Kinderen
alle pijlers
Verjaardagsfeestjes/uitnodigingen klasgenootjes
vrijdag 15 februari 2008 om 17:45
Hier op school mogen de ouders geen uitnodigingen uitdelen op het schoolplein en of andere plek waarvan de schoolkinderen zich bewust kunnen zijn wel/of geen uitnodiging te krijgen. Ik vind dit een goede daad. Kinderen zijn altijd een beetje teleurgsteld of verdrietig wanneer ze geen uitnodiging krijgen voor een partijtje. Alsof ze niet leuk genoeg zijn. Mijn zoontje had laatst zijn feestje en ik heb echt stiekem bij de parkeerplaats voor de school de moeders een kaartje in de handen moeten drukken. Het is geen punt voor de ouders (denk ik, hoop ik) maar voor de kinderen duidelijk wel. Mijn gozertje kon het helaas niet laten door luidkeels in de klas te zeggen dat Ellen zijn vriendinnetje was en die ook mocht komen op zijn feestje....zucht! Ja, je kan het niet helemaal voorkomen toch?
vrijdag 15 februari 2008 om 21:25
Als ik zes of zeven was geweest ? Dan was ik liever naar een leuk feest gegaan .
En wij gingen niet met veel theater zielige kindertjes uitnodigen en kijk ons eens Moeder Theresa spelen ; nee wij gaven een leuk feest en iedereen mocht komen , punt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 15 februari 2008 om 21:27
Dat valt reuze mee hoor. Natuurlijk is het vervelend, maar dan nog: stelselmatig alles voor het sneutje verborgen houden is echt een heel stuk triester. Dan leert hij nooit dat hij zich misschien eens anders op zou moeten stellen om vriendjes te maken en daarbij krijgt hij een heel verknipt beeld van hoe de wereld in elkaar zit. De wereld is niet gemaakt om elk pijntje te verzachten, en hoe eerder je leert dat er nu eenmaal vervelende dingen zijn, hoe minder pijn het later doen.
vrijdag 15 februari 2008 om 21:27
Dat ligt er nou net aan hoe je dáár als ouder op reageert ; maak je jouw kind het egoïstische middelpunt van zijn bestaan of leer je dat het pas leuk is als iedereen het leuk heeft en dat iemand die je niet 500 % tof vindt niks af hoeft te doen aan de feestvreugde ?
vrijdag 15 februari 2008 om 21:32
Ik neem aan dat jij geen sneutje hebt ?
Ik ook niet , tegenovergesteld juist .En wat ben ik daar altijd blij om geweest . Maar daarom vind ik nog wel dat ze zich in mogen leven in een kind wat jij als sneutje bestempelt . En ik snap ook de redenatie van ouders die dit niet doen , hoor , maar de sneutjes bij mijn koters in de klas konden in ieder geval teren op 1 feest . En zeker niet daarom te doen ; maar ik heb moeders met tranen in hun ogen zien bedanken voor de uitnodiging , omdat het hun echt pijn deed dat hun kind niet werd gevraagd wegens rete-druk ofzo .
vrijdag 15 februari 2008 om 21:32
Ik heb dat vroeger nooit meegemaakt dat de hele klas werd gevraagd. Dat zou ik zelf ook nooit gewild hebben, dan waren er nóg meer slomo's op m'n feestje gekomen. Of moest je naar het feestje van een kind dat jou altijd zat te pesten.
Het is toch heel normaal dat kids het ene klasgenootje wel willen vragen en de ander niet? Wat is daar voor egoistisch aan? En wat is er mis met confrontaties?
Het is toch heel normaal dat kids het ene klasgenootje wel willen vragen en de ander niet? Wat is daar voor egoistisch aan? En wat is er mis met confrontaties?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
vrijdag 15 februari 2008 om 21:33
vrijdag 15 februari 2008 om 21:37
[quote]
Ik kan me ook vinden in jouw redenatie , Zuss , ik ben echt geen heilige hoor . Maar mijn kinderen hoorden altijd bij de haantjes de voorsten , mochten zelf overal komen , ik vond dit zo'n kleine moeite .... dat uitvechten of niet met elkaar spelen deden ze dan maar lekker weer op school .
Ik persoonlijk zie er meer voordelen dan nadelen aan ; leren beetje rekening te houden met de , noem het maar the underdog . Gaan ze ook niet dood van en is vast minder erg dan de underdog te zijn .
:Ik kan me ook vinden in jouw redenatie , Zuss , ik ben echt geen heilige hoor . Maar mijn kinderen hoorden altijd bij de haantjes de voorsten , mochten zelf overal komen , ik vond dit zo'n kleine moeite .... dat uitvechten of niet met elkaar spelen deden ze dan maar lekker weer op school .
Ik persoonlijk zie er meer voordelen dan nadelen aan ; leren beetje rekening te houden met de , noem het maar the underdog . Gaan ze ook niet dood van en is vast minder erg dan de underdog te zijn .
vrijdag 15 februari 2008 om 21:37
Inderdaad BGB dat vind ik dus ook! Kinderen maken nog genoeg ellende mee in deze wereld dus ik vind maar dat als ze ergens een beetje voor beschermt kunnen worden, prima!
Het rondfiesten van uitnodigingen is niet mogelijk aangezien ik op het plattenland woon en je hier in Ierland op de fiets beslist onveilig bent. Ik heb voorgesteld om een telefoonlijst te krijgen van de moeders maar dat kunnen ze vanwege privacy redenen niet doen.
We hebben ook een Halloweenfeestje gegeven en toen waren er ook bijna dezelfde kindjes. Nu komt pasen eraan en ik denk dat ik gewoon een heel andere groepje vraag om eieren te komen schilderen, met een paar uitzonderingen na van zijn echt beste vriendjes. Dan voelen die andere kindjes zich niet zo benadeeld. Mijn zoon is 5 maar ik merk al dat ie vrij populair is, dat maakt zijn leven natuurlijk makkelijker maar ik denk als ik op het schoolplein sta vaak aan de kindjes die er maar een beetje bijstaan. Er is ook een kindje dat van Pakistaanse afkomst is. Mijn zoon heeft tegen mij gezegd dat ie vind dat ie ruikt. Ik heb uitgelegd dat ie dat nooit hardop mag zeggen omdat ie moet denken aan de gevoelens voor dat jongetje, nee zegt ie, ik heb het gefluisterd...Nadat ik hem liet weten dat de moeder van het kindje lekker kon koken en het daarom misschien in de kleren zat van het kind zou hij wat meer begrip op brengen.
Het rondfiesten van uitnodigingen is niet mogelijk aangezien ik op het plattenland woon en je hier in Ierland op de fiets beslist onveilig bent. Ik heb voorgesteld om een telefoonlijst te krijgen van de moeders maar dat kunnen ze vanwege privacy redenen niet doen.
We hebben ook een Halloweenfeestje gegeven en toen waren er ook bijna dezelfde kindjes. Nu komt pasen eraan en ik denk dat ik gewoon een heel andere groepje vraag om eieren te komen schilderen, met een paar uitzonderingen na van zijn echt beste vriendjes. Dan voelen die andere kindjes zich niet zo benadeeld. Mijn zoon is 5 maar ik merk al dat ie vrij populair is, dat maakt zijn leven natuurlijk makkelijker maar ik denk als ik op het schoolplein sta vaak aan de kindjes die er maar een beetje bijstaan. Er is ook een kindje dat van Pakistaanse afkomst is. Mijn zoon heeft tegen mij gezegd dat ie vind dat ie ruikt. Ik heb uitgelegd dat ie dat nooit hardop mag zeggen omdat ie moet denken aan de gevoelens voor dat jongetje, nee zegt ie, ik heb het gefluisterd...Nadat ik hem liet weten dat de moeder van het kindje lekker kon koken en het daarom misschien in de kleren zat van het kind zou hij wat meer begrip op brengen.
vrijdag 15 februari 2008 om 21:38
Overigens prima terecht gekomen hoor. En als mijn kind een sneutje wordt, dan is dat zo. De enige manier waarop je leert met andere mensen om te gaan is èchte reacties van andere mensen te krijgen. In dit geval leeftijdsgenootjes. Heel sneu als mijn kind nooit gevraagd wordt, maar anders leert hij nooit hoe hij zich bij anderen hoort te gedragen.
vrijdag 15 februari 2008 om 21:41
vrijdag 15 februari 2008 om 21:43
Als dat kind niet zou willen dan zou ie van mij niet hoeven. Waarom zou je hem iets dwingen te doen waar hij echt geen zin in heeft? Het is zijn vrije tijd, een kind heeft al zo weinig zelf in te brengen want ouders beslissen vrijwel alles.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
vrijdag 15 februari 2008 om 21:45
Ik ben het niet met je eens sneutje. Jou kindje kan ook een hekel krijgen aan mensen en weinig vertrouwen. Natuurlijk begrijp ik dat je het niet kan afdwingen dat je kind uitgenodigd wordt. Ik vind het erg vervelend voor jouw kind. En niet eerlijk, wat een klotemoeders eigenlijk daar op jou school, ik word er werkelijk geirriteerd van. Mag ik vragen in welke hoedanigheid jou lkind dan zo "druk" is dat het niet gevraagd wordt? Is er sprake van ADHD of simpelweg een lekker druk/hyper kind? En trouwens, alsof een kinderfeestje ooit rustig is??? Is het niet de bedoeling dat ze lekker wild zijn en spelen?
vrijdag 15 februari 2008 om 21:47
O, dat zal OOK best wel , ja . Maar als je kind verdrietig komt vertellen dat hij weer niet naar iemands feestje mag denk ik dat je moederhart bloedt .
Maar ik heb geen kinderen uitgenodigd omdat ik het sneu voor die moeders vond , als je dat denkt .
vrijdag 15 februari 2008 om 21:47
Mijn zoon heeft een vriendje dat ook nooit op feestjes,wel bij mijn zoon, word uitgenodigt omdat hij volgens de ouders te druk is.
Ik vind het wel meevallen,maar het is net hoe je er als ouder mee om gaat.En meestal doen we ook aktiviteiten waar ze zich uit kunnen leven lasergamen,kinderspeelparadijs,pretpark ed dus dan is hij daarna wel moe en rustig.Mijn zoon mag er altijd 7 uitnodigen meer passen er niet in 2 auto's.En mijn zoon begrijpt zelf ook wel dat hij ook niet door iedereen uitgenodigt word,hij nodigt zelf ook niet iedereen uit.