Zwanger en jaloerse vriendin

07-02-2008 15:31 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Toen ik aan een vriendin vertelde dat ik zwanger was, reageerde ze heel raar. Ze vond het helemaal niet leuk, want iedereen kreeg wat ze wilde, behalve zij. Nou is dat niet waar, want ze woont samen, heeft net een nieuw huis, een leuke baan. Dus eigenlijk niks te klagen. Ze is zo ontzettend jaloers, omdat het niet allemaal loopt zoals zij wil (ze is bijna 30 en wilde voor haar 30ste kinderen). Haar vriend is een paar jaar jonger dan zij en heeft nog niet zo'n haast met trouwen en kinderen krijgen. Ze zijn dus ook nog niet begonnen met proberen. Als dat nou zo was en het lukte niet dan heb ik daar alle begrip voor, maar bij haar is het gewoon: Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Ook zei ze nog: Als jullie er echt gelukkig mee zijn, dan ben ik ook blij voor jullie...

Nou, dat is niet leuk om te horen, want het is meer dan gewenst!

Ze is boos, omdat ik haar niet verteld heb dat we al aan het proberen waren, maar ik hou dat liever voor me. Stel dat het niet gelijk lukt.

Ik zie haar op dit moment niet echt meer als een vriendin. Ik was net bezig met het organiseren van een supriseweekend voor haar verjaardag, maar daar ben ik ook maar mee gestopt.

Aan de andere kant heb ik ook begrip voor haar. Ze is zo bang dat het niet lukt en wil zo graag kinderen. Maar ja, dat is iets tussen haar en haar vriend.

Hebben anderen ook last gehad van een jaloerse vriendin? En wat hebben jullie er mee gedaan?
Bedankt voor jullie reacties! Is fijn om het even kwijt te kunnen. Ik moet helaas nu weg.
Mooncatcher schreef op 07 februari 2008 @ 16:48:

Nou dan zal ik wel een vreselijke kutvriendin zijn.

God lekkere vriendschap als je niet eerlijk mag zijn.

Ik vind deze vriendin erg extreem met haar 3x kut, maar ze is wel eerlijk. Aan jou dan de taak wat je ermee aanmoet.

Eerlijk oké, maar om het zo te verpakken... nee.

En als het nou was omdat ze zelf zwanger wil worden en het niet lukt, dat is allemaal wat anders.

Je kunt het ook op een andere manier brengen, zeker naar iemand toe die helemaal in de wolken is.
fleurtje schreef op 07 februari 2008 @ 16:39:

[...]

Ik vind dat die vriendin eerst es mag uitleggen waarom ze zo achterlijk reageert. Ik vind niet dat het nu aan TO is.

Dat jouw relatie uit is, is kut voor je. Dat wil echter niet zeggen dat jouw vriendinnen hun leven maar even in de wacht moeten zetten, totdat jij een man en kind hebt. Ik weet ook wel dat je dat niet verwacht van ze, maar wat is er mis met gewoon zéggen dat je je er rot over voelt, soms?

Daar is wat mij betreft niks mis mee. Mijn hele omgeving weet dit ook en ziet het aan me. Maar niet iedereen zegt zoiets gemakkelijk. Soms wil je het ook gewoon even niet zeggen. Ik wil bijv. de vreugde van mijn vriendin (dit is maar een voorbeeld) ook niet verpesten met mijn gezeur. Of de aandacht weer naar mij toe trekken. En dus zeg ik meestal maar niks.

En ja, eigenlijk is de zet aan de vriendin van TO. Dat ben ik met je eens. Aan de andere kant, is die zich er misschien niet eens van bewust dat ze TO gekwetst heeft. Dan kan lego wel gaan zitten wachten totdat vriendin er een keer haar mond over open doet, maar lijkt het me effectiever als ze zelf maar die stap zet.
Het gaat niet om dat je niet eerlijk mag zijn mooncatcher, ik kan me er gewoon niks bij voorstellen dat je als mens, als persoon, als vriendin, als dochter als godweetwat, NIEt blij kan zijn voor iemand die dicht bij jou staat. Echt niet. Ik wil het beste voor iedereen die me lief is en het zou werkelijk niet in mijn hoofd opkomen om dat niet te willen.
Je bent wel eerlijk als je zegt dat je het iemand niet gunt. Das heel extreem, en dan ben je geen goede vriendin. Das dan toch aan Lego wat zij ermee wil doen. Wat die vriendin voelt is haar probleem, niet die van Lego.

Maar zeggen dat je blij voor haar bent, terwijl het je van binnen raakt, is in mijn ogen niet ten allen tijden blij zijn, want je bent dan niet blij, alleen voor haar doe je blij, maar als ze weg is, dan kan je haar ogen wel uitkrabben.

Ten aller tijden blij zijn is dat het je geen pijn doet, maar dat je gewoon een rondedansje meedoet zeg maar.
Mooncatcher schreef op 07 februari 2008 @ 16:48:

Nou dan zal ik wel een vreselijke kutvriendin zijn.

God lekkere vriendschap als je niet eerlijk mag zijn.

Ik vind deze vriendin erg extreem met haar 3x kut, maar ze is wel eerlijk. Aan jou dan de taak wat je ermee aanmoet.
En wat koop je daarvoor? Hoera, we zijn eerlijk, maar die "eerlijkheid" blijft dan wel 9 maanden tussen hen in staan. En als die vriendin dan wel ineens zwanger raakt? Wat verwacht ze dan van TO??
Eowynn_ schreef op 07 februari 2008 @ 16:48:

Van dat soort mensen hoop ik altijd oprecht dat ze nóóit meer zwanger worden. Brrr...
Wat een nare, nare opmerking...
Soleil, dat snap ik eerlijk gezegd niet. Ik heb een kind gekregen met 30 zwangerschap, hij woog 1050 gram en het is toch best even heel spannend geweest en een ontzettende rotperiode met wekenlang ziekenhuis, onderzoeken enzovoorts.

En in die weken dat mijn kind in het ziekenhuis lag zijn er verschillende mensen in mijn omgeving bevallen van een gezond kind, gewoon thuis in hun eigen bed, of in het ziekenhuis. Allemaal gezond, volgens het boekje.

Ik heb er dan geen enkele moeite mee om blij voor ze te zijn, ik ga gewoon op kraambezoek, vind die baby's stuk voor stuk prachtig en praat gezellig mee over doorwaakte nachten, kraamtijd enzovoorts.

Bij mij zag het er allemaal héél anders uit, ook bij mijn dochter al, een kraamtijd heb ik nooit gehad en ik had hele andere dingen aan mijn hoofd.

Ik zou het zelf ook héél graag zo willen, zonder toestanden, gewoon een voldragen en gezond kind krijgen en daar kan ik ook best eens verdrietig over zijn. Maar dat gaat niet ten koste van mijn blijdschap voor die ander.
Miss Moneypenny schreef op 07 februari 2008 @ 16:53:

[...]

Eerlijk oké, maar om het zo te verpakken... nee.

En als het nou was omdat ze zelf zwanger wil worden en het niet lukt, dat is allemaal wat anders.

Je kunt het ook op een andere manier brengen, zeker naar iemand toe die helemaal in de wolken is.
Ook al gezegd dat dat ook wel erg extreem is, en dat je bij een goede vriendschap best mag zeggen dat je blij voor haar bent, maar dat je het zelf niet zo voelt.
traincha2 schreef op 07 februari 2008 @ 16:54:

[...]

En wat koop je daarvoor? Hoera, we zijn eerlijk, maar die "eerlijkheid" blijft dan wel 9 maanden tussen hen in staan. En als die vriendin dan wel ineens zwanger raakt? Wat verwacht ze dan van TO??

Jij houdt dus van mooi weer spelen?

Laat maar, lezen is moeilijk.
_Soleil_ schreef op 07 februari 2008 @ 16:54:

[...]

Wat een nare, nare opmerking...
Dan maar naar. Als iemand tot 2 x toe een abortus laat plegen en vlák daarna tóch zwanger wil worden, nee, dan hoop ik oprecht dat dat niet lukt. Ik gun iedereen een kind, maar ik gun een kind niet zo'n moeder.
Mooncatcher schreef op 07 februari 2008 @ 16:56:

[...]

Jij houdt dus van mooi weer spelen?

Laat maar, lezen is moeilijk.
Nee hoor, het is maar net hoe je met je vriendschappen omgaat en ik ben blij dat mijn vriendin en ik zo niet met elkaar omgaan. Wij gunnen elkaar het beste en zo hoort het ook te zijn.
Eowynn_ schreef op 07 februari 2008 @ 16:56:

[...]

Dan maar naar. Als iemand tot 2 x toe een abortus laat plegen en vlák daarna tóch zwanger wil worden, nee, dan hoop ik oprecht dat dat niet lukt. Ik gun iedereen een kind, maar ik gun een kind niet zo'n moeder.
Vind ik dus ook. De opmerking waar iedereen hier over viel was: hadden ze toen niet meteen je eierstokken mee kunnen nemen?
Mooncatcher schreef op 07 februari 2008 @ 16:54:

Je bent wel eerlijk als je zegt dat je het iemand niet gunt. Das heel extreem, en dan ben je geen goede vriendin. Das dan toch aan Lego wat zij ermee wil doen. Wat die vriendin voelt is haar probleem, niet die van Lego.

Maar zeggen dat je blij voor haar bent, terwijl het je van binnen raakt, is in mijn ogen niet ten allen tijden blij zijn, want je bent dan niet blij, alleen voor haar doe je blij, maar als ze weg is, dan kan je haar ogen wel uitkrabben.

Ten aller tijden blij zijn is dat het je geen pijn doet, maar dat je gewoon een rondedansje meedoet zeg maar.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen even stiekem niet zo blij zijn (wat los kan staan met wat je voor die ander voelt of wat je die ander gunt, maar alles van doen kan hebben met je eigen gevoelens of belevenissen), of iemand de ogen uit willen krabben.
Dat zeg ik toch!! Je kan zeggen dat je het die ander gunt, maar tegelijk aangeven dat het je verdriet doet.

Sinds wanneer is dat een misdaad in vriendschappenland?
Eowynn_ schreef op 07 februari 2008 @ 16:56:

[...]

Oh, sorry, ik had niet begrepen dat je het over dat specifieke geval had. Ik dacht over jaloerse vriendinnen in het algemeen. Ben het met je eens dat diegene met 2 abortussen achter de rug niet echt stabiel genoeg lijkt om moeder te worden.
Fleurtje, wat mij te binnen schoot was, 'hadden ze niet direct die eileiders kunnen doorknippen' X-D Ik ben meestal wel redelijk genuanceerd, maar in dit soort gevallen kán ik dat niet zijn. Als je zoveel minachting hebt voor het leven van je eigen kinderen en zoveel inspraak wilt in wanneer ze ter wereld komen, dan gun ik je geen kind.
dat was ook maar een beeldspraak. Over alles letterlijk opvatten gesproken.

Ik snap Evidenza nu.
Eow en bij 1 dan? X-D
Mooncatcher schreef op 07 februari 2008 @ 16:54:

Ik hoop dat bovenstaand stukje fictief is,mooncather, want mijn god als ik dit ooit zou horen van iemand uit mijn omgeving, waarvan ik dacht dat zij mij liefhebben, val dan maar dood zou ik dan denken!

Als je als persoon DIT bovenstaande kunt denken over iemand die jou lief is, dan vind ik je echt echt echt een naar mens. Bah!
Voor jullie fictief, voor mij niet.
Moon X-D

Ben sowieso tegenstander van abortus, maar ik kan het in sommige gevallen begrijpen, ik vind het nooit goed te praten, maar ik kan soms een eind meegaan in waarom een beslissing is genomen. Neemt niet weg dat ik het vrijwel altijd een verkeerde beslissing vind. Maar ik zal dan niet snel zeggen dat ik iemand geen kind meer gun, maar in zo'n geval als dit (al weet ik natuurlijk geen details) klapperen mijn oren.
mijn laatste posting was over het algemeen bedoeld, niet perse naar mooncather toe.
grenzen Eow grenzen X-D
Moon, ik moet het eigenlijk met Sunlight eens zijn. Dat het soms moeilijk is om blij te zijn snap ik nog wel, maar dat je dan iemand de ogen wel kunt uitkrabben vind ik eigenlijk wel heel erg. Verdrietig zijn om je eigen situatie is iets anders dan iemand anders zijn geluk niet gunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven