Kinderen
alle pijlers
Thuisblijfmama's???
maandag 3 maart 2008 om 22:06
Zijn er hier ook mama's die er ook bewsut voor hebben gekozen om thuis bij hun kind(eren) te blijven?
Ik dus wel. Ben sinds anderhalf jaar moeder van een schat van een dochter.
Ik zou niets anders willen.... Wat is er nou mooier dan die eerste jaren je kind zien opgroeien?
Straks als ze naar school gaat wil ik wel weer wat gaan doen tijdens de schooltijden.
Maar nu, nee hoor... laat mij maar lekker thuis.
Alleen krijg ik vaak de opmerking "is dat niet saai dat thuis zitten?" of iets anders in die trant.
Ehh... Hallo! Ik ben THUIS BIJ MIJN KIND, dat is iets anders dan THUIS ZITTEN!
Sommige mensen denken echt dat je achter de geraniums zit als je ervoor kiest om thuis te zijn voor je kind.
Of van die leuke opmerkingen over "mis je dan geen sociaal leven?" Hallo, ik ben thuis met mijn kind, maar sociaal ben ik nog steeds. Bovendien ben ik niet vastgeklonken aan mijn kind, want ook zij gaat wel eens naar de oppas of is lekker bij papa als mama eens de deur uit gaat...
Zijn er hier nog meer thuisblijfmama's en herkennen jullie deze verhalen ook of reageert jullie omgeving er heel anders op?
Ik dus wel. Ben sinds anderhalf jaar moeder van een schat van een dochter.
Ik zou niets anders willen.... Wat is er nou mooier dan die eerste jaren je kind zien opgroeien?
Straks als ze naar school gaat wil ik wel weer wat gaan doen tijdens de schooltijden.
Maar nu, nee hoor... laat mij maar lekker thuis.
Alleen krijg ik vaak de opmerking "is dat niet saai dat thuis zitten?" of iets anders in die trant.
Ehh... Hallo! Ik ben THUIS BIJ MIJN KIND, dat is iets anders dan THUIS ZITTEN!
Sommige mensen denken echt dat je achter de geraniums zit als je ervoor kiest om thuis te zijn voor je kind.
Of van die leuke opmerkingen over "mis je dan geen sociaal leven?" Hallo, ik ben thuis met mijn kind, maar sociaal ben ik nog steeds. Bovendien ben ik niet vastgeklonken aan mijn kind, want ook zij gaat wel eens naar de oppas of is lekker bij papa als mama eens de deur uit gaat...
Zijn er hier nog meer thuisblijfmama's en herkennen jullie deze verhalen ook of reageert jullie omgeving er heel anders op?
dinsdag 4 maart 2008 om 09:38
A yab-ikmoetechtjenaamlerenspellen
Ik ben ook niet heel de dag de kinderen an het vermaken, ze kunnen zich prima zelf vermaken , godzijdank
Tsja, een autist als stiefzoon is idd niet makkelijk. Maar er zitten 2 kanten aan, omdat ik niet zijn moeder ben kan ik meestal net wat nuchterder naar hem kijken, en zware beslissingen over hem nemen. terwijl mijn vriend ( zijn vader dus ) dat veel moeilijker vindt. ( beetje kort uit te leggen )
Ik noem hem altijd de autist, helaas is inmiddels duidelijk dat hij wel meer heeft dan dat alleen, en dat we het niet meer trekken na 3 jaar vechten, en zal hij opgenomen moeten worden in een kliniek, denk aan over 3 tot 6 maanden voor een langdurige of definitive opname.
Sorry voor het offtopic gaan
Ik ben ook niet heel de dag de kinderen an het vermaken, ze kunnen zich prima zelf vermaken , godzijdank
Tsja, een autist als stiefzoon is idd niet makkelijk. Maar er zitten 2 kanten aan, omdat ik niet zijn moeder ben kan ik meestal net wat nuchterder naar hem kijken, en zware beslissingen over hem nemen. terwijl mijn vriend ( zijn vader dus ) dat veel moeilijker vindt. ( beetje kort uit te leggen )
Ik noem hem altijd de autist, helaas is inmiddels duidelijk dat hij wel meer heeft dan dat alleen, en dat we het niet meer trekken na 3 jaar vechten, en zal hij opgenomen moeten worden in een kliniek, denk aan over 3 tot 6 maanden voor een langdurige of definitive opname.
Sorry voor het offtopic gaan
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
dinsdag 4 maart 2008 om 09:39
Ik zit inderdaad alles behalve achter de kassa en heb ik een zeer goede baan.. Maar mijn beroep maakt toch niets uit? Niet alleen uit topbanen kan men voldoening halen hoor.
Ik zeg niet dat een ander niet voor het geld werkt (overigens lul ik niet, dank u) waar lees je dat?
Ik verbaas me alleen over het begrip, ja bijna medelijdende schouderklopje wat er dan opeens gegeven wordt als iemand voor het geld moet werken.
Ik ken er weinig die zo kortzichtig in elkaar steken dat ze puur en alleen werken voor een kinderfeestje buitenshuis,maar als je er genoeg kent zullen die vast ook wel bestaan ja.
dinsdag 4 maart 2008 om 09:42
@ superhuisvrouw,
.
Ik heb jaren lang in winkels gewerkt, voor ik kinderen kreeg. En heb ook achter de kassa altijd met veel plezier gezeten, later groeide ik door ( was ook best gedreven weken van 60 uur waren mij ook niet vreemd ) , maar kassa werk heb ik altijd leuk gevonden.
.
Ik heb jaren lang in winkels gewerkt, voor ik kinderen kreeg. En heb ook achter de kassa altijd met veel plezier gezeten, later groeide ik door ( was ook best gedreven weken van 60 uur waren mij ook niet vreemd ) , maar kassa werk heb ik altijd leuk gevonden.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
dinsdag 4 maart 2008 om 09:45
dinsdag 4 maart 2008 om 09:47
Ik snap ook nooit waarom iemand er geen voldoening uit kan halen om achter de kassa te zitten. Wordt dat alleen maar gezegd door (voormalig) carrieretijgers ofzo, omdat dat blijkbaar geen topbaan is? Wat is dat nou voor aanname?
Mijn baan is een uitje, ff weg uit de kindertaal, ik heb t naar mn zin, heb vreselijk veel lol met mn collega's en vind t gewoon gezellig.
Mijn baan is een uitje, ff weg uit de kindertaal, ik heb t naar mn zin, heb vreselijk veel lol met mn collega's en vind t gewoon gezellig.
dinsdag 4 maart 2008 om 09:52
dinsdag 4 maart 2008 om 09:57
Isabon, mijn man werkt 38 uur, onregelmatig, net als ik. HIj werkt meer dan ik omdat hij een dag met zoon thuis als intensiever en veel zwaarder ervaart dan een dag werken. Ik heb het andersom. Ik ben vermoeider van een dag werken en werk dus echt puur voor de leuke sfeer en er even uit zijn.(daarnaast verdien ik niet slecht met 20 uur, dus dat telt ook mee) Ik vind thuiszijn met zoon makkelijk, en leuk en watdanook, meer dan man. Daarom is het bij ons zo verdeeld. Als we er anders over hadden gedacht, dan had man minder gaan werken. We hebben allebei ouderschapsverlof opgenomen en mij beviel dat meer dan hem. Dus.
dinsdag 4 maart 2008 om 09:58
0700 wekker, MK aflappen en aankleden. Daarna zelf douchen & aankleden. MK naar beneden bonjouren en met een beker sap/melk en haar brood voor de tv zetten. Zelf kopje koffie naar binnen gieten en Jommetje uit bed halen, voeden, verschonen, aankleden.
0800 MK treuzelt met haaar eten, Jom en ik schuiven ontbijt naar binnen.
8.20-830 Brood in MK commanderen. Ondertussen haar haar doen. Brood naar binnen commanderen. Vitaminesnoepje geven en tandjes laten poetsen. Allemaal jassen aan, rugtasje MK pakken, Jom in kar hijsen en naar school.
0900 weer thuis met alleen Jom. Jom even laten spelen of restje ontbijt geven, zelf koffie + forum, en passant keuken etc opruimen.
930 Jom naar bed. Tila aan de huishoud/administratie/etc. (vandaag niet, ben zielig heb buikgriep). Evt. knutselwerkjes voor speelgroep voorbereiden (ben groepsleider). Nog meer huishouderen, koffie, peuk, beetje forum,
ergens tussen 1030-1200 Jom wakker en uit bed. Fruithap. Spelen en knuffelen. Daarna zelf laten spelen terwijl ik eten voorbereid, of mee naar winkels, etc.
± 1300/1400 Jom weer naar bed, ik rest van eten voorbereiden, keuken soppen, huis vegen/stofzuigen/ opruimen. Soms nog wat kleren maken (zelf naaien of breien, hee, je bent een Vlijtige Huischvrouw of je bent het niet)
1530 naar school om MK op te halen.
1600 thuis. Met beide kindjes spelen/tv kijken/voorlezen/etc
1700 eten in Jom lepelen terwijl ik forum
1720 keuken in om eten af te maken
1745 eten
1830 kindjes in bad/douche
1900 kindjes in bed.
Op woensdag gaan we s middag iets doen met de 'oude' vriendengroep, bvan toen alle oudste kindjes nog niet naar school gingen, en op vrijdagochtend ga ik met Jom naar speelgroep. Over een maandje of 2 wil ik met em naar babygym, en over een half jaartje (als z'n longetjes dan sterker zjn, want dat is z'n zwakke plek) gaan zwemmen.
Nou, datte dus. Lady of leisure he, da's duidelijk.
dinsdag 4 maart 2008 om 11:25
Ben al 16 jaar moeder. En al die tijd heb ik zelf met veel plezier voor mijn kinderen gezorgd.
Mijn kinderen zijn daar dankbaar voor. Ze zeggen dat ze het fijn vinden dat ik er altijd voor ze ben. Als ze ziek zijn blijven ze thuis, als ze thuis komen van school staat er drinken en koekjes klaar. Als er iets is kunnen ze gelijk hun hart uitstorten. Ook mijn partner vind het prettig dat ik niet werk.
Zo is bij ons iedereen gelukkig met deze situatie. Maar ieder moet het doen zoals het hen past....
Mijn kinderen zijn daar dankbaar voor. Ze zeggen dat ze het fijn vinden dat ik er altijd voor ze ben. Als ze ziek zijn blijven ze thuis, als ze thuis komen van school staat er drinken en koekjes klaar. Als er iets is kunnen ze gelijk hun hart uitstorten. Ook mijn partner vind het prettig dat ik niet werk.
Zo is bij ons iedereen gelukkig met deze situatie. Maar ieder moet het doen zoals het hen past....
dinsdag 4 maart 2008 om 11:36
Tjeemig.
Wat ik trouwens pas echt niet snap, dat ze met volledige overtuiging thuisblijfmama willen zijn, want niets willen missen van ze, prioriteiten blabla, moeders zijn belangrijker dan vaders enzo, blabla, en dan wél je kinderen 3 dagen naar een kdv brengen? Dat slaat dan toch ook als een lul op een drumstel of wat?
Verderrest moet iedereen zelf weten wat ie doet, als ze maar niet van me vreten zeg ik altijd
En ik leer mijn dochters vooral dat werken heel normaal is. Ook als je dus later kinderen krijgt. As if
Wat ik trouwens pas echt niet snap, dat ze met volledige overtuiging thuisblijfmama willen zijn, want niets willen missen van ze, prioriteiten blabla, moeders zijn belangrijker dan vaders enzo, blabla, en dan wél je kinderen 3 dagen naar een kdv brengen? Dat slaat dan toch ook als een lul op een drumstel of wat?
Verderrest moet iedereen zelf weten wat ie doet, als ze maar niet van me vreten zeg ik altijd
En ik leer mijn dochters vooral dat werken heel normaal is. Ook als je dus later kinderen krijgt. As if
dinsdag 4 maart 2008 om 11:37
yath (mag ik je afkorten? ), ik vind het huishouden ook niet geweldig, maar het hoort er nu eenmaal bij. Toen Lief en ik nog kinderloos in ons appartementje in Amsterdam woonden, gingen we er samen in twee uur doorheen en danw as het klaar. Nu wonen we in een veel groter huis en hebben we twee kinderen en heel vaak logees. Het zal toch moeten gebeuren, en met z'n tweeen in een paar uur in het weekend gaat niet.