Kinderen
alle pijlers
hoevaak kind douchen?
vrijdag 22 februari 2008 om 16:07
Dochter van 9 doucht elke dag en soms wil ze zelfs 's avonds ook nog in het bad bij haar broertje van 21 maanden.
Die gaat overigens sowieso om de dag in bad, een enkele keer zelfs elke dag. Wordt hij lekker rozig van voor het slapen gaan..
Vind frisse kids fijn en zij zelf ook. Je voelt jezelf toch ook veel beter in je vel als je lekker fris gedoucht bent elke dag?
Die gaat overigens sowieso om de dag in bad, een enkele keer zelfs elke dag. Wordt hij lekker rozig van voor het slapen gaan..
Vind frisse kids fijn en zij zelf ook. Je voelt jezelf toch ook veel beter in je vel als je lekker fris gedoucht bent elke dag?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
vrijdag 22 februari 2008 om 16:19
Ik heb het ook niet over gedrag.
Mijn dochter zegt zichzelf veel prettiger te voelen na het douchen en schone kleren aan hebben, dan wanneer ze niet doucht en zich 's ochtends alleen maar wast..
Ik zelf heb dat ook trouwens. Ik MOET echt douchen, anders voel ik me gewoon niet fris.
Mijn dochter zegt zichzelf veel prettiger te voelen na het douchen en schone kleren aan hebben, dan wanneer ze niet doucht en zich 's ochtends alleen maar wast..
Ik zelf heb dat ook trouwens. Ik MOET echt douchen, anders voel ik me gewoon niet fris.
vrijdag 22 februari 2008 om 16:21
Eigenlijk is dat natuurlijk ergens een beetje onzin. Je bent niet direct ontzéttend smerig als je je een ochtendje niet doucht.. tenzij je 's nachts in de modder hebt liggen rollen natuurlijk.
Douchen na het sporten, na intensief fietsen of wat ook is logisch, je hebt dan veel gezweet. Maar ik vind het ook een beetje onzin om te stellen dat je vies bent zodra je je een dagje níet doucht eigenlijk...
Douchen na het sporten, na intensief fietsen of wat ook is logisch, je hebt dan veel gezweet. Maar ik vind het ook een beetje onzin om te stellen dat je vies bent zodra je je een dagje níet doucht eigenlijk...
vrijdag 22 februari 2008 om 16:21
Ach Zeurniet, mensen zijn niets meer gewend. Zo vaak douchen is voor een kind helemaal niet nodig. Gewoon even wassen met een waslapje is genoeg, de haren eens per week. Hoe denk jij dat men dat vroeger deed? Gingen alle kinderen na elkaar in het zelfde bad op zaterdag. Niet dat ik dat weer wil invoeren, maar elke dag in bad is lichtelijk overdreven.
vrijdag 22 februari 2008 om 16:27
Hoezo zou het lichtelijk overdreven zijn eigenlijk? Als sommige mensen dat nou gewoon lekker vinden...tja, ik zie het probleem niet hoor.
Mijn zoontje en ook mijn dochter vinden het heeeeerlijk om te badderen of douchen. Daarna lekker insmeren, haartjes fris, schone pyama aan, warme melf fles of kopje thee..daarna de tandjes poetsen en ze slapen als roosjes!
Lekker toch!!
Mijn zoontje en ook mijn dochter vinden het heeeeerlijk om te badderen of douchen. Daarna lekker insmeren, haartjes fris, schone pyama aan, warme melf fles of kopje thee..daarna de tandjes poetsen en ze slapen als roosjes!
Lekker toch!!
vrijdag 22 februari 2008 om 16:55
Slechts een van de vier kinderen hier houdt van badderen, die gaat dan ook minstens vier keer per week uitgebreid in bad, met al het speelgoed, schuim èn badverf. De anderen moeten twee, drie keer per week, één keer daarvan is het douchen en haren wassen na het zwemmen, die keer is niet zo'n probleem.
vrijdag 22 februari 2008 om 17:21
Mijn dochter gaat meestal in bad als ik douche, elke dag dus eigenlijk, maar dat is vooral omdat ze het zo lekker vindt. Heb zelfs moeite haar er weer uit te kijgen af en toe Als ze eens niet wil, maar liever gaat tekenen of tv kijken mag dat ook als ze niet vies is en dan gaat ze dus wel eens om de dag. Toen ze nog een baby was deed ik haar om de dag in bad. Schijnt beter te zijn voor het huidje van babies ivm droog worden.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
vrijdag 22 februari 2008 om 20:39
Onze zoon van 15 maanden gaat 's morgens en 's avonds in bad. Wij hebben een grote douche en douchen altijd samen hij zit er dan bij in z'n badje... En 's avonds vind ik het fris als hij naar het kdv is geweest en dat is een ritueel geworden dus laten we het zo.. Ik moet zeggen hij heeft geen last van een droge huid en is nog geen 1 keer ziek geweest.
vrijdag 22 februari 2008 om 20:44
Mijn dochtertje van 17 maanden gaat om de dag in bad. De dag dat ze niet in bad gaat doe ik haar met een washandje schoonmaken.
Haar haartjes was ik ook om de dag.
Ik trek haar wel 2 keer per dag schone kleertjes aan. Deze zijn snel vies.
En ik was aantal keer op een dag haar handjes met handzeep.
Vindt ze nog leuk ook!
Haar haartjes was ik ook om de dag.
Ik trek haar wel 2 keer per dag schone kleertjes aan. Deze zijn snel vies.
En ik was aantal keer op een dag haar handjes met handzeep.
Vindt ze nog leuk ook!
vrijdag 22 februari 2008 om 20:46
Mijn dochtertje wil trouwens ECHT niet onder de douche samen met mij. Ze is doodsbang voor de douche. Ik heb al van alles geprobeerd: een popje mee onder douche en die wassen.. langzaam laten wennen aan de douche, samen met mij. Ze blijft bang. In bad gaat nog wel, maar een fan van water is ze absoluut niet.
vrijdag 22 februari 2008 om 20:48
vrijdag 22 februari 2008 om 20:51