Kinderen
alle pijlers
Welke naam??? Tips gevraagd!!!
maandag 18 februari 2008 om 18:31
Hallo Allemaal,
Voor ons eerste kindje (99% zeker dat het een meisje wordt) zoeken wij nog een leuke pittige pakkende naam. Klinkt simpel...is het absoluut NIET helaas.
We twijfelen tussen (trommelgeroffel)
Indy
Quinty
Nicky
Kimberly
Ze lijken op elkaar, echt niet makkelijk dus.
Nu heb ik met mijn man afgesproken dat we dit vraagstuk op een paar fora zetten en ook een briefje met meerkeuzevakjes bij vrienden en familie rondlaten gaan.
Als er een grote respons is doen we simpelweg meeste stemmen gelden
Nou...brand los!!
Voor ons eerste kindje (99% zeker dat het een meisje wordt) zoeken wij nog een leuke pittige pakkende naam. Klinkt simpel...is het absoluut NIET helaas.
We twijfelen tussen (trommelgeroffel)
Indy
Quinty
Nicky
Kimberly
Ze lijken op elkaar, echt niet makkelijk dus.
Nu heb ik met mijn man afgesproken dat we dit vraagstuk op een paar fora zetten en ook een briefje met meerkeuzevakjes bij vrienden en familie rondlaten gaan.
Als er een grote respons is doen we simpelweg meeste stemmen gelden
Nou...brand los!!
maandag 18 februari 2008 om 20:17
Persoonlijk hou ik niet zo van al die buitenlandse namen zoals Jayden, Shane, Savanna, Romy, Damian (Devils spawn trouwens) en Giovanni (bij voorkeur uitgesproken als Sjiovannie). Voor mij vallen de namen die jij voorstelt in dezelfde categorie, en ik krijg er dezelfde associatie bij: ietwat morsige mensen, met een wat minder sociale insteek in het leven.
Natuurlijk ben jij helemaal niet zo, en dat bedoel ik ook helemaal niet te zeggen! Maar dan begrijp je misschien wat voor reacties jouw meisjesnamen bij me oproepen. Ik zou mijn kind geen van die vier namen geven. Maar als je toch een keus wilt maken: doe het kind een lol en noem het in ieder geval géén Kimberly.
Natuurlijk ben jij helemaal niet zo, en dat bedoel ik ook helemaal niet te zeggen! Maar dan begrijp je misschien wat voor reacties jouw meisjesnamen bij me oproepen. Ik zou mijn kind geen van die vier namen geven. Maar als je toch een keus wilt maken: doe het kind een lol en noem het in ieder geval géén Kimberly.
maandag 18 februari 2008 om 20:19
maandag 18 februari 2008 om 20:20
Puimsteentje... Zou je wel voor Quinty kiezen als je zus ook een dochter heeft die zo heet? Lijkt me zeer onhandig...
Klik hier!
Klik hier!
maandag 18 februari 2008 om 20:22
o o nou komt de aap uit de mouw hoor ring!
zal het geljk ff uitleggen: dit wa voor ee vriendin evenals dat ik wel vaker vragen stel voor vriendinnen op het forum (vanavond ook ngo gedaan)
ikheb ht zus genoemd omdat ze als een zus voor me voelt. maar zowel zij als ik hebben er totaal geen moeite mee als beide dochters hetzelfde heten. sterker nog, we zouden eht wel leuk vinden
onze menign
zal het geljk ff uitleggen: dit wa voor ee vriendin evenals dat ik wel vaker vragen stel voor vriendinnen op het forum (vanavond ook ngo gedaan)
ikheb ht zus genoemd omdat ze als een zus voor me voelt. maar zowel zij als ik hebben er totaal geen moeite mee als beide dochters hetzelfde heten. sterker nog, we zouden eht wel leuk vinden
onze menign
maandag 18 februari 2008 om 20:29
Waarom moét het nou op een -y eindigen, ik vind het zo vervelend als mensen zo krampachtig met namen omgaan. Mijn oom heeft 5 dochters die allemaal met een J beginnen, bij de laatste moest hij diep nadenken, vond eigenlijk niets echt leuk, maar ja toch de J he. Zo geforceerd.
Maar goed, misschien is hier al antwoord op gegeven, heb namelijk niet alles gelezen.
Maar goed, misschien is hier al antwoord op gegeven, heb namelijk niet alles gelezen.
maandag 18 februari 2008 om 20:35
maandag 18 februari 2008 om 20:36
maandag 18 februari 2008 om 20:37
Sorry vind het geen van allen iets, de namen die tegenwoordig aan kinderen worden gegeven is allemaal in het kader hoe origineler hoe beter met als gevolg dat kinderen de meest exotische & gezochte voornaam krijgen bij de meest standaard nederlandse achternaam. OM even een voorbeeld te noemen, kreeg laatst een geboortekaartje in de bus van een oud collega Topanga Kramer