geluidsoverlast wat te doen????radeloos word ik er van

15-06-2007 12:01 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
geluidsoverlast....

ik weet er alles van ik zit nu in een flatje(tijdelijk) uit de jaren 60 volgens mij deden ze toen nog niet aan geluidsisolatie want ik hoor echt alles

soms is het wel lachen als ik de bovenbuurvrouw hoor kreunen als ze ligt te ..... met de bovenbuurman of je hoort ze plassen of zo

maar meestal erger ik me dood aan de muziek die ze onder en naast me draaien van die lekkere bonkmuziek en dat vaak 2/ 3 uur of midden in de nacht om 5 uur of zo

woningbouw doet er niets aan en als je de politie belt moet je 50 min wachten of zo terwijl de politie 3 straten verder zit als ze al komen

want die vent onder ons die weet dat we bellen en draait dus 40 min muziek zodat het stil is als de politie komt.(zo lijkt het als of wij het verzinnen)

aanspreken op gedrag heb ik wel eens gedaan onder ons maar die lachte me in mijn gezicht uit(hijs is drugsgebruiker)

en zegt dat ik het moet accepteren  en dat iedereeen dat doet(tuuurlijk daarom komt de politie zo vaak bij hem langs)

ik moet hier nog 9 maanden(huis in aanbouw) zitten maar dat lijkt een eeuwigheid

we hebbben alles al gedaan ,woningbouw politie ingeschakkeld hem aangesproken, negeren, stampen en terug bonken ...advocaat advies gevraagt en zelfs huur niet meer willen betalen en dit aan uit handen geven aan advocaat(wij kennen er namelijk een)

zelfs parteculier huren (dit kan alleen 12 maanden of meer) ik ben zelfs zo wanhopig geweest dat ik nog liever 10 maanden bij mij broer op zolder zit dan hier blijven wonen

terwijl ik dit schrijf heb ik een koptelefoon op om de irri muziek te horen en slaap snachts met dopjes in mijn oren

ook fijn ik werk in de zorg en werk wel eens nachten, kom ik thuis in de herrie.....ik moet dan naar mijn schoonouders om te kunnen slapen

is toch niet normaal!!!!!:@

mijn vriend wordt lichamelijk ziek van de onrust(hardklopping en paniekaanvallen) en ik word alleen maar superkwaad en wil de gast echt op zijn bek timmeren(als ik een man was geweest dan had hij ze echt gehad)

ook gebruik ik rustgevende natuurlijke middelen om mij tot rust te brengen

en ik val als een tierelier af, geen rust in mijn kont en wil vaak weg.:(

de woningbouw heeft genoeg redenen om hem er uit te zetten

belastingschuld,huurachterstand en wangedrag plus een dikke politierapport

en dan nog niets..... hoever kan je gaan hier in nederland voor dat je wordt verwijdert uit je flat/huis

iemand nog een idee wat we kunnen doen......?????

xxxxxx
Die oordopjes kosten iets van 200 euro (ben er pas nog voor een winkel in gegaan), en het nadeel is dat je dan bijvoorbeeld ook je wekker niet hoort...

Ik heb wel gemerkt dat als ik uit voorzorg oordopjes in doe meer kans heb om door herrie heen te slapen als ze beginnen met herrie maken nadat ik in slaap ben gevallen.

Maar ik ben het met Queenfan eens: elke nacht oordopjes is echt niet prettig.

En op de momenten dat de herrie al begint terwijl jij nog niet wil slapen heb je er niets aan...

Ik weet nog goed hoe het is om bij ieder geluid omhoog te schieten omdat je denkt dat het weer gaat beginnen. Of dat het rustig is en dat je in bed ligt te wachten totdat het weer begint, want je kan bijna niet geloven dat ze een nacht overslaan.

Structureel geluidsoverlast vreet aan je, en het duurt lang om daar overheen te komen.
Queenfan is kennelijk nog altijd wat lichtgeraakt. Het lijkt mij -- los van je ergeren omdat iets niet netjes is -- dat je met de juiste oordoppen jezelf een hoop irritatie, hartkloppingen en klaarblijkelijk een dozijn andere psychische klachten kunt besparen. Immers, er is al vaak hier aangegeven dat praten of politie bellen lang niet altijd tot het gewenste resultaat leidt. Of je kunt inderdaad beter op zoek gaan naar een andere woning. Veel andere opties lijken er niet te zijn. Het gedrag van de herriemakers in positieve zin veranderen lijkt mij in ieder geval een schier onmogelijke, dus bijzonder frustrerende opgave.
Complicated, je hebt duidelijk niet het hele topic gelezen anders had je geweten dat Queenfan in afwachting van nieuwe woonruimte in dit huis terecht is gekomen.

Verder negeer je de geluidsoverlast op momenten dat je NIET met oordopjes in bed ligt. Het is wel zo prettig om als je 's avonds tv kijkt niet de herrie van de buren erdoorheen te horen, laat staan als je de trillingen van het geluid overal kan voelen (zoals ik destijds had).

Ben het wel met je eens dat herriemakers (bijna) niet te veranderen zijn.

Uiteindelijk zal een van beide partijen moeten vertrekken, het komt zeker niet meer goed, als politie bellen etc. ook niet helpt.
Zou er een crisisgroep bestaan voor de opvang van slachtoffers van geluidsoverlast trouwens?
Kijk meteen ook even of er en crisisgroep is voor opvang van mensen die gebukt gaan onder de enorm overdreven berichten op een topic over geluidsoverlast. Het moet heel traumatiserend zijn als het je steeds overkomt dat je op zo'n topic terecht komt...
Laura lijdt geloof ik ook nog altijd onder het haar aangedane leed.

Het was een serieuze vraag, L., en zo te lezen heeft het fenomeen geluidsoverlast een danige psychische invloed op mensen. Dus.
@Complicated: het is idd zo dat het heel wat met je doet, je zenuwen gaan er echt helemaal aan. Het is heel erg als je je thuis niet meer prettig voelt en je niet meer kan ontspannen, dat vreet aa je.

Ik heb nog nooit van een crisisgroep gehoord, maar we hebben altijd dit forum nog ;-]
Wie weet lucht dat ook mooi op :)
complicated schreef op 18 februari 2008 @ 14:51:

Laura lijdt geloof ik ook nog altijd onder het haar aangedane leed.

Het was een serieuze vraag, L., en zo te lezen heeft het fenomeen geluidsoverlast een danige psychische invloed op mensen. Dus.

Hm ja, vreemd toch dat ik dat even niet doorhad. Nog afgezien van de gebruikelijke interpretatieproblemen bij schriftelijke communicatie, vooral bij mensen bij wie het niet altijd duidelijk is waar de grens tussen de ironie/het sarcasme/de 'humor' en serieuze berichten ligt.

Maar nee, ik denk dat daar geen crisis- of praatgroepen voor zijn. Ik weet niet hoe vriendelijk ik je opmerking over psychische invloed moet opvatten daar ik al meermalen opgemerkt heb dat het bij mij gelukkig over het algemeen niet zo erg is met de overlast (*klopt af*) als bij bijvoorbeeld Queenfan. Bovenstaand citaat bevestigt mijns inziens alleen maar dat het niet zo verwonderlijk is dat ik jouw berichten niet altijd kan duiden.
@vrouwtje klets: nee, volgens mij overdrijven jullie niet. Honden hoor je echt erg goed. Ik geloof trouwens dat er ergens (op overig ofzo?) een topic is specifiek over overlast door blaffende honden. Mogelijk staat het niet in de titel en is dat iets over buren ofzo. Ik weet het niet meer omdat ik die overlast gelukkig niet heb.

Jammer dat mensen dan toch minder aanspreekbaar blijken te zijn dan ze aanvankelijk leken. Dat heb ik ook met de ene buur. De andere buur is volgens mij iemand die ik enkel op het momenet zelf kan aanspreken, verder reikt het begrip van de situatie geloof ik niet.
Dat geeft allemaal niets, Laura. Echt niet. Ik hul mijzelf nu eenmaal graag in wat neveligheid om mijn ware, nogal slappe karakter te verbergen achter dubieuze bijdragen. Dat deze misplaatste wijze van gemaskeerd communiceren voor menigeen al snel vrij doorzichtig is, heb ik zelf nog niet in de gaten, dus ga ik er eindeloos mee door, in de naief irreële veronderstelling dat het werkt.
Haha, weten we dat ook weer. Vind je het dan ook prettig om je eigen standpunt in het wazige te laten? Dat lijkt bij sommige mensen hier wel een soort 'streven'. Ik geloof dat een reden daarvoor weleens is om discussie los te krijgen. Kan ik me op zich nog best voorstellen, al kun je -wanneer het zoals hier over persoonlijke ervaringen en toch ook wel leed gaat- mensen wel kwetsen. Mijn zwakke punt vooral irl is nogal eens dat ik niet voldoende met de vuist op tafel sla en kennelijk daardoor mensen de mogelijkheid bied mijn ervaring/standpunt van tafel te vegen. Dat soort zaken kunnen gevoeligheden op het forum teweegbrengen. En ook dat ik me wat betreft de overlast (te) vaak afvraag of ik me niet aanstel.

Best heel interessant hoor, vind ik altijd, mail- en andere internetcommunicatie. 'k Zou er best eens onderzoek naar willen doen.
anoniem_35536 wijzigde dit bericht op 18-02-2008 17:23
Reden: Valkuil: te veel 'ook'-gebruik (ik wilde zeggen: 'beter dan coke-gebruik', maar dat valt dan weer tegen in de schriftelijke communicatie :-)
% gewijzigd
Shit. Kun je een edit-bericht ook bewerken? Haakje vergeten...
.
@Lindy:

Svp niet reageren op het olijke Trollduo Xaloy & Compli: er komt geen enkele serieuze reactie van die 2, negeren is het beste. Het enige wat ze doen is zuigen.

Hopelijk verdwijnen ze in 2008 in een 60 meter diepe Gletscher-spleet ergens in Tirol :)
Het toeval wil, beste Lin, dat ik wel degelijk een psychopaat als buur heb gehad. Alleen uitte hij zijn gestoorde gedrag anders dan met nachtelijke meubelschuiverij. Nu moet ik zeggen dat ik zelf niet mijn kind ook oordoppen in zou doen. Sterker nog: ik zou helemaal geen oordoppen indoen. Waarschijnlijk zou het op een handgemeen uitlopen, met of zonder fysiek geweld. Het handgemeen zou ik wel weten te winnen, maar of het gewenste resultaat bereikt zou worden durf ik niet met zekerheid te stellen. Je verwijzing naar een onsympathiek karakter vanwege 'zelfgenoegzaam grappen maken' veeg ik met een resoluut gebaar van tafel. Niet vanwege het onsympathieke aspect -- daarin geef ik je grif gelijk -- maar wel omdat er van echte grappen eigenlijk geen sprake was.
Hé, daar hebben we onze Kwattro met een fraaie on-topic bijdrage. Iemand de dood toewensen is kennelijk Kwattro's manier van 'serieus reageren'. Nee, onze Kwattro 'zuigt' niet, dat is een keurige forummer die zich niet zal bezoedelen aan het kinderachtige name-calling.
Laura, soms vind ik het prettig om mijn eigen standpunt wat 'wazig' te laten. Vaak is dat dan omdat ik er eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen heb, of omdat ik gewoon te weinig van het betreffende onderwerp weet om me er een serieus oordeel over te kunnen vormen. Maar omdat ik dan toch wil meedoen enzo, zeg ik dan maar wat.
Ik ben wel heel blij om dit topic te hebben ontdekt, ik herken er echt zoveel in. Bij ons lijken de muren en plafonds ook wel van papier. Het is godzijdank niet zo erg als bij sommge van jullie, hopelijk kan ik het wat meer relativeren, het kan dus nog veel en veer erger. Maar wij worden ook met grote regelmaat wakker van bonkende geluiden, harde radio's en televisies en iemand die gaat stofzuigen om 1 uur 's nachts!!

Ik denk dan bij mezelf: Wat ben je nou in vredesnaam aan het doen?? Wie gaat er nou met meubels schuiven om 12 uur 's avonds? En van die harde klappen vaak, echt ongelooflijk. Alsof ze het erom doen, ik maak nooit van die harde klappen! Ook urenlang iemand die op hakken door haar huis loopt. Zitten die mensen nooit eens op een stoel??

Het is echt zo jammer als je gewoon niet even kan ontspannen thuis, steeds gespitst op geluid. Zoals iemand ook al zei: en áls het stil is, dan denk ik: wanneer komt het....
Laura289 schreef op 04 januari 2008 @ 17:26:

ik geloof dat onderbuur wel werkt, maar ja, ik ook en dan krijg je het dus 's avonds. Het duurt soms maar even, maar dan zit ik me toch weer op te vreten. Ik bedoel met 'overjarige student' meer dat het gegeven dat het pand officieel van een studentenhuisvestigingsorganisatie is kennelijk aanleiding geeft om je qua muziek etc ook als student te gedragen, ookal loop je inmiddels tegen de dertig. Beetje sneu hoor.

Wat hebben studenten toch een slechte reputatie over het algemeen, sommige verpesten het ook voor iedereen! :-P

Heb net meer van jullie gelezen, Laura en queen fan , wat enorm vervelend allemaal voor jullie. Ik herken het ook zo goed, vooral het voortdurend onrustig zijn. Als ik één geluidje hoor, denk ik al meteen: daar gaan we weer! Ook ik hoor alles net als jullie , al is het bij mij lang niet zo erg als bij jullie. Succes.
complicated schreef op 18 februari 2008 @ 19:41:

Laura, soms vind ik het prettig om mijn eigen standpunt wat 'wazig' te laten. Vaak is dat dan omdat ik er eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen heb, of omdat ik gewoon te weinig van het betreffende onderwerp weet om me er een serieus oordeel over te kunnen vormen. Maar omdat ik dan toch wil meedoen enzo, zeg ik dan maar wat.

Oke, dat kan haha. Maar -niet lullig bedoeld- hoe ben je hier dan verzeild geraakt? Ik lees zelf topics waarvan de titels me op een of andere manier aanspreken en dan heb ik er vaak ook wel wat over op te merken, haha. Maar goed, dat zal wel een van de verschillen tussen diverse mensen zijn denk ik?

Edit: ik weet het niet emer zeker, misschoen was je eerste opmerking wel die over de crisisgroep die toch eigenlijk wel serieus bedoeld was. Dan moet de vraag zijn: hoe kom je dan op topics over onderwerpen waar je eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen hebt?
@Lindy: officieel ben ik ook nog steeds student, maar ik heb het wel vaak over 'die studenten' haha. Niet zozeer over het wonen hoor, want de studenten die hier wonen zijn niet mijn buren.

Maar als ik het zo lees is het bij jou niet minder erg dan bij mij hoor. Ik probeer net als jij ook wat te relativeren als ik de bijdragen van sommigen hier lees. Wel slaap ik al jarenlang elke nacht met oordoppen, maar dat heeft ook te maken emt bouwvakkers enzo. Ik moest wel een beetje glimlachen om wat je schrijft over dat je je afvraagt of zo'n bovenbuur niet ook eens op een stoel zit. Dat vraag ik me ook vaak af als ik 's nachts dat af en aan stommelen hoor. Gelukkig een heerschap dus geen hakken.
De ene keer schrijf ik mee op een topic omdat ik een duidelijke mening over het onderwerp heb, de andere keer omdat ik gewoon zin heb om wat mee te lullen. Dat zie je overigens wel vaker bij lieden die een weinig indrukwekkend sociaal net om zich weten te spinnen en niet veel nuttigs met hun tijd weten te doen.
Haha ja snap het wel hoor, ik heb het ook wel eens over 'die studenten', als ik een studentenvereniging lallend door de stad zie zwalken haha. Ja ik slaap ook al lang met oordoppen, 's morgens heb ik dan gewoon pijn in mijn oren, het ligt helemaal niet lekker! Maar nog altijd beter dan me liggen te ergeren in bed :)

Het lijkt me vooral erg als het een koopwoning is.. Ik weet dat ik hier nog een jaar of 2 zal wonen maar daarna niet meer.. Hoe is dat bij jou Laura?
@Complicated: haha, ja het kan allemaal :-)

@Lindy80: ik heb wel een huurwoning, maar erg weinig wachttijd na een beleidswijziging. Mijn vriend heeft gelukkig nog wel zijn wachttijd en we hebben samenwoonplannen, dus ook ik heb iets om naar uit te kijken. Al ben ik dan wel weer zo dat ik me alvast zorgen begin te maken over de toekomstige situatie, dat we wel zoveel mogelijk moeten uitsluiten en dat ik het idee heb dat mijn vriend zich er minder druk over maakt dan ik (misschien ook wel zo gezond haha).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven