abortus.. verstand of gevoel volgen?

16-02-2008 23:44 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een alleenstaande moeder van 29 jaar en heb 2 kinderen van 7 en bijna 11 jaar. Vorige week kwam ik er achter dat ik 10 weken zwanger ben van mijn ex (vader van mn kids)

Ik verkeer op dit moment in de 5 dagen bedenktijd en heb het daar erg moeilijk mee...

Mijn verstand zegt dat ik een abortus moet doen omdat ik het alleen opvoeden van mn 2 kids die ik al heb zwaar vind, de situatie met mijn ex vaak veel stress geeft en als ik een 3e kind krijg, helemaal niet los kom van hem.

Bovendien weten mijn familie en collega's op het werk alles van de problemen en het verdriet wat ik daar van heb en heb gehad dus ik weet zeker dat iedereen mij voor gek verklaard als ik een 3 kind krijg en kan ze niet ongelijk geven!

Toch.. er groeit nu een klein mensje in mij en mijn gevoel kan het denk ik helemaal niet aan om het weg te laten halen.

Ik zal er kapot aan gaan! Maar als ik het kindje laat komen, misschien ook wel?!

Heeft iemand hier ook in zo een situatie gezeten en wil hun ervaring met mij delen of mij steunen in deze zware beslissing?
Krengiserweer schreef op 17 februari 2008 @ 12:22:

Hoewel ze op grond van hun egeloof tegen abortus zijn, heb ik alleen maar positieve verhalen gehoord over steun en raad, ook van de mensen die uiteindelijk wel besloten hebben tot abortus.

Ben benieuwd of dat "hoewel" slaat op het "geloof"-deel of het "tegen abortus"-deel. Maar goed, ik ben blij te lezen dat TO contact zoekt met VBOK, dat is inderdaad op afstand de beste club die bereid is met je mee te denken over je opties. Vanuit de redelijke gedachte dat wie tegen abortus is, ook vóór wanhopige moeders moet zijn.

Ik ben persoonlijk, niet vanwege geloof, volstrekt tegen abortus, dus ik zal me beperken tot je heel veel wijsheid toewensen, en sterkte met welke keuze je ook maakt.
Beste Gaeta..

Nee mijn laatste bericht over dat meisje is niet erg aardig maar ik hoop dat je de rest ook hebt gelezen dat zij mij echt diep heeft gekwetst!?!

Dat ik haar op dat moment heb gezegd dat hij geen man is waar je een serieuze relatie mee kunt opbouwen is uit mijn eigen ervaring..

Ik heb lang genoeg in die illusie geleefd en kan me enigzins best voorstellen dat zij het zelf moet ondervinden aangezien ze een stuk jonger is als ik..

Je vraagt en jij dan?

Ik zal nooit en te nimmer nog hopen, willen of in een waan leven dat ik zelf wel een relatie met hem zal hebben. Dat neemt niet weg dat het dan zeker zwak van mezelf is om nog wel sex met hem te hebben gehad!

Ik vlak mijn eigen fouten echt niet weg hoor! En de beslissing die ik moet maken hangt alleen van mij zelf af, of ik het kan redden alleen met mn 3 kinderen op dat moment!
Ik word echt heen en weer geslingerd tussen goed en fout!

Ik waardeer alle berichten en mensen die de moeite nemen om op mij te reageren!! Volg het soms niet meteen want net valt een bericht van mamzella mij op en raakt me ook weer omdat het erg vergelijkbaar is..

Ik weet het gewoon helemaal niet meer en hoop met hulp van het VBOK alles op een rijtje te kunnen zetten en daarna een beslissing te kunnen maken waar ik en mijn kinderen het minst onder zullen lijden..
.
Tien weken zwanger.... Nee, dan zou ik geen abortus doen (nu ik erbij nadenk... bij zeven of negen weken ook niet). Ik kan begrijpen dat je daar over twijfelt. Hoewel... Nee, dat kan ik niet. Heb nooit in jouw situatie gezeten, hoop er ook nooit in te komen, maar ik weet wel dat ik geen abortus zou doen. Maar idd, iedereen is anders.

Bij elk klein beetje twijfel zou ik het laten.

En over de rest: gedane zaken nemen geen keer, en dat geldt zeker voor een abortus.
anoniem_6491bdc7537f8 wijzigde dit bericht op 18-02-2008 07:47
Reden: nog even nagedacht...
% gewijzigd
@Fleurtje,

Dat geldt ook voor het krijgen van een kind waar je minstens 17/18 jaar voor dient te zorgen. Het mes snijdt aan 2 kanten.
Daar heb je wel een punt. Al lijkt me de spijt van een abortus nauwelijks te verteren. zeker als je nu al twijfelt.
Als je er voor kiest om een kind te krijgen en je krijgt daar spijt van (en ja mensen, dat gebeurt) lijkt me dat veel moeilijker om te verteren omdat je dan niet alleen jezelf maar vooral je kind verdriet doet.

Een kind krijgen is niet zaligmakend en niet altijd 'het juiste' om te doen.
Een kind krijgen is idd niet zaligmakend, maar persoonlijk zou ik het, in dit geval, niet over mijn hart verkrijgen abortus te doen.

Ik weet dat er mensen zijn die spijt van hun kind krijgen, maar ik vraag me af of dat bij TO ook het geval zal zijn, maar goed, dat weet je natuurlijk nooit vantevoren.
Kijk dat is het probleem, het gaat niet niet om jou, je persoonlijke keuzes en wat je dan al dan wel/niet over je hart kan krijgen. Het gaat om TO.

Zij moet voor en nadelen af gaan wegen en dan zelf beslissen wat wel/niet bij haar leven past.
En daarnaast kan ze ook kijken naar haar eigen aandeel en dat van haar ex in deze situatie, en zich bedenken dat ze deze situatie zelf mede veroorzaakt heeft. Ik zou zelf nooit kiezen voor abortus, zeker niet als ik onveilig sex zou hebben gehad, hoe de situatie dan ook zou zijn. Ik hoor dit zo ongelooflijk veel, dat vrouwen die al kinderen hebben ongewenst zwanger worden. Ik snap dat echt niet, en zeker niet dat je dan nog een abortus kan overwegen. Je hebt notabene al twee kinderen gedragen en gebaard. Wil je nooit meer zwanger worden? Dan kun je ervoor zorgen dat dat echt nooit meer kan gebeuren. Wil je wel ooit misschien nog zwanger worden, maar niet nu, pas dan gewoon dondersgoed op dat je het niet wordt. TO had deze zwangerschap kunnen voorkomen, want ze gaf aan zo ziek te zijn dat de prikpil niet werkte. Kwestie van de bijsluiter lezen of gewoon enigszins op de hoogte zijn van voorbehoedsmiddelen.

TO, ik zou er dus gewoon voor gaan en zéker de financiële situatie niet als uitgangspunt nemen. Die financiële positie is tijdelijk (schuldsanering ) en daar kom je heus wel weer bovenop.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
NoYo schreef op 17 februari 2008 @ 23:46:

Nadat je kinderen hebt gekregen heb je al het recht opgegeven je even te verwoesten, wist je dat?
Dat zijn de exacte woorden die Dr Phil vrijdag sprak.
Ik krijg een deja-vu.
Brokkelientje, of Bikkelientje, of Bukkelientje?
Inad schreef op 18 februari 2008 @ 20:19:

En daarnaast kan ze ook kijken naar haar eigen aandeel en dat van haar ex in deze situatie, en zich bedenken dat ze deze situatie zelf mede veroorzaakt heeft. Ik zou zelf nooit kiezen voor abortus, zeker niet als ik onveilig sex zou hebben gehad, hoe de situatie dan ook zou zijn. Ik hoor dit zo ongelooflijk veel, dat vrouwen die al kinderen hebben ongewenst zwanger worden. Ik snap dat echt niet, en zeker niet dat je dan nog een abortus kan overwegen. Je hebt notabene al twee kinderen gedragen en gebaard. Wil je nooit meer zwanger worden? Dan kun je ervoor zorgen dat dat echt nooit meer kan gebeuren. Wil je wel ooit misschien nog zwanger worden, maar niet nu, pas dan gewoon dondersgoed op dat je het niet wordt. TO had deze zwangerschap kunnen voorkomen, want ze gaf aan zo ziek te zijn dat de prikpil niet werkte. Kwestie van de bijsluiter lezen of gewoon enigszins op de hoogte zijn van voorbehoedsmiddelen.

AMEN
Ja die! Ik hoop alleen wel dat TO wat verstandiger met haar beslissing omgaat en - mocht ze kiezen voor een abortus - niet meteen gaat vragen of ze weer mag zwemmen. Ok: ontopic weer: TO: lastig. Nu kan ik ook olie op het vuur gaan gooien, maar daar schiet je dus niets mee op. Feit is dat je 10 weken zwanger bent en als je nu nog een abortus wil dan mag je wel opschieten. Aan de andere kant denk ik, als jij 2 kindjes hebt, dan kan je ook nog wel een 3e voeden en zoveel heeft een baby het eerste jaar niet nodig, maar goed: wie ben ik. Sterkte met je beslissing.
fleurtje schreef op 18 februari 2008 @ 22:40:

Brokkelientje, of Bikkelientje, of Bukkelientje?
Bikkelientje!
TO kan zich nu erg beraden over hoe stom ze is geweest en dat ze dit had kunnen voorkomen. Helemaal waar maar dit is nu. En dat het stom is, weten we allemaal.

Maar de vraag is: wat nu en hoe ga je dat doen? Met tien of bijna elf weken abortus: dat meen je toch niet?

Wat ga je nu doen dan?

(Even TO een kans tot praten geven.)
Ik zie een boel gediscusieer en neem aan dat ik TO word genoemd?!

Weet niet waar die afkorting voor staat maar dat ik stom bezig ben geweest, weet ik, net als jullie allemaal en is me nu ook even goed op het hart gedrukt.

Na alle lieve begripvolle en steunende reactie's konden de harde en ware reactie's natuurlijk niet wegblijven, ieder zijn mening en die begrijp ik ook..

Wat TO gaat doen?

Morgen komt er iemand van VBOK bij me op huis bezoek voor een keuze gesprek en ik hoop daar samen mee tot een besluit te komen..
Lieve to(staat voor topic opener)

Veel sterkte morgen.Ik hoop dat je goed geholpen wordt meid.

En ach...stom zijn wij allemaal wel eens hoor. Niets van aan trekken.

Ik was ook "stom"toen ik op mijn 16e zwanger raakte.

Maar nu een hele lieve dochter van 18,dus zo stom is het niet meer.

Liefs!
Dankjewel iry! Ik voelde mij vanavond zo beroerd en probeerd optijd te gaan slapen, wat helaas niet lukte..

Alle reactie's en dan ook over TO waarvan ik niet wist wat ermee bedoeld werd maakte mij erg onzeker maar nu weet ik wat het betekend en de harde waarheid kan ik zeker niet ontkennen..

Voel me ellendig maar heb ook het gevoel dat ik niet moet klagen omdat ik tenslotte zelf stom ben geweest.. Hoe dit rotgevoel mij weer verder helpt/ brengt naar de dag van morgen weet ik nu niet..

Mijn zoon kreeg ik ook toen ik 18 was, maar voor zover je bewust op die leeftijd kan kiezen om zwanger te worden, was dat wel een bewuste gewenste zwangerschap. De negatieve reactie's blijven, toen niet en zeker nu niet uit..
Hee qwert, wat een goede posting :hug:

Wanhopigemama, ik ben het met qwertu eens, er is geen goed of fout, wat je uiteindelijk kiest is jouw keuze: niet ideaal maar jouw keuze. De twijfel maakt het heel moeilijk maar ik denk dat je van binnen wel weet wat je moet kiezen. Dat weet je gewoon, zonder dat anderen daar invloed op hebben.
.
Nou,het is ook logisch dat je je ellendig voelt indeze situatie. en dan ook nog dat gesprek morgen.

je moet het gewoon lekker achter je laten of het nu stom is wat je hebt gedaan.

Daar gaat het niet om.Gebeurt is gebeurt. Leg al die oordelen maar lekker naast je neer want dat helpt je toch niet verder op weg.

Vanaf nu(het moment waar je nu staat bedoel ik) gewoon verder denken.

En wat je ook kiest,elke keuze zal zijn verdriet en moeilijkheden met zich mee brengen.

Belangrijk is dat je naar jezelf kijkt en naar je toekomst. En dat het een beslissing is die je zelf maakt.

Ik gooi er maar een dikke knuffel tegen aan!

(mischien een tip om wat punten op te schrijven waar je het over wil hebben voor je aan het gesprek begint,dan heb je wat om op terug te vallen als je het moeilijk hebt en het even niet meer weet)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven