Werk & Studie alle pijlers

Open sollicitatie

07-02-2008 15:55 12 berichten
Hallo allemaal;

ik zit voor mijn huidige werk tot begin april in het buitienland. Ik ben inmiddels hard op zoek naar iets ander werk in NL, zou het liefste aan de slag willen als beheerder van een kinderboerderij.

Het is erg moeilijk (betaald) werk te vinden in deze sector maar na vele open sollicitatie brieven te hebben verstuurd heeft er tóch 1 kinderboerderij gereageerd.

Zij mailden mij dat ze 'binnenkort' contact op zouden nemen voor een gesprek.

Mijn open sollicitatie brief had ik op 19 jan door gemaild; ik kreeg op 21 jan al het antwoord over dat gesprek.

Een week later heb ik terug gemaild dat ik hun reactie had ontvangen en ergblij ben met het feit dat hun mss een vacature hebben openstaan en uitkijk naar ons volgende contact.

Vervolgens heb ik nu dus niets meer gehoord van hun kant; ben ik nu heel ongeduldig of duurt het idd allemaal wat lang?

Ik overweeg nog een mailtje te sturen maar wil natuurlijk niet te boek staan als een stalker :-)

Nogmaals; betaald werk vinden in deze sector is erg moeilijk, uiteindelijk heeft alleen deze boerderij positief gereageerd.

Ik wil dus graag het vuurtje warm houden maar ook weer niet té desperate en ongeduldig overkomen.

Oja, ik heb duidelijk aangegeven beschikbaar te zijn vanaf begin april, dat duurt natuurlijk nog een aardig poosje dus mss wordt er daarom nog niet teruggemaild?

Wat vinden jullie?
Misschien vonden zij een week wachten op jouw reactie te lang duren?
Ik was op vakantie en heb dat ook vermeld in mijn mail.

Het mailtje van de kinderboerderij zei alleen;

Hallo,

ik heb je mail en cv ontvangen. Ik neem binnenkort contact met je op voor een gesprek.

Met vr. gr.

etc
Alle reacties Link kopieren
ik zou even bellen, dat zou bij mij niet desperate overkomen, maar enthousiast/geinterreseerd.

Weet je ook waar je aan toe bent.
Misschien langs gaan?een vriendin van mij zat in een soortgelijke situatie en is vervolgens aangenomen!

Succes en groetjes van Irma
jaydi schreef op 07 februari 2008 @ 17:01:

Misschien langs gaan?een vriendin van mij zat in een soortgelijke situatie en is vervolgens aangenomen!

Succes en groetjes van Irma
TO zit nu in het buitenland dus da's een beetje moeilijk...
Ja, ff langs gaan zit er nu niet in!

Ik denk dat ik eerst morgen nog een mailtje stuur, mocht ik dan op dinsdag nog niets gehoord hebben bel ik.

Bedankt iig voor jullie reacties; ben blij dat jullie het ook niet te pusherig vinden om er zelf achter aan te gaan.
Bellen is beter hoor dan een mailtje! als je vragen hebt krijg je daar meteen antwoord op.

Je hoeft echt niet bang te zijn om opdringerig te zijn, als je een baan wilt moet je daar zelf achteraan, het wordt je niet zomaar in de schoot geworpen.
Niet eerst mailen en dan bellen. Direct bellen> "Goh ben zo enthousiast na uw bericht, ik bel maar even, dat praat wat makkelijker. Wanneer kunnen we afspreken??"

a) Je bent in de gelegenheid om de werkgever alvast je enthousiasme te laten horen en b) je toont initiatief.....dat vinden de meeste werkgevers ook niet onbelangrijk.

Jij wilt deze baan> Go and get 'm, niet te lang wachten en soebatten over of je nu wel of niet zal mailen en of bellen......voor je het weet heb je allerlei vooroordelen in je hoofd vastgezet en ben je niet meer jezelf in het sollicititatieproces (for all you know: misschien heeft een dwerggeit wel wat kabels doorgeknaagd en heb je daarom nog niets vernomen> JE WEET HET NIET, enige manier om er achter te komen> BELLEN!)

Succes!
MissMMM schreef op 08 februari 2008 @ 10:21:

voor je het weet heb je allerlei vooroordelen in je hoofd vastgezet en ben je niet meer jezelf in het sollicititatieproces (for all you know: misschien heeft een dwerggeit wel wat kabels doorgeknaagd en heb je daarom nog niets vernomen> JE WEET HET NIET, enige manier om er achter te komen> BELLEN!)

:rofl:

Sorry, geen advies. Maar dit ga ik in mijn hoofd houden voor de momenten dat ik dezelfde twijfel heb. ("ja, ik dacht ik had nog niets gehoord dus ik bel maar even. Dat praat toch makkelijker. Heeft u trouwens berggeiten op kantoor? " X-D)
Dat zeg ik....
Nou, ik heb gebeld maar helaas is degene die ik moet spreken er pas maandag a.s. weer, bluuugh.

Hoop niet dat ik van de zenuwen vraag of Mevr. Dwerggeit alweer aanwezig is!

Ik laat jullie weten hoe het afloopt!
Succes, ben heel benieuwd.....en vwb die geit, ach sluit toch goed aan bij het bedrijf?? Geeft alleen maar aan hoe zeer je betrokken bent bij het onderwerp beesten hahahah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven