Kinderen
alle pijlers
Speentje dat goed in mondje blijft zitten
vrijdag 15 februari 2008 om 18:50
Mijn zoontje van 7 maanden heeft sinds een paar weken moeite met in slaap vallen. Gister gaf ik hem eens een speentje en die blijkt hij wel te willen. De afgelopen maanden had hij hier nooit interesse in, maar goed. Ik heb maar één speentje in huis, een Nuby. Die vindt hij wel lekker, maar hij floept zo gauw uit zijn mondje. Zit ik naast zijn bedje dat speentje tegen te houden...
Wat zijn jullie ervaringen met speentjes? Wat is een goed merk, welke blijven gemakkelijk in een mondje zitten?
Wat zijn jullie ervaringen met speentjes? Wat is een goed merk, welke blijven gemakkelijk in een mondje zitten?
vrijdag 15 februari 2008 om 19:10
vrijdag 15 februari 2008 om 19:11
Elke, dat weet ik niet. Ik had het speentje al uitgepakt, kwam uit een cadeaudoos, ik heb er geen verpakking meer van. Ik zal morgen eens op zoek gaan naar een speen die in elk geval geschikt is voor zijn leeftijd. Net even een kwartiertje naast zijn bedje gezeten, speen vastgehouden en hij ligt nu lekker te slapen.
vrijdag 15 februari 2008 om 20:02
Bij mijn dochter duurde het een aantal dagen voordat ze goed de speen pakte. Ze was toen wel pas een paar dagen oud. Maar volgens mij is dat normaal.
Dan heb je geloof ik dental en kers spenen net als op een fles. Als je weleens een fles geeft kun je denk ik het beste een speen geven die hetzelfde is als zijn fles.
Dan heb je geloof ik dental en kers spenen net als op een fles. Als je weleens een fles geeft kun je denk ik het beste een speen geven die hetzelfde is als zijn fles.
vrijdag 15 februari 2008 om 20:04
Hallo! Ik heb een zoontje van 6,5 maand en na veel geexperimenteer heeft hij nu speentjes van het merk Mam (kan ook Mom zijn...) daarmee valt hij heel goed in slaap. Hij krijgt al een hele poos een speentje en dat ging altijd goed, totdat hij ruim een maand geleden ineens door had dat je ook geluiden kon maken door te blazen op je speentje en te spugen. Heel grappig, hij lag echt helemaal in een deuk, maar daardoor heeft hij een poosje gehad dat hij wat lastiger in slaap kwam. Nu hebben we elke avond een klets en spuug momentje voor het slapen gaan, heel gezellig! En daarna slaapt hij heerlijk in (ook heel fijn!)
Groetjes Louise
Groetjes Louise
vrijdag 15 februari 2008 om 20:18
Hi,
Mijn dochter is nu 9,5 maand en toen ze een paar weken oud was ben ik gaan proberen om haar een speentje te geven omdat ze erg veel last had van darmkrampjes. Degene die ik had, o.a. van Difrax en Bibi met zo'n afgeplatte kant spuugde ze steeds uit, totdat we een keer op visite waren bij kennissen en zij had nog een ongebruikte speen van Mam liggen. Ze gaf deze aan mijn dochter en deze hield ze wel in haar mond. Sinds die tijd gebruik ik alleen nog maar spenen van dit merk. Het is dus echt een kwestie van uitproberen, en de juiste speen die bij de leeftijd hoort gebruiken.
Mijn dochter is nu 9,5 maand en toen ze een paar weken oud was ben ik gaan proberen om haar een speentje te geven omdat ze erg veel last had van darmkrampjes. Degene die ik had, o.a. van Difrax en Bibi met zo'n afgeplatte kant spuugde ze steeds uit, totdat we een keer op visite waren bij kennissen en zij had nog een ongebruikte speen van Mam liggen. Ze gaf deze aan mijn dochter en deze hield ze wel in haar mond. Sinds die tijd gebruik ik alleen nog maar spenen van dit merk. Het is dus echt een kwestie van uitproberen, en de juiste speen die bij de leeftijd hoort gebruiken.
vrijdag 15 februari 2008 om 21:55
Kari wil alleen de combi van Difrax. De dental vindt ze helemaal niks, die valt veel te snel uit. Lang voordat ze 6 maanden was, gaven we haar al een 6+ en sindsdien geen problemen meer gehad.
Dus als je echt een speentje wil dat makkelijk blijft zitten, zou ik de dental mijden en voor combi of MAM gaan (is dezelfde vorm). Maar dental is beter voor de tanden (zoals de naam al aangeeft).
Dus als je echt een speentje wil dat makkelijk blijft zitten, zou ik de dental mijden en voor combi of MAM gaan (is dezelfde vorm). Maar dental is beter voor de tanden (zoals de naam al aangeeft).
vrijdag 15 februari 2008 om 23:04
Mam speentjes. Die zijn echt super en blijken ook beter voor de tanden te zijn. Als ze veel "kauwen" zijn ze snel stuk (mijn dochter begint er nu mee), maar dan is het misschien ook tijd om het af te leren. Ze zijn er in diverse leeftijdscategorien, maar ook nog eens extra groot (soort van vleugeltjes ipv het bekende ronde vormpje) zodat het goed blijft zitten!
zaterdag 16 februari 2008 om 18:21
Zo'n knuffel heb ik niet, maar dat komt misschien omdat ik maar een paar keer bij de vk ben geweest. Ik heb wel een soortgelijk iets en heb die nu aan de speen geknutseld. Heb een Difrax Dental gekocht voor 6 maanden. Ben benieuwd. Manlief is hem nu op bed aan het leggen en ik hoor vooralsnog veel protest, maar dat komt nog wel goed!