Kinderen
alle pijlers
Voorbehoedmiddel
woensdag 27 februari 2008 om 12:26
Mag ik vragen wat voor voorbehoedmiddel jullie gebruiken zolang je borstvoeding geeft? Ik kom net van de gyn terug en volgens haar zijn er maar twee geschikte mogelijkheden: een spiraaltje en een bepaald soort pil. Wat gebruiken jullie:
ten tijde van de borstvoedingsperiode
nadat je gestopt bent (of niet geeft) met borstvoeding
Volgens mij moeten er echt wel meer opties zijn en ik ben nieuwsgierig wat anderen gebruiken. Bedankt!
ten tijde van de borstvoedingsperiode
nadat je gestopt bent (of niet geeft) met borstvoeding
Volgens mij moeten er echt wel meer opties zijn en ik ben nieuwsgierig wat anderen gebruiken. Bedankt!
woensdag 27 februari 2008 om 12:49
woensdag 27 februari 2008 om 12:58
Qwertu, dank voor die site. Ik zal er eens op neuzen. Cerazette heb ik van gehoord. Ik woon niet in Nederland, dus zal eens googlen hoe die pil hier heet. Ik ben over het algemeen stipt met innemen, dus dat is ook een optie.
Yamuna, ik twijfelde of ik het hier zou plaatsen of bij gezondheid, maar omdat het met bv te maken heeft, heb ik toch voor hier gekozen.
Yamuna, ik twijfelde of ik het hier zou plaatsen of bij gezondheid, maar omdat het met bv te maken heeft, heb ik toch voor hier gekozen.
woensdag 27 februari 2008 om 13:03
de BV is toch niet relevant voor het kiezen van de pijler
anticonceptie - tegen houden conceptie- niet nog een kind nu - en welke reden dat heeft dat heeft is dan toch niet relevant ?
ik ga denk ik een eyliner topic openen op de sexpijler ...
ik wil namelijk zweterige ruige sex en dat mijn eyeliner goed blijft zitten
woensdag 27 februari 2008 om 13:10
yamuna, natuurlijk is dat wel relevant, het feit dat je borstvoeding geeft, is namelijk nogal van invloed op de keuze van anti conceptie en waarschijnlijk krijg je hier meer antwoorden van vrouwen die daar al over nagedacht hebben. Op de gezondheidspeiler kom ik bijv nooit en veel vrouwen daar hebben een andere motivatie om voor een bepaalde vorm van anticonceptie te kiezen.
Waarom stoor jij je toch zo aan de plaatsing van bepaalde topics op bepaalde pijlers?
Waarom stoor jij je toch zo aan de plaatsing van bepaalde topics op bepaalde pijlers?
woensdag 27 februari 2008 om 13:12
woensdag 27 februari 2008 om 13:19
arwen het is wel relevant voor de keuze van een anticonceptie middel maar dat kun je dan toch in het topic op de gezondheidpijler zetten?
of hebben de kinderenpijler gangers oogkleppen en maar een pijler op het hele forum.
ik vind het gewoon rete irritant dat alles maar hier geplempt word, op andere pijlers word dit niet getolereerd
studerende mamma's topic voor werk en studie maar nee mama heeft een kind dussss word het hier gezet
ideale gezinsauto topic voor overige .. maar nee er moet een kind in de auto dusss word het hier gezet
zwanger en eigen zaak topic voor werk en studie maar nee er komt een kind uit dussss hier op de pijler.
6 maanden geen menstruatie ook niet zwanger topic voor gezondheid, nee er is wel een kinderwens dusss hier word het neergezet.
and so on and so on ....
of hebben de kinderenpijler gangers oogkleppen en maar een pijler op het hele forum.
ik vind het gewoon rete irritant dat alles maar hier geplempt word, op andere pijlers word dit niet getolereerd
studerende mamma's topic voor werk en studie maar nee mama heeft een kind dussss word het hier gezet
ideale gezinsauto topic voor overige .. maar nee er moet een kind in de auto dusss word het hier gezet
zwanger en eigen zaak topic voor werk en studie maar nee er komt een kind uit dussss hier op de pijler.
6 maanden geen menstruatie ook niet zwanger topic voor gezondheid, nee er is wel een kinderwens dusss hier word het neergezet.
and so on and so on ....
woensdag 27 februari 2008 om 13:25
nou oogkleppen, ach, ik weet het niet, maar ik lees niet op de gezondheidspeiler, kom alleen hier en op entertainment. En ik heb wel over dit onderwerp nagedacht, dus mijn antwoord zou ze dan al missen (niet dat dat een ramp is, maar goed, en op de gezondheidspeiler krijg je waarschijnlijk heel veel antwoorden in de trant van, tja, geen idee, ik geef geen borstvoeding en gebruik gewoon de pil, en dat kan dus nou net niet als je dat wel geeft)
Waarom vind je het zo irritant, dan lees je het toch gewoon niet? en zo kan je het wel doorvoeren, al die topics over eten en groentehapjes bij babies, hup naar eten pijler, kleding en kinderen, naar de mode pijler etc etc. Dit zijn toch gewoon vragen waar je als ouder anders over nadenkt dan als niet ouder en dus vind ik het wel relevnat voor de kinderen pijler. Net als zwanger en ondernemer, hier vind je meer gelijkgestemden dan op de werk pijler denk ik. Begrijp gewoon je irritatie niet, lees het dan niet, daar heb je toch verder geen last van?
Waarom vind je het zo irritant, dan lees je het toch gewoon niet? en zo kan je het wel doorvoeren, al die topics over eten en groentehapjes bij babies, hup naar eten pijler, kleding en kinderen, naar de mode pijler etc etc. Dit zijn toch gewoon vragen waar je als ouder anders over nadenkt dan als niet ouder en dus vind ik het wel relevnat voor de kinderen pijler. Net als zwanger en ondernemer, hier vind je meer gelijkgestemden dan op de werk pijler denk ik. Begrijp gewoon je irritatie niet, lees het dan niet, daar heb je toch verder geen last van?
woensdag 27 februari 2008 om 13:28
dat kan wel, maar ik denk dat je dan veel antwoorden mist of veel antwoorden krijgt in de zin van geen idee, ik geef geen borstvoeding. Het is toch niet verplicht om je maar op alle peilers te begeven? tja, misschien heb ik dan oogkleppen op, maar ik vind de andere peilers gewoon niet altijd even leuk en bovendien zou ik dan nog meer tijd achter de computer zitten,als ik die ook nog allemaal moet bijhouden...
woensdag 27 februari 2008 om 13:59
Alle topics over vruchtbaarheidsproblemen ook maar naar gezondheid dan? Die gaan tenslotte ook over géén kinderen...
Nog maar even een toevoeging: ik vind deze vraag juist bij uitstek hier horen. Ik geef ook BV, en dat betekent toch dat je ineens heel anders over anticonceptie moet denken dan zonder kind aan de borst.
TO, hier zijn het voorlopig condooms geworden. Voorlopig wil ik liever niet zwanger worden, maar als het wel gebeurt is dat geen ramp. We willen op termijn nog graag een tweede, en die termijn is te kort om aan een spiraal te beginnen, anders had ik dat denk ik gedaan.
woensdag 27 februari 2008 om 14:02
qwertu, toen ik een paar maanden geleden met mijn huisarts over anticonceptie in combinatie met bv sprak, raadde hij de mirena af. Dit in verband met de hormonen, die hoewel laag, toch aanwezig zijn in dat spiraaltje. Ik kon beter een koperhoudend spiraaltje laten plaatsen volgens hem, die geven helemaal geen hormonen af.
woensdag 27 februari 2008 om 14:06
ik heb juist het advies gekregen voor de mirena, van de verloskundige en de huisarts (leuk die verschillende inzichten) de hormonen hierin zijn ontzettend laag, 100 keer lager dan bij de mini pil die ook gewoon geslikt mag worden en bovendien voorkom je een eisprong en een innesteling, terwijl je met een gewone spiraal alleen een innesteling voorkomt en er in theorie wel elke maand een bevruchting zou kunnen plaatsvinden...