Thuisblijfmama's???

03-03-2008 22:06 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ook mama's die er ook bewsut voor hebben gekozen om thuis bij hun kind(eren) te blijven?

Ik dus wel. Ben sinds anderhalf jaar moeder van een schat van een dochter.

Ik zou niets anders willen.... Wat is er nou mooier dan die eerste jaren je kind zien opgroeien?

Straks als ze naar school gaat wil ik wel weer wat gaan doen tijdens de schooltijden.

Maar nu, nee hoor... laat mij maar lekker thuis.

Alleen krijg ik vaak de opmerking "is dat niet saai dat thuis zitten?" of iets anders in die trant.

Ehh... Hallo! Ik ben THUIS BIJ MIJN KIND, dat is iets anders dan THUIS ZITTEN!

Sommige mensen denken echt dat je achter de geraniums zit als je ervoor kiest om thuis te zijn voor je kind.

Of van die leuke opmerkingen over "mis je dan geen sociaal leven?" Hallo, ik ben thuis met mijn kind, maar sociaal ben ik nog steeds. Bovendien ben ik niet vastgeklonken aan mijn kind, want ook zij gaat wel eens naar de oppas of is lekker bij papa als mama eens de deur uit gaat...

Zijn er hier nog meer thuisblijfmama's en herkennen jullie deze verhalen ook of reageert jullie omgeving er heel anders op?
zeurniet schreef op 03 maart 2008 @ 23:26:

[...]

Dat is niet waar wat je schrijft, is onlangs een onderzoek naar geweest.Zijn nu veeel meer ontspoorde kinderen dan vroeger.

Maar dat wil nog niet zeggen dat die ontspoorde kinderen zijn 'ontstaan' door werkende moeders.

Mijn zus is ook 'ontspoord' mijn moeder was een thuisblijfmoeder en ik ben niet ontspoord. Heeft meer met karakter te maken dan opvoeding.

ontopic:

Ik ga voor een cariere EN wil mama worden..kooooooom maar

:lmao:
Perfectionisme is niet perfect...
B, ik heb ook twee kinderen aan te kleden (en mezelf), om fris gewassen etc MK naar school te brengen... 700 op, 830 de deur uit. Okee, ik heb geen tweeling en ik hòef daarna niet naar mijn werk (alhoewel, ik moet ook wel door naar een vrijwilligersklus).

Technisch gezien zou het moeten kunnen, werken. Maar ja, Belgie, he...
Manderley schreef op 04 maart 2008 @ 08:59:

Ik denk ook dat je als werkende moeder misschien wel meer quality time doorbrengt met je kind. Je neemt er echt de tijd voor.

Ik ben moeder en ben dus hele dagen thuis. Maar als mijn man 's avonds thuis komt gaat hij vaak eerst even naar onze dochter en gaat met haar spelen, knuffelen etc. Ik doe dat ovewrdag natuurlijk ook wel, maar het is toch meer verdeeld.
Ja sorry hoor, maar daar maak je dan toch tijd voor? Waar ben je anders de hele dag mee bezig als je geen echte tijd hebt voor quality time? Zoveel werk is een kind nou ook weer niet hoor!
Als je de keuze hebt, moet iedereen toch gewoon doen wat bij hem/haar past en bij de kinderen?

Ik heb ontslag genomen en dat is gisteren effectief geworden. Ik trok het niet meer, schooltijden oudste, dagverblijftijden jongste, onregelmatige werktijden en vaak reizen van man en daar dan mijn werkuren tussendoor plannen.

Ik zat ook niet zo goed op mijn plek in mijn baan, dat scheelt natuurlijk ook alles.

Voorlopig ben ik dus 'bij huis'. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik naast huishouddingen en de kinderen niet zal werken. Dat wil ik alleen wel graag op mijn eigen uur en tijd doen.

Jongste gaat vanaf donderdag naar de peuterspeelzaal, eerst twee en daarna drie keer per week. Daarnaast passen mijn ouders een dag in de week op en komt er op woensdagmiddagen een oppas aan huis. En mijn man is twee van de drie weken de middagen of de ochtenden thuis. Op die manier kom ik ook aan eigen dingen toe én heb ik nog energie over voor het huis en de kinderen.

Ik zeg het eerlijk: als ik een hele dag voor de kinderen moet zorgen, verveel ik me kapot. Dat past gewoon niet bij me. Dat betekent niet dat ik niet van mijn kinderen houd of ze niet leuk vind, dat heeft er niets mee te maken.

Als je dat gevoel zelf niet hebt, zoals wellicht TO, dan begrijp je dat wellicht niet. Maar als je iets niet begrijpt, wil dat niet zeggen dat het per definitie niet deugt. Helaas lijkt dat voor heel veel mensen echter wel op te gaan.

xx lisa.
Ik denk niet dat TO het veroordelend bedoeld, ze is zo gek op dr kindje, dat ze zich niet voor kan stellen dat je je kindje " verlaat " om te gaan werken. Ik kan in haar post iig niet lezen dat ze werkende moeders veroordeelt; zij zou het niet doen..Nou, dat is toch prima?!

Ik ben ook een huisvrouw/thuisblijfmoeder en voel me er prima bij. Ik werk nu ook liever niet, het is een bewuste keuze, die gelukkig ook financieel kan. Had nooit verwacht van mezelf dat ik zou stoppen met werken na de bevalling, was een ernstig ambitieus geval ( meer dan 80 uur per week ), maar toen kleine vent er eenmaal was, wilde ik niets lievers dan thuis blijven.

Ik besef dat ik in een luxe-positie verkeer, dus zal nooit veroordelen tov moeders die werken om wat voor reden dan ook.
Weet je wat ik mij afvraag.....Wat doe je als moeder precies de hele dag met je kinderen?
Dat is zo tilalia, ik heb er 3, 2 kleuters die optijd klaar moeten staan, de autist wordt om 7.45 opgehaald en mn dochter breng ik om 8.15 weg, maar ik hoef er niet perse tiptop uit te zien :) S ochtends zie ik er nooit uit op school, pas als de kreukels uit mn gezicht zijn, 3 bakken koffie en een peuk naar binnen en gedouched zie ik er weer fris uit, en dat is meestal in de loop van de ochtend, en niet s ochtends vroeg :)

En ik zou ook kunnen werken, maar de autist vraagt zoveel extra van mij , ( of eist het ;-) ) dat ik vaak blij ben als ik sochtends een uurtje voor mezelf heb, als de jongste in bed ligt enzo.

Echt, ik voel me gezegend.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Wat een veroordelingen allemaal zeg,ik ben ook in de positie geweest dat ik er voor de kinderen kon zijn.Maar is ook al eerder geschreven heel veel moeten wel aan het werk anders kunnen ze niet rondkomen.Je voldoening kun je ook uit andere dingen halen dan werk,dus het draait voor het grootste gedeelte om het geld.

En het waren altijd wel de thuisblijfmoeders die de kinderen van de werkende ouders op school overal mee konnen begeleiden.En naar schooltijd ook het liefst daar spelen want anders was het voor opa en oma te druk.Want heel veel moesten daar ook nog eens een beroep op doen.Hoe ze het s'ochtends redden nou er waren genoeg die zonder ontbijt te hebben gehad op school kwamen.
yathibiyya schreef op 04 maart 2008 @ 09:09:

Weet je wat ik mij afvraag.....Wat doe je als moeder precies de hele dag met je kinderen?
Meenemen shoppen en koffie drinken ( krijg die grijns-smiley niet )
steph79 schreef op 04 maart 2008 @ 09:14:

[...]

Meenemen shoppen en koffie drinken ( krijg die grijns-smiley niet )

Mmmm, maar waar halen ze het geld dan vandaan om elke dag te shoppen? Of hebben ze een rijke man

;-)
Superhuisvrouw schreef op 04 maart 2008 @ 09:14:

Wat een veroordelingen allemaal zeg,ik ben ook in de positie geweest dat ik er voor de kinderen kon zijn.Maar is ook al eerder geschreven heel veel moeten wel aan het werk anders kunnen ze niet rondkomen.Je voldoening kun je ook uit andere dingen halen dan werk,dus het draait voor het grootste gedeelte om het geld.

En het waren altijd wel de thuisblijfmoeders die de kinderen van de werkende ouders op school overal mee konnen begeleiden.En naar schooltijd ook het liefst daar spelen want anders was het voor opa en oma te druk.Want heel veel moesten daar ook nog eens een beroep op doen.Hoe ze het s'ochtends redden nou er waren genoeg die zonder ontbijt te hebben gehad op school kwamen.

Oh ja en jij bepaalt dat?

Ik krijg echt de kriebels voor het begrip dat er opeens wel is als je MOET werken voor de centen, maar niet als je gewoon WILT werken.

Newsflash: ik werk 32 uur, nee niet omdat het moet, oor de centen kan ik het net zo goed laten want mijn man verdient zat, maar omdat ik het WIL.... ongelooflijk he...ze bestaan.... O.o
yathibiyya schreef op 04 maart 2008 @ 09:16:

[...]

Mmmm, maar waar halen ze het geld dan vandaan om elke dag te shoppen? Of hebben ze een rijke man

;-)

Hahaha

Voordat ik moeder werd, had ik een paar eigen zaken, die heb ik verkocht...

Maar heb ook een rijke vent...

( kan nog steeds niet die smiley maken )
Jaaa dat is wel een punt, héb je tijd om te shoppen en leuke dingen te doen, moet je weer op geld letten omdat je niet werkt...

Het is ook altijd wat.

xx lisa.
Ja en alle kinderen van een werkende moeder komen zonder ontbijt op school en worden bij andere moeders gedumpt na schooltijd,,,

Mijn hemel....
isabon:

Als ik weer de kriebels krijg om te gaan werken, zal ik dat ook zonder schuldgevoel naar wie dan ook, gewoon doen.

Vind het alleen maar goed van je dat je jezelf niet vergeet!
steph79 schreef op 04 maart 2008 @ 09:20:

[...]

Hahaha

Voordat ik moeder werd, had ik een paar eigen zaken, die heb ik verkocht...

Maar heb ook een rijke vent...

( kan nog steeds niet die smiley maken )

Jaaaa, op die manier kan ik het ook! Zo zou ik ook wel thuisblijfmoeder willen worden!

;-)

(gek dat je die smiley niet kan maken :-S)
Precies ?

Tering, X-D das wel heel veel om zo op te schrijven.

Je verzorgt ze, geeft ze eten , en niet onbelangrijk aandacht, gewoon wat ze op een kdv ook doen neem ik aan.

Verder als de oudste 2 naar school zijn doe ik het huishouden. Koken doe ik ook altijd enz. enz.

Quality time wat eerder genoemd werd, dus als de kleuters naar school zijn lees ik lekker boekjes \ spelen met de bal noem het maar op, of we gaan bij mensen met kinderen op bezoek, naar het park, en weer enzovoort :) ( dat doe ik met de dreumes dus, was ik vergeten neer te zetten X-D t was net of ik zelf boekjes las en met de bal speelde )

De oudste 2 geef ik ook per dag aardig wat 1 op 1 aandacht, de autist heeft dat echt nodig om de wereld om zich heen nog een beetje te begrijpen. Dochter heeft dat nodig omdat ze anders ondergesneeuwd wordt.

Dochter geniet bijv. van samen boodschappen doen, gezellig keuvelen, slenteren in de winkel, alles bekijken enzo :)

De autist wil mechano of lego'en.
X-D <----- dat is X - D zonder spatie's .
Moet je je kind eten geven voor het naar school gaat dan? :-O ;-)

Ik heb nooit de discussie gesnapt en doe dat nu nog niet. Wat is er erg aan als vrouwen wel of niet willen werken? Wat is er erg aan als vrouwen wel of neit thuis willen blijven voor hun kinderen?

Ik ben de middenmoot, ik werk 20 uur en voel me daar erg fijn bij. Ik zie mijn kind genoeg, ben genoeg bij hem en als ie straks naar school gaat dan hoeft ie maar 1 a 2 dagen een paar uurtjes naar de naschoolse opvang. Ik vind het ideaal, best of both worlds. Maar zo zullen er ook mensen zijn die dat drie keer niks vinden. Soit, voor mij werkt t. ;-)
oh, en voor ik de autist onder mn hoede had ( hij is mijn stiefzoon, woont 100% bij ons sinds 3 jaar ) had ik elke dag wel een stuk of 2 a 3 oppaskindjes, dus daar was ik druk zat mee, verdiende nog wat bij, en mn dochter had altijd wel speelkameraadjes.
isabon schreef op 04 maart 2008 @ 09:20:

[...]

Oh ja en jij bepaalt dat?

Ik krijg echt de kriebels voor het begrip dat er opeens wel is als je MOET werken voor de centen, maar niet als je gewoon WILT werken.

Newsflash: ik werk 32 uur, nee niet omdat het moet, oor de centen kan ik het net zo goed laten want mijn man verdient zat, maar omdat ik het WIL.... ongelooflijk he...ze bestaan.... O.o
Je hebt groot gelijk!!!!, ik heb zelf nog geen kinderen maar zal ook gewoon blijven werken, kom op zech wat moet ik thuis doen??, een leuker moeder zal ik er zeker niet op worden, de tijd die ik over heb zal ik voor 100% aan me kind besteden als ik de hele dag thuis zal zitten zal dit zeker weten niet het geval zijn.
@ isabon,met je verkeerde been uit bed gestapt er zijn anders genoeg die zich daar achter verschuilen je kunt mij niet wijs maken dat je met het zitten achter de kassa voldoening haalt.Dan moet iemand wel een topbaan hebben en die zal jij wel hebben.Maar ga niet lullen dat een ander niet voor het geld werkt.Ken er genoeg die er wel voor uitkomen dat het geld net datgene is wat het het leven wat aangenamer maakt,en ze zich uitstapjes kunnen permiteren.

Of ook eens een feest voor de kinderen buitenshuis kunnen doen.
borodini schreef op 04 maart 2008 @ 09:25:

Precies ?

Tering, X-D das wel heel veel om zo op te schrijven.

Je verzorgt ze, geeft ze eten , en niet onbelangrijk aandacht, gewoon wat ze op een kdv ook doen neem ik aan.

Verder als de oudste 2 naar school zijn doe ik het huishouden. Koken doe ik ook altijd enz. enz.

Quality time wat eerder genoemd werd, dus als de kleuters naar school zijn lees ik lekker boekjes \ spelen met de bal noem het maar op, of we gaan bij mensen met kinderen op bezoek, naar het park, en weer enzovoort :)

De oudste 2 geef ik ook per dag aardig wat 1 op 1 aandacht, de autist heeft dat echt nodig om de wereld om zich heen nog een beetje te begrijpen. Dochter heeft dat nodig omdat ze anders ondergesneeuwd wordt.

Dochter geniet bijv. van samen boodschappen doen, gezellig keuvelen, slenteren in de winkel, alles bekijken enzo :)

De autist wil mechano of lego'en.

Okay thnks! Maarre...wel erg zwaar een stiefzoon die autistisch is dan??

Respect voor de thuisblijfmoeders, maar kan me niet echt voorstellen dat ik mn kind dag in dag uit kan vermaken (heb er nog geen, misschien komt dat spontaan bij het krijgen van een kind ofzo)...En zo dat hij/zij het echt naar zijn zin heeft :S Heb ook best respect voor crecheleidsters! :worship:
Waarom kan een cassiere in hemelsnaam geen voldoening uit haar baan halen? Omdat jij dat een te minne baan vind? Denk jij altijd voor anderen? Ben je zo goed?

wat een gezeur weer.
B, dat klopt, je hoeft er niet blits uit te zien. Maar heel eerlijk: toen ik nog alleen maar werkte, duurde het ook 3 koppen koffie en een peuk voor mijn slaaphoofd een beetje een wakker hoofd was.

Maar ik ben wel gedouched en leuk aangekleed. Ik zie hier ook van die typische jambers-voorbeelden lopen, met echt elke dag dezelfde joggingbroek en hetzelfde vette haar. Dan vraag ik me echt af waar het mis is gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven