthousiast ben nu. Gisteren braaf uitgerust, maar vanmorgen weer ertegenaan gegaan Nu 20 minuten volgehouden!!!

En jaa, ik wacht nu weer braaf tot dinsdag voordat ik weer ga Echt goed dat je dat 't even zei, soms moet ik ff horen waarom een rustdag ook alweer zo belangrijk is.



Jo, succes vanmiddag met alle verleidingen weerstaan. Ik ga vanmiddag op verjaardagsvisite, ga ook m'n best doen!
haha @Appeltje, die hou ik erin! Ik reken me ook absoluut niet rijk, want ik voel dat mijn broek strakker zit. Ik hou mezelf op het goede pad hoor!

@jufmevrouw, ik loop nu helaas niet meer. Heb het laten versloffen en met de zwangerschap ook bekkeninstabiliteit gekregen, toen kon het al helemaal niet meer. Maar ben wel heel lang bezig geweest met fysio en nu met sporten dus mijn conditie komt weer terug. Laatst ook even op de loopband gestaan en hield het makkelijk 10 minuten vol! Ik weet nog niet of ik het weer ga oppakken, vind wat ik nu doe ook leuk maar het kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bubalicious schreef op 13 maart 2013 @ 13:04:



@chitchat pakt hier dus even de weektitel met -1,7..... gefeliciteerd!!! En jammer voor ons met -1,1 maar je hebt 'm verdiend hoor





Dank u, dank u *buigt*.



Vond het vorige week zo maf dat ik niets kwijt was, dus ik houd het erop dat het een soort van compensatie was en het eigenlijk dus van 2 weken is, maar hoe dan ook, het motiveert!
Alle reacties Link kopieren
Zo, mijn weekend is goed verlopen. Ik zal niet exact op 29 per dag hebben gezeten, maar ook niet ver daar vandaan. Nu volhouden! Ik verwacht morgen een plus op de weegschaal, maar daar ga ik aan werken...



Jo, heb je vandaag overleefd?



Jufmevrouw, ik wil nog even zeggen dat ik je echt een positief mens vind! Je schrijft altijd zulke opgewekte berichtjes, zelfs als het allemaal tegen zit. Houden zo!
Goedenavond allemaal. Iedereen het weekend qua punten overleeft?



Hier een lekker weekend gehad,nog steeds ff inkomen in de punten tellen maar al met al gaat het goed. Probeer de lekkere extra dingen zoveel mogelijk van mijn dag punten te doen en alleen in het weekend. Maken jullie de weekpunten ook op?



Dat water drinken gaat me alleen zo tegenstaan,vind het zo vies. Nou las ik dat ik er ook evt heeeeeel klein beetje suikervrije limonade siroop in kan doen. Om er net een heel kein smaakje aan te krijgen. Zou dat wat kunnen zijn en hoeveel punten zoudenvdit zijn?



Ga nu maar eens lekker douchen en heel vroeg naar bed. Truste hè
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de aanmoediging en tips. Ik heb het weekend overleefd met gister en vandaag precies 26 punten en voldoende beweging. Ben benieuwd wat er morgen op de weegschaal zal staan ( voor de uitzondering maar eens op maandag wegen)



Bubalicious: ja wel heel erg genoten van het etentje. Tobbe steak voor 2 personen van de grill, heerlijk! Met een rood wijntje er bij

Slim om niet met een hongerig gevoel aan tafel te gaan bij vrienden. Ook een goede manier om te veel eten te voorkomen.



Jufmevrouw: moest aan je denken toen ik vandaag 4, ja wel 4!!!, minuten achter elkaar had gelopen. Nu bij les 9 van evy. Ik blijf voor je duimen voor morgen, vooral omdat ik het knap vind dat je er zo hard blijft doorgaan. ( zoals meer hier trouwens)



Pariahond: hier ook veel hardgelopen voor m'n zwangerschappen en bekkeninstabiliteit. Nu is mijn jongste anderhalf en durf ik het eindelijk aan om heel voorzichtig te beginnen.



Mamamandy: ipv water mag je ook thee (kruiden, groen, etc ) meetellen. Misschien is dat iets?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



Totaal niet verwacht maar toch heel erg blij mee:



Huidig gewicht: 108,2 kg

Totaal afgevallen: 13,7 kg

Deze week: -1,4 kg



Hopelijk straft WW mij niet alsnog volgende week!



@mammadandy Kijk eens naar Slimpie limonade, die kost geen punten (maakt niet uit hoeveel je neemt). Er zit wel een kleine chemische nasmaak aan



Gisteren ging vriend aan de shoarma en ik had voor mijzelf een wrap met kip gemaakt. Vond ik heel erg knap van mijzelf! (normaliter ging ik ook gewoon shoarma eten)
Alle reacties Link kopieren
Appeltje, wat een lief berichtje!

Het komt ook mede door dit topic dat ik zo positief ben hoor! Er schrijven hier veel gemotiveerde mensen mee en je ziet hier ook dat ondanks plateaus en tegenslagen je de draad wel weer op kunt pakken en uiteindelijk af kunt vallen Ik vind ons een super motiverend groepje!



Jesje, goed bezig hoor, les 9 is dus alweer in the pocket.



Jirelle, wat een mooi resultaat!



Ik kan ook eindelijk weer eens een hele mooie min neerzetten! Had het totaal niet zien aankomen, maar de weegschaal zei het vanmorgen (nadat ik er 12 keer opnieuw opgestaan had) toch echt:



Huidig gewicht: 89.0 kg

Totaal afgevallen: 8 kg

Deze week: -1,2 kg



Volgende week nog een keer een min (mag ook een kleine min zijn) en ik ben overtuigd dat mijn plateau overwonnen is.

Eindelijk!
Alle reacties Link kopieren
Jirelle, goed zo! Een lekkere wrap smaakt toch ook veel beter dan shoarma? Wat ik me afvraag, heeft je vriend ook overgewicht?



Appel, ja! Echt heel vreemd, maar ik kreeg allemaal complimentjes dat ik zo slank was geworden. Ik had de meesten al niet gezien sinds kerst en kreeg het een na het ander compliment. Toen het er later weer over ging zei ik wel even dat ze het niet zo moesten overdrijven, het is echt maar 5 kilo! Maar ik zag er uit alsof ik wel 10 kilo kwijt was. Anyway, dit was zeer goed voor de motivatie dus ik ben het weekend goed door gekomen, ben benieuwd wat de weegschaal zo zegt, daar verwacht ik niet veel van. Mijn abbo op WW verliep wel dit weekend dus ik kan nu niet meer punten tellen mbv de planner. Ik heb wel een app op mijn telefoon die precies hetzelfde is als de WW app (die ik nu ook niet meer kan gebruiken) maar daar staan nu geen producten in dus dat moet ik weer helemaal opbouwen, ben benieuwd of dat gaat lukken.



Jufmevrouw, ik ben het helemaal met Appel eens. Daarnaast ben ik groot fan van je hele lange post, ze lezen altijd zo fijn



Mammamandy, er zijn inderdaad een aantal puntarme limonades maar eerlijk gezegd zou ik maar aan water gaan wennen, want die zoetige bende is natuurlijk helemaal niet goed voor het lichaam. Water went en het wordt zelfs lekker!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



Iedereen weer veel succes gewenst vandaag!

Ik ga naar mn werk. Hopelijk vandaag weer een goede dag.



Ik mag ook in de tabel geloof ik he :D



Lengte: 1,80

gewicht start: 100

Streef: 78

Huidig: 97,6

Deze week afgevallen (en in totaal) - 2,4
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,



Na een kleine afwezigheid en WW dip, ga ik vandaag weer vol gas verder. Vanaf nu weer braaf meelezen en schrijven dus!



Update:



Gewicht: 69,8 kg

Deze week : +0,6 kg

Totaal: - 10,2 kg
Ik riep het vrijdag al, ben dik tevreden met mijn gewicht van deze week:

Gewicht: 86,8

Deze week: -0,7

Totaal: 28,2



De zelfgemaakte chips waren een mislukking. Had ze 20 minuten gebakken en ze waren helemaal zwart. Omdat het halverwege wel naar chips rook heb ik een nieuwe poging gedaan op 13 minuten. Resultaat was de helft zwart. Andere helft droop van het vet en was ook niet heel lekker. Misschien met wat oefening. Al vond ik ze wel heel vettig, al waren ze misschien nog minder vet dan gewone chips, maar zo voelde het niet.
Alle reacties Link kopieren
Jufmevrouw, wat fijn voor je! Laten we hopen dat het plateau doorbroken is. Als ik het iemand gun, ben jij het wel.



Jo, da's toch wel een opsteker. Of niet? En 5 kilo is best veel, in ieder geval een kledingmaat. Keep up the good work! Ik moet zo nog de weegschaal op, verwacht er niet veel van. De afgelopen weken was ik de hele week (flink) zwaarder dan op maandag, dat moet er nu ook een keer op de weegdag uitkomen. Des te meer reden in ieder geval om weer even goed mijn best te doen.
Alle reacties Link kopieren
@jo1234 Nee mijn vriend heeft geen overgewicht, sterker nog, hij kan eten wat hij wilt (en dat doet hij ook, denk maar aan pizzabroodjes als ontbijt etc) en kom geen gram aan! Ik maak me af en toe wel zorgen om zijn gezondheid, hij eet namelijk nooit fruit en alleen heel af en toe groenten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen iedereen,



ik hou het nu even kort, alleen met het weegresultaat:



Gewicht: 70,2

Deze week: -0,3

Totaal: 6,5

BIJGESTELD doel 30 april: 68



Fijne dag allemaal, tot later met uitgebreidere berichten!
Alle reacties Link kopieren
Appel, jazeker! 5 kilo is inderdaad best veel maar toen ik de vorige keer van 90 naar 71 ging kon er geen complimentje van af of misschien zagen ze het wel niet. Of ze durfden er misschien wel niets van te zeggen omdat ze me nog steeds te dik vonden



Huidig gewicht: 69,8

Totaal af: -5,7

Deze week: -0,5



Nu weer iets er af, maar ik schommel al 2 maanden rond dit gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



Gefeliciteerd degenen met minnetjes! En volhouden voor degenen met plusjes. Hopelijk is de weegschaal volgende week wat aardiger...



Hierbij mijn gegevens. Het is een minnetje maar houdt niet over. Jammer want over paar dagen ga ik skiën en met Pasen ben ik ook een weekend weg dus dan vrees ik alweer met grote vrees hoewel ik voor zover mogelijk wel ga opletten.



Huidig gewicht: 78,6

Totaal af: -8,0

Deze week: -0,2.



Succes allemaal en een fijne week!



O ja, nog even een vraagje. Ik zie veel posts voorbij komen over de 30 day shred. Klinkt best verleidelijk eerlijk gezegd. Voor degenen die het aan het doen zijn, merken jullie ook dat de weegschaal erg stagneert hierdoor omdat je spieren aan het kweken bent waardoor je misschien weer iets zwaarder wordt of overdrijf ik nu?
Alle reacties Link kopieren
Cleocatootje, zo snel gaat het spieren kweken niet hoor! Maar je ziet echt snel resultaat dus zeker de moeite waard om eens te proberen of je het leuk vindt. Je doet het tenslotte heel simpel thuis mbv youtube!
Alle reacties Link kopieren
@jo1234, haha, ja, ik moet nu eigenlijk ook best beetje lachen om mijn eigen vraag, maar dank voor je reactie. Ik heb een tijdje met een personal trainer gesport (heeeeel lang geleden) en ik zag heel veel van de oefeningen die ik toen deed bij de 30 day shred voorbijkomen. Heel pittig, maar wel kort en effectief. Op zich wil ik het graag proberen maar ik sport ook al 2 tot 3x per week samen met collega en om het erbij te gaan doen vind ik wat veel denk ik en om die collega te laten zitten wil ik ook niet. Kortom, ik denk er nog even over maar het zit zeker in mijn hoofd. Snel resultaat is altijd fijn natuurlijk! Denk dat ik het sowieso gewoon een keer ga proberen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Allereerst sorry voor mijn afwezigheid! Het gaat hier nog steeds prima! Zaterdag was mijn telvrije (niet groene producten) dag en helaas heb ik dat doorgezet naar gisteren... tijdens de voetbalwedstrijd zaten we lekker aan de stokbroodjes met sausjes en kaasjes....

Was dus een klein beetje bang voor de weegschaal vanmorgen, maar ben toch 1,3kg afgevallen deze week!



Startgewicht: 68.2

Huidig gewicht: 62.4

Deze week: -1.3

Totaal: - 5.8



@Pearssy: zou je mijn startgewicht willen veranderen naar 68.2? Ik ben in januari eigenlijk al begonnen met afvallen en woog toen 68.2. Op het moment dat ik hier mee begon te schrijven woog ik 66.5 en heb ik op dat moment als startgewicht genomen, maar mijn echte start gewicht is dus 68.2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven