Mijn man wil sex buiten de deur

03-03-2008 10:16 530 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ongelukkig met ons sexleven. Wij kennen elkaar 15 jaar ongeveer en vanf het begin verliep het moeizaam.

Zelf heeft hij er moeite mee om te snel klaar te komen(binnnen 2 minuten) en hij "verwijt" mij een te passieve rol.

Ik zelf vind het wel prima zo, sex hoeft voor mij niet zo nodig.

Nu heeft hij te kennen gegeven de sex buiten de deur te gaan zoeken omdat hij van mij niets verwacht. Volgens hem ontbreekt het wederzijdse gevoel. (buiten de deur maakt dat niet uit voor hem)

Hij is zeer verbaasd dat ik mij hier druk om maak. Hij is van mening dat ik mij beter druk had kunnen maken om het niet zo ver te laten komen. Tevens kreeg ik het verwijt dat ik teveel met mezelf bezig ben en dat hij zich het 5e wiel aan de wagen vindt.

Ik voel mij hier heel onzeker over en weet niet hoe ik hier mee moet omgaan??

Mijn man is zeer rechtlijnig: ja=ja en nee=nee.
doddie schreef op 03 maart 2008 @ 11:25:

Ik snap je wel heel goed en snap ook dat mensen dus sex niet zien als alleen maar bindend voor een relatie. Ik ben het ook nooit zo eens met de zogenaamde broer zus vergelijkingen. Met een broer zus of zomaar vriend heb je geen kinderen. Zodra er kinderen zijn in een relatie heb je een relatie samen en wel levenslang.

Ik snap dus wel de reden dat je bij elkaar blijft als er weinig sex is ik heb daar ook mee te maken gehad en zal nooit mijn partner verlaten om reden dat er minder of geen sex zal zijn.

Dus hierin wat mij betreft wel mijn begrip, alleen vind ik wel dat je moet inzien dat je hierin met elkaar erg verschilt. DAt hoeft geen probleem te zijn als je uit liefde dit verschil kunt oplossen door zelf je best te doen of door ruimte te bieden. Hij heeft jaren lang uit liefde het op jouw manier gedaan. Nu is het tijd om uit liefde voor hem dan met hem mee te gaan of hem los te laten.

Dat laatste vind ik mooi omschreven!!

Qua broer/zus cq geen intieme/seksuele relatie hebben binnen een (liefdes?)relatie... nee daar kan ik me niet in vinden. Wellicht speelt mee hoe lang je een relatie hebt maar als er geen sprake is van seks én dit bijv. niet komt door medisch/mentaal iets én er geen verbetering/poging tot zijn én andere opties niet bespreekbaar zijn maar dat het puur is 'ik vind er niks aan', ja dat zou voor mij de (relatie)deur toch dichtdoen. En dat is dan denk ik geen overhaaste beslissing (zeker niet gezien het aantal jaren dat het al speelt voor partner TO), maar een keer is het op.
blijfgewoonbianca schreef op 03 maart 2008 @ 10:48:

Heeft zijn vlugge klaarkomen een rol gespeeld in het matige begin en voortzetting van jullie seksleven ? Heb je ooit wél prettige seksuele ervaringen gehad met iemand ? Heb je eerder negatieve ervaringen gehad met iemand anders ?

Alle vragen kan ik met nee beantwoorden.

Deze vragen heeft mijn man ook aan mij gesteld omdat hij denkt dat het aan hem ligt.
Wat heeft je vader te maken met jouw sex-relatie met je man?

Die link snap ik even niet.

Ik heb veel respect voor je man dat hij het 15jaar vol gehouden heeft om op die manier sex te hebben met je, nu is het jouw beurt ...om hem 15 jaar tevreden te houden.

Misschien heel kort door de bocht van mij maar zo zie ik het, om je huwelijk te redden zal je water bij de wijn moeten doen of erachter zien te komen waarom jij zo over sex en sexhandelingen denkt.
Ik heb ook nog even op het andere topic gelezen Is ze egoistisch?? en ik snap niet hoe je in zo'n relatie kan blijven functioneren. Je zegt dat je vies van hem bent, hoe moet hij zich daar wel niet door voelen? Als hij 10 jaar zijn best heeft gedaan om wat van jullie seksleven te maken kan ik me voorstellen dat hij het nu opgeeft. Zeker omdat jij aangeeft er niks aan te willen veranderen. Een relatie draait toch om geven en nemen en dingen voor elkaar over hebben, maar jij bent niet bereidt om een middenweg te zoeken en dus loopt het dood. Ik zou goed nadenken over hoeveel je voor deze man over hebt, en of je het hem dan wel gunt zijn heil ergens anders te zoeken.
isolde55 schreef op 03 maart 2008 @ 10:53:

[...]

Maar hij wordt daar wel opgewonden van: ik vind dit toch wel heel erg egoitisch van je. Gun hem ook zijn pleziertjes. Ik vind het ook heel knap dat hij dit al 10 jaar volhoudt.

Hij zegt nu doodleuk,

oke dan ga ik wel naar een ander.
Kan je enigszins begrijpen waarom hij dat zegt?
jessik schreef op 03 maart 2008 @ 11:36:

[...]

Hij zegt nu doodleuk,

Vind je dat echt heel vreemd na tien jaar? Ik zou me ongelooflijk ongelukkig voelen als mijn partner vies van me was. Volgens mij heeft hij echt aandacht/intimiteit/bevestiging nodig. En dat krijgt hij nu al tien jaar niet van jou.
Ik heb ook al aangegeven toen dat het daarmee niets te maken hoeft te hebben. Maar dan zou het wel beter moeten zijn geweest in begin. Het kan zijn dat jij simpel minder lekker in je vel zit. Bij mij was dat (achteraf gezien) wel de reden. Het had niets met hem te maken maar alles met het feit dat ik vond dat mijn tijd geweest was. Ik voelde me niet meer die sexy vrouw waar mannen hun hoofd voor om draaide, Mijn tijd was geweest ik was nu moeder en vrouw. Toen echter dat gevoel weer terug kwam kwam ook mijn sexdrive en sexzin weer terug.

Maar ik snap dat jij gewoon moeite hebt hem daar aan te raken. Want zeg je, jij wordt er niet opgewonden van.

Nou ik ook niet altijd maar ik weet dat een man het heerlijk vind en ik gun hem dan dat heerlijke gevoel. En vaak door het ongeremde een gevoel van "nu maakt niets meer uit" komt dan ook de sexlust omhoog. Wordt je zelf ook ongeremder. Maar jij zal nooit zo van sex kunnen genieten als er al een rem is hem daar aan te raken.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Als mijn partner vies van mij zou zijn en ik zou hem alleen maar mogen verwennen en dat 10 jaar lang, dan was ik echt allang weg geweest.
Het is onmogelijk om alles te beantwoorden.

In ieder geval een ieder bedankt voor zijn/haar adviezen.

Een ieder zegt wel doe dit of doe dat, maar het lijkt wel of ik de enige ben met dit probleem.

We kunnen toch ook een normaal leven leiden zonder zijn sexwensen en dat hij het buiten de deur gaat zoeken??

Ik snap hem heel goed maar voor mij heeft sex weinig waarde, ik kom hem toch tegemoet op mijn manier, die voor mij wel acceptabel is.

[...]

Hij zegt nu doodleuk,

Nee, hij zegt het niet maar even 'doodleuk', hij zegt het m.i. om je proberen wakker te schudden en/of omdat hij echt geen raad meer weet hoe hier mee om te gaan en blijkbaar op een punt staat het inderdaad elders te zoeken.

Doe dit nu af met 'doodleuk' alsof er niet meer geprobeerd is.
jessik schreef op 03 maart 2008 @ 11:42:

Een ieder zegt wel doe dit of doe dat, maar het lijkt wel of ik de enige ben met dit probleem.

We kunnen toch ook een normaal leven leiden zonder zijn sexwensen en dat hij het buiten de deur gaat zoeken??

Ik snap hem heel goed maar voor mij heeft sex weinig waarde, ik kom hem toch tegemoet op mijn manier, die voor mij wel acceptabel is.
Seks is wel heel belangrijk in een relatie, dat kan je niet zomaar stopzetten. Zeker niet als 1 van de 2 het niet wil opgeven. Jij vind het wel lekker als hij jou verwent maar bent niet bereidt om hem tegemoet te komen. Je komt hem helemaal niet tegemoet en dit is voor jou misschien acceptabel, voor hem is het waarschijnlijk onleefbaar.
En het is niet dat dit een probleem is van 1 dag waarop hij de volgende dag zegt dat hij het ergens anders wil zoeken. Dit speelt al veel langer.

Een normaal leven VOLGENS JOUW GEVOEL, zijn gevoel is blijkbaar anders maar na meer dan 10 jaar wil je dus nog steeds 'samen' (eh... samen, waar/waarin dan...) verder op JOUW manier. En ZIJN manier/behoeftes/leven/relatie dan?

Je geeft aan blij te zijn met de adviezen/reacties maar ik vraag me af of je er iets mee kunt en nog belangrijker, iets mee wilt??
@BGB: ja ik denk inderdaad dat het voor vrouwen ook geld. Tenminste wel als ik voor mezelf spreek.

Als wij regelmatig sex hebben voel ik me een stuk prettiger en geliefder dan wanneer we dat niet hebben.
nee jessik je bent niet de enige, geloof me om de zoveel weken is er wel een topic over "ik heb minder zin dan hem" of "we sexen bijna nooit meer"

Jij geeft aan dat je hem tegemoet komt dat geeft al aan dat dit in feite ook al een compromi is. Hij moet eigenlijk al blij zijn dat je op je rug gaat liggen. Want zo kom je hem tegemoet, (ik denk ook omdat je nog een kind wil) maar als het aan jouw lag? sexen jullie dan helemaal niet? Dat geeft al aan wat ik zei dat je met een groot verschil elkaar nooit echt gelukkig maakt hiermee omdat het altijd zal zijn dat 1 op zijn tenen loopt en de ander nog niet dat beleefd wat die zou wensen.

Mijn man kan alle ballen naar me toe slaan op de tennisbaan en ik ren me rot om ze terug te slaan terwijl hij amper van plek verwisselt. Ik zal zeggen na afloopt dat we toch lekker getennist hebben maar hij zal nooit uit het spel die uitdaging halen die hem de kick had gegeven. Het is eigenlijk een beetje vlees nog vis.

Hoe denk jij dat het moet voelen om mannen om je heen te horen over een heerlijke pijpbeurt (en mannen praten onder elkaar wel eens over die dingen) en jij kunt niet meepraten omdat je het nooit hebt mogen meemaken, je vrouw vind dat te vies en het gaat over haar grenzen heen.

Ik denk dat je die toch moet bijstellen en het idee van vies uit je hoofd moet krijgen. Desnoods met thearpie want orale sex is binnen een relatie heel normaal alleen jij kan je man zo'n normale sex relatie niet bieden. En hij zal een man zijn die dus nooit eens oraal verwend wordt terwijl het om zich heen hoort dat dat toch wel zo super is. Omdat jullie monogaam zijn en jij met je grenzen in feite bepaald ontneem je hem iets dat hij dan nooit zal mogen en kunnen meemaken.

Je hoeft er zelf niets mee te hebben maar geef dan de ruimte zeker als sex voor jou toch niet zo belangrijk is.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Jammer, Jessik, dat je er zo over denkt. Sex kan ook heel leuk en lekker zijn, je kan er beiden van genieten. Als je beiden je best er voor doet. Je man is hier al mee bezig, nu jij nog!! Probeer al je remmingen over boord te zetten en probeer ook eens op een andere manier te genieten en laat je man nu eens helemaal genieten. Begin bv met een lekkere massage als je al die andere handelingen nog niet ziet zitten.

Sex is niet alleen bedoeld om je voort te planten. Ik heb het idee dat dat het enige is waarvoor je sex wilt.

Succes, maar ga niet er van uit dat je man gaat veranderen en zich na al die jaren nog maar weer stilzwijgend gaat aanpassen aan jouw gebrek aan lust. Jullie hebben een probleem en dat is niet afkomstig van je man, al vindt jij van wel.
Moos_82 schreef op 03 maart 2008 @ 11:49:

@BGB: ja ik denk inderdaad dat het voor vrouwen ook geld. Tenminste wel als ik voor mezelf spreek.

Als wij regelmatig sex hebben voel ik me een stuk prettiger en geliefder dan wanneer we dat niet hebben.
Helemaal mee eens!

[...]

Hij zegt nu doodleuk,

Nou prima toch? Iedereen tevreden.

.

Ja, dat wil hij toch ook, het buiten de deur zoeken? Wat is nou jouw probleem, mag-ie dat nou wel of mag-ie dat nou niet?

Eerlijk gezegd vind ik dat jij inderdaad egoistisch bent. Je zegt dat je niets tegen je zin wil doen en dat snap ik, maar heremetiet, het gaat om séks, hoor. Iets dat mensen die van elkaar houden graag doen enzo. Is het nou zoooo moeilijk om je heel even in je man te verplaatsen en te begrijpen dat hij behoefte heeft aan intimiteit met jou?

Daarnaast: waarom open je dit topic eigenlijk? Tips om je seksleven nieuw leven in te blazen wil je kennelijk niet, want voor jou hoeft seks niet en dus heeft je man dikke pech. Wat wil je dan eigenlijk wel met dit topic? Dat wij gaan schrijven dat het be-la-che-lijk is dat je man het na al die jaren dan maar buiten de deur wil gaan zoeken? Ik denk dat je heel lang kunt wachten op zulke reacties.
.
Voel jij je nog vrouw..begeerlijk..sexy...of voel je je meer moeder en huisvrouw?

Ik krijg het idee dat als het aan jou zou liggen jullie nooit meer sex zouden hebben..oja misschien nog 1 keertje omdat je nog een kind wilt.
Jessik, weet je man van dit topic en/of ga je het hem vertellen? En als het topic wat doddie omhoog haalde inderdaad de postings van jouw partner betreft (moet je snel genoeg kunnen (door)zien), ga je dat dan ook eens aandachtig lezen??
Jessik, waarom ga je nergens inhoudelijk op in?

Er moet toch iets zijn waar je op kan reageren, er is hier al zoveel nuttigs gezegd.
Ik geef je man groot gelijk.

Ik snap niet wat je probleem is .

Jij wilt geen sex met je man. Je man wilt t buiten de deur zoeken omdat jij geen sex met hem wilt en daar maak je ineens een probleem van?

Of je accepteert het dat ie sex buiten de deur zoekt of je gaat maar eens veranderen( proberen), dat je hem wel kan geven wat hij wilt. Je bent wel lekker egoistisch bezig dat jij je wel jaren lang laat verwennen.
lieverdtie schreef op 03 maart 2008 @ 12:03:

Jessik, waarom ga je nergens inhoudelijk op in?

Er moet toch iets zijn waar je op kan reageren, er is hier al zoveel nuttigs gezegd.

Ik kan niet op alles reageren, heb ik al eerder aangegeven.

Natuurlijk nuttige tips ed maar ik kan/wil niet aan de sexwensen van mijn man voldoen. Het exacte waarom niet is dat het mij smerig/vies lijkt. Voor mijn man onbegrijpelijk, hij kent geen "remmingen".

Ik hoop juist op advies wat ons huwelijk kan redden, iets wat niks met sex heeft te maken, ook niet bij een ander. Ben van mening dat als je getrouwd bent, dat je het niet met een ander doet.

Ik ga dat andere topic ook doorlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven