Mode & Beauty alle pijlers

Lelijk bultje/litteken (moedervlek?) in gezicht verwijderen?

07-02-2008 14:00 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net boven mijn wang een lelijk bultje zitten. Het is geen moedervlek of wratje, maar gewoon een soort littekentje overgehouden aan acne.

Ik zit erover te denken om het misschien te laten verwijderen. Aan de ene kant júist omdat het midden in mijn gezicht zit, maar aan de andere kant; wat als dat nog een veel groter litteken achterlaat? Dan zit die wel midden in mijn gezicht en dan had ik het beter niet kunnen doen.

Hebben jullie wel eens een bultje of litteken of moedervlek laten verwijderen? En is het goed genezen of is het er niet mooier op geworden?
Ik heb er eentje laten weghalen door een huisarts in opleiding, dom dom dom, want verschrikkelijk lelijk litteken. Het litteken is nog groter dan de moedervlek zelf. Gelukkig zit hij op een plek die ik niet vaak ontbloot heb.

Vriendin heeft van mijn verhaal geleerd en heeft zich door laten sturen naar de dermatoloog. Resultaat: geen litteken te zien; het is echt erg mooi geworden. Dus als je je plek laat verwijderen: laat het dan door een professional doen.
Oke bedankt alvast :)

Ik heb wel meer littekens (ik ben toen ik een jaar of 8 was door een raam heen gevallen met als gevolg flinke littekens op mijn armen) Maar die zijn niet zo zichtbaar, en die hoeven er van mij ook niet af. Maar juist in mijn gezicht ben ik er heel voorzichtig mee, dan liever een pukkeltje
Ik kan je niet helpen in deze helaas. Ik moet zelf een moedervlek gaan laten verwijderen binnenkort. Tegen mij hebben ze gezegd dat het een flink litteken gaat worden, maar ja, dit is ook even een beetje een ander verhaal. Mijn moedervlek is er eentje van acht bij drie centimeter.

Ik weet wel dat ze het mooi kunnen verwijderen, maar je moet je gewoon goed voor laten lichten.
668, the neighbour of the Beast
Zo marels, dat is inderdaad een flinke moedervlek. Hopelijk houd je er niet veel schade aan over.
Ik heb een aantal jaar geleden bij een dermatoloog 3 moedervlekjes laten verwijderen. Zie je nu helemaal niets meer van. Ze waren ook niet supergroot, maar ze lagen niet op m'n huid, staken iets uit. En eentje zat gelijk boven mijn broekband en kwam weleens klem te zitten, da's pijnlijk. Daarom heb ik ze laten verwijderen. Dat deed even zeer, maar na een tijdje zag je er al niets meer van. Ben blji dat ik het gedaan heb. Succes ermee..
Ik had een klein bultje naast mijn neus, met daarop een heel klein moedervlekje. Ik vond het altijd maar een raar ding en heb bij de huisarts een verwijsbrief gevraagd voor de dermatoloog. MIjn ha verwijdert alleen vlekjes die niet op je gezicht zitten. De dermatoloog heeft het keurig gedaan. Je ziet er helemaal niks meer van, En dat is nu al 3 jaar geleden dus ik verwacht niet dat dat ding nog terugkomt.
Ik heb wel eens een paar bultjes laten verwijderen. Dit is in het ziekenhuis gedaan door een ervaren arts. Ik had bij het grootste bultje wel een littekentje maar met wat littekencreme zag je er na 2 maanden niks meer van. Ik weet niet of je het vergoed krijgt (de bultjes werden groter en ik wilde dat ze ze onderzochten dus kreeg t vergoed), maar anders kun je wel op een rekening van rond de 800 euro rekenen (dat kostte t bij mij ten minste). Laat je dus goed voorlichten!
Ongeveer 4 jaar geleden zijn er bij mij 6 moedervlekken verwijderd in mijn gezicht. Onder andere een vrij grote moedervlek midden op mijn wang. Ik heb er geen littekens aan overgehouden.

Het is gedaan bij het SNIP. Het Nederlands Instituut voor Pigmentstoornissen in het AMC in Amsterdam. Zij 'shaven' de moedervlekken weg. Een soort van afschaven van een moedervlek, onder plaatselijke verdoving. Ik ben er heel erg tevreden over. Ik moet ook ieder jaar terugkomen voor controle.

Je kunt bij het SNIP terecht met een verwijsbrief van je huisarts voor een dermatoloog.
Maar geldt dat ook als het niet echt een moedervlek is dan?
Dat zou je ook kunnen laten onderzoeken door een dermatoloog van het SNIP of het echt geen moedervlek is.....
just_moi20 schreef op 07 februari 2008 @ 15:35:

Ik heb wel eens een paar bultjes laten verwijderen. Dit is in het ziekenhuis gedaan door een ervaren arts. Ik had bij het grootste bultje wel een littekentje maar met wat littekencreme zag je er na 2 maanden niks meer van. Ik weet niet of je het vergoed krijgt (de bultjes werden groter en ik wilde dat ze ze onderzochten dus kreeg t vergoed), maar anders kun je wel op een rekening van rond de 800 euro rekenen (dat kostte t bij mij ten minste). Laat je dus goed voorlichten!

Hoi just_moi,

Zou ik van jou mogen weten welke littekencreme jij hebt gebruikt ??

Ik heb dus littekens in mijn gezicht na wat weg te hebben laten halen, dit is in september geweest.

Alvast bedankt(hoop dat je het leest)

:smile:
Hey Prulletje,

Toevallig heb ik vorige week twee bultjes laten weghalen. Een moedervlek onder mijn oksel en een soort onderhuids bultje(lijkt een witte moedervlek) op mijn borst. Eerder heb ik er ook al een paar weg laten halen. Die op mijn borst is met stikstof gedaan. Eerder is dat goed bevallen alleen duurde het wel heel lang voor het eenmaal weg was. Was heel lang een rode gloeiende plek gebleven. Maar nu echt wel een paar jaar geduurd, maar nu zie je er helemaal niks van. Op mijn rug is eens een moedervlek weggesneden en dat is ook best een flink litteken geworden omdat ze er tenslotte helemaal omheen moeten snijden. Boven mijn oor is er eens een weggehaald met behulp van een soort krammetje. Die hebben ze weggeschraapt. Dat was binnen een week genezen en heeft nooit een litteken opgeleverd. Ik heb in mijn gezicht twee zelfde bultjes als op mijn borst maar ik zou die niet weghalen omdat je toch een behoorlijke tijd met een litteken/wondje rondloopt en dat heb ik er zelf niet voor over. Maar als het mij echt in de weg zou zitten zou ik het gewoon doen. Overigens heeft mijn huisarts mij afgeraden om die in mijn gezicht weg te laten halen, omdat hij ook van mening was dat het er niet beter op zou worden. Maar wellicht denkt idd een dermatoloog daar anders over.

Groet,

Ief
Ik had een gekke moedervlek op mijn neus. Hij ging bloeden, veranderde van kleur enz... Dus eraf met dat ding. Poliklinisch laten doen. Ik kreeg een prik in mijn neus ( volgens de arts keek ik heel scheel toen die naald op mijn neus afkwam ;-)) en vervolgens werd en een soort buisje met een scherpe rand op de moedervlek gezet. Huppa, ze draaiden hem er zo uit. Een draadje erdoor, die ik er na een week zelf uit heb gehaald (mocht niet, maar ik werd echt scheel van dat draadje in mijn gezichtsveld! ) Er beleef een piepklein streepje aan litteken over. Daar heb ik een half jaar later een knopje doorheen laten schieten X-D Tadaa, weg littekentje! Maar ik vond hem zo inieminie dat ik me er niet aan was gaan storen. :)
Quinty schreef op 07 februari 2008 @ 20:32:

Ongeveer 4 jaar geleden zijn er bij mij 6 moedervlekken verwijderd in mijn gezicht. Onder andere een vrij grote moedervlek midden op mijn wang. Ik heb er geen littekens aan overgehouden.

Het is gedaan bij het SNIP. Het Nederlands Instituut voor Pigmentstoornissen in het AMC in Amsterdam. Zij 'shaven' de moedervlekken weg. Een soort van afschaven van een moedervlek, onder plaatselijke verdoving. Ik ben er heel erg tevreden over. Ik moet ook ieder jaar terugkomen voor controle.

Je kunt bij het SNIP terecht met een verwijsbrief van je huisarts voor een dermatoloog.

hallo!

Ik weet niet zo goed hoe dit werkt hier op Viva. Maar ik heb een vraagje aan jou. Ik wil ook graag twee moedrvlekken weghalen in mijn gezicht. Weet jij nog wie jou heeft behandeld bij SNIP? en had je grote of kleine moedervlekjes of bultjes? Kan je mij er iets over vertellen misschien? Ik hoop het wel.

Groetjes Mika
Laat je doorverwijzen naar een plastisch chirurg (gewoon in het ziekenhuis) of een dermatoloog. Laat het beoordelen, hoe is hun verwachting hoe het er uiteindelijk uit gaat zien en besluit dan of je het weg wilt laten halen.
@Mika2008:

Ondertussen zijn er daarna nog meer moedervlekken verwijderd op andere plekken op mijn lichaam en telkens door een andere dermatoloog. De dermatoloog die toen mijn gezicht heeft gedaan werkt ondertussen niet meer bij het SNIP.

In principe leveren zij allemaal goed werk af!

De grote moedervlek had een diameter van 0,8 milimeter en was ook wat verheven, dus die viel extra op. De rest van de moedervlekken was zo'n 0,3 to 0,5 mm 'groot'.

Op pigmentdisorders.com vind je nog meer informatie.
girlxxx schreef op 07 februari 2008 @ 22:57:

[...]

Hoi just_moi,

Zou ik van jou mogen weten welke littekencreme jij hebt gebruikt ??

Ik heb dus littekens in mijn gezicht na wat weg te hebben laten halen, dit is in september geweest.

Alvast bedankt(hoop dat je het leest)

:smile:

Sorry voor het late antwoord, maar het is littekencreme van Biodermal. Ik ben er heel tevreden over en ook iemand die ik ken (die een hele grote moedervlek in zijn gezicht heeft laten weghalen) heeft het gebruikt, geen litteken meer te zien.

Succes!
Moedervlekken 'shaven' doet een gewone dermatoloog ook hoor, daar hoef je niet persé voor naar Amsterdam. Maar niet bij alle moedervlekken kan het, anders ontstaat er een dieper in de huid liggende plek. Daar schiet je niet zo veel mee op.

Mijn advies: ga eerst naar een gewone dermatoloog. Die kan je prima zeggen wat voor behandelingen er mogelijk zijn.
Dank je wel @just moi.

Ga het morgen kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven