Aan alle ouders

21-02-2008 15:47 308 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn god...Wat is er aan de hand met de jeugd van tegenwoordig?! Zelf ben ik (pas) 22 , maar ik erger me groen en geel aan wat ik om me heen zie gebeuren! Zo zit (lees: sta) ik net in de bus; de hele bus is gevuld met luidruchtige middelbare scholieren, er stapt een oudere dame in en niemand die ook maar aan biedt om op te staan!!?!!! Vervolgens staat er een Turks meisje voor me met haar mobieltje in de hand ongelofelijk slechte muziek te luisteren en de hele bus moest maar mee genieten. Toen ik haar zei dat ik het respectvoller zou vinden als ze oordopjes zou gebruiken kreeg ik een loflied aan Satan naar m'n hoofd... En ik ben echt geen racist, ik erger me er ook aan dat ik dat elke keer moet zeggen in een land als Nederland waar tolerantie geen grenzen kent, maar het zijn wel erg vaak de Turkse en Marokkaanse jongeren die muziek luisteren zonder oordopjes (en dan altijd die vreselijke rap muziek) en niet opstaan voor ouderen. Hiermee wil ik echt niet zeggen dat alleen zij dat doen of dat de hele gemeenschap dit doet, maar ik merk wel dat hier vaak een andere opvoeding aan de orde is. Ik ben zelf opgevoed met respect voor mijn omgeving en m.n. voor ouderen, maar dit zie ik niet meer terug in de jeugd van tegenwoordig. Ook die asociale jochies met de bomberjackies aan komen mij de neus uit! De hele dag loopt dat maar te kankeren en te schelden en te blowen voor mijn deur. Niet dat ik iets tegen blowen heb, ik hou zelf ook van een blowtje op z'n tijd. Maar je ziet mij niet bij een ander voor de deur staan te blowen om twee uur 's middags. Ik vraag me dan ook steeds meer af, loopt Nederland vol met weeskinderen? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ouders dergelijk gedrag niet adresseren!!! Waar zijn alle ouders gebleven? Waar is het respect voor elkaar gebleven?!! Daarom wil ik hierbij alle ouders oproepen om uw kind nog eens goed uit te leggen wat respect is. Dat dit iets is wat van twee kanten komt, wat je geeft kan je terug verwachten (zowel goed als slecht). Ik wil ouders zeker niet oproepen om hun kinderen weer te slaan o.i.d. maar for god's sake... leer je kinderen respect te hebben voor een ander!!!

Bedankt voor uw tijd en begrip!

m.v.g.

Suzanne
Wat wel weer zo is, is dat teveel proberen je kind goed op te voeden juist averechts kan werken. Dat het kind juist de verkeerde kant op gaat.

Laten we het maar hierbij laten. Ieder zijn eigen mening
*heeft woord respect geturfd en vraagt zich af of we met Edgar Davids te maken hebben*

Meest briljante opmerking in dit topic was toch wel de opmerking of wij niet toevallig de ouders zijn van al deze vreselijk onruststokende jeugd van tegenwoordig.

Gemiddelde leeftijd ligt hier denk ik rond de twee. Dus kom maar op, wiens kind is vanavond met IPodje te luid in de bus aan het rondtoeren?
Die van mij, die ontspoort nu al X-D
Eowynn_ schreef op 22 februari 2008 @ 20:42:

Die van mij, die ontspoort nu al X-D
Ja maar jij had ook eerst moeten sparen voordat je kinderen NAM.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Overigens vraag ik me af hoe een loflied aan satan klinkt.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Hahahaha ik ook Vish.
shining schreef op 22 februari 2008 @ 18:35:

Dat denk ik ook. Van die leraren die altijd negatief zijn,verongelijkt,bij voorbaat er al vanuit gan dta het weer mis zal gaan. Er al vanuit gaan dat de leerlingebn lastig zijn. Kortom, van die zeikerds.

Als je zo'n houding hebt, dan gáát het ook mis.

Ik zeg niet dat Philippe zo is. Ik merk wel dat ze nogal negatief schrijft over sommige asoleerlingen.

Blijkbaar heb ik daarstraks dit berichtje van jou over het hoofd gezien. Ik wilde me eigenlijk niet meer in deze discussie mengen maar ik wil toch nog even reageren.

Ik ken werkelijk, maar dan ook echt geen enkele leraar op mijn school, die zoals jij beschrijft altijd negatief is en maar van het ergste uitgaat bij een leerling. En dat je zegt: dan gaat het ook mis. Wát gaat er mis dan? In mijn lessen gaat er helemaal niks mis. Wat bedoel je in godsnaam?

Ik ben lerares omdat dat mijn passie is, omdat ik die kinderen wat bij wil brengen! En het is het meest dankbare vak dat er is, dus kom me ver** niet vertellen dat ik een zeikerd ben en dat ik met de verkeerde houding voor de klas sta!

Sorry, maar ik voel me nu zeker persoonlijk aangesproken, ook al bedoel je het misschien niet zo.
Vishnu schreef op 22 februari 2008 @ 20:44:

Overigens vraag ik me af hoe een loflied aan satan klinkt.

;-)

En helemaal eens met forummers die zeiden dat opmerking van TO naar meisje met muziek toe raar was. Het is zoals in het voorbeeld van Eowyn en het pinautomaat. Het hangt er maar net vanaf hoe je iemand aanspreekt. Ik kan me helemaal voorstellen dat TO al met geirriteerd rood hoofd in de bus stond te steunen en zuchten en toen naar meisje sneerde dat ze maar oordoppen moest nemen. Dan zou ik als meisje, Nederlands, Turks of waar dan ook vandaan, ook zoiets hebben van joh zout op. Je had ook kunnen vragen of ze haar muziek iets zachter zou willen zetten, dat is heel iets anders dan meteen oordoppen suggeren en kweekt veel meer good will.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Hallo, ik heb de complete discussie inmiddels gelezen en ik wil toch ook graag mijn reactie geven. Ik kan me voorstellen dat sommigen de openingspost van TO een beetje overdreven vinden of betuttelend vinden. Toch heeft ze zeker een punt dus we moeten daar niet aan voorbijgaan.

Het is zo dat de jeugd van nu vergeleken met een tijd terug anders is. Grover, brutaler, gevoellozer voor bepaalde dingen. Sla de krant maar open en je leest weer iets over een jongen die een klasgenoot heeft neergestoken, bakstenen worden naar beneden gegooid, noem maar op. Het gaat allemaal net een stapje verder dan vroeger. Er zijn ook heel veel jongeren die het hart op de juiste plaats hebben zitten. Die wél opstaan voor ouderen, of een moeder met een buggy een handje helpen. Maar er is ook een grote groep die overal schijt aan heeft. Zo'n groep heb je in elke generatie, maar is dat een excuus om ze dan maar te laten doen? Als ik naast zo'n meid in de trein zit die het blijkbaar niet nodig vind om oordopjes in te doen dan word ik boos. Zij stoort mij en anderen met haar muziek. Ik vraag er niet om om naar haar muziek te luisteren. Dus ik zeg daar wat van. Ben ik daarom een zuurpruim?

Ik werk als docente maatschappijleer op een middelbare school in de randstad. Ik heb heel veel verschillende soorten leerlingen, uit allerlei culturen. Je kan wel zeggen dat ik heel wat meemaak, dus ook met agressieve leerlingen. Sommige van die lln hebben gewoon fatsoenlijke ouders en zijn in een normaal, gezellig gezin opgegroeid, maar echt veel ervan komen uit achterstandsgezinnen en worden eigenlijk maar aan hun lot overgelaten. Niemand heeft ze ooit gestimuleerd om iets van hun leven te maken. Vind je het gek dat sommigen dan ontsporen?

Phillipa heeft geprobeerd om aan te geven wat je kan meemaken in het onderwijs, hoe de jeugd van nu kan reageren op een leraar. Dat kan inderdaad heel heftig zijn. Ik vind de reacties van shining erg ondoordacht, blijkbaar neemt zij dan meteen aan dat ze een zeikerd is. Terwijl ze alleen maar iets duidelijk wil maken. En ik voel me eigenlijk ook een beetje aangevallen, zeker als zoiets wordt gezegd door een of andere shining op het vivaforum die blijkbaar geen idee heeft waar ze over praat.
Is dat echt zo?? Is er ook meer oorlog in de wereld? Of horen we dat soort dingen gewoon meer omdat dit het tijdperk van de media is?

Laatst nog een lezing bijgewoond van een professor in de Ontwikkelingspsychologie die aangaf dat 'men' alle eeuwen door al klaagt over 'de jeugd van tegenwoordig'. Als kinderen al harder zijn is dat denk ik omdat zij een deel uitmaken van een maatschappij die aan het verharden is. verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de hele samenleving, niet alleen bij de jeugd of de ouders van de jeugd van tegenwoordig..
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Was er "vroeger" niet eens een concert van de Rolling Stones in het Kurhaus, waarbij de hele toko werd afgebroken? Daar hoor je nooit iemand over......ok on topic: ik word een beetje moe van die mensen die roepen dat de ouders hun kinderen maar dienen op te voeden en dat de ouders standaard altijd de schuld krijgen van hetgeen er met hun kinderen misgaat. Het is gewoon simpel zat: je doet als ouder je uiterste best om je kind een beetje fatsoenlijk op te voeden, maar feit blijft nou eenmaal dat je je kinderen moeilijk kunt vastbinden op een stoel. Je kunt als ouder ook verrekte moeilijk gaan controleren wat je zoon/dochter in een tussenuur uitspookt.
[quote]traincha2 schreef op 22 februari 2008 @ 22:41:

Was er "vroeger" niet eens een concert van de Rolling Stones in het Kurhaus, waarbij de hele toko werd afgebroken? Daar hoor je nooit iemand over......Inderdaad je hebt helemaal gelijk. Vroeger was het ook heel erg allemaal. Toen staken kinderen elkaar ook neer op het schoolplein ok on topic: ik word een beetje moe van die mensen die roepen dat de ouders hun kinderen maar dienen op te voeden en dat de ouders standaard altijd de schuld krijgen van hetgeen er met hun kinderen misgaat. Ouders krijgen van mij zeker niet altijd de schuld van wat er misgaat. Er kunnen ook andere oorzaken zijn waardoor het misgaat met een kind. Maar ouders dienen hun kinderen wél op te voeden, kom nou toch.Het is gewoon simpel zat: je doet als ouder je uiterste best om je kind een beetje fatsoenlijk op te voeden, De ouders die jij kent misschien, maar er zijn echt ook ouders die niet hun best doen en het kind aan zijn lot overlaten. Is niet leuk, maar zo is het nu eenmaal wel in de wereld. Sorry als je dat niet wil zien.maar feit blijft nou eenmaal dat je je kinderen moeilijk kunt vastbinden op een stoel. Je kunt als ouder ook verrekte moeilijk gaan controleren wat je zoon/dochter in een tussenuur uitspookt.Waarom nou weer zo extreem. Tuurlijk kan je je kind niet vastbinden en kan je niet alles controleren. Waarom zou je, lijkt me niet bepaald goed voor het kind. Maar door te beginnen met een goede opvoeding geef je je kind wel dingen mee voor later. En kinderen die geen of een minder goede opvoeding hebben gehad ontsporen vaker. Dat is nu eenmaal zo[/quote] @-(
Je kan ouders niet verantwoordelijk stellen voor de daden van hun kinderen, maar de ouders moeten hun kind wél leren om daar verantwoordelijk mee om te leren gaan. Dat bedoelen esuzy en Philippa.

Nog een leerzaam stukje voor sommigen onder ons:

Hoe men omgaat met kinderen heeft effect op hun houding en reageren. Het is misschien niet prettig om te horen, maar er worden geen vervelende kinderen geboren. Ze worden gemaakt. Geen enkel kind is van nature vervelend of agressief. Het afschuiven op erfelijkheid of "zo zijn ze nu eenmaal", is een goed excuus om de fout bij iemand anders te leggen en om er niks aan te doen.

Voor alle duidelijkheid, het komt bijna niet voor dat ouders met opzet hun kinderen niet helemaal correct behandelen. Het is meestal onwetendheid. Bijna niemand vindt het bijvoorbeeld prettig om zonder argumenten iets te moeten doen of om bestraft te worden. Een kind ervaart dat echt niet anders.

In de meeste gevallen is te voorspellen of een gezin problemen met de kinderen gaat krijgen of niet. Vrije opvoeding bijvoorbeeld, of niks aan onjuist gedrag durven te doen, leidt gegarandeerd tot onhandelbare kinderen. Autoritaire opvoeding leidt gegarandeerd tot onzekere of gefrustreerde kinderen.

Hoe men kinderen benadert is bepalend voor hun karakter en voor de aanwezigheid van problemen. Als kinderen verkeerd opgevoed worden, ontstaan onzekeren, praatjesmakers, vandalen, agressors en druktemakers. Dit geldt ook voor jou. Als jij langdurig in verkeerde situaties zit, gaat jouw houding en stemming ook veranderen. Let hier maar eens op. Verbetert de uiterlijke situatie, dan gaat je gemoedstoestand ook weer vooruit. Dit geldt ook voor iedereen dus ook voo kinderen.

Net zoals een werknemer prikkelbaar wordt door een verkeerde baas, zo gebeurt dat ook met kinderen. Een werknemer die erkenning en waardering vindt in zijn werk, is zeer gemotiveerd en veroorzaakt geen problemen.

Een kind reageert niet anders. Daarom geldt altijd dat omstandigheden bepalend zijn voor de houding en ontwikkeling van de persoon. Deze natuurwet geldt voor jong en oud en voor de manlijke en vrouwelijke medemens
anoniem_63197 wijzigde dit bericht op 23-02-2008 08:25
Reden: .
% gewijzigd
Petrelli schreef op 23 februari 2008 @ 08:24:

Je kan ouders niet verantwoordelijk stellen voor de daden van hun kinderen, maar de ouders moeten hun kind wél leren om daar verantwoordelijk mee om te leren gaan. Dat bedoelen esuzy en Philippa.

Nog een leerzaam stukje voor sommigen onder ons:

Hoe men omgaat met kinderen heeft effect op hun houding en reageren. Het is misschien niet prettig om te horen, maar er worden geen vervelende kinderen geboren. Ze worden gemaakt. Geen enkel kind is van nature vervelend of agressief. Het afschuiven op erfelijkheid of "zo zijn ze nu eenmaal", is een goed excuus om de fout bij iemand anders te leggen en om er niks aan te doen.

Voor alle duidelijkheid, het komt bijna niet voor dat ouders met opzet hun kinderen niet helemaal correct behandelen. Het is meestal onwetendheid. Bijna niemand vindt het bijvoorbeeld prettig om zonder argumenten iets te moeten doen of om bestraft te worden. Een kind ervaart dat echt niet anders.

In de meeste gevallen is te voorspellen of een gezin problemen met de kinderen gaat krijgen of niet. Vrije opvoeding bijvoorbeeld, of niks aan onjuist gedrag durven te doen, leidt gegarandeerd tot onhandelbare kinderen. Autoritaire opvoeding leidt gegarandeerd tot onzekere of gefrustreerde kinderen.

Hoe men kinderen benadert is bepalend voor hun karakter en voor de aanwezigheid van problemen. Als kinderen verkeerd opgevoed worden, ontstaan onzekeren, praatjesmakers, vandalen, agressors en druktemakers. Dit geldt ook voor jou. Als jij langdurig in verkeerde situaties zit, gaat jouw houding en stemming ook veranderen. Let hier maar eens op. Verbetert de uiterlijke situatie, dan gaat je gemoedstoestand ook weer vooruit. Dit geldt ook voor iedereen dus ook voo kinderen.

Net zoals een werknemer prikkelbaar wordt door een verkeerde baas, zo gebeurt dat ook met kinderen. Een werknemer die erkenning en waardering vindt in zijn werk, is zeer gemotiveerd en veroorzaakt geen problemen.

Een kind reageert niet anders. Daarom geldt altijd dat omstandigheden bepalend zijn voor de houding en ontwikkeling van de persoon. Deze natuurwet geldt voor jong en oud en voor de manlijke en vrouwelijke medemens

Petrelli, mooi stuk. Alleen de eerste alinea vind ik onzin.

Waarom? Omdat er wel degelijk kinderen geboren worden met bepaalde problematiek. Het is allang wetenschappelijk onderzocht dat in 80% van de gevallen bepaalde aandoeningen wel degelijk erfelijk zijn.

En ik geloof ook dat er wel degelijk mensen slecht geboren worden. Natuurlijk valt dat niet meteen op. Een baby moet eerst nog uitgroeien van baby naar peuter naar kleuter. Dat komt pas later tot uitdrukking maar daarom was het er al wel.

Esuzy en Philippa bedoelden wel degelijk dat ouders verantwoordelijk te stellen zijn voor de daden van hun kinderen. Dat is soms bijna letterlijk in hun teksten terug te vinden. En daarbij wek je die indruk ook als je aanvoert dat kinderen als puber niet verantwoordelijk zijn en dat ouders die kinderen beter op hadden moeten voeden etc.

Toch merk ik dat we in grote lijnen wel hetzelfde vinden. Iedereen hier vindt dat je kinderen op moet voeden en dat de meeste mensen dat ook gewoon dóen. Hoe dat uitpakt en wiens schuld dat is, of tot hoever die opvoeding moet gaan of tot welke leeftijd, tja, daar verschillen we in.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Joh, Philppa, ik ken je niet, dus hoe kan ik nou zeggen dat jij negatief voor de klas stata. Dat weet ik helemaal niet immers. Dus, voel je niet aangesproken, want ik bedoelde jou helemaal niet.

Ik had het over leraren die alleen maar een zuurpruim kunnen zijn en alleen maar negatief.

Ov erigens vind ik wel dat hier negatief over het VMBO wordt gesproken. Niet alleen door jou.
phillippa schreef op 23 februari 2008 @ 08:09:

[quote]traincha2 schreef op 22 februari 2008 @ 22:41:

Was er "vroeger" niet eens een concert van de Rolling Stones in het Kurhaus, waarbij de hele toko werd afgebroken? Daar hoor je nooit iemand over......Inderdaad je hebt helemaal gelijk. Vroeger was het ook heel erg allemaal. Toen staken kinderen elkaar ook neer op het schoolplein ok on topic: ik word een beetje moe van die mensen die roepen dat de ouders hun kinderen maar dienen op te voeden en dat de ouders standaard altijd de schuld krijgen van hetgeen er met hun kinderen misgaat. Ouders krijgen van mij zeker niet altijd de schuld van wat er misgaat. Er kunnen ook andere oorzaken zijn waardoor het misgaat met een kind. Maar ouders dienen hun kinderen wél op te voeden, kom nou toch.Het is gewoon simpel zat: je doet als ouder je uiterste best om je kind een beetje fatsoenlijk op te voeden, De ouders die jij kent misschien, maar er zijn echt ook ouders die niet hun best doen en het kind aan zijn lot overlaten. Is niet leuk, maar zo is het nu eenmaal wel in de wereld. Sorry als je dat niet wil zien.maar feit blijft nou eenmaal dat je je kinderen moeilijk kunt vastbinden op een stoel. Je kunt als ouder ook verrekte moeilijk gaan controleren wat je zoon/dochter in een tussenuur uitspookt.Waarom nou weer zo extreem. Tuurlijk kan je je kind niet vastbinden en kan je niet alles controleren. Waarom zou je, lijkt me niet bepaald goed voor het kind. Maar door te beginnen met een goede opvoeding geef je je kind wel dingen mee voor later. En kinderen die geen of een minder goede opvoeding hebben gehad ontsporen vaker. Dat is nu eenmaal zo[/quote] @-(
Je verhaal is volstrekt onleesbaar......ik ga er maar vanuit dat je het met mijn standpunt niet eens bent. De beste stuurlui staan zoals gewoonlijk weer aan wal.
shahla schreef op 23 februari 2008 @ 09:25:

[...]

Petrelli, mooi stuk. Alleen de eerste alinea vind ik onzin.

Waarom? Omdat er wel degelijk kinderen geboren worden met bepaalde problematiek. Het is allang wetenschappelijk onderzocht dat in 80% van de gevallen bepaalde aandoeningen wel degelijk erfelijk zijn.

En ik geloof ook dat er wel degelijk mensen slecht geboren worden. Natuurlijk valt dat niet meteen op. Een baby moet eerst nog uitgroeien van baby naar peuter naar kleuter. Dat komt pas later tot uitdrukking maar daarom was het er al wel.

Esuzy en Philippa bedoelden wel degelijk dat ouders verantwoordelijk te stellen zijn voor de daden van hun kinderen. Dat is soms bijna letterlijk in hun teksten terug te vinden. En daarbij wek je die indruk ook als je aanvoert dat kinderen als puber niet verantwoordelijk zijn en dat ouders die kinderen beter op hadden moeten voeden etc.

Toch merk ik dat we in grote lijnen wel hetzelfde vinden. Iedereen hier vindt dat je kinderen op moet voeden en dat de meeste mensen dat ook gewoon dóen. Hoe dat uitpakt en wiens schuld dat is, of tot hoever die opvoeding moet gaan of tot welke leeftijd, tja, daar verschillen we in.
Goh, en ik maar denken dat jij niet meer zou reageren... Das ook letterlijk in jouw teksten terug te vinden. Zou je anderen aub niet willen zeggen wat ik bedoel, maar wat JIJ denkt dat ik bedoel... Want je hebt het duidelijk nog steeds niet begrepen. Ik heb nergens gezegd dat ouders verantwoordelijk zijn voor de daden die hun kinderen plegen, maar dat zij verantwoordelijk zijn voor de opvoeding en de kinderen respect bij te brengen zodat de kinderen ZELF LEREN verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden. Zodat zij zelf kunnen bepalen wat goed en fout is. Juist in dat gedeelte leren, en daarom staat dat er nu zo vet gedrukt, schuilt de rol van de ouders. Je LEERT je kinderen verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden, je LEERT je kinderen het goede van het foute, en natuurlijk moet je een keer het foute doen om te weten wat het goede is en nogmaals (en deze keer echt voor de laatste keer, alleen voor jou shahla) JA, er zijn kinderen met een psychologisch probleem waar de ouders niks valt te verwijten, maar jij doet het net klinken alsof 80% van de aso-jeugd de ouders niks valt te verwijten. En nogmaals, DAT vind ik erg vermoeiend aan de discussie met jou. Je blijft maar volhouden dat ouders niks valt te verwijten en je blijft het maar hebben over een groep met psychische problemen en daar heb ik het niet over! Ik heb het over de groep jongeren die geen respect is bijgebracht, die geen consequenties kennen, geen controle, die overal schijt aan hebben omdat er thuis toch niemand is die ze straf geeft als ze wat fout hebben gedaan. DAAR heb ik het over, dus hou op andere mensen te vertellen waar ik het over heb of wat ik bedoel, want daar heb je duidelijk nog niks van begrepen...

En Petrelli, dank je wel dat je met jouw woorden en formulering precies duidelijk maakt wat ik bedoel!
traincha2 schreef op 23 februari 2008 @ 15:40:

[...]

Je verhaal is volstrekt onleesbaar......ik ga er maar vanuit dat je het met mijn standpunt niet eens bent. De beste stuurlui staan zoals gewoonlijk weer aan wal.

Het dikgedrukte is de reactie op jouw tekst. Snap niet wat jij hier onleesbaar aan vind... Misschien last van Oost-indische blindheid?

(flauw... ik weet het...)

Hoezo is mijn verhaal onleesbaar? Ik heb mijn reacties op jouw tekst dikgedrukt. Voor mij is het prima te lezen.

Ik begrijp ook niet waarom je met dat spreekwoord komt. Ik hoop niet dat dat op mij slaat, beetje misplaatst in dit geval.
esuzy schreef op 23 februari 2008 @ 17:08:

[...]

Goh, en ik maar denken dat jij niet meer zou reageren... Das ook letterlijk in jouw teksten terug te vinden. Zou je anderen aub niet willen zeggen wat ik bedoel, maar wat JIJ denkt dat ik bedoel... Want je hebt het duidelijk nog steeds niet begrepen. Ik heb nergens gezegd dat ouders verantwoordelijk zijn voor de daden die hun kinderen plegen, maar dat zij verantwoordelijk zijn voor de opvoeding en de kinderen respect bij te brengen zodat de kinderen ZELF LEREN verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden. Zodat zij zelf kunnen bepalen wat goed en fout is. Juist in dat gedeelte leren, en daarom staat dat er nu zo vet gedrukt, schuilt de rol van de ouders. Je LEERT je kinderen verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden, je LEERT je kinderen het goede van het foute, en natuurlijk moet je een keer het foute doen om te weten wat het goede is en nogmaals (en deze keer echt voor de laatste keer, alleen voor jou shahla) JA, er zijn kinderen met een psychologisch probleem waar de ouders niks valt te verwijten, maar jij doet het net klinken alsof 80% van de aso-jeugd de ouders niks valt te verwijten. En nogmaals, DAT vind ik erg vermoeiend aan de discussie met jou. Je blijft maar volhouden dat ouders niks valt te verwijten en je blijft het maar hebben over een groep met psychische problemen en daar heb ik het niet over! Ik heb het over de groep jongeren die geen respect is bijgebracht, die geen consequenties kennen, geen controle, die overal schijt aan hebben omdat er thuis toch niemand is die ze straf geeft als ze wat fout hebben gedaan. DAAR heb ik het over, dus hou op andere mensen te vertellen waar ik het over heb of wat ik bedoel, want daar heb je duidelijk nog niks van begrepen...

En Petrelli, dank je wel dat je met jouw woorden en formulering precies duidelijk maakt wat ik bedoel!

Hehe, dit is dus ook precies wat ik bedoel. Over die verantwoordelijkheid nemen, daar bedoel ik mee dat het de taak van de ouders is om de kinderen wat te leren. Dat heb ik al vaker zo gezegd, maar men blijft maar terugkomen op die ene post van mij waar ik het blijkbaar zo heb geformuleerd dat het anders werd opgevat (mijn fout). Maar ik heb daarna al duidelijk uitgelegd hoe ik het wel bedoel. Maar dat wordt (expres?) niet gelezen ofzo.

Het gaat niet om, zoals esuzy al zei, NIET om de groep met een aangeboren stoornis of psychische problemen. Dus dat hoeft niet elke keer opnieuw aangehaald te worden want om die groep gaat het helemaal niet.

Hoevaak moeten we dit nog zeggen?
Petrelli, inderdaad een goed stuk wat je hebt geplaatst. Ik kan mezelf blijkbaar niet duidelijk genoeg uitdrukken, want men wil nog steeds niet snappen wat ik bedoel.

Maar in dat stuk staat precies hoe het is en hoe ik het zie. Bedankt
esuzy schreef op 23 februari 2008 @ 17:08:

[...]

Ik zou niet meer op jóu reageren en dat heb ik ook niet gedaan dus wil je me dan ook niet meer aanspreken. Dat maakt het wat makkelijker daarmee door te gaan. Bij voorbaat dank.

Op de rest van je bericht ga ik dan ook niet in en dus heb ik ook maar niet de moeite genomen verder te lezen dan de eerste zin.
Als in de eerste alinea van een stuk pertinente onzin staat omdat daarmee een groep vergeten wordt, kun je toch bijna niet anders dan die groep weer aanhalen. Dat jij een andere groep bedoelt, philippa, doet daar niets aan af.
[quote]shining schreef op 23 februari 2008 @ 15:13:

Joh, Philppa, ik ken je niet, dus hoe kan ik nou zeggen dat jij negatief voor de klas stata. Dat weet ik helemaal niet immers. Dus, voel je niet aangesproken, want ik bedoelde jou helemaal niet.

Ik had het over leraren die alleen maar een zuurpruim kunnen zijn en alleen maar negatief.

Ov erigens vind ik wel dat hier negatief over het VMBO wordt gesproken. Niet alleen door jou.[/quote]

Vind je dat?

Ik werk op het vmbo en zou nergens anders willen werken. Helaas is het vmbo vaak zo negatief in het nieuws dat mensen er een enorm (voor)oordeel over hebben gekregen. Héél jammer.
Frankly my dear, I don"t give a damn
shahla schreef op 23 februari 2008 @ 23:25:

[...]

Ik zou niet meer op jóu reageren en dat heb ik ook niet gedaan dus wil je me dan ook niet meer aanspreken. Dat maakt het wat makkelijker daarmee door te gaan. Bij voorbaat dank.

Op de rest van je bericht ga ik dan ook niet in en dus heb ik ook maar niet de moeite genomen verder te lezen dan de eerste zin.
OMG... Het enige woord wat ik voor jou kan bedenken is het engelse woord ignorant. Je negeert alles wat je niet aanstaat en blijft maar doortimmeren op dat ene punt van kinderen met een psychisch probleem; mens, je lijkt net een plaat met een kras er in! En je hoeft mij niet te vertellen wie ik wel of niet mag aanspreken, dat kan ik zelf ook heel goed bepalen, dankjewel. Ook een beetje raar om dat in een topic tegen iemand te zeggen die het topic begonnen is, maar goed. Misschien had je de rest wel kunnen lezen, ik probeer je namelijk op elke mogelijke manier duidelijk te maken wat ik bedoel en dan ga jij anderen op je eigen verdraaide manier duidelijk maken wat jij vind dat ik denk (en dan nog zonder erbij te zeggen dat jij dat vind). Maar ik geef het op. Ik ga je niet meer proberen uit te leggen wat mijn bedoeling is, want je snapt het toch niet, of je wilt het niet snappen, das wel duidelijk. If you want to live in your own bubble, go right ahead...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven