Mijn nichtje is zo witjes en rode kringen rond haar ogen

11-02-2008 17:05 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn nichtje van 4 er zo wit uit zien en ze heeft ook hele rode wallen zeg maar.

Op school is dit het ergst en thuis trekt het meeste weer weg. Dat witte blijft, maar haar vader is ook een witkop dus dat zal misschien daar aan liggen.

Enig idee wat dit is? Ik vind het er zo ziek uit zien..
Ik zal eens even in mijn glazen bol kijken...
Waarschijnlijk helemaal niets.
zo heb ik er tot mijn 12e uitgezien, bijkomend was dat ik ook nog zo mager als een lat was (Inclusief uitstekende botten) maar ik was altijd helemaal gezond
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alvast een reminder: deze opmerking is NIET vervelend bedoeld. Lieke, je bent wel heel vaak bang dat kleine dingen op iets ernstigs duiden. Is er onlangs iets gebeurd? Of heb je een beetje hypochondrie?
Mijn zusje zag er ook altijd zo uit.

Vaak is dat bij kindjes die eczeem hebben.

Die slapen meestal wat minder goed (onrustig/jeuk) en hebben daarom bleek huidje en rode randen om de ogen.
yoyo2 schreef op 11 februari 2008 @ 17:06:

Ik zal eens even in mijn glazen bol kijken...
Die is met winterslaap, yoyo
Onderdezon.. Ik vat 'm ook niet vervelend op..

Ik denk inderdaad dat ik daar een beetje erg last van heb. Mijn moeder moest vanochtend ook voor een maagonderzoek naar het ziekenhuis en ik ga dan gelijk van het ergste uit, terwijl er niks ernstigs aan de hand was..

Ik ben er heel erg mee bezig op dit moment omdat ik zelf niet lekker in mijn vel steek. Ben erg moe, heb al die probleempjes die ik hier neer heb gezet. En ben erg bang voor de dood, dat gaat ook meerder malen per dag door mijn hoofd heen...

En dan zie ik me nichtje die zo wit en mager is en zulke rode kringen rond haar ogen. Dat ik daar ook gelijk weer wat ergs van denk.. Ze is ook zo vaak chagrijnig en huilt gauw om iets..
Wat vind haar eigen moeder?

Heb je het al aan haar gevraagt?
Maar Lieke, denk je nu dat wij je gerust kunnen stellen of een complete diagnose kunnen geven over een kind dat bleek ziet?
yoyo2 schreef op 11 februari 2008 @ 17:21:

Maar Lieke, denk je nu dat wij je gerust kunnen stellen of een complete diagnose kunnen geven over een kind dat bleek ziet?
Dat kunnen we inderdaad niet. Maar Lieke, we kunnen je wel een beetje steunen misschien. Waarom ben je zo moe, en bang voor de dood?
Lieke, een 4 jarige zit maar net op school. Dat is een grote stap. Alle kinderen zijn moe (en dan huilen om niks). Je zegt zelf dat haar vader wit is. Dan is het niet zo bijzonder. Ze zit ook mischien mager uit omdat tegen deze tijd verliezen ze de "peuter" gezicht: de buik en het gezicht worden volwassener (minder vet). Gun ze de tijd om aan school te wennen. Als haar moeder zich geen zorgen over maakt, zou ik me geen zorgen over haar maken.
Haar moeder maakt zich nooit zorgen. Maar vraagt zich wel af wat het kan zijn. Misschien had iemand hier wel zoiets van: Oh, dat is dat! Want ze belde me wel op of ik eens kon rond kijken op internet (zelf is ze daar niet zo thuis in)..

En waarom ik zoveel aan de dood denk en bang ben dat je gelijk ernstig ziek zou zijn, weet ik niet. Er is niemand ziek in de familie. Ik tob zelf al een tijdje met mijn gezondheid. Dus misschien dat het daar vandaan komt. Ik ontwijk ook alle programma's die over dood of over ziekenhuizen gaan etc. Want ik word er echt helemaal naar van als ik daar naar kijk of over lees.
Gewoon bloed laten prikken.

50% van de mensen krijgt de ziekte van pfeifer voor het 10e levensjaar. Dus misschien heeft ze dat wel opgelopen op school.
Lieke80 schreef op 11 februari 2008 @ 17:32:

Want ze belde me wel op of ik eens kon rond kijken op internet (zelf is ze daar niet zo thuis in)..

.

Als je dat gaat doen dan vind je altijd wel iets ergs en is de kans dat je nichtje dood gaat ook reeel aanwezig.

Als haar moeder het niet vertrouwt kan ze het best gewoon een afspraak maken bij de huisarts.
Ja de huisarts.. Die stuurt het kind naar huis met een zalfje, dat overigens niet werkt..

Ik wil niet zeggen dat het wat ernstigs is. Maar naar mijn idee moet een kind er toch altijd lekker fris en fruitig uitzien!! Met rode wangetjes als ze buiten hebben gespeeld enz.
Lieke, als je echt last krijgt van deze ideeen en gevoelens moet je er niet te lang mee rond blijven lopen hoor!
Kan zij niet wat meer aandringen bij de huisarts en een verwijzing vragen? Of ziet zij eigenlijk ook geen probleem? Als het mijn kind zou zijn en ik zou het niet vertrouwen laat ik me niet afschepen met een of ander zalfje.

Als pa ook van zichzelf witjes is en ze gaat net naar school, met veel nieuwe indrukken kan het ook zijn dat ze gewoon wat moe is.

Anders denk ik dat ze toch moet kijken of de huisarts het serieuzer wil nemen.
Wat moet ik er dan aan doen??
Lieke80 schreef op 11 februari 2008 @ 17:41:

Ja de huisarts.. Die stuurt het kind naar huis met een zalfje, dat overigens niet werkt..

Is ze daar al geweest dan?
Het glas is half vol....

Alles is van de positieve en negatieve kant te bekijken. En proberen te relativeren. Zolang er niks met mensen in jouw omgeving aan de hand is moet je maar genieten van het feit dat er niks aan de hand is. Mocht er wel met iemand wat gebeuren dan kun je je altijd nog naar genoeg maken. Het is toch jammer dat je je zo naar voelt om wat er met je dierbaren zou kunnen gebeuren? Geniet juist van het feit dat het met iedereen goed gaat.

Is makkelijk gezegd natuurlijk, maar als je iedere keer als je denkt aan alle nare dingen ook meteen (ook al is het maar heel eventjes) probeert te relativeren kun je het misschien in een wat ander daglicht bekijken.
Lieke80 schreef op 11 februari 2008 @ 17:45:

Wat moet ik er dan aan doen??
Als het zo erg wordt dat je dagelijks aan enge ziektes denkt, en je merkt dat het de kwaliteit van je leven negatief beinvloedt, kun je het beste naar de huisarts stappen. Leg je verhaal voor, en laat je doorverwijzen naar een instantie waar je er over kunt praten. Het leven is echt te mooi om de hele tijd bang te zijn: zonde!
Lieke, het klinkt voor mij als een allergische reactie. Mijn zoon heeft ook altijd rode ogen als hij iets verkeerds eet (heeft een voedselallergie). Is ze verder gezond? Eet ze goed, is haar stoelgang norrmaal?
Wit zien in de winter is toch echt niet gek! Speeld je nichtje veel buiten? Of waneer ze uit school komt zit ze de rest van de dag binnen?

En slapen? Hoe gaat dat? Weinig slaap word je ook bleek van.
mijn zoontje heeft dat ook zeker nadat ie van school komt...meestal valt ie ook als een blok inslaap na het avond eten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven