Welke naam??? Tips gevraagd!!!

18-02-2008 18:31 344 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Voor ons eerste kindje (99% zeker dat het een meisje wordt) zoeken wij nog een leuke pittige pakkende naam. Klinkt simpel...is het absoluut NIET helaas.

We twijfelen tussen (trommelgeroffel)

Indy

Quinty

Nicky

Kimberly

Ze lijken op elkaar, echt niet makkelijk dus.

Nu heb ik met mijn man afgesproken dat we dit vraagstuk op een paar fora zetten en ook een briefje met meerkeuzevakjes bij vrienden en familie rondlaten gaan.

Als er een grote respons is doen we simpelweg meeste stemmen gelden

Nou...brand los!!
hoezo? hoezo past dat het beste?
Rubia is trouwens ook best leuk, wat vind je daarvan dan Puimsteentje?
Persoonlijk hou ik niet zo van al die buitenlandse namen zoals Jayden, Shane, Savanna, Romy, Damian (Devils spawn trouwens) en Giovanni (bij voorkeur uitgesproken als Sjiovannie). Voor mij vallen de namen die jij voorstelt in dezelfde categorie, en ik krijg er dezelfde associatie bij: ietwat morsige mensen, met een wat minder sociale insteek in het leven.

Natuurlijk ben jij helemaal niet zo, en dat bedoel ik ook helemaal niet te zeggen! Maar dan begrijp je misschien wat voor reacties jouw meisjesnamen bij me oproepen. Ik zou mijn kind geen van die vier namen geven. Maar als je toch een keus wilt maken: doe het kind een lol en noem het in ieder geval géén Kimberly.
Shane en Ryan topnamen, pfffff.

En een naam als Kimberley, tja, ehm. Wil je met de naam uitstralen dat wat je genoemde namen uitstralen? En dat is vreselijk burgerlijk en ordinair?
ok ok ok het wordt geen kimberly

zo slaafs ben ik dan ook wel weer
puimsteentje schreef op 18 februari 2008 @ 20:16:

hoezo? hoezo past dat het beste?
Gewoon een gevoel.
Ring1981 schreef op 18 februari 2008 @ 20:16:

[...]

Mijn idee! 'Kimmieieieieie... Eeeeeettttteeeeennnnn!
X-D
ik wil verder niets uitstralen emmemn, ik wil gewoon een gezond kindje met alles erop en eraan daar gaat het om met heel veel plezeier en geluk in het leven. mijn aandeel kan daarin groot zijn en de naam is van dat aandeel maar een ieniemieniestukje dus dat wil ik dan eraan bijdragen
ik vind rubia niet zo leu helaas....

en hoekomt dat gevoel josefine?
Puimsteentje... Zou je wel voor Quinty kiezen als je zus ook een dochter heeft die zo heet? Lijkt me zeer onhandig...

Klik hier!
o o nou komt de aap uit de mouw hoor ring!

zal het geljk ff uitleggen: dit wa voor ee vriendin evenals dat ik wel vaker vragen stel voor vriendinnen op het forum (vanavond ook ngo gedaan)

ikheb ht zus genoemd omdat ze als een zus voor me voelt. maar zowel zij als ik hebben er totaal geen moeite mee als beide dochters hetzelfde heten. sterker nog, we zouden eht wel leuk vinden

onze menign
vroeger heetten alle neven jan of piet of klaas
ik ga nu offline, lekker met de hond uit en alles ff overdenken!
Ik wil dan bij nader inzien mijn stem op Nikky veranderen in een stem voor Ruby, want die stond er toen nog niet!

En dat vind ik veruit de beste van de namen waaruit gekozen kan worden... maar mijn naam zou het niet wezen ;)
Wandel ze!
puimsteentje schreef op 18 februari 2008 @ 20:15:

even tussendoor: denken jullie ook dat dit het snelst groeiende topic ever is?

heeeeeeeeeeel lang geleden was er ee keer een topic kan ik me herinnerne:

homofilie is een toneelstukje. dat ging ook RAP met de reacties! en logisch! maar ik betwijfel zelsf of het ook zo snel ging
Een topic met de titel: "Ik wil geen borstvoeding geven omdat mijn borsten dan uitzakken" zal het sneller doen hier hoor. Of erger nog: "ik ben zwanger en zoek een leuke manier om het aan de familie te vertellen"
kaetje schreef op 18 februari 2008 @ 20:27:

[...]

Een topic met de titel: "Ik wil geen borstvoeding geven omdat mijn borsten dan uitzakken" zal het sneller doen hier hoor. Of erger nog: "ik ben zwanger en zoek een leuke manier om het aan de familie te vertellen"
Het is stamppottentijd, dus een goed moment om het de familie te vertellen.
puimsteentje schreef op 18 februari 2008 @ 20:22:

o o nou komt de aap uit de mouw hoor ring!

zal het geljk ff uitleggen: dit wa voor ee vriendin evenals dat ik wel vaker vragen stel voor vriendinnen op het forum (vanavond ook ngo gedaan)

ikheb ht zus genoemd omdat ze als een zus voor me voelt. maar zowel zij als ik hebben er totaal geen moeite mee als beide dochters hetzelfde heten. sterker nog, we zouden eht wel leuk vinden

onze menign
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaja
668, the neighbour of the Beast
Waarom moét het nou op een -y eindigen, ik vind het zo vervelend als mensen zo krampachtig met namen omgaan. Mijn oom heeft 5 dochters die allemaal met een J beginnen, bij de laatste moest hij diep nadenken, vond eigenlijk niets echt leuk, maar ja toch de J he. Zo geforceerd.

Maar goed, misschien is hier al antwoord op gegeven, heb namelijk niet alles gelezen.
Marels schreef op 18 februari 2008 @ 20:29:

[...]

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaja
Dat dacht ik ook al Marels................
vivalina schreef op 18 februari 2008 @ 20:30:

[...]

Dat dacht ik ook al Marels................
En ik ook!
Een zus is opeens een vriendin... Er staat ook al een ander topic over een vriendin.... En nu er iemand achter is, is ze opeens wandelen.....

Ben je zelf eigenlijk wel zwanger? Of ben je eigenlijk stiekem je zus? Of je vriendin?(ik snap mezelf niet meer hahaha)
Puimsteentje, leg dit eens uit... Of gaat het ook over je zus/vriendin?

Hoe kan je nou in januari 2008 nog vrijgezel zijn en een Ierse man willen... En in februari zwanger (en al lang, anders weet je het geslacht niet) en getrouwd?

Vreemd verhaal.
josephine69 schreef op 18 februari 2008 @ 20:28:

[...]

Het is stamppottentijd, dus een goed moment om het de familie te vertellen.

Nou leg je wel een heleboel druk op me om zwanger te worden ;-)

Als ik zwanger ben moet ik ook nog een naam hebben... willen jullie me dan helpen??
Sorry vind het geen van allen iets, de namen die tegenwoordig aan kinderen worden gegeven is allemaal in het kader hoe origineler hoe beter met als gevolg dat kinderen de meest exotische & gezochte voornaam krijgen bij de meest standaard nederlandse achternaam. OM even een voorbeeld te noemen, kreeg laatst een geboortekaartje in de bus van een oud collega Topanga Kramer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven