Voorbehoedmiddel

27-02-2008 12:26 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen wat voor voorbehoedmiddel jullie gebruiken zolang je borstvoeding geeft? Ik kom net van de gyn terug en volgens haar zijn er maar twee geschikte mogelijkheden: een spiraaltje en een bepaald soort pil. Wat gebruiken jullie:

ten tijde van de borstvoedingsperiode

nadat je gestopt bent (of niet geeft) met borstvoeding

Volgens mij moeten er echt wel meer opties zijn en ik ben nieuwsgierig wat anderen gebruiken. Bedankt!
Cerazette Jin, al twee jaar. Super vind ik 'm.
Yamuna, denk dat er hier meer borstvoedende vrouwen zijn dan op de gezondheidspijler.
zie de oogkleppen opmerking
is de prikpil geen optie? Of persona?
Yamuna schreef op 27 februari 2008 @ 13:19:

ik vind het gewoon rete irritant dat alles maar hier geplempt word, op andere pijlers word dit niet getolereerd

...
Dan meld je dit toch bij de Angel?
Yam je bent een huilie http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/spiteful.gif
Dat is wel raar ja, arwen. Maar goed, voor mn zwangerschap had ik de mirena en die beviel heel goed, dus daarom wilde ik die weer. Vind het ook een beetje een rot idee dat je met een koperspiraal in wezen een hele prille zwangerschap afbreekt.

In ieder geval ben ik nu nog steeds niet ongesteld en geef nog steeds bv, dus gebruik nog niks.
Dat heeft ze al diverse keren gedaan, maar de Angel is het (m.i. terecht) niet met haar eens.
steph79 schreef op 27 februari 2008 @ 14:17:

In ieder geval ben ik nu nog steeds niet ongesteld en geef nog steeds bv, dus gebruik nog niks.

Dat risico zou ik dan weer niet durven nemen, want niet ongesteld geweest zijn, geeft geen garantie dat je niet net nu weer vruchtbaar bent.

(Of vallen condooms onder niks, en bedoel je dat je wacht met plaatsen van een spiraal tot je ongesteld bent?)
Sarah Scott schreef op 27 februari 2008 @ 14:17:

Dat heeft ze al diverse keren gedaan, maar de Angel is het (m.i. terecht) niet met haar eens.
Dank je.
Ik heb een Mirena, bevalt prima.

Moeten vragen over BV niet bij eten dan?
:cry:
ja mijn idee, eowyn.

En hoezo oogkleppen? ik heb gewoon geen zin om alle pijlers bij te houden, kies die eruit die ik leuk vind en heb verder geen tijd en energie en zin voor de rest, dat zegt toch niks over oogkleppen? ik vind zoveel dingen in het leven interessant en leuk, en de kinderen pijler op viva is er dan eentje van. Dat wil niet zeggen dat ik me in het dagelijkse leven ook alleen maar met kinderen en babies bezighou, in tegendeel, daarom vind ik het zo lekker om hier af en toe te lezen en te reageren. Andere discussies en vragen heb ik weer met andere mensen.

En niks doen qua voorbehoedsmiddel terwijl je borstvoeding geeft? redelijk risky, tenzij je een volgend kind geen probleem vind. Hebben wij ook gedaan na de eerst, maar na 8 maanden (en volledige borstvoeding) diende nummer 2 zich aan, prima, mocht, maar nummer 3 moet wat langer wachten en dus is niks doen geen optie meer.

prikpil heeft volgens mij te veel hormonen voor borstvoeding en moet je voor een persona niet enigszins een regelmatige cyclus hebben om mee te beginnen? volgens mij zijn echt de enige opties:

minipil, mits regelmatig geslikt

(mirena) spiraal

condooms

geheel onthouding

of pessarium misschien ook, maar wie gebruikt nog tegenwoordig?
Condooms.
Miffy schreef op 27 februari 2008 @ 14:23:

[...]

Dat risico zou ik dan weer niet durven nemen, want niet ongesteld geweest zijn, geeft geen garantie dat je niet net nu weer vruchtbaar bent.

(Of vallen condooms onder niks, en bedoel je dat je wacht met plaatsen van een spiraal tot je ongesteld bent?)
Ik weet dat er een kleine kans is dat ik wel zwanger kan worden, zou ik prima vinden.
.
Hier ook mirena, en ik snap het eigenlijk nooit zo goed als mensen zeggen dat ze dat niet willen omdat ze over een tijdje weer een kind willen. Het plaatsen en verwijderen is zeker als je een kind hebt niet dermate belastend dat je dat alleen voor een langere periode over zou hebben. En ja, ze KUNNEN 5 jaar blijven zitten, maar het HOEFT niet.
Yamuna schreef op 27 februari 2008 @ 13:03:

[...]

ik ga denk ik een eyliner topic openen op de sexpijler ...

ik wil namelijk zweterige ruige sex en dat mijn eyeliner goed blijft zitten 8-P

:rofl:

Zegt zij die een kletspraat-topic opent op de kinderpijler. Pas op hoor, anders ga ik jouw ook een spiegeltje sturen :smile:
Bedankt voor alle reacties! Het topic ging een wat andere kant op ;-), maar ik heb toch wat aan jullie info, en was ook benieuwd welke keuze jullie maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven