Werk & Studie alle pijlers

Waarom solliciteren/werken onder je niveau?

21-02-2008 17:38 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig lees ik hier berichten van forummers die bijvoorbeeld HBO of zelfs WO hebben gedaan en dan werken op mbo-niveau als bijvoorbeeld als administratief medewerker.

Wat is voor deze forummers de motivatie om onder je niveau te gaan werken/solliciteren?

Heb zelf een WO opleiding gedaan en na mijn scritpie echt gericht op WO-(junior)functies gezocht/gesolliciteerd en nu een passende baan gevonden omdat ik niet voor minder wilde gaan Ik heb tenslotte niet voor niks gestudeerd.

Ik ben benieuwd
rider schreef op 22 februari 2008 @ 15:18:

[...]

Ik ook. Ik hoop dat er reacties zijn die zeggen "omdat het schandalig zou zijn om eerst je studie grotendeels door de belastingbetaler te laten financieren, en vervolgens ook nog een uitkering te ontvangen die bedoeld is voor mensen die niet KUNNEN werken, en niet voor mensen die zich te goed voelen."

Ja, ik ben heel benieuwd.

Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? Dit is jouw eigen mening ook, en je hoopt dat veel mensen het met je eens zijn?

De meeste mensen hier geven aan min of meer gedwongen te zijn een lagere baan te accepteren omdat het simpelweg niet lukt om een baan op het juiste niveau te vinden.

of snap ik nu gewoon niet wat je bedoelt?
Dat is ook meestal de reden. Zoals ik al zei, je krijgt echt niet zomaar meer een uitkering (zeker niet als je nog jong bent).

Ik ken ook wel mensen die hun vakgebied zoveel vonden tegenvallen (of zwaar vonden), dat ze wat anders zijn gaan doen. En daar hebben ze niet voor gestudeerd, dus werken ze op een 'laag' niveau.
Mijn reden is dat ik een nutteloze opleiding heb en ik geen nederlander ben. Ik heb eerst in mijn eigen richting gewerkt en werd er niet gelukkig van. Nu werk ik op MBO niveau en ben veel gelukkiger.
Kastanjetje schreef op 22 februari 2008 @ 15:28:

[...]

Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?